K-18 toiminta ja uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun kohdalla imetys loppui jo joulukuussa. Menkat alkoivat muistaakseni tammikuussa, aloitin e-pillerit ja menkat ovat siita saakka olleet saannolliset. En ole enaa pitkiin aikoihin pelannyt uutta raskautta, luottamukseni noihin pillereihin on silti kova, vaikka eivat nekaan 100% varmoja ole. :)

Mulla on tainnut ehtiä olla kolmet menkat synnytyksen jälkeen. Ekojen ja tokien välissä kierto oli 35 päivää, sitten tokien ja kolmansien välissä vain 25 päivää. Ennen raskautta kierto oli vähän epäsäännöllinen, mutta siinä 28-31 päivän haarukassa. Eli eipä noista ainakaan minun kohdallani voi mitään johtopäätöksiä tehdä. Huvittavaa on se, että piti täällä käydä katsomassa, mikä tuo kierto on nyt ollut, mä muuten mitään muistais :D

Joo, meikäläisellä meni ihan totaalisesti hermot, kun vihdoin pari viikkoa kestäneet menkat eilen loppuivat ja tänään keskellä päivää havahduin märkiin alushousuihin (onneksi oltiin vaan kotona) niin olin taas vuotanut kuin seula..

Siispä huomenna soitto neuvolaan ja uutta pillerimerkkiä kehiin, harmittaa ihan älyttömästi, kun nuo minit oli muuten ihan loistavat!

Kierukkaa suositellaan paljon ja kun meille ei seuraavaa lasta toivota vielä pariin vuoteen, niin olen miettinyt sitä.. Pelottaa vaan ihan älyttömästi se laitto (joo olen tosi arka kaikille lääketieteen toimenpiteille) ja sitten pelottaa sen livahtaminen jonnekin tuonne liian ylös, niin, että langat häviävät :/

Kertokaa siis hyväksi todettuja pillereitä ja kierukoista, jos kokemusta löytyy!!

Mä olen nyt perjantaista alkaen käyttänyt cerazettea, joten mitään kovin pätevää en voi niistä vielä sanoa. Mitään vuotoa ei ole vieläkään tullut, lauantaina tuntui, että kiukuttelin ihan hölmöistä asioista miehelle, kun harvemmin kiukuttelen ollenkaan. Silloin mietin, että eiköhän tää ollut tässä, mutta nyt on monta päivää mennyt hyvin ja olen ollut sekä itseni että miehen mielestä ihan oma itseni. :) Mutta ei munkaan hermot kestäisi jatkuvaa vuotoa, jos sellainen alkaa niin heitän noilla pillereillä vesilintua (en oikeesti, koska lääkkeet ei kuulu luontoon).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on toiset menkat päälläänsä, tuli vähän reilu viikon myöhemmin kuin mitä piti, mutta näyttäisi kyllä siis siltä, että kierto palautuisi ihan nopsaan normaaliksi... Menkkoja edelsi taas keskivaikea vitutus mikä kesti lähes viikon, turvotusta, päänsärkyä yms... PMS oireet on ainakin siis ihan kuosissa :p

Parin päivän sisään varmaan aloitan minipillerit, Cerazette merkkinä mullakin. Mielelläni kuulen kyllä käyttökokemuksista! Jos nyt ei ihan peeksi tee omaa oloa, niin tyydyn noihin. Pakkohan se on tyytyä, ettei tänne nyt mitään pikkukakkosia rupee tupsahtelemaan :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Jep, Aloitin ne minit kun oli kp 3 menossa, menkat jatku normina ja näyttää siltä, että ihan normisti olisivat myöskin loppumassa. Eli saapa nähdä tuleeko heti kohta jotain välivuotoa... Kyllä, jaoin tämän tiedon kanssanne :grin

Nyt tuumatch information kamaa, mutta vaihdoin siis pillerimerkkiä tuossa parisen viikkoa sitten, jatkuva vuoto loppui, kuin seinään ja on pysynytkin poissa ja muutenkin pillerit ovat vaikuttaneet sopivilta. No, tuossa vajaa viikko sitten laitoin jalkaani uudet alushousut mallia tosi narut ja pitkin päivää ne hiukan tuntui hinkkaavan jalassa, mutta ei niin, että olisin kummemmin siitä välittänyt (tähän väliin siis huomio, että käytän aina stringejä, joten mallissa ei ollut vikaa, vaan enemmänkin ilmeisesti materiaalissa). Illalla siinä sitten pesulla käydessä huomasin alapään hieman aristavan, joten totesin alushousujen todella hieman olleet huonot. Heitin suihkun jälkeen pelkän mekon päälle ilman alushousuja, jotta saisi kunnolla kuivua ja tuulettua, mutta jossain kohdin huomasin, että "valuin" valkovuotoa melko reilusti, mutta se oli kuitenkin kirkasta, vähän kuin ovulaation aikaan yleensä. Vieläkään ei hälytyskellot suuremmin soittaneet.. No pari päivää sitten huomasin, että valkovuoto oli muuttunut melko tymäkäksi tavaraksi ja oli todella paksua ym, mutta tämänkin ajattelin selittyvän vain joko uusilla pillereillä tai sillä, että luonto yritti itse rasvailla ja parannella tuota pikkuhousujen aiheuttamaa ärsytystä. Sitten alkoi kutina, mikä ei oikeastaan ollut kutinaa, vaan enemmänkin sellaista inhottavaa oloa, kun alapää on tahmainen, jälleen kerran ajattelin, että jos tämä nyt hiivaa olisi, niin sen kutinan pitäisi olla kai tooooodella raastavaa, eikä ollut.. Sitten tänään innostuttiin miehen kanssa vähän puuhailemaan ja siinä vaiheessa alkoi hälytyskellot hieman soida, kun sain nautintoa yhdynnässä vain siitä raapivasta tunteesta, joka helpotti sitä kihelmöintiä ja kutinaa :confused:

No, voitte arvata mitä sitten kävi. Seksin jälkeen koko alapää oli aivan tulessa, viileällä suihkuttelu helpotti hetkeksi, mutta muuten ei mitään helpotusta. Hiivatulehdusta en ole eläessäni kokenut, mutta tuo olo pakotti jo kääntymään apteekin puoleen. Ostin yhden suun kautta otettavan tabletin tuossa iltapäivästä ja minkäänlaista helpotusta en ole vielä saanut..

Mitä sanoo siis äitikollegat? Kuulostaako hiivalta? Miten pian lääke vaikuttaa? Ja voiko tämä olla muuta?

Ja anteeksi ällöttävyys!

Auts. No hiivaltahan se kuulostaa. Kannattaa ostaa sellainen canesten combi paketti, missä tulee se voide mukana. Se kapseli hoitaa vaan sen sisäisen tulehduksen, mutta kun sitä valkovuotoa valuu myös ulos, niin se tulehdus leviää. Voide helpottaa. :)

Niin, ja cerazeten piti aiheuttaa "pientä tiputtelua". Pientä tiputtelua my ass, viikon menkat. Argh. Lisäksi mulle tuli se sellainen menkkamorkkis nyt kun ne loppui, vaikka yleensä se tulee viikko ennen menkkoja. Toivottavasti ei tarkoita sitä, että viikon päästä alkaa uudet menkat. :/

Latteäiti, henk.koht tuo "pieni tiputtelu" oli paljon suurempaa vuotoa, kuin menkat koskaan.. :o

No mulla luomumenkat oli sellaiset, että kun laittoi yösiteen ja isoimman tamponin, niin kahden tunnin luennon jälkeen molemmat piti vaihtaa. Ja aina piti syödä rautaa, kun menkat teki anemian. Eli siihen verrattuna tuo oli pientä vuotoa, mutta norminaisen menkkoihin verrattuna "pieni vuoto" ei varmaan ole kuvaava termi.

Mulla on kohta syötynä eka levy cerazettea. Oon ollut ihan tyytyväinen tähän asti, kahtena päivänä ollut tosi niukkaa tiputtelua. Mutta aika näyttää, mitä sivuoireita ilmaantuu...

Jospa sitä uskaltaisin tähänkin ketjuun kirjoittaa, ilmoittauduin nimittäin äsken laskettu aika huhtikuussa 2015-ryhmään! Tosin vasta tänään plussasin, mutta raskausoireita ollut jo toista viikkoa. Jotenkin sen tiesi, nimittäin yhtäkkiä vaan koko imetysajan ollut jatkuva nälkä loppui ja vaihtui lievään ällötykseen, joka tulee ja menee.

Saas nähdä millaista tulee, kun kaikki sanoo että toisessa raskaudessa olot paljon pahemmat kuin ekassa. Tähän asti ainakin pitää paikkansa, kun ei ekasta ollut oikeastaan mitään oireita ennen plussaa.

Onnea! Ihanaa, että kakkosia on tulossa niille, jotka niitä haluavat. :)

Itse yritän nyt taas saada aikaa sen kierukan laittamista varten, nyt on viimeinkin ajatukset selkiytyneet, ja totesin miehelle että en halua toista. Mies sanoi olevansa aika helpottunut, mutta ei ollut aikaisemmin sanonut sitä, koska halusi antaa mun miettiä asiaa ihan rauhassa. Nyt on hyvä ja rauhallinen olo, kun ollaan molemmat asiasta samaa mieltä, ja tuntuu, että voi kunnolla keskittyä tähän mitä on, kun ei tarvitse miettiä että säästääkö sitä ja tätä tai tarvitaanko isompaa asuntoa joskus jne. Vielä kun sais sen neuvolan naisen kiinni...

Kiitos kaikille onnitteluista! Täytyy vielä testailla varmaan tällä viikolla varmisteluja, mutta kai tässä pikkuhiljaa voisi uskoa, kun testin tulos vihdoin alkoi vastata oloja. Hämäävää vaan, että voi olla ihan selkeät oireet, mutta hormonia ei kuitenkaan ole tarpeeksi, että näkyisi testissä. Mieshän on edelleen vähän epäuskoinen, kun oli haalea viiva. Toisaalta esikoisestakin vasta rv 7 tehty testi näytti kahta yhtä vahvaa viivaa.

Takaisin