K-18 toiminta ja uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ma en ole tuntenut vauvakuumetta enaa pitkiin aikoihin, ehka silloin alkuaikoina hormonihuuruissa, mutta sekin meni aika nopeesti ohi. Jos jossain on vauva, niin mietin vaan, etta onpas se suloinen, mutta onneks se ei ole mun! :)

Mulla välillä käy ohimennen mielessä että olispa jees kun pojalla olisi leikkikaveri, mutta sitten säikähdän itsekkin että elä helv.. hulluja puhu!! :D ehkä sitten ku kaupasta saa valmiita viisvuotiaita.. :D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Äh, unohtakaa koko juttu, tänä aamuna puhdas nega. :sad001 Yhdynnästä kumminkin jo kolme viikkoa niin turha enää haihatella että kyllä se siitä vahvistuu, varmaan joku kiinnittymisyritys tms. Kuukautiset vasta pari päivää myöhässä, mutta eiköhän ne sieltä tule.

Mulla välillä käy ohimennen mielessä että olispa jees kun pojalla olisi leikkikaveri, mutta sitten säikähdän itsekkin että elä helv.. hulluja puhu!! :D ehkä sitten ku kaupasta saa valmiita viisvuotiaita.. :D

Ma en ole koskaan ymmartanyt sita ajattelutapaa, etta pitaisi olla toinen lapsi, jotta ekalla olisi leikkikaveri ja jotta siita ekasta ja ainoasta ei kasvaisi itsekas ja jotta se oppisi jakamaan lelunsa jne.
Leikkikavereita saa myos kodin ulkopuolisista samanikaisista lapsista, on kerhoja ja paivakoteja. Ja vanhemmat voivat opettaa ihan keskenaan sita epaitsekkyytta lapselleen. Sita kutsutaan kasvattamiseksi. :)

tuossa ollaan samaa mieltä. TOSIN kaverin lapsia seuraillessani olen huomannut että äiti pääsee lasten ollessa vähän vanhempia helpommalla kun on sitä leikkiseuraa.
Marilla, pahoittelut :/

Mä huomaan olevani joka kerta vähän pettynyt, kun menkat alkaa. Vaikka yritys ei meillä ole sen aktiivisempaa kuin että toinen lapsi on tervetullut ja ehkäisyä ei käytetä, sitä jotenkin kuitenkin ajattelee, että mitä JOS. Äh.

Silti, tiedän, että jos ja toivottavasti kun joskus tärppää, olen varmaan taas ihan kauhuissani, että mitä hittoa on tullut tehtyä :grin

Sama mulla, herne, paitsi että tällä kertaa oon tyytyväinen että menkat vihdoin alkoi. Niin turhauttavaa kun testit näytti negatiivista sen yhden päivän haamujen jälkeen ja menkkoja ei kuulunut. Nyt melkein kaks viikkoa myöhässä ne sit vihdoin tuli, joten oisko ovulaatioon reagoinut testit, eikös sellaista legendaa joskus kuule?

Hei jes, mä sain viimeinkin ajan siihen kierukan laittoon, ja se on huomenna! :cool05 Oon tässä pari viikkoa yrittänyt melkein joka päivä soittaa, ja tänäänkin se vaan tuuttasi varattua heti kun puhelinaika alkoi. Mulla paloi hermot ja julistin että teen kantelun, mielestäni potilaan oikeudet ei toteudu, jos ehkäisyä ei saa sen takia, ettei pääse läpi edes ajanvaraukseen. Kyllä vuonna 2014 naisella pitää olla oikeus päättää haluaako synnyttää lapsia ja kuinka monta. Jne. Lattefaija vähän naureskeli mun julistukselle, niin totesin sille että kyllä nyt naurattaa, mutta katsotaan sitten, kun oon raskaana. :mad: Tulos: mies otti mun puhelimen, ja yritti jatkuvasti niin pitkään, että pääsi läpi! Ja sitten siellä olikin vapaa aika huomiselle aamulle. :grin

Ja niin, voihan kierukka! Kolmas pillerimerkki on nyt kokeiltu ja jälleen kerran eihän siitä mitään tullut..

Nyt sitten olen menossa parin viikon päästä lääkäriin ja luulen lääkärinkin ehdottavan kierukan laittoa, kun pillerit eivät selvästikkään sovi. Itse ole haalinut tietoa tuosta kapistuksesta monet illat ja tullut yhä varmemmaksi, että se voisi olla oikea ratkaisu ongelmiini. Mutta mutta, homma ei ole ihan niin yksinkertainen, kun on aivan sairaanloisen kammoinen kaikkia noita lääketieteen toimenpiteitä kohtaan! Pelkokertomukset sen laitosta ja niistä lähes tajuttomaan tilaan johtavista kivuista laiton aikana pelottaa niin sairaasti, ettei mitään järkeä.

Rohkaiskaa tai valaiskaa mua, eihän se oo niin hirveetä?!

Ma olen paattanyt, etten mene koskaan yhteenkaan vapaaehtoiseen gynekologiseen toimenpiteeseen. Eri asia sitten joskus, jos on raskaana tai jos on jotain ongelmaa alakerrassa, mutta ei kiitos muuten. :grin

No eihän tuo miellyttävä operaatio ollut, mutta ei lähelläkään tajuttomuuteen johtavaa. Vähän nipisti, ja nyt on sellaista menkkakivun kaltaista jomotusta. Hyvä juttu kuitenkin se, että se oli ohi todella nopeasti, ja aika pieni juttu tuo oli verrattuna 30 tunnin synnytykseen... :rolleyes: Ja nyt ei tarvitse viiteen vuoteen huolehtia ehkäisystä ja toivottavasti menkatkin loppuu! :dance011

Mulla on edelleen positiivinen fiilis omista minipillereistä. Kohta toinen liuska lopussa ja ei mitään vuotoja ole nyt ollut, ei edes tiputtelua. Voi olla, että oma kierto on vielä sekaisin, mutta ehkäpä kävisikin niin onnekkaasti, että kuukautiset jää pois kokonaan :) Imetys loppuu piakkoin, mutta jatkan kyllä näillä, jos näin hyvin menee.

Mä olin luullut, ettei hormonikierukan kanssa tarvitse pelätä puoliakaan niistä oireista, mitä pillereiden kanssa, koska vaikutus on paikallinen. Näin mulle oli kerrottu, ja silloin jälkitarkastuksessa saamani esite mielestäni väitti myös. No, nyt kun se laitettiin, niin sain mukaani tuoteselosteen, jossa olikin listattuna ne ihan samat kaikki haittavaikutukset kuin pillereissäkin. Eikä edes harvinaisia, vaan yleisinä, esim. mielialavaihtelut, päänsäryt, painon nousu, masennus ja haluttomuus yhdellä sadasta. :eek: Ja mua alkoi pelottaa noi, koska halusin sen kierukan pitkälti siitä syystä, ettei niitä tarvitse pelätä. Eilen mulla oli sellainen kiukkupäivä, mitä yleensä ei koskaan ole, sitten kun nukkumaan mennessä sanoin miehelle että tuntuu, että olen vaan kiukutellut, niin se sanoi että oikeastaan olet... :sad001 Enkä mä halua olla kiukkuinen vaimo ja äiti, vaan sellainen mukavan rento lattemutsi joka yleensä olenkin. Perhana jos toi alkaa laittamaan pään sekaisin ja joudun otattamaan sen pois, niin menee tuollainen 155 euroa kankkulan kaivoon. :mad:

Hei sille voi kokeilla hakea korvausta joltain lääkevakuutusyhtiöltä!! Määhän jouduin laittaan hakemukset sinne kun se kierukka otettiin poies, saas sitte nähä kauanko kestää ja saanko mitään takas..

Tiedän tunteen Latteäiti! Meillä mies tokaisi eilen illalla, että on ollut ihanaa saada oma vaimo takaisin, eikä se järkyttävä, nalkuttava ja jokaisesta poikkisanasta perseensä repivä muija. Se on ihan uskomatonta mitä ne hormoonit saa aikaan ja tuntuu, kuin pää olisi vaihdettu takaisin omaani, kun pillerit lopetin :sad001

Takaisin