Kaksosodottajat

Voi onpa mukava että on nyt meille kaksosodottajille oma ryhmä!
Mulla on nyt 14+0. Pahoinvointia oli vko 9-12, jolloin aamuisin oksensin, muuten vain huono olo ja väsymys. Nyt kun ruoka on alkanut taas maistumaan, maha on pompahtanut kyllä selkeästi esiin.
Nt-ultra on viime viikolla, jossa kaikki oli kunnossa (turvotus 1.2 ja 1.4, verikokeet ok) :Heartred uskomatonta, kuinka vauvoilta ne jo näytti! Toinen liikkui koko puolituntisen ultran ajan ja toinen vain vähän vilkutti ja oinisteli. Parin päivän kokoerot oli, ja hitusen viikkoja isommat. Jotenkin on siis tyttö+poika olo :wink on siis erilliset pussit ja istukat. La ois koon mukaan 29.9 mutta sitä ei nyt muutettu alkuperäisestä 1.10.
 
Niin ja minäkin oon syönyt äitiysvitamiinia ihan normaaliannostuksen. Omegaa on yleensä ottanu, mutta pahoinvoinnin aikaan aiheutti niin kovat närästykset, että joutui pitää taukoa.
 
Läheiset on kaikki ollu innoissaan ja apujoukkoja kyllä löytyy läheltä paljon. Vähän kaukaisemmilta ihmisiltä on tullut juuri sitä "voi kauhea,kaksoset. Kyllä teillä tulee olemaan niin kamalasti työtä. Rankkaa varmasti blaablaablaa" murrrrrr! Ihan omana tietonaan sais pitää tuollaiset mielipiteet. Itse me ollaan miehen kanssa oltu koko ajan pelkästään positiivisia kaksosuutisesta.
Tilasin ja sain sen monikkoperhe-esitteen. Oli kyllä hyvä, kun ei oikein mistään kaksostietoa saa.
 
Mitkä noi verikokeet on, jotka sulta on otettu? Mulle sanottiin, ettei seulontaverikokeita oteta, kun niistä ei kuulemma kaksosilla mitään näe? Ihana kuulla, että sulla oli kaikki hyvin ja vieläpä omat istukat molemmilla :Heartred Nyt vaan alat nauttimaan raskaudesta!
 
Okei eli Sontsi sullakaan ei ilmeisesti mitään valtavan pahoja raskausoireita ole ollut? Itse olen sitä ehkä tässä eniten ihmetellyt että miten on niin normaalit tai vähäiset? oireet tai no joo, onhan mulla välillä tosi huono olo, mut oksentelulta oon ainakin vielä (tänään 8+2) välttynyt kokonaan ja väsymystä on kyllä vaikka muille jakaa :-D

Ihanaa että ultrassa teillä kaikki oli hienosti :Heartred Hitsi kun ei malttaisi odottaa et itsekin olis jo niin pitkällä!
 
Hellu, ne kokeet oli down- ja jonkin muun syndrooman riskiä arvioiva. Olin itsekin lukenut, että kaksosilla ne ei välttämättä päde, mutta menin tietysti kokeisiin, kun ne määrättiin. Ja tuloksetkin sain, kun neuvolaan soitin, joten en nyt tiedä pitääkö ne paikkaansa vai ei :D Nyt on kyllä ollut hetken aikaa jo niin hyvä olo ja varsinkin pyöristyvä maha saa nauttimaan raskaudesta täysin :Heartred

Zeni, oon kyllä päässyt omasta mielestäni vähällä. Odotin jotain paljon pahempaa, etenkin, kun kuulin kaksosista. Tottakai pahoinvointia ja väsymystä on ollut, mutta töissä oon pystynyt olemaan normaalisti ja olon kanssa on pärjännyt. Aktiivisuustaso on tippunut kyllä valtavasti ja entiset rankat kuntosalikäynnit vaihtuneet kävelylenkkeihin. Olen kuitenkin sillä asenteella, että nyt on hetki rauhoittua. Rehkimään ehtii myöhemminkin :)

Paljon tsemppiä teillekin, on tämä vain niin ihanaa :Heartred
Kerrottehan ultrakuulumisia :)
 
Joo, kyllä toi aktiivisuustaso on itselläkin nyt ollut aivan nolla ja joka päivä oon vedellyt päikkärit jos vaan on mahdollisuus ollut. Nyt on tosiaan aika kuunnella kroppaa ja rauhoittua jos kroppa niin kertoo, en oo siis tuosta ottanut paineita, eiköhän se virtakin sieltä vielä joskus palaudu :-)

Heh, olin tänään yksin töissä ja kun oli hetki aikaa, päätin tutustua meidän ultraan (en siis ole ikinä itse käyttänyt kun pääasiassa lastenneuvolassa touhuan) :-D
Mahan päältä en nähnyt tai tajunnut kuvasta yhtään mitään, mut emättimen kautta pikku pallurat näkyi heti ja molemmilla sydämet sykkii edelleen :Heartred
Mitään mittoja en osannu alkaa edes miettimään, mut tuo sydänten sykintä taas rauhoittaa mukavasti mieltä :-)
 
Meille selvisi eilen, että saamme kaksoset, Isona yllätyksenä tuli! Kahden viikon päästä uusi ultra, että molemmat ovat kasvaneet. Nyt viikkoja oli 7. Syke oli molemmilla vahva ja kasvu hyvä. Kyllä jännittää tuleva raskaus ja vauva arki, minulla on ennestään kaksi lasta 13v ja 6v edellisestä liitosta. Raskaus aika muutenkin työlästä niin mitähän se tulee olemaan kahta odottaen :D alkuraskaus on ollut suht oireeton, vain turvotus ja palelua.
 
Onnea uutisesta vielä täälläkin ja tervetuloa mukaan keskusteluun :-)
 
Näkyikö sulla nellu vielä ultrassa, et onko vauvat omissa sikiöpusseissaan vai samassa ja onko erilliset istukat vai yhteiset?
 
Nellu, onnea, ihanaa :Heartred Tervetuloa tänne tuplaodottajien joukkoon!
Mulla on nyt se np-ultra ohi ja kaikki oli ihan täydellisesti. Molemmilla on omat istukat, mutta pohdittiin sitä, että voivat silti olla identtisiä (jakautunut munasolu). Nimittäin inseminaatiohetkellä mulla oli vain yksi kypsä munasolu, joten vaikea kuvitella että jossain piilossa olisi ollut toinen. Jokatapauksessa parasta on se, että riskit tippuivat omien istukoiden ansiosta.
Toinen vauva heilutteli mulle ja heitti volttia ja toisella oli hikka. Ultraaja oli ihana, kun otti varmaan 10 kuvaa 4D:nä ja koitti kovasti saada molemmat vauvat samaan kuvaan (oli vaikea tehtävä). Nyt on niin onnellinen olo, ettei tätä voi todeksi uskoa :)
 
Nyt mua alkaa jo tosissaan jännittää että onko nää pikkuiset sit tosiaan samassa pussissa, kun 7+3 ei saatu esiin mitään kalvoa heidän välissä ja teillä kaikilla muilla nyt jo noilla viikoilla erilliset pussit erottuneet :eek::D
 
bb04bf31243fd6981b125346824fa81c

Joo, ei kyllä näkynyt tuollaista vaikka miten päin käänteli kapulaa, ehkä he sit oikeesti on yhessä siellä :Heartred
 
Mites teidän vointi? Mulla alkoi tosiaan tänään toinen kolmannes ja olo vaan huononi. Kauhea päänsärky astui kuvioihin, jopa närästys (jota mulla ei ole koskaan ollut), oksentaminen kuuluu kuvioon, samoin pahoinvointi ja väsymys. Tänään oli ensimmäistä kertaa hyvin lähellä, että olisin jäänyt saikulle, mutta jotenkin selvisin työpäivästä.
Mä alan ihan toden teolla kyllästymään tähän heikkoon oloon, kun mikään ei pysy sisällä tai vaihtoehtoisesti mikään ei maistu. Paino vaan tippuu ja ketoosi jyllää. Onneksi vauvat kasvaa kuitenkin hyvin.
 
Takaisin
Top