Jutustelua

Moikka! Pitkään kävin täällä lueskeaikansa kuulumisia. Oikeestaan omasta plussasta lähtien :) ekassa neuvolassa tuli käytyä jo aikaa sitten ja eilen oli kauan odotettu nt ultra :Heartred siellä se pieni ihme makoili, nukkui ja heräsi ultran myötä venyttelemään :love017 meillä siis miehen kanssa takana yhteistä taivalta 6v joista 4v jo naimisissa:hug003 esikois pojalle tulee ikää n.2v2kk kun hänestä sitten isoveli tulisi.
 
Moikka! Minä liityin tänään tänne.Moikka kaikille! :) Laskettuaika 17.10 ja vahva poika olo ollut alusta asti.Masuvauvalla, (kutsun häntä Ninjaksi, on niin napakat potkut hällä) on isosisko 6v ja isoveli 2,6v :)
Tässä juri toivun itkupotku raivareista, ystävälle raivosin ihan kunolla puhelimessa, ihan asiasta , pyys anteeksikkin,,,Huh mutta kyllä sen tuntee silloin kun menee vähän yli! Huh ja huh.Itkut siihen raivoamisen päälle vielä.Hohhoh. Toivottavasti ymmärrätte. :3some:Heartred:love7
 
No flunssa senkuin paheni. Kuumetta ei ole ollut, mutta kurkku on ollu sitäkin terävämmin kipeä. Eilinen päivä - siis päivällä- oli jo parempi olo, mutta illalla sain 2 hengenahdistus kohtausta (luultavastikin astmakohtaus tapaan). Vastaavaa en ole ikinä ennen kokenut vaikka pikkutyttönä astmaa sairastinkin.
Kumpikin meni levolla ohi, mutta työkykyinen en kyllä ole..

Yön nukuin superhuonosti ja aamun nukuin klo 7 puoleen päivään totaaliväsymyksen takia parilla heräämisellä.
Nyt olo on taas eiliseen nähden parempi, mutta silti päivystyksessä pitänee lähteä käymään.
Paino on näköjään taas tippunut, toki olen ollut lähes juomalinjalla pari päivää.

Koittakaa te pysyä terveinä!:sad001
 
Neitistressaaja, kuulostaa niin tutulta. Mulla ei noita hengenahdistuksia ole ollut, mutta viikon oli kurkku tosi kipeä ja kauhea yskä. Nyt alkaa onneksi pikkuhiljaa helpottamaan. tosin tänään piti vielä vähän norjaa jutella pöntöllä, kun yskänohtaus meni niin rajuksi, ettei enää kaikki pysynyt sisällä. Mulla on jo valitettavasti alkanut jo tässä vaiheessa haasteet lantionpohjalihasten kanssa (lieneekö lyhyt aika edellisestä synnytyksestä vaikutti) ja tuollainen kova yskä luo kyllä omat haasteensa tuollakin saralla (kuinka hehkeäksi sitä tunteekaan olonsa, kun yskittää niin, että ykä lentää ja samaan aikaan toinenkin pää falskaa). Jos oisin ollu ekassa raskaudessa tähän malliin sairas, en ehkä olis suostunu enää ikinä raskautumaan... no onneksi en ollut.
 
lapitar, kovasti tsemppiä!:sad001 osaa tää elo olla joskus niin kurjaa.. toivottavasti taudit hellittäis pian!
 
Flunssa löysi meillekin. :sad001 Kuumetta ei kyllä ole oikeastaan ollut, pikkasen lämpö koholla vaan, mutta päänsärky, kurkkukipu, tukkoinen nenä ja kova yskä vaivaa. Pari päivää lepäilin vaan kotona (kun sattui vapailla tää lenssu tietenkin iskemään) ja nyt eilen olin jo töissä. Jospa tää tästä alkaa hellittämään. Tsemppiä lapitar ja neitistressaaja taudin selätykseen!
 
Kiitos!
Sain tänään sairaslomaa. Nyt ei voi muutakun levätä ja tarkkailla tuleeko vielä hengenahdistusta. Eteenkään vaikka tauti muuten helpottaisi. (Raskaana ollessa veritulppariski on suurempi. Keuhkoembolia on vaikea diagnosoitava raskaana ollessa, ainut oire on hengenahdistus. Lääkärin kertomaa.)kaikki kuitenkin nyt jotakuinkin kunnossa.
Nyt vaan lepoa peitto korvissa ainakin pari päivää ja pitää koittaa huolehtia syömisestä ja juomisesta. :)
 
Tuli muuten mieleen, että jos täällä on muita lukihäiriöisiä niin kannattaa tutustua tähän Lukivauva-tutkimukseen! http://lukivauva.com/

Ilmoitin juuri tulevan esikoisemme tähän :) Itselläni on siis lukihäiriö, ja kun ne tuppaavat olevan vahvasti perinnöllisiä niin arvostan mitä tahansa apukeinoa sen kanssa painiskelulle.

Tutkimukseen haetaan siis vauvoja, jotka syntyvät tämän vuoden puolella ja joiden vanhemmista vähintään toisella on lukihäiriö tai sen epäilys. Tutkimukseen haetaan verrokkiryhmään myös vauvoja joiden vanhemmilla ei ole lukihäiriötä.

Niin ja kuulemma kustantavat matkat Espooseen ja takaisin kotipaikkakunnalta niin ei siis haittaa jos asuu muualla päin Suomea. Itselläni on ainakin hyvä fiilis tästä, tuli heti mieleen kaikki melko turhauttavat kouluvuodet kun muut oppilaat oli jo pitällä oppimisessa kun itse vasta oppii miten opitaan..
 
Onpa mielenkiintoinen tuo Lukivauva-tutkimus. Harmi, kun asutaan niin kaukana, ois kiva osallistua. Meillä lasten isällä on lukihäiriö ja kyllähän se on mietityttänyt tuleeko meidän lapsille. Realistina ajattelen, että todennäköisesti ainakin jollekin, kun on niin vahvasti periytyvä.
 
Kannattaa miettiä josko kuitenkin osallistuisitte! En tiedä yhtään kuinka kaukana asutte, mutta tuossa on periaatteessa vain kolme käyntiä Jorvissa/Helsingissä. Tosin onhan se vähän nihkeetä lähteä vastasyntyneen kanssa Espooseen esim. Rovaniemeltä.. Ensimmäinen käynti oli lapsen ollessa max 14 vuorokautta vanha, toinen käynti 2-3 vuoden iässä ja kolmas käynti sitten 1.luokalla :)

Kerroin tästä parille kaverille ja miehelle tietenkin. Kaikki oli ihan että tosi jees juttu mutta ei oikein tajunneet kun itse liikutuin ihan kyyneliin asti tästä. Vissiin hormonit vähän pinnassa :D
 
Heips! Kertokaahan kokeneemmat, miten tuo lokakuisten salainen ryhmä poikkeaa tästä muusta keskustelusta? Onko sinne tullut paljonkin keskustelijoita?
 
Ei se paljoa poikkea, muuta kuin että siellä voi kertoa vapaammin asioita kun ne eivät näy julkisesti. On siellä jo ihan hyvin porukkaa.
 
Tuli muuten mieleen, että jos täällä on muita lukihäiriöisiä niin kannattaa tutustua tähän Lukivauva-tutkimukseen! http://lukivauva.com/

Ilmoitin juuri tulevan esikoisemme tähän :) Itselläni on siis lukihäiriö, ja kun ne tuppaavat olevan vahvasti perinnöllisiä niin arvostan mitä tahansa apukeinoa sen kanssa painiskelulle.

Tutkimukseen haetaan siis vauvoja, jotka syntyvät tämän vuoden puolella ja joiden vanhemmista vähintään toisella on lukihäiriö tai sen epäilys. Tutkimukseen haetaan verrokkiryhmään myös vauvoja joiden vanhemmilla ei ole lukihäiriötä.

Niin ja kuulemma kustantavat matkat Espooseen ja takaisin kotipaikkakunnalta niin ei siis haittaa jos asuu muualla päin Suomea. Itselläni on ainakin hyvä fiilis tästä, tuli heti mieleen kaikki melko turhauttavat kouluvuodet kun muut oppilaat oli jo pitällä oppimisessa kun itse vasta oppii miten opitaan..
Moi, osallistuitko jo tutkimukseen? Minkälainen kokemus se oli? Mä olisin menossa Tarja Ilkan Oppivauva tutkimukseen, mutta kun kuulin etten saa olla tutkimustilanteessa itse läsnä, mua rupesi kammottamaan...
 
Takaisin
Top