Jutustelua

Me ollan ja päätetty miehen kanssa ettei muuteta enää ikinä takas kerrostaloon.. Nyt asutaan kivassa rivarikolmiossa ja jos tästä joskus lähetään, ni se on todennäkösesti omakotitalo keskeltä ei mitään.. :D
 
Ihmiset on erilaisia, ja kaikille sopii eri asumismuodot... Itse en ole koskaan osannut haaveilla omakotitalosta, kun lapsuuteni olen asunut kerros- ja rivitaloissa. Omakotitaloasumiseen liittyy niin paljon kaikkea hoidettavaa, ja kaikki hommat on omalla vastuulla.

Tällä hetkellä asutaan kerrostalossa, ja pois en muuttaisi niin kauan kun lapset on pieniä. Kodinhoidossa ja lapsenhoidossa on mulle riittävästi hommaa tällä hetkellä. En kaipaa lisäksi pihatöitä! Ehkä myöhemmin, jossain kohtaa voisin rivitaloon muuttaa, jossa olis oma pieni piha...

Mutta mielestäni asumismuotoja ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen... Kaikki on hyviä tapoja asua, ja eri elämäntilanteissa toinen voi olla sopivampi :)
 
Kyllä vain, se mikä sopii yhdelle, ei taas sovi toiselle. Minä olen viettänyt koko lapsuuteni kerrostalossa asuen ja aina haaveillut omakotitaloasumisesta. Täällä on niin rauhallista. Onhan pihatöitä jonkin verran, mutta nekin menee kuntoilusta :)
 
Me asutaan kerrostalossa, vielä hissittömässä sellaisessa ja kolmannessa kerroksessa (neljännessä jos tullaan autolta päin). Pikkasen puistattaa ajatus siitä kantamisesta mutta eiköhän se hammasta purren mene.. Yksi kaveri asuu kans hissittömässä ja kolmannessa ja oli kuulemma ihan ok, vähän hankalaa mutta ei mahdotonta. Tällä asenteella ajattelin mennä, naapurit saa sitten kuulla kun kiroilen rappukäytävässä puoli tuntia suuntaansa :D
 
Huomasin juuri että uusi äitiyspakkaus on julkistettu! Mitä mieltä ootte? Omasta mielestäni todella ihana, pelkään vaan että saan omalla huonolla tuurilla sen retro-tribuutin.. Toki olen iloinen koko pakkauksen olemassaolosta mutta tää menee nyt niin täpärälle että kumman tulee saamaan
 
Tykkäsin äitiyspakkauksesta! En kylläkään vielä tiedä otanko sitä, mutta eihän vielä tarvitse tietääkään.
 
Mun mielestä ihan ok. Meinaan ottaa vaikka tiedän, että esim toppapuku jää käyttämättä. Ei ole ihan oman tyylinen se.
 
Ihan kiva minusta, nätimpi kuin 2014 pakkaus, mielellään tuollaisen ottaisi, ei vaan vielä uskalla haaveilla niin pitkälle :)
 
...ainiiin, menin sitten ostamaan kotidopplerin :D yllättäen näillä vkoilla ei löytynyt kotikonstein kun oma syke ja suolen murina :D jos nyt parit vkot vielä tässä oottelis rauhassa..
 
Ihana oli mustakin tuo uusi äitiyspakkaus, otan kyllä sen mielelläni. On tää raskaus kuitenkin niin harvinainen tapahtuma omassa elämässä että sitä on ihana tuollaisilla "rituaaleilla" juhlistaa.

Ituitu, eilisen ultran rohkaisemana tilasin minäkin raskauskeijusta kotidopplerin. viimeksi taisin saada 9+0 kieppeillä kuuluviin, kun tietää mistä etsii ja on eteenpäinkallistunut kohtukin vielä.
 
Hei onko sulla jtn hyviä vinkkejä että mistä päin niitä ekoja ääniä kannattaa lähteä etsimään tai miten?
 
Kohtuhan on tässä vaiheessa vielä häpyluun tason alapuolella, eli kannattaa tunnustella itseltään häpyluun yläreuna (yleensä häpykarvoituksen yläreunan seudulla tuntuu selvästi sellainen vaakasuuntainen kova luureunus), asettaa se anturi aivan sen reunan yläpuolelle (ei siis luun päälle :grin) ja kallistaa anturia reippaasti alapään suuntaan niin että ultraäänikeila osuisi sinne häpyluun alapuolelle kohtuun, siis ettet pidä anturia kohtisuorassa ihoon päin vaan tosi matalassa kulmassa. Ja sitten siinä suunnassa vielä kallistella sivuittain oikealta vasemmalle, tavallaan lakaista se kohdun alue läpi. Ymmärsitköhän mitä tarkoitin, vitsi kun on vaikea sanallisesti selittää, pitäis tehdä joku piirustus...
 
Ymmärsin mä! Ja kiitos oikeesti tuo auttoi. Tekis mieli heti testata mutta taidan odottaa huomista :D
 
upload_2015-2-24_23-2-25.png
Vielä tuumasta toimeen kuvan kanssa. Anteeksi paskat piirustustaitoni, ehkä tää kuitenkin jotain vielä selventää. Ja kannattaa todella painaa myös lujasti alaspäin sen anturin kanssa että saa sen keilan "koukattua" tuosta häpyluun alitse.
 
En keksinyt muutakan paikkaa kysymykselleni, mutta miten mie saisin tollasen Lilypie jutun asennettua että se näkyis aina viestien lopussa? Ei oikein toimi mun aivojen englanninkielen sanakirja joten en osaa kääntää ohjeita suomeksi. Neuvoja?
 
Tykkäsin myös uudesta äitiyspakkauksesta, ehdottomasti parempi ku edellinen versio. :) Ulkohaalari olis saanu olla jotain neutraalimpaa väriä mut ainahan ei voi kaikkia miellyttää. Pöllökuosinen kuolalappu oli kiva, uus juttu?
Tota laatikon kuviointia vähän ihmettelin, aika talvinen. Sopii tietty meille, jos laatikko on sillon jo jaossa, mut onpa kesää ajatellen erikoinen ratkaisu.
 
Mä olen täällä hiukan taukoillut kaikesta kirjoittelusta, kun oon ollut niin epävarma :oops: Eikä tietenkään vieläkään huoli ole poissa, mutta toivottavasti tämä tästä.

Me asustetaan okt talossa, keskellä ei mitään :) Viihdytään todella hyvin, vaikka välillä tämä ison talon ja suuren pihan hoito vetääkin mehut täysin. Ja pimeän aikoihin yksinään täällä on välillä vähän jänskää. Varsinkin jos tuo hälytysjärjestelmä ( lue kolme isoa koiraa) laukeaa jostain syystä. :grin
Mutta eipä mua enää naapureiden kanssa sais asumaan kun niin tottunut tähän rauhaan :)
Täältä on ihanat koulukyydit yms eli lasten kanssa on pärjätty hyvin.

Myönnän että mä en ole edes uskaltanut vilkaista uutta äitiyspakkausta, enkä taida hetkeen uskaltaakkaan. Onkohan tämäkin jotain taikauskoa vai mitä kun mistään ei uskalla unelmoida pahimman pelossa :oops:
No mutta ehtiihän sitä :)
 
HeippaHei kaikille!! :greet025

Täällä yksi uusi foorumilainen, vihdoin uskaltauduin mukaan!!
Ajattelin vähän kertoa itsestäni.. Eli ensimmäistä odotellaan, nyt viikkoja suurin piirtein 9+0. Miehen kanssa molemmat 29 vuotiaita ja Helsingin suunnalla asutaan. Perheessä myös päivien piristyksenä sekä kunnon kohottajana koira! :)
 
Takaisin
Top