Kaksosodottajat

Räsynukke: Mullakin on maha jo aivan valtava. Mulla on edelleen -1 kg lähtöpainosta, joten pakko kai se on uskoa, että tuo pötsi on ihan oikeaa vauvamahaa, eikä pelkkää turvotusta.
Mulla on sama ongelma, etten jaksaisi millään odottaa rakenneultraa. Mulle se on jotenkin sellainen etappi, että jos siellä on kaikki hyvin, niin uskallan antaa itselleni luvan rentoutua ja nauttia tästä raskaudesta. Mutta siihen on niiiin pitkä aika. Toukokuussa ei ole mitään raskauteen liittyvää...Pakko varmaan käydä yksityisellä ultrassa, että jaksaa sinne rakenneultraan asti :D

^ sama käynyt mielessä mut täytyy nyt katsoa malttaako mieli ja antaako rahapussi myöden :)

Mulla on tullut pari kiloa alkupainosta, mikä ei kyllä ihmetytä yhtään kun huonon olon sai pysyyn loitolla vaan syömällä jatkuvasti. Lähinnä ruokavalio koostui ruisleivästä ja piimästä joten en kai ihan hakoiteillä ollut mielitekojeni kanssa :P

Nyt jo sit ruokailukin on normalisoitunut ja valitettavasti makeakin taas maistuisi...

Toivonkipinä: ihania uutisia! Ootpa sä jo pitkällä, hurjaa :) Missä vaiheessa ultrat alkoivat lisääntymään? Mulla menee ainakin rakenneultraan asti samalla kaavalla kun yksösodottajillakin. Sitten toinen kysymys: missä vaiheessa sait sukupuolet selville?

No tää oli rakenteen jälkeen eka kontrolli, 4vkoa välissä ja seuraava 4vkon päähän, et kattoo sitte jos hiukan tihenee. Rakenne ultrassa sain tietää sukupuolet, kun olivat niin selvät vehkeet molemmilla :Heartblue:laughing021

Miten teillä muilla jo hiukan pidemmällä olevilla on alkanut liilkeet tuntumaan? :)

Mä taisin ekat kuplat tuntea rv 11 ja kunnolliset rv 15. Mulla toisella istukka edessä ja toinen takana ja siitä etuistukasta tunsin potkut ensin, outoa :) Nyt ne molemmat riehuu aikalailla, ei hiljasta hetkeä päivisin tahdo olla. yöksi rauhottuvat.

Mä en siis istukan/istukoiden paikkaa enkä lukumäärää vielä tiedä, ens torstaina selviää :-)
Jotenkin mulla on sellainen olo et siellä on yks istukka joka ei ois ainakaan etuseinässä ku sydänäänetkin kuului niin helposti jo olikohan 9+ jotain vai 10+, mut jää nähtäväksi onko mun mutu oikeessa ;-)

Oijoi, ootpa toivonkipinä aikaisin tuntenut :) Ihanaa! Ilmeisesti ei noi istukoiden sijainnit hirveesti kerro mitään, koska mullakin sydänäänet kuulu loistavasti vauvalta, jolla on istukka edessä ja toiselta ei juuri ollenkaan, jolla on istukka reunassa. Eli ehkäpä sitä uskaltaa odottaa ensimmäisiä liikkeitä sitten ihan kummalta vaan <3

Mitäs muille tuplaodottajille kuuluu?
Täällä ihan ok olo, aamulla tosin yrjösin taas pitkästä aikaa :/ Masu kasvaa ja rakenneultraa odotellessa.
Semmoista piti kysyä, että oletteko kuunnelleet vauvojen sykkeitä kotidopplerilla? Löydättekö aina molemmat sykkeet vai vaan toisen tai ei kumpaakaan? Mä kun en ole koskaan löytänyt kun aina vaan yhden sykkeen ja tänäänkin se oli ihan tuossa keskellä mahaa.

Mä taisin löytää molemmat siinä rv 10. vasemmalta löytyi helpommin, juuri sieltä missä istukka edessä, vaikka pitäis muka vaimentaa ääniä. oikealta sai sitten hiukan etsiä, enkä välillä jaksanut edes hakea. seuraavalla kerralla taas kuului molemmat.

Mä en oo hankkinut doppleria vaikka mieli on tehnyt. Täytyy koittaa odottaa potkuja kärsivällisesti. Onneksi keskiviikkona neuvolaan jos ne vihdoin kuuntelisi sydänäänet :)

Minullakaan ei ole sitä dopleria, ehkä pitää hankkia jossain vaiheessa :) ihan hyvää kuuluu, vointi on suht hyvä. Nt ultra olis parin viikon päästä, verikokeet ja eka lääkäri neuvola :) maha on kyllä pyöristynyt kivasti :D

Mullakaan ei oo doppleria kotona ja vaan kahdesti olen kuunnellu töissä (mä oon panostanut siihen ultraamiseen :-D ). Eka kerran kuuntelin joskus 9+ ja silloin luulen että kuulin molemmat, mut nyt viime viikolla löysin kyllä vaan toisen sykkeen.
Se on tosi vaikeeta sanoa et kuunteleeko saman vai kahden eri vauvan sykkeitä, joskus terkkaritkin joutuu ottamaan kaks doppleria käyttöön yhtä aikaa et varmistuu et kuunnellaan eri sykkeitä :-D

Sydänäänet kuultu! :Heartred Vaikuttaisi myös melkoisen eläväiseltä parilta kun muksauksia doppleriin tuli vähän väliä :)

Painoa olikin tullut jo reilu neljä kiloa :o Täytyy varmaan alkaa katsoa mitä suuhunsa pistää...

Tossa meni useampi päivä kun ei tuntunut mitään, mutta tänään on taas pariin kertaan tuntunut useampia kutituksia perä jälkeen <3 Nyt alan kyllä ihan oikeasti uskomaan että nää on vaavien aiheuttamia tuntemuksia, ihanaa :-)
Huomenna ultra! Jännittää niin paljon enkä kestäis enää yhtään odottaa <3

Millä viikoilla teillä on liikkeet alkaneet tuntumaan? Mä niin odotan sitä ensimmäistä liikettä <3 Nyt mulla 16+0.

Jos tää nyt on totta, niin mulla eka tuntemus oli 11+6 <3
Mutta tosi hentoisesti ne vielä tuntuu ja tosiaan tossa oli useampi päivä välissä kun ei tuntunut yhtään mitään.
Todennäköisesti sit kun tunnet sen ensimmäisen liikkeen, niin se voi olla jo ihan kunnon potkukin eikä mitään kutitteluja enää :-)

Pikkuisilla on kaikki hienosti <3
Niskaturvotus toisella 1,2 ja toisella 1,3 eli oikein hyvät :-) Seulatuloksia me ei tosiaan saada kun kahdesta niitä ei voi laskea.

Laskettu aika aikaistui viikolla eli on nyt 2.11 ja koska esh laskee tuon päivän verran eri tavalla kuin neuvola, niin tänään poksahtaa sitten jo 14+0 :-)

Pikkuisilla on yhteinen istukka ja yhteinen sikiöpussi, mutta sentään omat vesikalvot. Tiivis seuranta alkaa aikalailla heti, meidät siirrettiin suoraan Naistenklinikalle seurantoihin ja kahden viikon päästä on jo eka ylimääräinen ultra lääkärillä :-)

Onks teil muilla muuten aloitettu tota ASA-lääkitystä rv 12 eteenpäin?

Takaisin