Minä en olekaan tätä topiccia aiemmin noteerannut. Muualla ehkä jo jotain itsestäni kertonutkin. Mutta tässä näitä speksejä nyt kuitenkin:
Olen 34-vuotias ja esikoistani odotan. Odotan siis yksin, sillä isän alkoholiongelma estää parisuhteen ylläpidon. Hänen kanssaan kuitenkin halusin raskaaksi tulla, koska on pitkäaikainen kumppanini ollut ja vaikea olisi ajatella jotain tuntematonta isää... Hänellä oli pidempi raitis jakso talvella ja ajattelin tilaisuuteni koittaneen - kerrastahan se sitten tärppäsikin. :D Nyt oli kuitenkin korkea aika raskautua ja yksi keskenmenohan minulla saman miehen kanssa oli jo 2011. Silloin jäin jännittämään ja pelkäämään, että uskallanko yksin kantaa vastuun ja aloitin ehkäisyn uudelleen... näin otti aikaa että sain päätökseni tehtyä.
Elelen siis yksin omassa kerrostalokolmiossani. Minulla on kaksi kissaa, 10-v ja 9-v jotka on kaikki elämäni myrskyt melkein päässeet näkemään ja aina ne karvatassut tuossa vieressä on vaikka kuinka muu maailma kääntäisi selän. Tosi tärkeitä on nuo lemmikit minulle. Nytkin pahoinvointiaikana ihania olleet, voi kun osaisivat vielä tuoda jääkaapista evästä mamalle.
Lisäksi minulla on siskoni kanit "sijoituksessa", joka vähän venähti enkä taida noista enää osata luopuakaan. Kaksi pupusta siis löytyy, ne elelee omaa elämäänsä olohuoneessa. Kanit etenkin sotkee paljon, kun oon antanut niitten olla vapaana... Sitä heinän silppua on joka paikka täynnä. Miks sitä pitää kanniskella eikä voi syödä siinä missä tarjoilu on?? No, onneks ne liikkuu vain yhden huoneen alueella. Nyt ajattelin vähän helpottaa tätä jaksamistani ja laitoin heidät häkkiin, toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Saa nähdä minkälaista kaltereiden kolistelua on yöllä luvassa. Osaavat olla kunnon gorilloja kyllä. :D Kissat ei niin sotke, mutta karvaa tietenkin on joka paikassa ja kulkeehan sitä kissanhiekkaa aina varpaissa vähän.
Minulla on hyvä tukiverkosto, jos vain osaan käyttää sitä. Monasti elämässä on unohtunut, että apuakin saisi ja sitä vaan sinnittelee yksin läpi tuulen ja tuiskun.
Ai niin ammatistani, opiskelen nyt sairaanhoitajaksi (piti valmistua tämän vuoden syksyllä mutta liekö se sit vähän siirtyy) ja olen entuudestaan akateemisesti koulutettu ja toiminut vuosia yrittäjänä ja alani opettajana. SH-opinnot aloitin silmällä pitäen tulevaisuuden uratoiveitani... Haaveissa lukea psykoterapeutiksi vielä sitten isona ja siihen tarvitaan terveydenhoitoalan koulutus pohjalle. Eikä mahdoton ajatus ole työskennellä sairaanhoitajanakin muutama vuosi, mutta se ei tavallaan ole se päätepysäkki mihin olen pyrkimässä.
Ja sitten vielä että kirjoitan aina aika pitkästi.