Mä oon aloittanut hankintojen tekemisen ihan tosissani jo :D Rupee nurkat olemaan täynnä vauvakamaa! Olen ajatellut niin, että jos kävisikin huonosti, niin saahan ne myytyä sitten. Ja onhan tuo hankintojen tekeminen ihan älyttömän hauskaa, terveisin Tori/huuto.net- haukka :)
Ihanaa, kun pääset kurkkimaan pieniä töissä <3 Mulla on huomenna NIPT ja sen yhteydessä ultrataan. Ihanaa ja samalla aina vähän pelottavaa päästä näkemään pikkuiset. Aina sitä pelkää pahinta, mutta toivoo parasta. Viime ultrasta eli np-ultrasta on jo herranen aika kolme viikkoa!! Kyllä on jo korkeakin aika päästä nappuloita moikkaamaan :)
Molemmat vauvat olivat elossa ja kasvaneet ihan hurjaa vauhtia. Nyt kun mulla on viikot 14+6, niin toinen oli 15+2 ja toinen 15+5! Toinen majailee vasemmalla ja istukka on edessä ja toinen oikealla ja istukka on reunassa. Kyllä taas helpotti, kun tietää että masussa voidaan hyvin <3
Ihanaa Hellu, että kaikki oli hyvin! Itse en millään malttaisi odottaa 19.5 olevaan rakenneultraan kun nt-ultrasta on jo reilu kuukausi... onneksi sitten tihenee käynnit :D
Heips. ultrassa tänään käyty..pikkuisilla kaikki hyvin ja mulla myös. paino A:905g ja B: 899g. ihan hyvin ovat kasvaneet. seuraava ultra 4 vkon päähän, silloin ollaan jo rv 30
Toivonkipinä: ihania uutisia! Ootpa sä jo pitkällä, hurjaa :) Missä vaiheessa ultrat alkoivat lisääntymään? Mulla menee ainakin rakenneultraan asti samalla kaavalla kun yksösodottajillakin. Sitten toinen kysymys: missä vaiheessa sait sukupuolet selville?
Ihania ultrakuulumisia toivonkipinä <3
Mulla nt ultra ens viikon torstaina, jännittää <3 Ja huomenna poksahtaa tuo kriittinen 12+0, jee :-)
Mä oon nyt parina päivänä miettinyt et oonkohan tuntenut jotain pieniä liikkeitä masussa, muutaman kerran tuntunut ihan kuin joku kutittaisi sisältä päin En tiedä voiko olla mahdollista jo tässä kohtaa ja yllättävän ylhäällä on nuo kutitukset tuntunut kun on ollu tuossa ehkä puolessa välissä häpyluun ja navan väliä, voisko kohtu olla jo niin korkeella? Masu on ainakin jo pömpöllään tonne napaan asti, mut toisaalta mulla on ollu turvotusta alusta asti niin oon ajatellut et ois vieläkin sitä, mun en sit tiedä :-)
Zeni: Mulle lääkäri ja neuvolantäti molemmat sanoivat, että liikkeitä voi odotella muutaman viikon päästä (mulla nyt rv 16) eli ehkäpä siellä rv 18-22 tienoilla. Toki se on yksilöllistä, mutta mahassa tapahtuu nyt niin paljon kaikenlaista, että varmasti kaikenlaista juilintaa, kuplintaa ja muuta toimintaa voikin tuntea. Itse olen ajatellut, että ne on vaan kohdun kasvukipuja tai suolen toimintaa.
Joo siis Hellu monesti ensisynnyttäjät alkaa tuntemaan liikkeitä vasta tuolla 14+ jälkeen ja joskus tosiaan vasta siellä 20+ paikkeilla ja uudelleen synnyttäjät sit voi jo näillä viikoilla alkaa pieniä liikkeitä tuntemaan. Tää ero tulee siitä että ensarit ei tiedä mitä odottaa tuntevansa ja siks yleensä alkaa tuntumaan vasta myöhemmin :-)
Ja sulla kun se istukka on edessä niin sehän vaimentaa liikkeitä koko raskauden ajan ja myöhäistää kaikilla sitä millon ekoja alkaa tuntumaan.
Mut siis joo, voi olla et nuo on jotain ihan muita mut toisaalta noi tuntui niin uskomattoman erilaisilta kuin mikään muu tähän mennessä ja toistui useamman kerran samassa kohdassa, et jotenkin vaan tuli sellainen tunne et oisko nää nyt jo niitä <3
Siis ihan hyvin voi olla :) Niinkun sanottu, mulla ei ole mitään hajua miltä liikkeet tuntuu. Mulla on toisella puolella istukka edessä, ja niitä liikkeitä voi joutua odottelemaan, mutta onneksi toisella puolella on istukka reunassa ja sieltä voi liikkeitä jo parin viikon päästä alkaa tuntemaan. Niitä odotellessa!!
Katotaan lähteekö näitä tulemaan useamman kerran ja alkaako sit pikku hiljaa voimistumaan tai sit on ihan mahdollista sekin et mun mielikuvitus tekee tepposiaan :-D
Eihän mullakaan omakohtaista kokemusta ole et miltä ne ekat liikkeet tuntuu, paljon olen toki töissä ja muualta kuullut kuvauksia niistä.. Sekin voi lisätä toki tuota mielikuvituksen juoksemista
Mä oon myös alkanut (liian aikaisin) tunnustelemaan josko jotain tuntuisi jo
Mut eipä näillä viikoilla pitäisikään vielä tuntua.
Muakin kiinnostaa millon käynnit tihenee kun ens viikon neuvolan jälkeen seuraava on vasta rakenneultra juhannusviikolla. En jaksa oottaa...
Maha alkaa olemaan varsinkin iltaisin jo ihan valtava! Eihän siellä vielä oo kun pikkuruisia rääpäleitä mut näyttää kun ois jo pari kuukautta pidemmällä. Tosin ehkä se menee vielä lihomisen piikkiin :)