Mä olin luullut, ettei hormonikierukan kanssa tarvitse pelätä puoliakaan niistä oireista, mitä pillereiden kanssa, koska vaikutus on paikallinen. Näin mulle oli kerrottu, ja silloin jälkitarkastuksessa saamani esite mielestäni väitti myös. No, nyt kun se laitettiin, niin sain mukaani tuoteselosteen, jossa olikin listattuna ne ihan samat kaikki haittavaikutukset kuin pillereissäkin. Eikä edes harvinaisia, vaan yleisinä, esim. mielialavaihtelut, päänsäryt, painon nousu, masennus ja haluttomuus yhdellä sadasta.
Ja mua alkoi pelottaa noi, koska halusin sen kierukan pitkälti siitä syystä, ettei niitä tarvitse pelätä. Eilen mulla oli sellainen kiukkupäivä, mitä yleensä ei koskaan ole, sitten kun nukkumaan mennessä sanoin miehelle että tuntuu, että olen vaan kiukutellut, niin se sanoi että oikeastaan olet...
Enkä mä halua olla kiukkuinen vaimo ja äiti, vaan sellainen mukavan rento lattemutsi joka yleensä olenkin. Perhana jos toi alkaa laittamaan pään sekaisin ja joudun otattamaan sen pois, niin menee tuollainen 155 euroa kankkulan kaivoon.