Kaksosodottajat

Mulle aloitettiin nyt, syynä tuo ensisynnyttäjyys. Jostain tästä luinkin jo aiemmin ja arvelinkin et aloitetaan varmaan.
5b46fab1898ba389ce0062e48e7df064

Oho, mä en ole tuollaisesta kuullutkaan...Jännä että on näin eri käytäntöjä samassa maassa. Että toisessa paikkaa nuo lääkkeet määrätään ja toisessa paikkaa tuollaisesta asiasta ei edes mainita!

Eipä oo täälläkään määrätty tuollaisia. Luulis että lääkittäis vain ongelmaa tai alkavaa ongelmaa eikä varmuuden vuoksi. No, kai ne tietää...

Joo, tää on hus-alueen käytäntö, uskoisin et ihan tutkittuun tietoon perustuu tämä suositus.. Mut ei tota toki ihan kaikille määrätä, mut jos johonkin noista riskiryhmistä kuuluu ni sit suositellaan

Mä oon hus:n alueella, mutta ei oo edes puheeksi otettu. Ja kuulun kyllä tuohon samaan ryhmään eli ensiodottajiin.

No joo, sua just mietin et mikäköhän siinä on et ei oo puhuttu tai vaihtoehtoisesti miks mulle on...
Ku ei tossa nyt mitenkään pitäis vaikuttaa toi istukoiden lukumäärä tms...

Mäpäs kysyn seuraavassa neuvolassa tota asiaa. Tosin se on vasta 6.6. Kuka sulle määräsi noi lääkkeet ja missä vaiheessa?

Tänään määrättiin Jorvin äitiyspolilla :-)
Kysäise ihmeessä, olis kyllä mielenkiintoista kuulla et miten suositukset eroaa

Eli oliko tuo neuvolakäynti/ neuvolalääkärikäynti/ vai joku kaksosraskauteen liittyvä extrakäynti? Ja mikä rv sulla on nyt menossa?

Minäkään en ole kuullut asa lääkityksestä. Tosin en ole ensi synnyttäjä enkä yli 40v jne. Paino raja on just ja just :D mutta verenpaineet kyllä heittelee yläkanttiin. N p ultra parin viikon päästä, ei malttaisi odottaa :) hyviä vointeja kaikille!

Eli oliko tuo neuvolakäynti/ neuvolalääkärikäynti/ vai joku kaksosraskauteen liittyvä extrakäynti? Ja mikä rv sulla on nyt menossa?

Niin siis tuo oli np-ultrakäynti eli ihan normi seulontaultra :-) Ei neuvolakäynti

Minäkään en ole kuullut asa lääkityksestä. Tosin en ole ensi synnyttäjä enkä yli 40v jne. Paino raja on just ja just :D mutta verenpaineet kyllä heittelee yläkanttiin. N p ultra parin viikon päästä, ei malttaisi odottaa :) hyviä vointeja kaikille!

Ymmärrän odotuksen sietämättömyyden, mutta kyllä se aika onneksi lopulta kuluu :-)
Tsemppiä odotukseen ja hyviä vointeja!

Mäkin oon ensisynnyttäjä mut Hämeessä ja verenpaineet on aina enemmänkin turhan matalat ku liian korkeat joten en usko että suuria riskejä nytkään on. Mut täytyy kans kysyä tietääkö ne täällä mitään suosituksesta.

Mulla myös hyvät paineet ollu aina, mut raskausmyrkytyshän iskeekin vasta sitten loppuraskaudesta jos on iskeäkseen, joten ei vielä pitäisikään paineissa mitään näkyä :-)
Kysäise ihmeessä sinäkin, nää erot näissä käytännöissä on hyvin mielenkiintoisia.

Voihan se toki iskeäkin, mutta on varaa nostaakin kun normipaineet on noin 90/60 :) Lääkäri toki mittaa reilusti korkeampia paineita kun jännittää.

Hui, huomenna pitäisi nähdä pitkästä aikaa kavereita ja tulla kaapista ulos. Mikä siinä jännittääkin kertoa jostain näin ihanasta asiasta... Jo viestillä kertominen saa sykkeet pilviin hetkeksi.

On se kertominen kyllä niin jännää ja sydämentykytyksiä tosiaan saa aikaan <3
Meillä jo lähimmät ihmiset onkin asiasta tiennyt, mut nyt eilisen nt-ultran jälkeen päätettiin et nyt ei tarvii enää salailla <3 Ihanaa <3

Takaisin