Jutustelua

Mä olen täällä taustaillut , edelleen epäuskoinen olo :)

Tänään pääsee onneks tampereelle niin saa muuta ajateltavaa !

Täällä Turussa halvin Ar ultra on kaarinan vs lääkäripalveluissa, 100€ kaikkineen ja cd:llä saa kuvat joka kerta mukaan :)
 
Täälläkin keskittyminen on todella vaikeaa. Kaksi viivaa valtaa koko ajan ajatukset =), kun joku juttelee, niin mietin vaan omaa olotilaani =) =)
 
Mariska86, VS-lääkäripalvelujen Savonlahtea on kehuttu kauheesti, mut hän ottaa vastaan vaan päiväsaikaan, ei yhtään ilta- tai viikonloppuaikoja. Jää multa nyt ainakin ar-ultra johonkin muualle... Ootko itse käynyt siellä?
 
Nannapricis: mä oon käyny kahdessa ar- ultrassa tuolla Savonlahdella, otti ainakin silloin illallakin vastaan, alkuillasta. Mukava mies, saa tosiaan sen dvd:n mukaan.
 
Täällä uusi foorumilainen terve vaan! :) 24 vuotta on ikäni ja olen juuri valmistumassa anestesiapuolen sairaanhoitajaksi! Lokakuun lopussa laskettu aika ja toiveissa olisi että jonkinlaisiin kesätöihin pääsisi, etten suoraa koulunpenkiltä jää kotiin!

Miehen kanssa 5 vuotta yhteiseloa takana. Reilu vuosi sitten oli syyshäät ja puoli vuotta vauvayritystä takana. Toivottavasti pysyy mukana loppuun asti! Kovasti hermoilen raskauden aikana ja ehkä muiden vertaistuki rauhoittaisi :) Asumme pienessä kaksiossa ylimmässä kerroksessa kerrostalossa, jossa ei ole hissiä.. Asuntohaaveet siis vielä vauvahaaveiden lisäksi mulla pyörii mielessä! Kiva tutustua ja saada vertaistukea puolin ja toisin!
 
Justiina, okei, no mä kattelin vaan tota nettiajanvarausta ja siellä oli aikoja viikon 11 loppuun asti. Myöhäisin aika niistä oli 15:30-16. Pitäisköhän sinne soittaa ja kysyä ilta-aikoja?!

Tervetuloa MariaB! :) Meilläkin on asuntohaaveita vauvajuttujen lisäksi, haluttais myös kaksiosta pois ennen lokakuuta.
 
Kiitos vaan! ☺️ Nannapricis saa nähdä minkä stressin näistä asuntoasioista vielä saa kehitettyä! Mistään ei tällä hetkellä ainakaan löydy mieluista asuntoa
 
Me muutetaan isompaan ylihuomenna! Mielenkiintoista tää muuttotouhu 1v lapsen kanssa.. ei ole varmaan toisen lapsen toive pysynyt salassa, kun hyvästä kämpästä muutetaan kolmen makuuhuoneen kämppään. :) Stressiä kyllä riittää, kun on samaan aikaan plussattu kaksi kiertoa putkeen (eka kemiallinen, vuoto 4+5) ja ostettu ja myyty asuntoa. Huh! Mutta päästään rivitaloon, mikä on aika kiva pienten lasten kanssa. En ole mikään puistoilija, joten ehkä siihen pihalle saisi aikaiseksi mennä. :-)
 
Voii rivitalokämpästä täälläkin unelmoidaan! Oma sauna ja piha niin isoja plussia! M&S otat sitten rauhassa, etkä ota liikaa stressiä :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Meillä mies ja esikoispoika on toivoneet tätä perheenlisäystä. Itse olisin ollut tyytyväinen kahteen, raskaudet, synnytykset ja vauvavuodet kun ei oo olleet mulle niitä helpoimpia. Mutta elämällä oli muita suunnitelmia ja nyt odotellaan bonusbeibiä. Onnellinen olen tästä ihanasta ylläristä tottakai :love017, vaikkakin ensimmäisenä plussan jälkeen mieleen muistui kaikki karmeat olotilat raskauteen liittyen :meh:. Nyt on alkujärkytyksestä toivuttu ja kaikki hyvin. Yksi keskenmeno jollain rv 8 on ykkösen ja kakkosen välissä ollut, eli se luo välillä pieniä pelkotiloja tähänkin raskauteen. Poikaa tehtiin nelisen kuukautta ja tyttöä kekskenmenon jälkeen reilu vuosi.
Kotona olen hoitovapaalla vielä, enkä tässä välissä töihin aio palata. Kattellaan taas parin vuoden päästä.
 
Meilläkin on rivari haussa - oma piha, sauna ja ainakin tuplasti tilaa nykyiseen kerrostalokaksioon verrattuna. Yhden vauvan kanssa on mun mielestä ollut ihan näppärää asua pienissä tiloissa. Mutta nyt tuo tuleva isoveli tarttisi jo oman huoneen.
 
Me taas ollaan asuttu uudessa rivarineliössä kohta kolme vuotta. Käytännössä pari huonetta ollu koko ajan käyttämättömänä, kun ei niitä lapsia tullutkaan niin pian kuin toivoi :/ jos nyt tämä pysyisi masussa, niin olisi kohta huoneille käyttöä :)
 
Mun lapset käytiin "varastamassa" yökyläilemään ja huomenna menevät siitä laivalle :) ihana rauhallinen koti ilta siis tiedossa ennen huomista koitosta !
Aah ystäväni suklaa on myös kanssani tänään :D
 
Tännää on ollu oikia itku kurkussa päivä. :sad001 Älkää kysykö miksi, tai vastaus lienee on tuo pieni salaisuus.

Aamulla heti tuli itku, ku kuulin ettei salaisuutemme osasyyllisellä ookkaa vapaata viikonloppua vaan töitäki pittää tehä...

Eihän hän tätä tahallaan tee ja pittäishän mun olla jo tottunu tähän etäsuhteeseen ku pari vuotta harjoteltu. Mutta, byääääää, mä olisin niin halunnu. :sad001
 
Nii, siis mieheni on yrittäjä ja luulin että ny olis ollu vapaa viikonloppu ku kaks seuraavaa, ellei kolmeki mennee muissa hommissa ja me ei nähä ees. Ny jotenki ei toi reippaus kasva mussa. Plääh.
 
Ajattelin vähän esittäytyä. Minä ja mies molemmat 27 kohta 28. 10v yhdessä joista 3v naimisissa. Lapsosia 3 kpl tytöt 08,10 ja 13. Asutaan Uudellamaalla ostettiin omakotitalo reilu vuosi sitten. laskettuaika on lokakuun lopulla. Viimosta tyttöä tehtiin 2v joten nopea tärppi oli yllätys (9kk yritystä). Itsellä mukana kulkee 1-tyypin Diabetes jota olen sairastanut 3v asti. Sektiolla ovat kaikki tytöt syntyneet joten sama kohtalo on tällä pienellä jos kaikki menee sinne asti hyvin. Olipas sekavaa. :-D mukavaa ja rentoa odotusta kaikille :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on ihana sama kotitilanne ko Tinakenkätytöllä. Se vain pieni ero että ollaan asuttu tässä vasta hieman reilu vuosi. Jospa nyt vihdoinkin saataisiin lisää asujia näihin neliöihin. :rolleyes:
 
Me muutimme omakotitaloon viime kesänä pojan synnyttyä. Tarkoitus oli muuttaa aiemmin, mutta rivari ei mennyt kaupaksi kuin vasta viime metreillä (oltiin jo luovuttu toivosta). Meillä on tässä pojalle oma huone ja vieras/työhuone, josta saa tulevaisuudessa toiselle lapselle oman huoneen tehtyä. Tilaa on riittävästi ja on ihanaa kun on oma piha. Ei siinä rivarissakaan mitään vikaa ollut muuta kuin liian vähän huoneita ja piha oli tietysti pienempi. Haluttiin yksikerroksiseen omakotitaloon kun rivarissa oli kaksi kerrosta ja alkuun ravaaminen kerrosten välillä otti vähän pannuun. Kaikkeen tietysti tottuu :)
 
Kyllä alkuun portaiden ravaaminen rasittaa. Muutettiin siis torstaina rivitaloon. Tavarat on aina väärässä kerroksessa ja 1v haluaa aina kiivetä itse portaita, jos portin avaa.. Mutta kerrostalosta muuttaminen tuo tähän aika ihania puolia. Autopaikalta on alle viisi metriä ovelle (no joo autohallissa oli tietty se talven aika iso lumettomuus etu..), etuovelta voi suoraan siirtyä keinuun tai kävelylle, oma piha, tilaa on rutkasti enemmän ja alakerrassa on rennompi olla lapsen nukkuessa yläkerrassa kuin viereisessä huoneessa. Portaat pitää vaan ottaa hyötyliikuntana!
 
Kyllä rivari aina kerrostaloasumisen voittaa! Kokemuksia löytyy molemmista.
 
Takaisin
Top