Kaksoset tulossa?

Voi, että kuulostaa jännittävältä kuunnella teidän pidemmällä olevien kuulumisia!

Itselläni nyt 16+4 ja alkaa olemaan välillä kurjaa selkäkipua, minkä vuoksi seisomatyöni on jo nyt käynyt osittain rankaksi. Jännitän todella paljon, kauanko tulen jaksamaan töissä.... Vielä varmasti monia viikkoja, mutta teitä muitakin kun kuuntelee - saattaa ongelmat lisääntyä suhteellisen lyhyessäkin ajassa kun paino nousee..... Toivon parasta :)

Tsemppiä kaikille ja ihanaa joulua!!!

Täällä nyt tänään rv 26+1. Sairaslomalla olen ollut 8.12 lähtien, nivuset, alaselkä ja koko lantionseutu tosi kipeä. Kauaa ei jaksa seisoskella ja "pitkien" matkojen kävelyn jälkeen puuskutan kuin maratoonin juossut. :grin Viimeks kaksi viikkoa sitten vauvojen painoarviot olivat 680g ja 760g, toisella oli toinen munuaisallas liian suuri. Huomenna on taas kontrolliultra ja sitten kuullaan onko tuohon munaisaltaan kokoon tullut muutosta.
Hei jennie! Onko sulla hankinnat millä mallilla? Tympeetä jos ei oiken pääse liikkeelle, mutta hyvän asian puolesta kannattaa kyllä pötkötellä miten tuo munuaisallas voi vaikuttaa esim syntymän jälkeen jos aina vaan liian suuri? Sanottiinko mistä se voi johtua?

Miten pahoinvointi? Nyt 8+4 ja on tosi voimakasta oksentamista. Pahoinvointirannekkeet ostin. Helpottaneet on oloa, mutta ei kokonaan. Itkua ja oksentamista..harmittaa kun ei saata syödä..saati haistaa ruuan valmistus tuoksuja..meneekö ohi?

Mulla oli pahoinvointia n. 7-11 vkot ja sit helppas...nyt näillä viikoilla 23- tulee uudestaan kun syö tietttyjä ruokia...onneks pystyy jo itse katsoa ja voi välttyä huonolta ololta

Mulla oli pahoinvointia samaan tyyliin kuin esikoisestakin, paitsi pidempään. Olisiko ollut jonnekin rv 16 asti. Voimakkuus oli samaa luokkaa kuin ekalla kertaa, en arvannut odottavani kaksosia :)

Itsellä ensimmäinen raskaus ja alussa jo kun sain tietää kaksosista, oletin erittäin kovaa pahoinvointia. Loppujenlopuksi en joutunut oksentamaan kovinkaan usein (korkeintaan muutaman kerran viikossa) ja muuten pahoinvointi oli vain kovaa ällötystä ja pahaa oloa hajuista ja ruuista. Nyt rv17 ja on kyllä helpottanut jo useampi viikko sitten! En siis joutunut asumaan vessassa vaikka sitä pelkäsinkin :)

Hei jennie! Onko sulla hankinnat millä mallilla? Tympeetä jos ei oiken pääse liikkeelle, mutta hyvän asian puolesta kannattaa kyllä pötkötellä miten tuo munuaisallas voi vaikuttaa esim syntymän jälkeen jos aina vaan liian suuri? Sanottiinko mistä se voi johtua?

Hankinnat on ihan hyvällä mallilla ja onneks on nettikaupat. :) Lääkäri kertoi erilaisista vaihtoehdoista, niistä suurin toimenpide on leikkaus. Mitään ei puhuttu mistä se voisi johtua :/ Tänään jo onneksi 27+0 :)

Toivottavasti pääsette pahoinvoinnin kanssa helpolla. Itse oksensin kahdesta tytöstä vielä rv30. :) Pahoinvointi voi myös palata, kun maha on iso ja vauvat painavat vatsalaukkua. Helposti syötävää ja helposti oksennettavaa evästä oppi pitämään mukana. Osaa niistä tosin ei voi syödä vieläkään, kun jo pelkkä haju tekee pahaa.. :D

Toivottavat Jennien vauvalla on kaikki kuitenkin hyvin ja ainakin isoilta toimenpiteiltä vältytään. :)

Oletteko osallistuneet Monikkoperheyhdistysten järjestämiin valmennuksiin?

Hei!
Olen aikaisemmin käynyt täällä vain lukemassa muiden kirjoituksia, mutta tämä keskustelu houkutti osallistumaan. Meidän kaksosten laskettu aika on 14.4.2016, tänään siis menossa 24+5. Nt-ultrassa 12+4 B-sikiöllä mitattiin 3,78mm niskaturvotus, joten saimme lähetteen äitiyspolille mahdollisia jatkotutkimuksia varten rv 15+0. Koska kummallakaan sikiöllä ei ultratessa havaittu mitään poikkeavaa, emme halunneet lapsivesipunktiota. Molemmilla kaikki hyvin myös rakenneultrassa rv 20+1 ja viime kerralla ultrassa 23+0, joten emme ole olleet erityisen huolissamme oikeastaan koko aikana. Rv 23 ultrassa A:n painoarvio 580g ja B:n 590g, mitoiltaan vastanneet viikkoja koko ajan. Lapset ovat meille ensimmäiset ja varmaan viimeisetkin, koska ikää alkaa olla, ja kaksi on aika sopiva määrä. Olen aina vähän salaa haaveillut kaksosista, joten kyllähän tämä vähän uskomattomalta onnenpotkulta tuntuu :D

Hei kissama! Kiva kuulla että nyt sit onni potkaisi tuplasti! Mun kaveri odotti esikoistaan, jolla oli kans nt:ssä tuota turvotusta. Tutkittiin lapsivesipunktiolla eikä löytynyt mitään. Terve ja iloinen 2,5v poika tällä hetkellä:)

Meilläkin B-sikiö, jolla oli enemmän niskaturvotusta, osoittautui ru:ssa pojaksi. Jostain luin, että niskaturvotus ilman sen kummempia syitä olisi yleisempää pojilla. En sitten tiedä, onko mitään perää/ mihin perustuu. Meillä downin riskiluvuksi tuli 1:5, joka tietysti kuulostaa aika pahalta, mutta osaltaan siihen vaikuttaa myös ikäni, enkä halunnut lapsivesipunktiota, koska en mitenkään olisi voinut abortoida lasta varsinkaan kun riski molempien menettämiseen olisi ollut suuri. Kahden muunkin trisomian riski oli huomattavasti kohonnut, mutta niiden osalta ei enää tässä vaiheessa ole pienintäkään huolta, koska molempien rakenteet ovat täysin normaalit. Molemmat lapset ovat potkineet ja möyrineet rv 18 lähtien niin voimakkaasti, että tuntuu ( ja näkyy!) läpi :D

...
Oletteko osallistuneet Monikkoperheyhdistysten järjestämiin valmennuksiin?
Me käytiin yksi niistä valmennuksesta, se synnytysosuus, ja tykkäsin tosi paljon. Sieltä sai mm. todella hyvin tilastotietoa siitä miten kaksossynnytykset yleensä sujuvat ja itse tykkään tilastoista :grin Kerran jo synnyttäneellekin siis mielestäni hyvä valmennus. Jos vielä pääsen niin voisin yrittää käydä niissä muissakin.

Olikos täällä muita joilla on monokoriaalinen kaksoisraskaus, eli vauvoilla yhtenen istukka? Oletteko hakeneet sellaista vakuutusta, joka on voimassa jo ennen syntymää? Jos olette niin mistä haitte ja mistä saitte?

Me haettiin Lähitapiolasta, josta ei enää saanut koska vauvoilla on tuo yhteinen istukka. Neljä vuotta sitten sieltä sai vielä vakuutuksen, huolimatta istukoiden ja sikiöiden määrästä...

Meillä on myös yhteinen istukka, mutta en ole ottamassa vakuutusta niin en ole edes asiaa selvittänyt. Tosi ikävää jos ei saa, tulee vähän sellainen fiilis että jotain varmasti menee siis pieleen :sad001 Riskit, riskit....

Moikka!
Itselläni menossa vasta rv8+1, eli todella varovaisin mielin tänne kirjoittelen. Kävimme tällä viikolla alkuraskauden ultrassa aiemmin olleen kohdunulkoisen takia. 1,5vuoden yrittämisen ja sitä ennen yhden epäonnistuneen raskauden jälkeen shokki oli melkoinen, kun ultrassa näkyikin kaksi sykkivää sydäntä. Vielä on asian sulattelu aika kesken. Tunteet vaihtelevat kauhusta äärimmäiseen onneen. Tietenkin myös raskaus niin alussa, ettei vielä tiedä mistään mitään. Olisin kuitenkin vertaistukea vailla ja tietenkin mukava olisi, jos muitakin vasta alkuraskautta tallaavia olisi paikalla. Meillä la 20.8.

Olen voinut mielestäni ihmeenkin hyvin, en ole oksentanut kertaakaan, suurimpana vaivana välillä kovastikin jomotteleva iskias, joka onneksi välillä katoaa kokonaan. Toki tässä ehtii matkan varrella tulla vielä miljoona vaivaa, jos vaan kaikki menee hyvin ja raskaus etenee ;)

Onnea ja tsemppiä kaikille tuplasti raskautuneille! :)

Meillä odotetaan 2.8 kaksosia. Epäidenttisiä. Shokki oli alkuun, nyt jo innossaan odotetaan. Raskauspahoinvointi on ollut kamalin ikinä.. nyt rv 10+4 ja okentaminen päivittäin, mutta ruokaakin saan jo sisällä pysyyn. Ens viikolla kokeillaan neuvolassa sydänääniä kuunnella..jännittää, miten reagoin jos ei kuulukkaan mitään...

Voi ei. Olen siis onnekas, kun ei ainakaan vielä minkäänlaista pahoinvointia. Oletko Katjuliini miltä viikolta saakka oksennellut?

Kiva kuulla, että siellä jo vaihtunut pelkkään innostukseen mieli. Meillä perheenlisäys enemmän kuin odotettu, mutta silti jännittää ja pelottaa miten sitä kahden kanssa pärjää.

Meilläkin ensi viikolla neuvola. Tsemppiä sinne!

Rv 6 aloitin, pahin aika oli 8- 9 rv , jouluaatto päivistä pahin. Onneksi parempaan päin. Tsemppiä sinullekkin, ei kaikille kaksosiakaan odottavalle tule näin pahoinvoinnit! nu sitten seuraavalle viikolle. Jänskättää kyllä! Ootatko identtisiä?

Onnea kaksosuutisista Eveliina ja Katjuliini!

Meillä oli perjantaina taas kontrolliultra ja kaikki oli edelleen hyvin. Pojat kasvaa hyvin, painot rv. 30+4 olivat 1414 ja 1402 g. Herra A oli kääntynyt perätilaan ja taas alkaa sektio pyöriä ajatuksissa :nailbiting: Jospa vielä kääntyisi! Herra B oli pää alaspäin. Kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään ja lääkärin mukaan voin vielä jatkaa töissä, toki oman voinnin mukaan. Viime viikolla olin yhden päivän saikulla kun en nukkunut yöllä ollenkaan (tuntemattomasta syystä) ja olen yleensä siirtynyt työpaikalta kotiin etätöihin iltapäivästä kun maha alkaa ahdistaa. Kotona olen kuulema vaan tiellä kun mies on isyysvapaalla hoitamassa esikoista :rolleyes:

Takaisin