Kaksoset tulossa?

Onko kenelläkään muulla käynyt niin, että vauvojen sykkeet hidastuvat selällään ollessa? Huomasin tuon ensimmäisen kerran kotidopplerilla kuunnellessa ja neuvolassa kävi eilen samoin. Itselleni ei tule mikään erityisen huono olo selinmakuulla, vaikka en siitä nautikaan, ja nyt kyllä vältän sitä jatkossa viimeiseen asti. Rv 24+0.

Mulla on ollut vaan yksi neuvola, jossa on sydänääniä kuunneltu, eikä doppleria käytössä. Huomaan kyllä, että enemmän mylläystä mahassa tapahtuu kun selällään makoilee. Meillä onkin melkein samat viikot, mulla 25+1

Hei onnea sulle muffinin!!! :Heartred ..mulle ei taaskaan oo tullu ilmotuksia, vaikka tätä ketjua seuraankin :mad:

Meillä poitsut on hyvin kasvaneet! Ovat jo 4660g ja 4680g (2870g ja 2845g) & pituutta löytyy molemmilta 56cm (50cm ja 49cm) syntymämitat suluissa. Niin ja ikää heillä on nyt 2kk ja 9pv.

Muokattu viimeksi:
Nyt tosiaan rv 25 ja pitkään mennyt jo vuodelevossa kotona. Eilen innostuin siivoileen vähän niin tuntui että käynnistyy...maha kasvanut hirmusti.. painoa ei onneksi kuin +5kg, lievä ylipaino jo valmiiksi. Vy 120cm... Viime viikolla päivystyksessä oyssissa synnärillä supistusten vuoksi. A 820g ja B 930g. Painot oli isot kyllä viikkoihin. Huomenna normi ultra jospa selviäis oliko lääkärin mitat vaan moka. Di-di poikia siis odotellaan. Ärsyttää tämä liikkumattomuus ja supistelu herkkyys. Kunto romahtanut kyllä alas
Nyt nilkkojen turvotusta..kolmatta pv pääkipua..yöt menee 2h pätkissä. Hehkuminen kaukana. Nyt etappina että rv 30 pysyvät massussa..pieniä etappeja itsellekkin. Onneksi paikat kiinni vaikka kipeitä suppareita. 4 hiivatulehdus ja yksi streptokokin aiheuttama pissatulehdus takana...puuuuuuh

Täällä menossa jo 36+6:) ma oli taas kontrolli, kahdelle sormelle auki ja kaulaa 2cm eli jotain edistystä sitten kahden viikon takaiseen. Painot molemmilla lähelle 3kg. Lääkärikin totesi että tämä minun kaksoisraskaus on mennyt niin hyvin kun voi. Ensi viikon pe jolloin 38+1 puhkaistaan kalvot jos sitä ennen ei ole synnytys alkanut itsestään. Eli viimeisiä hetkiä viedään tämän jättimahan kanssa:)

Ai kamala, täytyy koputtaa puuta, kun itsellä mennyt tosi helpolla. Viimeviikollakin maalailin, kasailin huonekaluja, haravoin jne. Mahakaan ei vielä mikään valtava ole, vaikka painoa jo kymmenkunta kiloa tullut lisää, tosin alkujaan ei ylimääräistä. Maha kyllä tuntuu vauhdilla kasvavan. Painoarvio meillä oli 25+2 775g ja 735g, joten isolta kuullostaa.. ootteko muuten saaneet miten vakuutuksia vauvoille? Meillä tullut nyt hylkäävät päätökset sekä ifiltä että pohjolalta. Aiemmassa raskaudessa oli raskausmyrkytys, vaikkakin lievä.

Täältäkin kaikki sympatiat sulle Katjuliini, mulla on mennyt tähän asti samaan tapaan kuin Tinnalla.
Tällä viikolla olen pessyt vauvanvaatteita ja äsken kasasin ikean hyllyn niiden säilytystä varten, muiden kotihommien ja taaperon hoidon ohella. Eilen rv 24+6 painoarviot olivat 683 g ja 739 g, lääkäri ei tosin kertonut kumpi oli poika ja kumpi tyttö. Hirmu hyvin on Katjuliini teidän pojat kyllä kasvaneet!
Vakuutukset saatiin Pohjolasta, vaikka verenpaineissa oli nousua viimeksi loppuraskaudessa, ei tosin muita myrkytysoireita. Toivottavasti Tinna jostain saatte, mites LähiTapiola?

Täytyy noi muut tosiaan kysyä. Mullakaan ei muita oireita edes tullut kuin tuo paineiden nousu,mutta määriteltiin raskausmyrkytykseksi ja se on eväämisen perusteena molemmilla yhtiöillä. Lähitapiolalla oli huono, kun omavastuu on aina jokaista sairautta kohden ja ainakin ekalla on ollut infektioastma, korvatulehdus, streptokokki A, keuhkokuume jne. niin olis joutunu mun ymmärryksen mukaan jokaisesta erikseen maksamaan omavastuun. Aktialla ei korvaa lääkkeitä, Fenniaan jätin nyt kyselyn. Saahan sen sitten syntymän jälkeen, mutta sitten rajautuu pois, jos jotain tulee ennen sitä kahden kuukauden rajaa.

Meillä pohjolasta saatiin myös kaksosille vakuutus. Tapiola hylkäsi mun ekan raskauden (yksikkö) kun bmi oli liian korkea heille, muista en edes tarjousta kysynyt kun ärsytti tuo hylkäys niin. Silloinkin olisin saanut mm pohjantähdestä, turvasta yms vakuutuksen. Tuntuu että lähitapiolalla on kaikkein tiukimmat ehdot. Nyt meillä kaikkien lasten vakuutukset pohjolassa. Tosin siellä on myös yrityksen, maatalouden jne kaikki vakuutukset että en tiedä kuinka olisi käynyt jos olisin hakenut omalla nimellä kaksosille. Mutta kannattaa kysyä kaikista yhtiöistä:)

Monikkoperhevalmennus, onko hyötyä? Sain tänään neuvolasta esitteen, KYSillä olisi, mutta on todella tyhmään aikaan: 18-20.45, siitä vielä puolitoista tuntia matkaa kotiin.

Mä kanssa mietin, kannattaako mennä. Naistenklinikalla on kuun lopussa ja onneksi järkevämpään aikaankin, mutta kahtena eri iltana. Ekan kanssa en missään valmennuksissa käynyt ja kun tuosta valmennuksesta ei varmaan ole synnytykseen kuin kutakuinkin kuukausi, niin raskausaika alkaa olla jo lopuillaan.
Älytöntä vauhtia muuten kasvaa tää maha. Nyt jo kun viikkoja 29, niin alkaa muistikuvien mukaan olla samaa luokkaa kuin ekan kanssa sairaalaan lähtiessä.

Sairaalan omassa valmennuksessa käydään usein läpi sairaalan käytäntöjä monikkosynnytyksessä ja ainakin taysissa pääsee käymään vastasyntyneiden teholla. Suosittelen kyllä valmennusta, jos sellaiseen on mahdollista mennä. :)

Monikkoperheyhdistysten järjestämissä valmennuksissa puhutaan paljon raskausajasta, synnytyksestä, lapsivuodeajasta, imetyksestä/pulloruokinnasta ja pikkuvauva-ajasta kotona. Lisäksi puhutaan tietysti myös parisuhteesta, jaksamisesta, hankinnoista, yhteiskunnan tarjoamista etuuksista, mistä löytää apua jne. Oman paikallisyhdistyksen valmennus oli todella hyvä etenkin verkostoitumisen kannalta. Useamman äidin kanssa nähdään säännöllisesti, jotka olivat samaan aikaan valmennuksessa. :) Vertaistuki kaksosten kanssa on todella tärkeää!

Käykää katsomassa siis, mitä on tarjolla. Mitään ette ainakaan menetä! :)

Kiitos elaffy. Pitää katsoa saanko lapsenvahtia tuolloin tiistai-iltana ja jaksanko lähteä ajelemaan :).

Niin juu, vinkkinä vielä, että ei kannata kovin myöhään jättää valmennuksia. Ei ole ihan kerta tai kaksi, kun synnytys on käynnistynyt spontaanisti ilman mitään ennakkomerkkejä jo rv 30-34. Useampi äiti on harmitellut, että olisi pitänyt ajoissa mennä, kun eivät sitten lopulta ehtineet ollenkaan. :)

Toivotaan tietysti, että kaikki monikko-odottajat pääsevät mahdollisimman hyville viikolle, mutta faktahan se on, että puolet kaksosista syntyy keskosina..

Monikkoperhevalmennus, onko hyötyä? Sain tänään neuvolasta esitteen, KYSillä olisi, mutta on todella tyhmään aikaan: 18-20.45, siitä vielä puolitoista tuntia matkaa kotiin.

Päädyin käymään netti monikkovalmennuskurssin. Ei enää pysty istuun pitkiä matkoja..saati paikan päällä.

Rv 27+1 eli viime vk ultrassa pojat 1200g. Tasaisesti ja hyvin kasvavat. Onneksi paikat kiinni. Vaikka vuodelevossa pötköttelen kipeiden supistusten vuoksi.

Hurjan hyvän kokoiset pojat on kyllä siellä, meidän pienet tänään rv 27+6 olivat 960 g & 1078 g! Täytyy tuohon nettivalmennukseen tutustua, on tuo kahden viikon päästä liian pitkä reissu jo minullekin kun ei pakko ole lähteä.

Mulla oli 27+3 molemmat karvan yli kilon arvioissa. Ero 1 g ja kuulemma ihan keskikäyrällä menevät. Loppuviikosta taas ultraan, nyt viikkoja 29 ja rapiat. Ens ja seuraavalla viikolla olis naistenklinikalla valmennukset. Yritän kyllä päästä.

Takaisin