Kaiken maailman rajoitukset (ruuat/ kemikaalit/ meikit)

Olen ollut koko alkuraskauden värjäämättä hiuksia. Neuvolassa sanottiin että voin hyvin värjätä, mutta sitten näin MOTin dokumentin missä tuli ilmi ettei ole ehkä niin hyvä ajatus.

Tanskassa ympäristöminsteriö on suositellut, että raskaana olevat tai imettävät naiset eivät värjäisi hiuksiaan. Jos hiusvärit keksittäisiin tänä päivänä niin ei kuulemma saisi edes lupa myydä myrkyllisyyden takia.

Nyt mulla on kauhea harmaa juurikaavu, mutta ulkonäköasiat saa jäädä taka-alalle kun rakentaa pienen ihmisen tai sitten pitäis löytää hyvä eko-kampaaja. :D
 
Mä kokeilin vihdoin meikinpoistoa kookosöljyllä ja taisi tulla jäädäkseen! En tiedä meneekö hifistelyksi, mutta mun ripsarit (muuta en käytä) lähtee jopa helpommin kuin sillä mitä aiemmin käytin. Ja ilman kemikaaleja. :)
 
Wipesit toimii kanssa aika hyvin meikinpostoon. Jos on eka lapsi tulossa, niin ostakaa nyt ihmeessä jo wipeseja. Ei niistä luovu lasten kasvaessakaan, kun ovat niin käteviä ja monikäyttöisiä. Hihi.
 
Jos oikein tyvikasvu hiuksissa häiritsee niin raidat voisi auttaa sitä vähän peittämään ja on varmasti parempi vaihtoehto, kuin väri koska raitoja tehdessä väriähän ei laiteta ihan päänahkaan kiinni asti... :D
 
Tässä olisi työpaikalla valokuvaus tulossa ja painiskelen blondin kuontaloni hurjan tyvikasvun kanssa.. Värjätä vaiko ei... Tekee mieli mut heti iskee syyllisyys että olis jonku rikoksen tekemässä. Enkä varmasti oo maailman - enkä edes suomen ainoa blondi joka tätä miettii. Tai joka olisi värjännyt.
 
nannapricis oli tuolla alussa kirjoittanut, että heidän neuvolassaan jaetaan Valion koostamaa esitettä koskien heidän tuotteitaan. Itse sain myös neuvolasta eka kerralla sellaisen ja vasta silloin tajusin että ilmeisesti raejuustokaan ei ole aina itsestään selvyys. Vaikka maininta "pehmeät juustot" onkin tullut vastaan niin en yhdistänyt raejuustoa siihen.:D tää oli nyt vaan heittona tähän väliin.
Itselle pahin noista vältettävistä taitaa olla salmiakki.. :s se muutenkin on ollu niitä TOP 3:sen karkkeja joita yleensäkään syön ja kyllä sitä tässä toisinaan on mieli tehnyt ja syönytkin olen. En kovin paljoa,mutta en myöskään ole kyllä tarkkoja määriä seurannut.
 
Tässä olisi työpaikalla valokuvaus tulossa ja painiskelen blondin kuontaloni hurjan tyvikasvun kanssa.. Värjätä vaiko ei... Tekee mieli mut heti iskee syyllisyys että olis jonku rikoksen tekemässä. Enkä varmasti oo maailman - enkä edes suomen ainoa blondi joka tätä miettii. Tai joka olisi värjännyt.
Värjää raidoilla? Väri ei ota päänahkaan. Mulla oli ekan raskauden aikaan blondit hiukset ja värjäsin tyvikasvun muutaman kerran raidoilla piiloon. Tutulle parturille vielä sanoin että kattoo ettei väri ota päähän :D
 
Näden kaiken maailman rajoitusten kanssa ei kannata mun mielestä herpaantua ja suosittelen käyttämään ihan tervettä järkeä valinnoissaan. Itse en jaksa varsinkaan nyt toisen kohdalla enää hermoilla jokaista asiaa. Juustoja ja lihaa voi mielestäni syödä aika rauhasssa jos valitsee suomalaisia tuotteita, itse olen niin juustofriikki että en suostu lopettamaan mutta varmistan että sinihomejuusto on valion auraa eikä muuta. Kosmetiikkaa mukaan lukien hiusvärejä käytän kyllä pitkin raskautta. Jokaisen oma valintahan se on kuinka tarkkaan kaikkia ohjeistuksia noudattaa.
 
Mä olin eilen ekaa kertaa ekokampaajalla värjäyttämässä hiukset. Tulos oli ihan superhyvä, olen positiivisesti yllättynyt! Aion mennä jatkossakin. Mutta useat mun kaverit on värjäilleet hiuksiaan raskauden aikana, ja ehkä itsekin värjäisin, jos olisin esim. blondi, mitä väriä ei ekosti saa. Pelkän oman värin kanssa oleminen kuulostaa hurjalta :eek:

Mielestäni varoitusten kanssa saa käyttää omaa maalaisjärkeä, sillä pötkii jo pitkälle :)
 

Liitteet

  • vari.jpg
    vari.jpg
    202.4 KB · Katsottu: 47
Toi salmiakki on kyllä paha rajoitus, sekun tuntuu vielä olevan ainoa joka vähän edes auttaa tähän etovaan oloon... muutaman olen iltaisin syöny. Googlettelin sen haitoista ja eipä mieltä ainakaan rauhoittanut että sitä glykyrritsiiniä on vaikka missä, jäätelöt, teet, keksit, kaikki makeiset...yli 400 tuotteessa. Ja sitä ei edes merkitä tuotteiden sis.luetteloon. Se on luontainen makeutusaine, ja sitä voi olla myös ns. terveellisissä luomutuotteissa....

No, tästä ei tiedetty tänkään vertaa -80 luvulla ja elossa ollaaan. :P
 
Elossa ollaan, mutta jos sen liika syönti voi oppimisvaikeuksia aiheuttaa, niin onhan niiden määrä nykylapsilla aika huima. Ehkä se ei johdukaan pelkästään herkästä diagnosoinnista.. Suomen salmiakkimaana luulis kyllä erottuvan joukosta, jos ongelma olisi erityisen suuri. Kyllähän sitä salmiakkia onneksi kehoitetaan välttämään..vaikka syy onkin vain se verenpaine. Ja luulisin, että sitä glykirr-whatever on aika vähän muissa kuin salmiakki ja lakritsituotteissa. En nyt alkais normikeksejä pelkäämään. Vaikka oliskin hyvä keino pitää herkuttelu kurissa. :wink
 
On se jännä miten salmiakki auttaa pahaanoloon. Yhden salmiakkikarkin, kun imeskelee, 1-1,5h parempi olo. Muut karkit ei tätä apua tee, lähinnä pahemmanolon makeutensa takia. Siis 1-2 salmiakkiaakkosta max päivässä syön, ja viikon sisään useammankin välipäivän saanu pidettyä.
 
Kampaajalla kävin tänään, ja kylläpä piristi mieltä. Kyllä mielestäni raskaanaolevakin saa näyttää hyvältä, eikä siltä että lähtee joka aamu töihin "suoraan pusikosta". Kunnioituksesta asiakkaitakin kohtaan. Nyt on blondi taas kuosissa. :)

Ja muoksis: piti lisäämäni että meikkaankin normaaliin tapaan. Eri asia, jos ihoasiat olisi kunnossa ja itsetunto kohdillaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on myös hiustenvärjäysoperaatio tänään edessä :) Viikonloppuna on tärkeä tapahtuma töissä jossa mä olen näkyvässä roolissa. Tämän juurikasvun kanssa ei missään nimessä kehtaa lähteä :grin
 
Joo, muutama kova salmiakki auttaa illassa, ei niitähään voi montaa syödä kun tulee makeasta paha olo. Tuskin siitä nyt haittaa on kuin noin kohtuussa pysyy. Eikä edes joka päiväistä. Muuten vielä odotellaan niitä mielitekoja, kun syönti on ollut tähän asti sellaista puolipakkoa. Muuten, kahviakaan en ole pystynyt juomaan mutta pienellä espressolla on kans ollut piristävä vaikutus olotilaan.:) Tänään kävin kampaajalla, juurikasvu alkoi olla jo kaamee. Laitettiin juuresta asti tummaa raitaa, niin ei tarvinnut väriä laittaa päänahkaan. Helpompi myös jatkossa elää sen tyvikasvun kanssa ja on lähempänä omaa väriä. Raidoitus sopii siis muillekin kuin vaalennetuille hiuksille!
 
Join pitkästä aikaa aamulla kahvia ja hyi kauheeta millainen olo siitä tuli, tuntuu että koko keho käy ylikierroksilla ja oksettaa, ei kahvia enää mulle raskausaikana, muutenkin juon melko vähän kofeiinipitoisia juomia niin hyvin pärjään ilman...
 
Mä oon ollu jo kuukauden ilman kahvia, viikon verran jaksoin sitä että oksensin aamukahvit ja sitten riitti.. :D
 
Mulla loppu myös kahvin juonti melko ajoissa, kun ei vaan enää maistunu. Alotan sit uudestaan jos alkaa tehdä mieli.
 
Mäkään en oo juonut ainakaan kuukauteen, mutta tänään jostain syystä otin, vaikka ei edes tehnyt mieli :D mutta tosiaan ei kiitos enää :D
 
Takaisin
Top