Kaiken maailman rajoitukset (ruuat/ kemikaalit/ meikit)

Siis mikä tää hoitoalusta juttu oli? Multa meni nyt vähän ohi. Mä olin kuvitellut, että pyyhkeellä pärjää muutenkin :wideyed:
 
Hoitoalusta tulee yleensä hoitopöydän päälle js on usein muovia jos sattuu sen päällä vahinko. Kyllä pyyhkeelläkin mun mielestä pärjää.
 
Eihän kemikaaleilta voi välttyä nykyaikana varmasti mitenkään :shifty: Yöunensa kyllä saa mietittyä jos alkaa liikaa miettimään kaikkea, mutta itse olen ajatellut vältellä turhia niin kuin se vaan "normaali elämän rajoissa" onnistuu. Omilla pienillä valinnoilla varmasti saa jotakin hyötyjä kuitenkin aikaan.

Hoitoalustaa miettiessä ja tuota dokkaria katsoessa tuli mieleen, että varmasti patjassakin palonestoainetta on. Kuten myös sohvissa, nojatuolissa yms yms. Alunperin ei ole ajatellut hommatakaan hoitoalustaa, mutta kyllähän se varmasti kätevä olisi. Ja jos sen itse tekisi :rolleyes: Tosin tänään nettiä tutkiessa valmiitakin löytyi ns. luomuversioina.

Harmi kun kaikki halukkaat eivät dokumenttia nähneet. Oli kyllä mielenkiintoista asiaa. :)
 
Mielenkiintoinen ketju, tässä myös mietittävää: http://yle.fi/uutiset/ihmisessa_pii...at_ja_deodorantista_imeytyy_alumiinia/8114707

Itse olen jo kolmisen vuotta karsinut kaikennäköistä kemikaalia elämästäni. Mikrosta en vielä ole pystynyt luopumaan, mutta ehkä mietin kahdesti lämmitänkö vauvan maidon siellä vai vesihauteessa kahdesti. Kosmetiikasta haitallisimpina pitäisin sellaisia jotka pysyvät iholla kauimmin ennenkuin peset ne pois eli kuten meikkivoide kannattaisia suosia mineraalipuuteria muuten, ihan turhaan kauniit tytöt käyttävät paksua pakkelikerrosta varsinkin kesällä, ihon kuuluu saadaa hengittää. Jos ei hengitä ei tarvitse ihmetellä kun alkaa finnejä puskea. Dödö kannattaa myös valita huolella, vartalovoit..itse käytän Flown tuotteita tai sitten teen itse, kookosöljyä pelkästäänkin voi iholle levittää ja kun sitä talvikauden on levittänyt auttaa se meitä ikuisia kesän punaihoisia estäen ensimmäisten säteiden palavilta vaikutuksilta. En suosisi sitä aurinkorasvana, tiedän että jotkut tekee niin.
Shampoot ja hoitoaineet ehtii olla niin vähän aikaa päässä, että itse olen ensin käyttänyt purkkien loput pois ja sen jälkeen vasta ostanut eettisemmin. Minusta se on kauheaa hukkaanheittämistä että kerralla joku päättää muuttaa elämänsä ja heittää vanhat tökötit roskiin vaikka purkit olisivat vielä täynnä. Tulikohan kaikki sanottua..ai niin ja hyvä kirja joka minun silmäni avasi on Noora Shinglerin_Marjoja ja maskaraa. Kannattaa lukea huolella! :)
 
Samaa olen itsekin pohtinut ja pikkuhiljaa vaihtanut ekompiin tuotteisiin. Meillä maidon lämmitys onnistui hyvin vesihauteessa, eikä se tuhoa ravinteita kuten mikron supersäteily voi tehdä. Samoin soseet ja muut saa helposti pienessä kattilassa lämpimäksi.
 
Takaisin
Top