Jutustelua ja tutustumista

No ni, kiitos kommenteista Changen liivien suhteen! Kuulostaa siltä että jos bongaan sen -50 % joku kerta, niin voisin itekin niitä kokeilla, mutta muuten pitäydyn noissa erikoisliikkeiden valikoimissa. Mulle istuvimmat on olleet Marie Jo sekä Charnos. Noista jälkimmäinen oli muistaakseni jopa edullisehko (merkkiliiviksi). Kun aikoinaan siirryin ketjuliikkeiden liiveistä noihin kalliimpiin, niin huomasin samalla että ihan muutama pari riittää, joten ei sitä rahaa niihin nyt niin älyttömästi mennyt. Aikoinaan mulla oli n. 30 kpl ketjuliikkeiden liivejä ja nykyään noita kalliimpia on vain 4-5 kpl.
 
Tänään olisi sitten neuvolalääkärin tapaaminen koskien tätä huonovointisuutta. Odotan mielenkiinnolla saanko samalla reissulla ylimääräisen ultran. Lääkärillä on kuulemma tapana aina ultrata, mutta nytkin olen jo päivälle täysin ylimääräinen asiakas, niin ei välttämättä ole aikaa mihinkään ylimääräisiin.
Oli taas levoton yö. Vähän huono olo, pissatti. Ja vaikka väsytti niin uni oli tosi katkonaista.
 
Kuten muissa ketjuissa jo hehkutin, niin kyllä se lääkäri vaan ultrasi. Siinä tilanteessa ei vielä itku tullut, mutta heti kun pääsin ulos niin jotenkin iski tajuntaan, mitä juuri näin. Sitten aukes hanat.
Lääkäri halusi ultrata jo ihan senkin takia, että varmisti, onko sikiöitä vain yksi. Monikkoraskauksissa kun pahoinvointi voi olla pahempaa/kestää pidempään ja meillä on suvussa kaksosia melkoisesti. Yksi siellä kuitenkin vain on möyhentämässä mun oloja.
 
Mulla ei kengänkoko muuttunut miksikään. Osa kengistä istuu vähän eri lailla mut suurin osa on ihan hyviä - mikä on hyvä ku oon paljasjalkakenkiin hurahtanu ja noissa viisvarpaissa se oikea koko on aika tärkeä. Turhan harvoin tulee kyllä käytettyä kun ensin oli maha tiellä ja nyt lapsi ni tulee vaa sujautettua samat huonosti istuvat kulahtaneet vaelluskengät löysillä nauhoilla tai crocsit jalkaan. Kesällä o helpompi käyttää enemmän ku voi valita ballerinamallit eikä nauha/tarraversioita varrella.

Tissit ei oo muuttunu mihinkään. Alkuun turpos raskaana torpedoiksi ja uudelleen imetystä aloitellessa, mut nyt on käsituntumalta aika samat kuin ennen, hieman laskeutunu vaan. Liivejä en oo käyttäny vuosikausiin, paitsi ns pehmoliivejä. Hippi oon tässäkin :P Tissit on isot, joo, mut kummasti vähenee selkäkivut sun muut ku työstää tukilihakset kuntoon ja lakkaa hilaamasta tissien painoa olkapäille. Ehkä muutan mieleni jos ne joku päivä roikahtaa napaan asti, mut tähän asti noi pehmot on riittäny oikein hyvin ja ihan vaan tykkään tisseistä enemmän ku o laskeutuneet, on musta naisellisemman näköiset ja äidilliset. Ekan raskauden alussa ku oli rinnat erityisen arat pidin kaksia pehmoja päällekkäin, nyt ei oo tarvinnu.

Imetyksen lopettamisen vaikutuksista en tiiä, toivottavasti ei vielä ainakaan kolmeen vuoteen tartte miettiä. Tai jotain :)
 
Raivopäänä tänään ravasin Itäkeskustä läpi ja yritin löytää äitiysvaatteita, alkaa nimittäin omat housut jo puristaa... Ainut liike missä oli, H&M ja mikä ruuhka ja ryysis just sillä metri kertaa metri alueella, sovituskopin kupeessa... Kaikki miehet ja lapset oli just siinä parkissa oottelemassa... No kun sinne housutelineelle pääsin niin kaikki oli kokoa 34, 36 tai 38... APUA!! Ei muuta kun kotiin H&M:n postimyyntiä selaamaan... Sielläkin kaikki mukavan näköset trekkings-"farkut" kokoa 34-38... Täytyy kai siirtyä sukkahousuihin ja telttamekkoihin...
Sorry tämä purkaus...
Onko vinkkejä mistä kannattaa shopata..? Mamalicious-merkkisiä etin, mut ei tullu missään vastaan että olis päässy sovittamaan... Parin viikon päästä pääsen Kamppiin Bebesille shoppaamaan ja sit kyllä visa vinkuu jos sopivaa löytyy...:dead: Ei oo helppoa olla jo valmiiks kokoa 42...
 
Lindexillä on äitiysmallisto, tosin vain nettikaupassa. Kaverilla on ollut niitä ja tosi kivoja. En tosin muista mihin kokoon asti niitä oli, melko suureen kuitenkin. Just nyt täyttää nettikauppa olevan alhaalla.
Mama Licious merkillä on ainakin XL:ään asti tosiaan, nettikaupoista löytyy hyvin.
 
Mie oon himoinnu Zalandon äitiysvaate tarjontaa. Vielä en oo raaskinu tilata. Esikoisen aikaan himoitsin kans, mut en tilannu. Sillo ostin MyDoriksesta ja h&m:ltä.
 
Kampin Bebesillä tosiaan on Mamaliciousta (40 e) ja jonkun toisen merkin myös, minkä nimeä en nyt muista, mutta oli kalliimpia. Ehkä 60-70 e. Lisäks paljon kaikkia muita äitiysvaatteita. Mamaliciouksen farkut oli tuumakoissa, mutta en tiedä, mikä oli isoin. Uskoisin kyllä, että löydät Kupla79 sieltä sopivat, oli niitä farkkuja sen verran paljon. Ja on aika venyvää matskua eli kannattaa ostaa aika napakat. Myyjäkin sanoi, että venyvät käytössä jonkun verran.
 
Mitä oon ihan liikkeissä mammavaatteita jo vilkuillut, niin ne on auttamattoman TYLSIÄ. Menee selvästi nettishoppailuksi sitten, kun masu alkaa olla niin iso että leggaritkin ahistaa. Tietysti pitää miettiä vähän tuota työpaikkaakin, kun siellä pitäs olla aina huoliteltu. Vaikka siis persoonaakin toki pelissä saa olla.
 
Itsekin isolla kuppikoolla varustettuna olen ollut jo etukäteen huolissani rintojen kasvusta (alkaa pikkuhiljaa kaikki vanhat liivit käydä ahdistaviksi). Tähän asti mun pelastukseni on ollut Bravissimon verkkokauppa, niiltä kun löytyy kokoja L-kuppiin asti kaikilla rinnanympärysmitoilla. Vielä ei ole kokemusta heidän äitiysrintsikoistaan, mutta ajattelin kyllä ainakin yhdet tilata. Hinnat ovat samaa luokkaa kuin Changessa, mutta laatu huomattavasti parempi. Itse en ole teinivuosien jälkeen Suomesta löytänyt sellaisia rintsikoita, joiden keskiosa koskettaisi rintalastaa, ja kuppikoon takia olen joutunut tyytymään valkoinen/musta/puuteri-värivalikoimaan. Itku meinasi tulla, kun ekat rintsikat bravissimolta tilasin, hienot pitsiset, ja kaarituet kulki koko matkan ihoa pitkin eivätkä törröttäneet jostain kohtaa.
 
liliina, miten hyvin verkkokaupan mittataulukoiden tms. avulla saa tilattua oikeasti sopivat liivit? Vai tilasitko jotain sellaista merkkiä, jonka koot olivat sinulle tuttuja?
 
Ei oikeasti sopivia liivejä saakaan tilattua nettikauppojen mittataulukoiden avulla, jollei sitten vaan käy säkä. Aina kun on merkkikohtaisia istuvuuseroja yms vaikka miten mittailisi. Rintojen muotokin kun vaikuttaa niin perkuleesti. (miten niin olen myynyt liivejä..krhm :grin tää aihe saa mut aina palpattaan)
 
Tässä alkuraskaudessa kun tuntuu, ettei aika kulu ollenkaan... niin huomasin kauhukseni miten paljon on jo noita joulukuunmasujakin listassa. :wideyed: Eli aika moni on mun jälkeenkin saanut sen plussan. Silti tuntuu, että muilla poksuu viikkoja koko ajan ja itse pysyy muka paikoillaan.
 
Piikkipensas, tammikuun ryhmäkin on jo alkanut täyttymään :D
Mulla on ollut nämä viime viikot niin hektistä ja täynnä menoja, et tuntuu et ei ehdi ajatellakaan kun aika kuluu niin nopeaa. Kohtahan tässä ollaan jo puolessa välissä ja keskellä kesää:woot:

Nyt kyllä loppui työtkin ja mitään menojakaan ei ole tiedossa kun ensiviikolle pari, voi olla että kohta mullakin aika junnaa vaan paikallaan:sad001
 
Ellu, itse tilasin mittataulukon mukaan ja sain istuvat. En ole joutunut palauttelemaan Bravissimon rintsikoita, mutta olen toiselta suomalaiselta tilaajalta kuullut, että palautus/vaihto sujuu helposti.
 
Poikkesin labrassa ja prkl unohdin pissanäytteet ihan kokonaan! :oops: Ja se labrantäti oli ihan kaamee akka ja sain oikeen tuta nahoissani, että ei pissanäytettä ole mukana. Vien sen sitten huomena aamusta.
 
Piikkipensas :D

onpa kovasti vallan kahvassa se labran täti (mielestään). Hänellehän se just kuuluu pitää suomen kansa ojennuksessa. :D mitäs olit niin holtiton!!! Ei mitään rotia! :)

meitä on moneen junaan...
 
Takaisin
Top