Kaksoset tulossa?

Rakenneultrasta eteenpäin on ollut kahden viikon välein ultra (pari kertaa vajaa kolme viikkoa). Mulla on painoarviot olleet kokoajan tosi lähellä toisiaan, viimeeksi tuli tasan samat grammat. Mun käsitykseni mukaan se ero on jo kymmeniä prosentteja, jos on sitä ttts:ää. Sanoivat vaan, että niin kauan kun ei ole ongelmia, ei niistä kannata kauheesti puhua, jottei ala turhaan stressaamaan. Ja sieltä netin tarinoista pitäis pysyä poissa. Mulle sanottiin, että 36+jotain todennäköisesti käynnistetään, että yleensä ei pidemmälle päästetä. Mulla menee pojat justiinsa keskikäyrää tai ihan vähän alle, eli alkavat olla nyt joku 1800 g ja kasvavat noin 250 g/viikko.
Missään vaiheessa ei oikein ole mitään tarkempaa sanottu "turvallisista" viikoista tms., aina vaan sanottu, että mietitään niitä riskejä sitten, jos on tarpeen. Mulla on ollut tähän mennessä kolme neuvolaa ja näyttäis, että ehtii olla vaan yks enää (ehkä kaks), joten vähän on jännittänyt myös se, ettei virtsan proteiineja, verenpainetta tms. seurata missään, mulla oli kuitenkin ekassa raskaudessa oireeton raskausmyrkytys, joka johti käynnistykseen. Olen sitten ite noita verenpaineita mittaillut. Samoin pyysin erikseen, että ottavat hemoglobiinin, kun ei ollut mitään hajua, tarttisko syödä rautaa tms. Tolta osin seuranta on mun mielestä ollut tosi vajavaista, kun naisten klinikalla tosiaan pelkästään ultraavat. Ite täytyy kyllä kaikki kysyä ja pyytää.
 
Nyt on kyllä kysyttävä teiltä muilta, että miten synnytyssairaala ohjeistaa kaksosodottajia tulemaan sairaalaan? KYSin sivuilta bongasin, että ambulanssilla pitäisi tulla synnytyksen käynnistyttyä, onko muualla sama ohjeistus?
 
Liityn mukaan tällekin keskustelupalstalle nyt kun kerta löysin :) Olen höpötellyt tuolla laskettuaika marraskuussa keskustelussa.

Odotan epäidenttisiä kaksosia jotka huomattiin raskausviikolla 9+1. Kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Pahoinvointia ei juuri ole ollut. Pientä etovaa oloa ja 2 kertaa oksentanut. Kauhea väsymys on ja nyt on alkanut tuntumaan että voimat loppuu kesken työpäivän ja tulee heikko olo. Puran töissä raskaita kuormia. Kauhea pelko on koko ajan että jotain kamalaa sattuu. Viimevuotinen keskenmeno pelottaa ja kesti vuosi ennen kuin tulin uudellen raskaaksi Terolut ja Letrozolen ansiosta.

Ennestään on 14 vuotias poika ja 12 vuotias tyttö. Nuorena kun aloittaa niin vielä kerkiää :grin Täytin juuri 34vuotta.

rv 17+0
 
Tinna Okei. He on sit hienosti kasvanu:) Kai täytyy yrittää olla nyt murehtimatta ennenkun sen aika on. Pelottavia ajatuksia vaan pyörii mielessä koko ajan. Hyvä kun mainitsit täytyykin vähän pitää mielessä noita neuvolan takkailu hommia :thumleft

marre toivottavasti kaikki menee hyvin :)
 
Yxvaan, ei ole ainakaan naikkarilla ollut mitään puhetta, tuntuis jotenkin oudolta. Monikkovalmennuksessa sanoivat, että jos siltä tuntuu, että tosiaan ovat vauhdilla tulossa, niin kannattaa mieluummin herkästi tilata ambulanssi, kun synnyttää matkalla.
 
Minä kyllä ihmettelin kanssa tuota. Suora lainaus KYSin sivuilta: "Synnyttäjät tulevat sairaalaan yleensä omatoimisesti. Tule ambulanssilla, jos lapsi on perätilassa, odotat kaksosia tai lapsivesi menee alle 37 raskausviikolla, ilmenee kovaa kipua tai veristä vuotoa."
Ehkä tuosta pitäisi muistaa kysyä seuraavan kerran polilla käydessään.
 
Varmaan kannattaa kysyä. Mä toivon, että menis käynnistyksellä, niin ei tarttis pähkätä ja haalia kiireellä lastenhoitajaa jne. Oli niin helppo ekankin kanssa, kun oli valmiiksi sairaalassa, kun supistukset alkoi
 
Taysissa sai mennä omalla kyydillä, eikä ollut edes kiire, kun vedet menivät rv 36+0. Rv 33+5 muistaakseni epäiltiin lapsiveden tihkumista ja silloin käskettiin soittaa lanssi. Turha käynti oli, mutta mieluummin tarkistettiin ja mentiin varman päälle.

Taysissa oli ohjeena soittaa synnytyspäivystykseen synnytyksen käynnistyttyä tai vesien mentyä. Herkästi jättävät osastolle, vaikka menisi vähän liian aikaisinkin näytille. Soittaa kannattaa ennen kuin lähtee, ellei nyt tietysti joku hätätilanne ole, mutta silloinkin voi ilmoittaa matkalta. :)
 
mmaria mullakin on ollut vaikea rentoutua ja nauttia tästä raskaudesta. Ihana kun vatsa kasvaa, huoli kulkee kuitenkin kokoajan mukana. Itse odotan sitä hetkeä kun tuntee vauvojen liikkeet niin tietää ainakin kaiken olevan hyvin. Oloa tarkkailen turhankin tarkkaan, mutta vuodolla on ollut oma vaikutuksensa huoleen. Täällä seurataan äippäpolilla 4 viikon välein nyt alkuun ja sit ilmeisesti tihenee mutta en osaa sanoa millä viikoilla. Täällä 12+6 . Toivon luonnollista syntymää, jotenkin jännitän käynnistä jos en hallitse kehoani. Pelkopolille olen menossa puhumaan synnytyksen liittyvistä huolista. Mitä vaunuja olette ajatelleet ja te jotka olette jo murunne saaneet mitkä olette ostaneet?
 
Mä ostin Bumbleridet, kun niitä niin kovasti kehuttiin monessa paikassa. Vielä ovat liikkeen varastossa oottamassa.
 
Me asutaan maalla niin jotkut sellaiset vaunut missä isot ilmakumipyörät. Pääsee sit hyvin kulkemaan soratiellä. Esim. Ora Land tai Emmaljunga Twin City. Ostetaan käytettynä jos vaan Keski-Suomesta löytyy hyvät. Meillä on tosin talo myynnissä ja aikomus ois muuttaa keskustaan. Sitten kävis toisenlaisetkin vaunut missä kääntyvät etupyörät. Niissä olen miettinyt Carenan tai Bumbleriden vaunuja. Bumbleride vaunuja tosiaan on kehuttu, mutta ovat aika hintavat jopa käytettyinä.

rv 17+1
 
kanelipulla28 On todella pelottavaa tää kaikki, mutta täytyy päivä kerrallaan yrittää mennä ja olla ajattelemat liikaa☺ Joo pelkopolin kautta olisin menny, mut täs kohtaa taitaa paras vaihtoehto olla suunniteltu sektio. Vaunuja en ole yhtään vielä edes katellu enkä mitään muutakaan
 
Noissa tuplissa tosiaan on käytettynä ihan älyttömän kovat hinnat. Mä katoin, että kun ostin ne Bumbleridet tarjouksesta, niin torissa käytetyistä pyydetään melkeimpä sama hinta. Saksasta oon mm. matkarattaat tilannut ekalle ja sieltä saa samaan hintaan uusia, kun täältä käytettyjä tai halvemmallakin. Ite tilasin nyt viimetteeksi sieltä rintapumpun, joka oli 75€, kun maksaa täällä 150€. Käyttöohjeetkin löyty suomeksi paketista. Käytetyistä pyytävät torissa 100€
 
Vinkkinä että kannatta harkita sellaisia vaunuja joissa vauvat saa samaan loossiin. Meidän vauvat kun nukkuvat oikeastaan kunnolla vain naamat vastakkain niin että yltävät toisiaan koskemaan. Ainakin nyt ihan pieninä:) nimim. pakko vaihtaa vaunut jotta ulkona nukkuminen onnistuu...
 
Voi toisia. Joku sanoikin, että nukutti pitkään ihan "yksösten" rattaissa molempia yhdessä. Ja joku toinen taas oli sitä mieltä, että kannattais olla kahdet tavalliset vaunut, etteivät herätä toisiaan ja ehtis edes ruokkia toisen ennen kun toinen herää..
 
Marre, muistan sut lokakuisista! Toivotan edelleen voimia keskenmenon käsittelyyn... Ja hurjasti onnea tähän uuteen raskauteen! Wau, kaksoset:)
 
Marre, mä oon aina vaan kattonu niitä hintavertailusivuja ja sitten sitä kautta päätyny johonkin nettikauppaan. Rintapumpun tilasin näköjään online deal 24-nimisestä kaupasta, tuli parissa päivässä. Noin vuos sitten tilasin rattaat Linebo-nimisestä kaupasta, tuli kanssa parissa päivässä. Turvakaukalot meinasin myös tilata sieltä, mutta ostinkin käytettynä. Takuutkin toimii, kun nuo merkit on samoja täällä ja siellä. Mä oon googlannu ihan laittamalla hakusanan perään de tai sitten esim. Kinderwagen tms. niin löytyy..
 
Vinkkinä että kannatta harkita sellaisia vaunuja joissa vauvat saa samaan loossiin. Meidän vauvat kun nukkuvat oikeastaan kunnolla vain naamat vastakkain niin että yltävät toisiaan koskemaan. Ainakin nyt ihan pieninä:) nimim. pakko vaihtaa vaunut jotta ulkona nukkuminen onnistuu...
Meillä nukuttiin vierekkäin vain pari kuukautta, nyt nukkuvat 3kk iässä rauhallisemmin erikseen :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: is
Mä en ole edes tajunnut kattoa noita hintavertailuja :grin

omppu15 Kiitos kovasti! :) Keskenmeno helpottuu ajan myötä, mutta parhaiten kun tulee uudelleen raskaaksi. Piti käydä kurkkaamassa lokakuisissa että miten sun synnytys meni ja kumpi tuli. Onnea teille tytöstä! :dummy1:

17+2
 
Takaisin
Top