K-18 toiminta ja uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ps. Mistä näitä jatkuvia seksiunia oikein pursuaa? En mä ennen raskautta tällänen sekopää ollu :o

Vissiin joo, alkaa vaan tulla hulluksi, kun näkee unta, jossa ollaan vaikkapa kaupassa ja sovarissakin täytyy käydä huseeraamassa. Huhhuh!

Kää mä taas näin painajaista, että mun mies veti huumeita jossain ja sit poliisit vei sen ja samassa siihen tuli paikalle toinen naikkonen puolivuotiaan tyttöni VELIPUOLEN kanssa. Mä olin aika järkyttyny viä heräämisen jälkeenkin. :O

Voi mitä unia. :confused: Mä näin joku yö unta, että oltiin jostain syystä erottu, ja koko unen ajan mä vaan mietin että miksi ihmeessä? Aamulla olin kyllä helpottunut, kun heräsin miehen vierestä, mutta sellainen hölmö olo seurasi hyvän aikaa mukana.

Mä näin unta että poika oli meidän välissä ja oli ryömimässä jalkopäähän ja siitä lattialle. Pomppasin ylös sydän kurkussa ja aloin repiä miehen varpaita hysteerisesti kunnes mies heräsi ja havahduin sitten että poika tuhisee omassa sängyssä.

Näää oon taas näitä.. Mut mulla on muutama päivä ollu ihan samanlaisia oloja ja oireita kuin silloin kun aloin oottaan tyttöö. Tein aamulla nega testin, mut nyt laskin kalenterin kans, että eihän nyt vielä näkyisikään kun miettii mahdollisuuksia. Jos jatkuu, niin teen viikon päästä uuden testin..
Voi kun..

Toisaalta ois helpotus jos nää ei ois raskausoireita, koska se merkkais suht hankalaa raskautta. Joka ei oo mitenkään hauskaa kun pikkumurmeliini on niin vaativainen..

Yritän olla innostumatta..
;)

Itse asiassa aina kun ma huomaan, etta tahan ketjuun on tullut uusi viesti ja huomaan ennen ketjun avausta sen viimeisimman viestin kirjoittajan, niin ajattelen, etta nyt se varmaan ilmoittaa olevansa uudelleen raskaana. :grin

Miten teillä oireili hormonitoiminnan palautuminen? Meikä ei käsitä, mulla on ihan selkeitä ja vähemmän mukavia raskausoireita ja aamulla tein taas negan. Uskoisin kuitenkin, että nyt näkyis, kun viikko sitten ei. Niin mietin, että tuleeko ne sit siitä jos oon saamassa menkat takasin? Tai sit mä oon valeraskaana. ;)

Mulla ei ollut muita oireita kuin alavatsan nipistelyä pari viikkoja ennen menkkojen alkua, nyt sitten toisella kierroksella myös kiukuttelua, jonka laitan ihan pms:n piiikkiin. Niin ja hiustenlähtö alkoi jo varmaan kuukauden pari ennen ekoja menkkoja, mutta sen ajoittuminen kai on tosi yksilöllistä, joillain alkaa heti synnytyksen jälkeen, joillain vasta imetyksen loputtua ja joillain ei raskaus/synnytys näi hiuksissa ollenkaan.

Hm... mä olen kaksi kertaa luullut, että menkat alkoi, mutta kummallakaan kerralla kyse onkin ollut jostain muusta (se ei ole estänyt ostamassa molemmilla kerralla suklaata lohdutuksesksi :grin). Mutta siis, menkat ei ole alkaneet, mutta sellainen kiukku/masennuspäivä on tullut säännöllisesti n. kerran kuussa aika alusta alkaen. :confused:

Mulla alkoi menkat aika lähellä kun poju täytti 8kk. (Näin alkoi myös esikoisen aikaan). Oireita kuulostelin tosi kauan, pari kertaa tuli jopa tippa punaista pyyhkiessä mutta ei sit taas mitään. Aika tärinä herkkä alavatsa oli muutenkin. Ja pakko hehkuttaa, varmaan elämäni ekat menkat jotka alkoi täysin ilman kipuja ja oli koko ajan lähes kivuttomat!! :) (ennen kun olen "synnyttänyt" kerran kuussa) ja naama kukki kyllä reilun viikon sen jälkeen kuin teiniaikoina :D :D

Joo mullakin ne alkoi tänään (Bloody Joensuu, hehe), mutta kivut oli ihan jäätävät jo pari päivää sitten. Vähän pelottaa muutenkin, kun näistä luomumenkoista on se kahdeksan vuotta aikaa, ennen pillereitä mulla tuli yleensä anemia kun vuoto oli niin runsasta. :confused:

Ja minä perkele sentään vuodan vissiin ihan kokoajan! Pääsinkin kehumaan niitä minipillereitä, niin alkuun kuukausi sitten alkoi tiputtelu, vuodon määrä kasvoi ja ajattelin, että ihanaa hormoonitoiminta palailee uomiinsa. Mutta ei, pari päivää väliä ja taas vuotaa ja näin on jatkunut kohta kuukauden..

Mie romahan!

Jeps, täälläkin saadaan taas palata pikkuhiljaa naiseuden arkeen... Eli kuukautiset, rättipäivät, hilloviikot, menkat... Miksi ikinä niitä haluakaan kutsua, ovat palanneet. Ja ihan ilman sen kummempia ilmotteluita alkoivat. No, hitto en ees muista oliko mulla ennen jotain oireita ennen menkkoja, viimeisistä on 1,5 vuotta aikaa!! Ainakin sitä kärttysyyttä, mahakivut vasta yleensä ekana-tokana vuotopäivänä. Jee jee. o_O

Mä olen ihan hajalla tän ehkäisyasian kanssa. Nyt kun ne menkat alkoi, onnistuin myös viimeinkin saamaan sen ehkäisyneuvolan tyypin kiinni. No, hormonikierukkaa varten pitäisi olla max. vuoden vanha puhdas papa-näyte. Mä kävin vähän ennen raskaaksi tuloa, joten pitää käydä uudestaan. Nyt mulla on aika papaan, ja ehkäisyneuvola on sen jälkeen kuukauden kiinni. Niinpä mun pitäisi käydä papassa, sitten odottaa elokuuhun, ja taas yrittää saada se kiinni. Varmaan helppoa, kun eka kerta onnistui jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen??:mad::mad::mad:

Aloin jo miettiä yksityistäkin, mutta nopea selailu ja kysely osoitti, että yksityisellä tohon ehkä 10 minuutin operaatioon menisi 100-200 euroa. :eek: Eli yhteensä mulla menisi siihen 250-350 euroa. :mad: Eipä jäis paljoa kotihoidontuesta. :mad::mad:

Sitten mietin jo sitäkin, että pitäiskö kuitenkin ottaa joku muu ehkäisy. Kun nyt ei oikein kumpikaan tiedetä haluttaisiko kuitenkin toista joskus. Jos halutaan, niin se ois tehtävä tässä parin vuoden sisään, ja kun tätä kierukkaa saa nyt odotella näin pitkään, niin laskin että parhaimmillaankin se pitäisi ottaa pois vuoden päästä, eli tulis vähän kalliiksi. Mutta kun imettäessä ja aurallinen migreenin kanssa paljon muita vaihtoehtoja ei jää kuin minit, ja mä en uskalla ottaa niitä. Kokeilin niitä joskus teininä, ja olin ihan masentunut ja skitso koko sen kuukauden. Eikä se selittynyt teiniydellä, se kuukausi oli ihan hirveä ja kun lopetin ne minit elämä helpottui heti. Kokonaan ilman ehkäisyä en halua olla lähinnä siksi, että mun menkat on tosi kipeät ja runsaat. Enkä kyllä haluaisi nyt ihan heti olla raskaanakaan. Siksi haaveilin siitä hormonikierukasta. mutta nähtävästi se on joko todella vaikea tai kallis saada. Prkl. :mad::sad001

Tein tänään testin ja positiivistahan se näytti :smiley-bounce013:Heartred Ei nyt liikaa kannata vielä juhlia tietysti kun vasta näin alussa mutta, mutta..:Heartred:Heartred:Heartred
2-3 viikkoa luki testissä, ite en pysty yhtään laskemaan tarkkaa ajankohtaa koska kuukautiset ovat olleet niin epäsäännölliset. Aivan ihanaa ja samalla tietysti asiaankuuluvasti hieman kauhistuttaa miten pärjää kahden niin pienen kanssa:p

Takaisin