Kaksosodottajat

Minulla on ensiviikolla lääkäri, joten saapa nähdä tuleeko asa lääkitys puheeksi. Tällä hetkellä kärsin kovasta päänsärystä, migeeenin tapaista eikä mikään oikein auta :/ syke myös korkealla. Välillä on mainio olo ja sitten pari päivää taas ei :/ onko teillä pääkipua ?

Juu, on ollut pääkipua. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Panadol ei auta eikä mikään muukaan, viheliäinen vaiva. Ja tunnistan myös tuon korkean sykkeen. Olen tänäänkin kesken siivouksen joutunut monesti sohvalle makaamaan, kun syke on vaan noussut niin korkeaksi. Eikä se meinaa millään tasoittua edes levossa.
Nyt mulla on myös ihan uutena juttuna tullut hikoilu. Se ei vielä ainakaan ole mikään kauhean suuri ongelma, mutta kuitenkin ihan selvä uusi oire. Aamuisin oksennan edelleen, mutta muuten ihan ok olo. Painokin on noussut jo huimat +300 grammaa :)
Mutta kyllä tällä hetkellä (16+4) inhottavinta on vasemman pakaran kivut (johtunee lantion nivelten löystymisestä) ja sellainen yleinen raskas olo (hengästyminen, voimattomuus, korkea syke, jne).

Mulla myös välillä kova päänsärky, luulen että tulee tuolta hartioiden jumeista..
Mun täytyy kyllä sanoa, että mä oon päässyt kokonaisuudessaan tosi vähällä näiden oireiden kanssa ja nyt pari viikkoa oon voinut jo aivan superhyvin :-) Väsymys edelleen painaa, mutta ihan niin kuin sekin olisi aavistuksen helpottanut ja jotain jaksaa töiden jälkeen jo tehdäkin.
Liitos- ja kasvukipuja on ajoittain ollu ihan kunnolla, mut ihan siedettävissä määrin vielä niitäkin eikä ne oo erityisemmin elämää häirinnyt muuta kuin yhtenä päivänä.

Katsotaan miten sitten jatkossa, kovasti ne pelottelee jo että rv 28 jälkeen ei kauheasti kannalta kuvitella töihin enää menevänsä ja alustavasti oon nyt siitä jo pomonkin kanssa puhunut, mutta jää nähtäväksi miten kaikki sit menee lopulta :-)

Niin jo tosissaan toi hengittäminen on ihan järjetöntä, pieni mäki ku pitäisi kävellä ni tuntuu ku kiipeis vuorelle :-D

Voi luoja, mittasin vatsan ympäryksen navan kohdalta!!!! Apua, 125 cm :D Ja siis paino noussut vaan sen +300 grammaa. Eli voin sanoa, että joudun vielä pulaan tän mun valtavan rantapallomahani kanssa. Millaisia vatsanympäryksiä teillä muilla? Mulla nyt rv 17 menossa.

rv 27+0 ja 120cm tuo ympärys. Nyt alkaa tää kaksosraskuden ihanuus valjeta tosissaan. En oo nukkunut moneen viikkoon kunnolla, mutta viime yönä en nukkunut juuri yhtään. Tyypit tuolla kyljissä ylhäällä. Särkee ja sattuu ja pelkkä kyljen kääntäminen on miltei ylitsepääsemätöntä. Ja just ku olis hyvä olo, niin alkavat kenkimään molemmat ja samaan aikaan. Mä en usko, että nukun ensyönäkään. Onneks oon saikulla, voi sitte nukkua ku isommat muksut on koulussa. No toivotaan kuiteski että pikkuiset jaksavat vielä ainaski 10vkoa kasvaa tuolla:Heartblue :dummy::dummy::Heartblue

Mul ei oo vasta ku 108cm, mut kohtu ei vielä ookaan ku hiukan navan alle, tänään 14+3 :-)
MUOKS, navan korkeudella on 102cm, tuo aiempi mittaus on tuosta hiukan alempaa pömpän kohdalta :-D

Tsemppiä toivonkipinä! Nää on vissiin just niitä mistä ne pelotteleekin ja toki sit se et kun kohtu alkaa olla 28 viikolla saman kokoinen kuin yksöisraskaudessa lasketun ajan tienoilla, niin herkästi lähtee supistelemaan ja sitähän ei siinä kohtaa vielä haluta (harjoitussupistukset toki asia erikseen).
Tsemppiä

Muokattu viimeksi:
Mulla vyötärönympärys on nyt 97cm, reilu viikko sitten vielä 83.. hurja tahti yhtäkkiä! Syke on korkealla ja hengästyminen tulee tosi herkästi. Nivuset on alkaneet olla kipeät ja painoa on tullu kammostuttavat 5-6kg!! Sokeri on viime aikoina maistunut liikaa. Leukosyytit oli neuvolalääkärillä koholla ja jouduin käydä viemässä labraan pissanäytteen, jos on tulehdus päällänsä, vaikkei oireita olekaan. Maha on kyllä välillä aivan kivikova ja ruokamäärät kerralla joutuu pitää pieninä. Nyt siis rv19+0.

Tuosta lääkityksestä:

Minä olen syönyt primaspan 100mg 1xpv rv 7 alkaen. Tämä myös edellisissä raskauksissa. Minulla lääkitys on esikoisen kohtukuolemasta johtuen varalla. Tämän toivotaan estävän veritulppien muodostumista istukaan.

Nyt siis menossa rv 11 ja risat. Perjantaina varmistuu sitten viikot ja onko molemmat edelleen mukana kun on np-ultra ja sen perään lääkärikonsultaatio äippäpolilla. Jännittää ihan sikana.

Muuten ole alkaa helpottaa pahoinvoinnin osalta. Väsymystä on edelleen ja jonkin verran päänsärkyä. Kaikista oudointa on tämä tunne että voisin räjähtää ihan mitättömistäkin asioista. Pinna on todella kireä ja lyhyt. Tulee monta kertaa päivässä laskettua kymmeneen ja sataan.
Vielä en ole räjähtänyt lapsille miehelle kylläkin.

Sulla annn siis ihan samalla annostuksella tuo asa kuin mullakin, muutamaa viikkoa aiemmin aloitettuna ja osittain eri syystä vaan, mutta kuitenkin :-)
Tsemppiä ultraan <3

Ootteko muuten vielä katsellut tai ostanut kaksosvaunuja?
Mulla on jotenkin hirvee ahdistus päällä tähän liittyen kun oon yrittänyt niitä ihmetellä ja haluaisin että olisi oikeasti hyvät kun paljon niille tulee kuitenkin käyttöä, mut en haluais maksaa itseäni aivan kipeäksi...

Oon kattellu ja päätynytkin törkeän kalliisiin bumblerideihin. Ne vaan tuntuu ainoilta järkeviltä enkä saa enää omaa päätäni kääntymään :D Täytyy siis alkaa säästämään...

Mä kävin vkloppuna liikkeessä vertailemassa ja otin tarjoukset mukaan. Mietin vielä tuhlaanko kesälomarahat uusiin vaunuihin vai alanko haalimaan torista käytettynä.

Mulla oli aiemmin ykkösenä bumblet, mutta nyt kiilasi kärkisijalle mountain buggyt. Ovat 10 cm kapeammat ja se on mulle tärkeä kriteeri.

Mä kans ajattelin et pitää käydä jossain liikkeessä testailemassa kun ei niistä pelkkien kuvien ja ominaisuuksien puolesta osaa valita. Missä liikkeessä Hellu kävit? Oon yrittäny niitä liikkeitäkin katsella mut kum mikään liike ei myy kaikkia merkkejä (tietenkään), ni en oo osannu päättää et mihin menisin...
On tää niin vaikeeta :-D
Mä oon jotenkin onnistunut ihastumaan Emmaljungan douple vikingeihin, mut en aio laittaa 1,5 tonnia vaunuihin, joten pitäis keksiä joku muu vaihtoehto.

Kapeus on mullekin tärkeä ominaisuus, kuin myös se että vauvat on vaunuissa vierekkäin eikä peräkkäin ja sit et menis kohtuu pieneen tilaan koottuna. Varsinaisia vaunukoppia en välttämättä kaipaa, vaan riittäis ratasosat jotka saa makuuasentoon ja sinne pehmeät kantokopat. Niin ja supertärkeää olis myös että olis käännettävissä ratasosien suunta alkuun nassut muhun päin ja sit myöhemmin katse menosuuntaan. Oiskohan siinä tärkeimmät mitä oon miettinyt :-)

Mä kävin Espoossa, oiskohan se ollut joku Lastenturva tms. Ei sielläkään ollut kun muistaakseni kolmea eri merkkiä, mutta vähän sai tuntumaa ja kyllä mulla lempparivaunut meni uusiksi, kun pääsi livenä testailemaan.
Noissa Mountain Buggy Dueteissa koko paketti (vaunut, kopat, turvaistuimet, adapteri, sadesuoja jne) maksaa uutena himpun alle 2000 euroa. Torista kaikki osat erikseen haalittuna noin 1000-1200 euroa + bensat ja vaiva, kun hakee kamppeita pitkin poikin. Meinaatteko te muut ostaa uutena?

Mä yritän löytää hyvät käytettynä jos vaan löytyy, kun tosiaan en millään haluaisi laittaa tuollaisia summia vaunuihin.. Mutta helpottaa sitä tori-shoppailua kummasti kun tietäis mitä haluaa :-D

Kyllä mäkin varmaan käytettynä koitan löytää, iso säästö tulee ja jos vaunut ei natsaakaan, niin ei harmita niin paljoa vaihtaa.

Jos yhtään tärkeä ominaisuus on toi että voi päättää onko ratasistuimessa naama kumpaan suuntaan niin iso peukku Emmaljungan double vikingille, ite tykkäsin hurjasti ja ainoat missä saa vaikka toisen katseleen äitiä ja toisen maisemia jos tarvii. Kapeatkin rinnakkain istuttaviks, 73,5cm leveet.

Joo pitää varmaan käydä koeajelulla jotta saa tuntumaa mitä haluaa ja tarvii. Meilläpäin ei vaan oo ku yks kunnon liike eli reissua isompaan kaupunkiin vois suunnitella. Käytettyinä mäkin ajattelin vaikka mummo lupas kustantaa ainakin osan kieseistä ja bumbleja näyttäisi saavan 600-700€ plus ehkä jotain lisätarvikkeita päälle. Onhan sekin rahaa, mut en halua rimpuloita mitkä hajoaa puolessa vuodessa.

Takaisin