Kaksosodottajat

Tuleeko se lapsivesipunktio automaattisesti? En ole koskaan ollut aikaisemmissa raskauksissa. Vain ne verikokeet, nt ultra ja rakenne ultra

Ei tuu automaattisesti. Mulla oli viime raskaudessa kromosomipoikkeama, siksi pääsen tutkimuksiin myös tässä raskaudessa.

Heips. Minäkin tuun tänne turisemaan tuolta elokuisista,jos passaa? epäidenttiset kaksospojat siis tuloillansa rv 24+4 nyt. Toistaiseksi kaikki pojilla ok. Itse ollut 4vkoa saikulla, kun kroppa ei kestä. Radi diagnoosin sain jo rv 12 ja lääkkeet viikko sitten aloitin. 27pvä olis kontrolli ultra, toivotaan että asiat edelleen kunnossa ja pojat kasvaneet hyvin. Vatsa on jo aika valtava ja tiellä joka paikassa, mutta onneksi ei tarvitse töissä tahia, kun saikkua ä-lomaan asti.

Onnea teille muille odottajille, on tää aika jännää aikaa :whacky011

LA vaihtui tänään :)
uusi La; 25.9.
Omissa pusseissa pikkuiset, mutta sama istukka:love017 äidin kullat:love7:Heartbigred

Ilmeisesti ovat siis samassa sikiöpussissa eli on yhteinen suonikalvo kun on yhteinen istukkakin, mut sit vesipussit on omat? :-)

Mun täytyy vielä kaks viikkoa jaksaa odottaa et kuulen miten meillä, vahva epäily on että olis tällainen samanlainen tilanne tai sit jopa yhteinen vesipussikin kun mitään väliseiniä heil ei siellä varhaisultrassa näkynyt.
Miten mä jaksan odottaa? <3

Tervetuloa toivonkipinä, mukavaa saada lisää porukkaa turisemaan :-)
Missä kohtaa sulla alkoi kroppa kränäämään? Ootko nut saikulla jaksellut paremmin?

Zeni86: Enpä osaa auttaa tuohon hitaaseen ajankulumiseen. Mustakin tuntuu, että nyt on meneillään raskaudessa vaihe, ettei mitään tapahdu (eli ei ultria tms). Nyt vaan kasvatellaan masua ja odotellaan.

Mua on alkanut nyt ahdistaa tuo päätökseni lapsivesipunktiosta. Haluaisin niptin, mutta mulle sanottiin ettei se ole mahdollista kaksosraskauksissa. Netistä kuitenkin luin, että ainakin yksityisillä niptiä tehdään myös monikkoraskauksissa. Onko teillä tästä tietoa?

On tää odottavan aika kyllä pitkä, mut kyllä se tässä kuluu pikkuhiljaa :-)
Tänään 11+0 ja viikko vielä niin sit saa poksutella yhden rajapyykin rikki <3

Hellu mulla ei oo tarkempaa tietoa tuosta niptistä, että voiko sitä tehdä kaksosraskaudessa. Jotenkin voisi kuvitella et kun noita riskipisteitäkään ei saa laskettua ni saisko tuosta niptistäkään tarkkaa tulosta - en kyl tiedä...

Tervetuloa toivonkipinä, mukavaa saada lisää porukkaa turisemaan :)
Missä kohtaa sulla alkoi kroppa kränäämään? Ootko nut saikulla jaksellut paremmin?

Kiitos :happy: Selkä on mun heikoinlenkki. Mulla yliliikkuvat nivelet ja painoakin riittävästi, niin selkä kettuilee. Nyt mukaan tulleet, ah niin ihanat, liitoskivut ja supisteluitakin ollut töissä, mutta levolla selviää..Energiaa ollut ainakin pikkasen enemmän ku ei oo ollut töissä. Mulla yhdistelmätyö( keittiö ja siivous), niin on aika fyysistä. Eilen pesin alakerran ikkunat 8kpl ja vaihdoin verhot (meillä 3 kerroksinen talo), Ni kyllä oli selkä ja koko kroppa tulessa, mutta tulipahan sekin tehtyä pois alta. Paljon olis vielä hommaa, mut täytyy tehdä pikkuhiljaa ja kuunnella kroppaa..

Onkos teillä muilla ennestään lapsia? Tai puolisolla?

Minä elokuussa 36v ja mies enskuussa 39v. Minulla tyttö 16v ja poika 9v ja miehelle nää kaksoset on esikoisia. 5v yritettiin yhteistä lasta, mutta ei vaan kuulunut. Hoitoihin mentiin viime tammikuussa ja syksyllä tehtiin eka IVF. siitä tuoresiirrosta vakava hyperstimulaatio ja 4pvän sairaalahoito. seuraavasta pakastealkionsiirrosta (2 alkiota siirrettiin) molemmat pikkuiset tarrasi :love7 Eli vähän vaikeimman kautta mentiin, mut toivottavasti loppu on onnellinen :love2:dummy::dummy:

Mulla vauvat sai alkunsa inseminaatiosta ja nämä on mun esikoiset. Pari pieleen mennyttä raskautta ennen tätä (km ja kromosomipoikkeama, josta keskeytys). Olen itsellinen eli ilman miestä tässä projektissa. Ikää 38, joten senkin puolesta suuri onni, että saan kaksi lasta kerralla :)

Tervetuloa toivonkipinä!

Mäkin oon miettinyt niptiä et toimisko se kaksosilla, mut en tiiä. Veriseulassa ei käyty ja punktioon en suostu jos jollei selviä jotain tosi vakavaa. Mä stressaan ihan hulluna kaikesta muutenkin niin en halua alkaa miettiä vielä riskien todennäköisyyksiäkin.

Meillä myös mentiin pidemmän kaavan mukaan, pari alkuraskauden keskenmenoa ja 2,5 vuotta yritystä ja lopulta ekan ivf:n tuoresiirto toi plussan :) Mulle tosin siirrettiin vain yksi alkio joten en tiiä mistä se toinen tupsahti :D
Eli ei ennestään lapsia.

Hui, iltapäivällä np! Jännittää jo, toivottavasti pienillä kaikki hyvin <3

Noniin, nyt mä selvittelin tuon nipt- asian: eli Suomessa ei julkisella puolella saa monikkoraskaudessa niptiä liian epävarmojen tulosten vuoksi. Asiaan ehkä tulee muutos tulevaisuudessa, kun saadaan lisää tutkimustuloksia, mutta nyt tilanne on tämä. Ainoa konsti on mennä yksityiselle, koska yksityisillä niitä tehdään. Mä varasin omalta klinikalta jo ajan. Nipt vaatii siis lääkärikäynnin ja ultran, ja sitten voidaan se verikoe ottaa. Hintaa tulee noin 1000 euroa.
Mä olisin päässyt ilmaiseksi sikiöntutkimuslaitokselle punktioon, missä tuloksetkin olisi olleet paljon varmemmat, kuin tuossa niptissä. Mutta olen ollut aivan paniikissa sen pienen keskenmenoriksin vuoksi ja päätin ihan oman mielenterveyden kannalta, että menen tuohon niptiin, maksan sen tonnin ja saan jonkun tasoisen varmuuden vauvojen terveydestä. Jos tulokset olisi huonot, niin siinä tapauksessa menisin sitten punktioon.
En edes miettisi näitä asioita, jos taustalla ei olisi kromosomipoikkeamaraskautta, mutta nyt mun on vaan pakko toimia näin, että saan edes jonkunlaisen mielenrauhan.

Me ollaan molemmat miehen kanssa 30v. ja esikoiset olisi tulossa <3
Multa poistettiin kierukka lokakuun puolivälissä ja neljännestä kierrosta sai nämä pikkuiset alkunsa eli aika nopsasti tärppäsi :-)

Minulla kaksi lasta edellisestä liitosta 13v ja 6v :) miehelle ensimmäiset lapset. Minä 33v ja mies 37 sekä yksi koira :) lokakuussa kierukka pois ja la 21.11. Olemme monikulttuurinen perhe :) mies ei ole suomalainen.

Ultrassa kaikki hyvin :Heartred

Molemmat heilui hyvin ja heilutteli meille :)
Niskapoimut normaalit ja muutenkin normaalin näköisiä. Kätilö oli varma että ne on epäidenttisiä ja meinasi lentää tuoliltaan kun sanoin et yks alkio vaan siirretty. Tunti siä hujahti kun b-vauva meinas tunkea jatkuvasti kuvaan ja a:n mittaaminen oli hankalampaa. Tällä tietoa b oli yhä muutaman päivän isompi joten hän olis ivf ja a luomuvauva.

On se huikeeta :smiley-angelic003

Tuo on kyllä Räsynukke niin hurjan siistiä!! :D Pikku-A yllättää ja miten just nyt päätti! Liikuttavaa <3 Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Aiotteko liittyä monikkoyhdistykseen? Tai oletteko jo liittyneet? Menettekö yhdistyksen järjestämään monikkovalmennukseen?

Tilasin sen infopaketin mutta vielä en oo liittynyt. Odottelen et ollaan hiukan pidemmällä.
Monikkoperhevalmennukseen varmaan mennään kun meidän terkkari totesi jo ensikäynnillä että sitä suosittelee eikä normivalmennukseen sit kannata mennäkään.

Takaisin