Joulumassut, syyskuun höpinät

Huomenta!

Tästähän on tullut vallan tapa. Aamusella käyn suihkussa, otan leipää sulamaan ja istahdan tähän koneen ääreen. Luen vähän palstan kirjoituksia, haen aamupalaa ja istahdan syömään takas koneen ääreen ja vastailemaan. Ja aamulla yleensä vain Pranametri on ollut aamuvirkumpi ja ponkassut linjoille ennen mua; tosin jos nainen kehuu menevänsä PÄIVÄsaunaan klo 10:18 viestissään, niin eipä tuo ole ihmekään ;))

Ja tosiaan juu, tänään viimeinen työpäivä. Onhan tuo välillä ollut raskasta, mutta teille kun on purnannut ja kuullut, että ei ookaan omaa laiskuutta vaan ihan raskausoloja, niin on ollut vähän parempi mieli. Toisaalta, mut pitää kiinni rytmissä ja jaksamisessa just se, että on tekemistä - liiankin kanssa välillä - koska muuten mä vaan jumahtaisin tohon sohvannurkkaan katsomaan kotiäitiohjelmia.

Hitsivitsi, aamulla yritin vongata seksiä mieheltä, mutta eihän se mitään ymmärtänyt - eikä siis kyseisiä otteitani voinut jättää kyllä hienovaraisten vihjeiden piiriin. Tosin se ei tainnut kunnolla herätä, väsynyt kun on nukuttuaan vain parisen tuntia. Aattelin kyllä, että on ehkä pakko käydä vielä vähän yrittämässä ennen töihin lähtöä ;) Ja toisaalta, huomaamattani tässä taas aamun tunteina olen puputellut 90g suklaata, josko se sitten korvikkeena toimisi jos yritys epäonnistuu. Hihih ^^

Mutta nyt minä lopetan tämän höpötyksen ja jätän palstatilaa teille muillekin :)

Huomenta kaikille! Vaikka siellä se taitaakin olla jo iltapäivä...

Tosiaan Pranametri, mua rupes kanssa naurattamaan toi sun päiväsauna klo 10:18! Mä heräsin tänään vasta kymmeneltä! [:D]

Ja Amppu, vau! Sä oot kyllä todella aikaisin joululahjoja ostanut! [:D]

Kiitti maarinen kalkkivinkistä! Taidankin tänään jo käydä hakemassa purkin kotiin! (p.s. ei saa kiusata sauna-kyselyillä, mä oon päässy viimeksi saunaan lokakuussa 2008!!!! [:(])

Ja SannaKoolle vielä: tsemppiä vikaan työpäivään!! Ei sulta muuten liikenis tuota juustokakun reseptiä? Hitsi, maistuis tuollainen herkku kyllä!!!

Huu, tekö nukutte melkein kaikki alasti? Mä en kertakaikkiaan pysty, en oo ikinä pystynyt! Ahdistaa jos en tunne nukkumaan mennessä yöpaidan "painoa". Samoin en myöskään osaa nukkua ilman peittoa, en vaikka ois kuinka kuuma. Onkohan mulla joku tukahdutettu lapsuusajan trauma jossain tuolla takaraivossa ahdistamassa?

Kiitti kaikki jotka vastailitte mun hiusväri-uteluihin! Mä en vieläkään kyllä oo päättäny värjäisinkö vai enkö. Ei toi oma väri ehkä niin kauheen paha olekaan... Harkitsen vielä.

Piti kysellä teiltä vielä hiukkasen lisää, tällä kertaa supistuksista. Siis miltä ne tuntuu? Mä en oo varma, et onko mulla ollu niitä. Joskus kyllä on omituinen paineen tunne masussa, mutta toisaalta se saattaa olla että vauva on silloin vaan jossain omituisessa asennossa... Kylkipistoksia on kyllä edelleen. Rasittava tunne kyllä! Ja sitten se tunne tulee tietty aina silloin kun oon jossain kaupassa, ja joudun jossain hyllyn välissä kykkimään muutamankin hetken että se pistos menisi ohi. Varmaan epäilyttävän näköistä, mutta eipä sille mitään voi.

Ohhoi, mutta nyt mä taidan mennä kaivelemaan imuria tuolta siivouskaapista. Meillä oli eilen vieraita ja koko lattia on täynnä sipsinmurusia! Äärgh!

(p.s. Ai niin! Oon unohtanut hehkuttaa: Äiti paljasti mulle viime viikolla että mä olen saamassa äitiyspakkauksen suvun naisilta lahjaksi!!! Huraa huraa huraa!!!)

Piti vielä käydä kurkkimassa täällä.
Joo me ollaan aamuihmisiä, siitä nämä aamu ja päiväsaunat. Tosin nukumme kyllä päiväunetkin päivittäin.

Ampulle unohdin kehut antaa aikaisesta jouluun valmistautumisesta. Noinhan se pitäisikin tehdä, ettei jää viimetippaan ja sitten ei enää löydykään mitään osuvaa. Ja varsinkin tänä jouluna voi olla että jäävät ilman niitäkin vähiä lahjoja mitä ovat saaneet tähän asti. On nämä ajatukset niin muualla kuin joululahjoissa. Me saamme parhaan mahdollisen paketin jo etuajassa ja muullahan ei ole väliä!

Ailime, onpa hienoa että saat äitiyspakkauksen! Fiksuja suvun naisia sinulla [:)]
Minulla supistukset tuntuvat kiristyksenä ja sitten maha menee ihan kovaksi. Sellainen tosi voimakas jännitys. Minulla on myös tuollaista vähän piston tunnetta usein kävellessä oikealla puolella vatsassa ja silloin auttaa vain vauhdin hidastaminen ja hengittäminen.

Nyt on kaali kiehumassa kattilassa ja kohta saadaan hehkuttamani herkkuruoka uuniin [:)]

Voikaa hyvin

Ootteko kukaan alkanu voidella alakertaosastoa millään öljyillä? Jossain suositeltiin vehnänalkioöljyä!!?? Kai siihen joku muukin öljy kävisi?? Kokemuksia??

Ihana sunnuntai! Ja täälläkin on herätty! Eilen ilta meni kuikutellessa pitkin palstoja, josko joku olisi ollut linjoilla!
SannaKoo. Voi sun seksit! Minäkin olen välillä ihmetellyt tätä viehätysvoimani vaihtelevuutta. Siinä kun aamuhaluissaa touhuaa posket punaisena toiseen kiinni unien läpi, on IHAN varma että saa. Ihan sata varma! Sitte toinen ei edes välttämättä herää. Viisari vähän värähtää ja karhu kääntää kylkeä. Ite oot paikat valmiina hyökkäämään ja ottamaan... ei mikään ihme että suklaa maistuu! Sitten hän saattaa päivemmällä myhäillä lempeä katse silmissään, että ihanasti SINÄ RAKAS MINUA AAMULLA HERÄTTELI! ...joo, ja keitin sen aamupuuron jotenkin reippaan kovaotteisesti.

Rinkku. SE ON NIMENOMAAN VEHNÄNALKIOÖLJY.! Sitä iltasella, jokaisella, sinne raon jatkeelle. Sanovat että voi sitä sinne rakoonkin. Ja tosiaan, pullon kyljessähän lukee, että 5 ml suuhun varovasti saa ottaa. Oikein tosissaan, se on tietämykseni mukaan ainoa öljy joka uppoaa tuonne sitkeään LIHAKSEEN oikealla tavalla. Pehmittää pidemmän käytön tuloksena.

Ailime. Mietiskelit siellä supistuksia. No, isoäitini sanoi eläessään, että nipistä tiukasti sormenpäitä yhteen ja kuvittele, että koko maha muuttuu sellaiseksi. Siinä se on! Hyvä vinkki on lähteä iltapäivän ruuhkassa IKEAAN. Viimestään kassajonossa se oikea supistus tulee. Ainakin näillä viikoilla! Tai saunapuita kantaessa..
Mieheni, joka on synnytyksen asiatuntija sanoo, että: Kun vesi-ilmapallo muuttuu koripalloksi, tietää että mammalla supistaa. On tämä rakkauteni päässyt hieromaan supistelevaa kumpua.

Amppu. Koitahan siellä työpaikalla jaksaa!

Huh! Se eileinen herkku eväs taisi olla aika topakkaa tavaraa. Aamulla herätessä oli vielä suolainen maku suussa. Tietäähän sen, täys savuinen possunkylki. Musta ja kiiltävä, niinku jacksonin mummon takapuoli.  Huomenna aloitan se lääkärin määräämän rasvattoman ja sokerittoman dieetin! Kuvittelen, että tuorekurkku on maailman suurinta herkkua. Ja että kraanavesi nousee päähän ja rasvaton ruisleipä on voissa paistettu 200g naudanliha pihvi...

Nyt saunan lämpöön nuokkumaan! Meidän perheen päivä sauna kuulostaa aika myöhäiseltä näin viiden aikaan iltapäivänä, verrattuna joidenkin muiden saunomis-kulttuureihin.

" lapsoset ketterät kotihaasta, saunahan vihdat taittaa..."

Kamalasti tullut taas juttua! [:)] Meillä kun ei ole tuota nettiä kotona, niin ei pääse "linjoille" viikkonloppuisin... [:(]

Huomasin perjantaina hauskan seikan kaupassa käydessäni. Nyt kun mahakin on ihan selvästi raskausmaha, niin minun annettiin "etuilla" kassajonossa. Siis muut asiakkaat päästivät minut edelleen. Ei kaikki, mutta osa. [:D] Hassua! Jos shoppaillessa siis väsyttää, niin kassajonossa ainakin pääsee vauhdikkaammin eteenpäin, kun oikein pullistaa mahaansa ja kannattelee sitä kädellä vielä näön vuoksi. [;)]

Kohta alkaa meilläkin olla kaikki oleellinen kasassa, vaavia ajatellen. Hänelle on nyt oma kaappi vaatteita yms. varten. Kaikki äippäpakkauksen vaatteetkin on jo pestynä kaapissa! [:)] Viikkonloppuna taas raappasin sängystä maaleja pois. Ei ois enää paljon jäljellä. Sitten vielä vaha pintaan. Ja tietysti patja pitää ostaa ja tehdä sängyn reunasuojus...  [X(]

Amppu huomasin saman noiden korkkareiden kanssa, että ei enää kävely tunnukaan niin mukavalta. Miehen kanssa käytiin ihan pikaisella kierroksella kaupungilla - ihan muutama kortteli - ja jalat oli ihan tulessa! [:@]

Ilmoitin meilläkin miehelle, että haluan sitten sairaalaan herkkuvalikoiman. [:D] Shamppanjaa tai kuoharia ja kaikenlaisia herkkuja. Kuvitelkaapa mätiä, punasipulia ja smetanaa paahtoleivällä. Slurps!!!!!

Hyvää maanantaita!

Huomenta!
Niin se viikonloppu vierähti ja viimenen vapaapäivä lähti pyörimään. Ihanaa kun en ole ollut kahta (saati kolmea) päivää peräkkäin vapaalla ties koska. Nyt on jotenkn tosi levänny olo ja jaksaa käydä töissä lauantaihin asti taas.

Oon vähän arka puhuun noista petipuuhista näin julkisesti, mutta sen verran sanon että paistaa se aurinko joskus risukasaankin. Suuri apu löytyi äitiyspakkauksen voiteesta!! Ja taas alkaa sekin asia olla kunnossa! :D

Mulla on kauheesti niitä harjotussuppareita kun olen töissä. Nyt kun olen ollut tosiaan sen kolme päivää vapaalla niin yhtään ei ole supistellu. Oon miettiny että onkohan siitä haittaa kun aikas paljon supistelee töissä ollessa. No ei ne satu yhtään niin ei kai niistä mitään vaaraa ole. Mulla on ens viikon ma neuvola joten täytyy kysäistä sieltä.

Meillä toi neuvolatäti ei onneksi ole mikään terveyskeskuslääkäri. Se on ihka oikea kätilö joka on joskus kun täällä oli vielä synnytyssairaala niin toiminu kätilönä siellä. Aivan ihana immeinen ja kokemusta rutkasti. Hiukan vanhempihan se on mutta todella asian tunteva ja ainut neuvolatäti joka osaa ultrata täällä. Siski mulla on ollu jo viisi ultraa. Rakenneultra mukaan lukien. Sen teki tietty joku erikoislääkäri josta jo aiemmin puhuin. Sympatiat edelleen sannakoolle joka joutui sen inhottavan lääkärin vastaanotolle!

Ihana idea toi AILIMEN kertoma äitiyspakkaus!
Sannakoolle kans hyvää vikaa työpäivää..itellä vilelä töitä marraskuun 23. päivään asti, jos vaan jaksaa olla niin pitkään. Olis jo kiva jäädä laittamaan pakkoja kuntoon ja lepäilemään.

Maarinen: Juu mun siskolla kans oheni tukka puolella imetyksen aikana. Mulla ei oo lähteny, mut en imettänytkään kun 4kk jonka jälkeen maito vaan loppu ja menkat alko. Nyt toivon että pystysin imettämään kauemmin. Luulen että stressillä silloin oli suurin osa että maitoa ei tullut kunnolla ja toisaalta tukeuduin ihan liikaa korvikkeisiin kun en luottanut että oma maito riittää. En ota mitään paineita mutta laitan jo esitietolomaakkeeseen maininnan että ei lisämaitoa vauvalle jos vaan rintamaitoa sen verran riittää että vauva on tyytyväinen. Ihanaa jos imetys ekaa kertaa onnistuis täyspainoisesti. Mutta ei paineita siltikään, jos ei onnistu niin ei onnistu. Korvikkeellakin vaavi kyllä kasvaa! :)

Semmosia ajatuksia tänä aamuna, Hyvää maanantaita masuille ja äideille!

HENNAS: Laitoin sähköpostia kestovaipoista sinulle..aattelin ilmottaa kun näytit olevan viellä linjoilla. [:)]

Heippa naiset!

Oon viikonloppuna vaan löhönny ja lukenu teijän jutut kännyllä, koneelle en oo jaksanu vaivautua [:)]

Oopperasta selvittiin kunnialla, oli jopa ihan positiivinen yllätys, ei se ollu niiiin kauheeta!
Lauantaina vähä rempattiin, vaihdettiin työ-/vierashuoneen ja makuuhuoneen paikkaa et saadaan pinnasänky samaan huoneeseen.
Aattelin ihan oman puolikkaan viereen laittaa ku tuota tilaa tuli reippaasti...

yöasuista: hääh, miten voi muka nukkua alasti? [:D] Joskus aikoinaan baari-illan jälkeen alasti kaatunu sänkyyn
niin pitäny herätä yöllä laittamaan ihanan iso yöpaita päälle. Mulla varmaan 10 erilaista yöpaitaa ja yöstä ei tuu mitään ilman sitä!

Meillä vauva ihan selkeästi parantunu flunssasta äipän kans samaa vauhtia. Nyt tuntuu et tuo kaveri tulee välissä masun läpi!! [:D]
Potkuja satelee tasaisesti pitkin päivää...
Kuulin just ystiltä et loppuajasta pitää alkaa laskemaan potkuja. Olikohan 20 potkua tunnissa pitää tulla muistaakseni....

supisteluista sen verran et onhan niitä välissä... työkaverit ei meinannu miltää käsittää nii selitin sen niin et
kuvittele et sun ihon sisäpuolelle liimattu nauha masun toisesta päästä toiseen ja kun supistus tulee, se tuntuu
ku joku vetäis kummastaki päästä nauhaa [:)]

maarinen: hui sun yöseikkailus! Ei pystyis enää, ei millään... Vaikka olo antaiski periksi niin mieli ei.
Ei pysty selvinpäin enää istumaan neljään asti aamulla kapakassa ja kuunnella örinää ja ku kaikki on niiiin parhaita kamuja [:D]
mut en kyllä jaksais muutenkaa. Eilen oltiin kylässä 23 asti niin oli kyllä hemmetin rankkaa. Haukottelin viimesen tunnin ja sit
halusin lähtä pikasesti kotiin...

Meillä alkanu vaavi vissii valmistautua maailmaan tuloon. Herätti viime yönäki 2 kertaa potkuilla.
Se on jännä ku toi vauva viihtyy vasemmalla masun puoliskolla aina öisin. Sit ku käännyn sille kylelle ni alkaa tulemaan potkua
kylkeen tyyliin "voitko siirtyä, tää on mun puoli" [:D] Viime yönä tapeltii tosiaan kahteen kertaan, la-su yönä kerran...
täytyy varmaan joku tyyny laittaa toiselle puolelle sänkyä etten käänny sinne puolelle jos haluan nukkua [&o]
oli hieman väsy herätä aamulla 6.40 töihin....

terveyskeskuslekurista... kyllä ihmetys oli ainaki itellä aika suuri kun "omalääkäri" oli myös neuvolalääkäri.
Ei siinä mitää, mut se tyttö on itteni ikänen, maksimissaan 30v. Siis on ihan sairaan mukava eukko!
Aina höpötellään kaikkea hassua ja lipsuu vähän säännöistäki [:)]
Mut ei ollu ihan hirveen kivaa ku eka kertaa tulin kuuntelee sydänääniä ni maltto jonku 2min ettiä ja pyysi sitten
kolleegan ettimään joka näytti siltä et ei oo eka kerta ky pyydetään hätiin..
Mut ainakaan viimeksi sisätutkimus ei tehny kippeetä, aika hellävaranen oli vaikka on ilmeisesti aika kokematon.

SannaKoo: ihanaa, onnea äippikselle pääsystä! *kade*

ailime: tosi kiva että älysivät tollasen lahjan, fiksuja naisia <3
Kyllä toi oikeesti on jo sen arvonen paketti et kannattaaki hommata. Mitä useammin ton paketin repii auki ja
käy tavaraa läpi, sitä enemmän ihastun siihen! 

hiiulihei enää alle 100 päivää jälellä, ihanaa <3<3

vitskuista vielä.... ite oon syöny ihan raskauden eka päivästä asti multitabsin raskausvitamiineja joka ikinen aamu!
Se voi olla senki ansiota et raudat ja hempat kunnossa eikä noita suonenvetojakaa tuu montaa kertaa viikossa...
Suosittelen kyllä lämpimästi!

nyt täytyy taas alkaa töitä pakertamaan... mukavaa viikkoa kaikille [8D]

Maanantain iloja koko porukalle!

Suuret kiitokset myötätunnosta ton epäkiitollisen ravintolareissun johdosta. Täytyy varmaan sen verran selventää että ihan mihin tahansa kuppilaan en tosiaan viitsi lähteä. Tuossa kyseisessä paikassa oon siis itekin ollu tekemässä keikka. Kuvittelin, tosiaan että jaksan sen yhden illan mukana olla, mutta loppuhan olikin sitten selvää!!!

Ja onnea SannaKoo! Eikös maailma tunnukin nyt kovasti avoimemmelta? Minä olin niin riemuissani kun nuo vähäisetkin vakituiset keikkatyöt lopetin! Ihana aamuisin vetelehtiä tai touhuta, just niinko ite haluaa! Aamukahviakin voi lipitellä pari tuntia ja sitten saapastella ulos hengittelemään syksyn raikkaita tuulia. Meillä on tuossa tuo metsä ja järvikin. Saapi antaa ajatusten vaellella rauhassa vauvan ympärillä.

Tosin tällä viikolla teen vielä yhden työ-rupeaman. Sadanhengen häät. Niiden gatering ja koristelu.
Mies on siis kokkikin ja minä tilasuunnittelija näiden musiikkihommien ohessa, joten tää on ihan oikea työ keikka. Älyttömän mukava tehdä töitä oman miehen kanssa. Voi miettiä sapuskoiden värit koristeluihin ja tilan henkeen.. ja niihin rakstuneisiin tyyppeihin sopivaksi!!! Tästä tulee mukava ja kiireinen viikko!

SUPISTELUT. Eilen oli vähän tiheämpi suppari päivä. Saunan lauteilla masu pinkeili tosissaan. En uskaltanut enää loppulöylyissä ylälauteille ollenkaan. Mies kävi syysaalloissa uimassa ja minä tuuletin laiturilla paljasta mahaani rauhoitellakseni. Aikas ihanaa! Viileä, vielä lempeä, tuuli saunan höyryisellä iholla! Siihen ne perinteiset kookosrasvailut ja uni tuli. Uni piti vuoteen pohjalla aamu kahdeksaan!!! Vieläkin rento ja haukotteleva olo.

Läheisyyttä ja lempeyttä oli ilmassa niin paljon, että seksin nälkä unohtui... Kumpikin hyrisi tyytyväisenä olojaan toisen kyljessä. Näköjään se on niin, että mitä kauemmin on toisen kanssa, sitä enemmin nauttii myös läheisyydestä ja sylistä. Sitten kun se halu vyöryy yli niin tätyy pidellä kiinni purjeista, ettei ne repeä!
Ja kun tyynellä kelillä tietää, että se halu toiseen on siellä pinnan alla kokoajan. Kummallakin. Sellainen luottamuksen tuoma varmuus tuon rakkaan olemassa olosta. Tästä tulikin mieleen, että ONNEA teille jotka löysitte sen liukkarin paketsta ja pääsitte taas hommiin! Eikös olekin ihanaa, pitkästä aikaa?

Mitä, mitä, mitä? Tänään alkoi se mun sokeriton/rasvaton = herkuton dieetti. Kauppareissulla eväänä autossa tomaatteja ja urheilupullolline vettä. Myslipatukan saan ostaa jos on pakko. Haluan saada sen paastoarvon kuntoon, vaikka se olikin  tasan 5,4. Kaverin pieokainen syntyi viikolla 40 ja painoi 4200g. Mamilla oli kanssa ollut vähän korkealla juuri tuo  eka paastoarvo ja ei diettiä tai seurantaa. Pikkuinen kasvoi ja kasvoi ja sitten keuhkot eivät olleetkaan täysin valmiit tähän maailmaan! Hengitys koneessa nyt seurataan! Harmittaa, että ne ei neuvolassa kuitenkaan selitä tarpeeksi selkeästi, miksi sitä sokeria pitää välttää ja miksi sitä vettä pitää juoda ja miksi sitä ja miksi tätä...

Taas mennään! Näillä mietteillä!

maanantaita!

Tulin juuri kotiin sieltä naistenklinikalta ja täytyy sanoa, että kyllä oli helpottava reissu. Lääkärit ja kätilöt EIVÄT löytäneet minkäänlaista pattia mun kohdusta tai mistään. Kaikki näytti ihan normaalilta ja ei ole kuulemma tosiaan syytä huoleen. Huh, huh..kyllä mä ennemmin noihin lekureihin uskon kuin siihen röntgenlääkäriin joka säihkähti mun vauvaakin. Tekivät samalla sisätutkimuksen ja katsottiin ultralla vauvan kokoa, ettei vaan pääse kasvamaan ylisuureksi noiden mun sokeriarvojen takia. Siellä se minun oma pieni kullanmuru kovasti heilui ja kooltaan oli täysin keskikäyrällä..eli senkin puoleen kaikki ok. Tästä on taas mukava hyvillä mielin jatkaa raskautta..[:)][:D][:)][:D] Hih hei!!

Muttä missä viipyy mun äitiyspakkaus..siitähän on jo kuukauden päivät kun hakemuksen Kelaan vein..ja edelleenkään ei mitään...Mä haluun mun äitiyspakkauksen, heti!!

Meillä oli v-lopun hoidossa maailman ihanin dobermanni tyttö...mieskin ihastui..ja päätettiin sitten ensi syksynä alkaa katselemaan meille koiravauvaa..ihanaa...

Niin, ja päätettiin mennä naimisiinkin..sitten kun on vauvan ristiäiset niin siinä sitten samalla..ja hääjuhlat pidetään sitten kesällä 2011..säästetään sinne rahaa, että saadaan kunnon juhlat...jihuu!!

Ja mukava viikko senkun jatkuu..huomenna herkuttelemaan pk-mammojen kanssa..mä otan ainaski ison jälkkärin...

Nyt tekemään tonnikalasalaattia kun mies kohta töistä tulee...

Ihanaa viikkoa kaikille!

Potkujen laskemisesta en ole kuullutkaan, siis missä tapauksessa niitä pitää laskea? Mun "poikanen" tänään ollu oikeen erityisen aktiivinen, ei ole mitään pikku hipasuja enää nuo potkut...

Terhituuli oli varmasti helpottavaa saada tieto että kaikki on kunnossa, hienoa juttu [:)]

Vielä tänne muistutus kestovaipoista jotka lähetän haluavalle, ne äitiyspakkauksen kestot.

Maarinen, käsitinkö oikein, että tuo tuttusi vauva oli kasvanut vain kokoa ,mutta juuri nuo keuhkot eivät olleet sitten kehittyneetkään? Oliko se koon kasvaminen syynä? Totta, että olisi kiva tietää mihin kaikkeen vaikuttaa asiat joista varoitellaan ja joita pitää seurata.

Eipä tässä nyt muuta. Mukavaa viikkoa jokaiselle.

Moi!

Ailime, tokihan juustokakun ohje löytyy! Laitanko vaikka mailina, niin ei tarvii muiden alkaa kuolaa valutella? ;) Onkohan sulla s-postiosoite tuolla tiedoissa? Jos ei, niin viskaa mua eka maililla: sanna_cv@hotmail.com niin naputtelen ohjeen sulle.
Ja nuo paineen tunteet vatsassa kuulostaa ihan samalta ku mulla, mä oon tosin niitä aika alusta asti tuntenut ja neuvolareissuilla yhteisdiagnosoinu neuvolatädin kanssa harjoitussuppareiksi :)

Rinkku, mä ostin jostain terveyskaupasta sellasen jonkun öljyn, joka "valmistaa synnytykseen". Paketin kyljessä lukee, et aletaan käyttää vklolta 34 eteenpäin, joten en yllättäen oo sitä vielä ottanu käyttöön. En kyllä ees muista, et mitä se sisältää, mutta varmaan just jotain vehnänalkioöljyn tyyppistä...

Amppu, kyllä se syksy alkaa täällä olla. Puut värjäytyy ja lehdet tippuu, tosin ruskastahan ei näillä nurkilla juurkaan voi puhua, kun ei me sellaisesta väriloistosta päästä nauttimaan kotiseudulla :(

Mun "äippäloman alkua" kadehtiville lohdukkeeksi; tuntuu, että nyt nukutaan vielä vähemmän ja saan rymytä paikasta toiseen yhä kovemmalla tahdilla. Toki pystyy vähän paremmin aikatauluttaa juttuja (paitsi keikkatyövuoroja, joita näemmä taas tänään innostuin haalimaan), ja viikonloppuja jää vapaaksi (eli ehkä joskus miehenkin kanssa yhteistä aikaa), mutta aika vauhdilla taidetaan joulukuun alkuun ainakin mennä. Mutta oon jo tässä monesti todennut, et ehtiihän sitä myöhemminkin äippälomailla, eli seuraavan muksun kohdalla sitten ;)

Potkujen laskemisesta, niin näillä viikoilla vielä riittää, että joka ilta voi todeta liikkeitä ja potkuja tunteneensa. Jos katvepäiviä tulee parikin, niin samantien vain neuvolaan tsekkaamaan sydänäänet - varmuuden vuoksi. Paljolta kuulostaa silti tuo 20/h, mitä Diza, muistelit ystäväsi kertoneen! Jotenkin jos niitä tohon tahtiin loppuaikana tulee, niin mä taidan tulla hulluksi :D

terhituuli, oioioi, ihania ja parhaita uutisia! Loistavaa, että sait rauhan ja kuten sanoitkin, eiköhän ne tällä kertaa olleet alan ammattilaisia, joten edellisen tumpelon spekuloinnit ja pattinäyt voit jättää sikseen. Ja onnea naimisiinmenopäätöksestäkin! Huippua! Niin, ja huomisesta herkuttelusta; mäkin taidan kerrankin syödä fiksusti pääruokaa, että jaksaa jälkkärit! :D

Meillä on alettu harrastaa yövalvomisia. Selkää, lonkkia ja nivusia särkee, pian en tiiä, että miten päin sitä pitäis vääntyä. Ei oo kovin kivaa viettää yöntunteja tuijotellen minuuttien kulumista herätyskellossa... Vauva mua ei onneks ihan hirveesti vielä hereillä pidä, jos nukuttaa, niin saa beibe aika kovaa potkia! Ehkä siis joulun jälkeen fiksumpaa olla ottamatta vauvaa viereen imetyksen ajaksi, kun en ihan satavarma uskalla olla, ettenkö vaavin päälle kellahtais.
Onko muille tullut ikävä vatsallaan köllimistä? Mä viime yönä olisin niiiiiiiiiin kovasti tahtonut olla vatsallani, mutta ei se hyvältä tuntunut, niin en tietysti ollut... Tällaiset yöoireilut on kyllä syvältä, koska tänäänkin sitten sen katkonaisen nelituntisen yönukkumisen jälkeen oon ollut ihan tööt. Humalatilaa alkoi hysteria jossain vaiheessa muistuttaa, onneksi olin vaan opiskelijatovereideni kanssa, enkä missään virallisemmassa kokouksessa ^^

Vielä pitäisi tunti jaksaa valvoa, sitten herätellä mies töihin ja uuvahtaa itse petiin. Vuoronvaihto petivuoroissa... seksiä tekis edelleen mieli, eilen ei sitä todellakaan lohjennut. Edellisestä kerrasta on vissiin viikon verran, mutta jostain syystä se tuntuu ikuisuudelta, kun mieli tekis just NYT!

Tänä iltana on kyllä ottanu kupoliin niin maan perusteellisesti, että voi elämän kevät. Kaikki vaan on vituttanu ja ollu ihan [:'(]. Tämä sai kai alkunsa kun paljastui, että lukkareita on muutettu ja mun pitäs olla 2 paikassa yhtäaikaa ja jos olisin tunneilla koulussa niin harkka venyy liian pitkälle, tod näk en jaksa enää äippälomalla harkkaa tehdä, joten olis parempi saada järjestyyn jollain toisella tavalla toi homma, saapa nähdä... Närästystäkin on ilmassa, oli pakko syyä lohdutussuklaapötkö ja kaffia ja sitten panin vaan koneen pyörimään vauvanpyykkiä ja kuuntelin musiikkia. Ehtiihän noita hommia miettiä muullonkin ja eihän ne miettimällä etene. Täällä ei nyt ilm muita opiskelijamammoja tainnu ollakkaan?

Moi!

Tulin vaan ilmoittautumaan, että olen hengissä ja hengessä [:D]. Oon lukenu aamuisin jutut, mutta en ole ehtinyt kirjoitella. Koulu tuntuu vievän nyt aikaa ja sen kyllä haluisin suorittaa loppuun ennen vauvaa.

Kaikki on mennyt ok, masu kasvaa ja pikku hiljaa alkaa tuntea itsensä kömpelöksi. Energiaa riittää vaikka muille jakaa [:D] Äitini tuumasikin, että taidan olla niitä naisia, jotka ovat raskauden aikana elämänsä kunnossa! Ja siltä kyllä tuntuu. Musta on tullut ihan leivontahullu (hyvä syy saada pullaa ja herkkuja) [;)] Käytiin miehen kans mammajoogan järjestämällä synnytysvalmennuksella ja oli kyllä hyvä! Tuli paljon tietoa siitä, mitä sairaalassa on tullut rutiiniksi vain helpottaakseen hoitajien ja lääkärien työtä, mutta mikä ei olisi välttämättä tarpeellista tehdä äidin ja lapsen kannalta. Ja muistakaa tytöt, me ei olla kätilöitä varten vaan ne on meitä varten. Jos tuntuu, ettei tule toimeen kätilön kanssa, SEN VOI VAIHTAA!!!

Mutta nyt taas aika rientää ja täytyy lähteä heti aamusta hoitamaan asioita, kun ei ole koulua tänään.

P.s. Mieheni kysyi eilen tuskaisella äänellä, että milloin se vauva oikein syntyy? Ihanaa [:)] hänkin siis odottaa jo tulokasta.

Moi!

Oli vielä pakko palata etsimään juttu jossa oli D-vitamiinista!

Minä olen käsittänyt ja minulle on sanottu apteekissa, että raskaana olevat eivät tarvitse ylimääräistä D-vitamiinia!!! Yleensä raskaana olevien tuotteista (apteekkituotteista) on poistettu D-vitamiini ja minullekin suositeltiin Möllerin tuotteista sitä, jossa ei ole D-vitamiinia. Itse jätin raskauden alussa ylimääräiset D-vitamiinit ja aloin juomaan maitoa ruoan kanssa.

Alla vielä yhden terveydenhoitajan vastaus kysymykseen D-vitamiinista.

"Hei, D-vitamiini-lisää suositellaan raskaana oleville ja imettäville äideille lokakuusta maaliskuun loppuun 10 ug vuorokaudessa. Turvallisen päivittäisen D-vitamiinin saannin raja on aikuisilla 50ug. Tähän lasketaan vitamiinivalmisteista ja esim maidosta saatu D-vitamiini. D-vitamiini on myrkyllistä suurina annoksina. Yliannostus on mahdollinen, jos käytetään pitkäaikaisesti useita vitamiinvalmisteita yhtä aikaa tai ylitetään reilusti annostusohjeet. 15 ug on turvallinen määrä D-vitamiiniä sekä sinulle, että sikiölle. Myöskään E-vitamiinistä ei tule yliannostusta. Mietin, että tarvitsetko kuitenkaan ollenkaan monivitamiiniä, jos syöt monipuolisesti. Periaatteessa sinulle voisi riittää kalkkilisä (900mg/vrk ) ja halutessa tämä E-EPA-valmiste. Yksi tabletti kalaöljyvalmistetta varmaan riitäisi, koska kevät- ja kesäkuukusina saat D-vitamiinin myös auringonvalosta. Jos sinusta kuitenkin tuntuu, että haluat käyttää myös monivitamiiniä, voit käyttää. Mitään haittaa siitä ei ole."

En sitten tiedä mikä on oikea vastaus. Imetys kuluttaa elimistöstä ravintoaineita ja ehkä tuo vitamiinilisä olisi järkevämpi lapsen syntymän jälkeen. Moni nainen syö liian vähän synnytyksen jälkeen, koska haluaa päästä takaisin "entisiin mittoihin", kun vastaavasti imetyksen aikana pitäisi syödä hyvin ja monipuolisesti, jotta vauvakin saisi tarvittavat ravintoaineet. Juuri synnytysvalmennuksessa oli puhetta, kuinka moni tuore äiti turvautuu pika- tai valmisruokaan, vaikka juuri silloin olisi tärkeintä saada tarpeeksi oikeaa ravintoa.

Persetti mua!

A-vitamiini on kielletty!!! Huh huh, mut en ole nyt varma siitä D-vitamiinista [8|]. Mutta tulipa tietoa teille D-vitamiinistakin.

Sori.

Huomenia, maan kuningattaret!

Amppu.... jee, sinä se löydät aina tuon olennaisen (olen-naine, hih!). Pisteet syysillan eroottisuudelle! Laiturille,tummalle vedelle ja sille lämpöiselle iholle kuutamossa! Ja sun miehellesi sanoistaan! Vau!

Pranametirille: niin, siis on olemassa tutkimus, jonka mukaan sokerilla pontevuutta keräävät pienokaiset saattavat saada hieman alikehitttyneet keuhkot! Sama koski paljossa lapsivedessä pulikoivia vauvoja. En tiedä miten tuota pitäisi panikoida, mutta jos nyt yrittäis  kuitenkin popsia porkkanoita viinirypäleiden sijaan. Minulla kun tuota ikää jo on, niin riski pitää ottaa tosissaan. Suvun aikuisiän diabeetes on vielä rasitteena, niin siksikin!
Olkaa te muut rauhallisia!

Ja jos joku keksii IHANIA herkkuja, muutakin kuin luomuporkkanat ja tuorekurkkut, niin ajatuksia ilmoille! Jotain persoonallista millä voi tuulettaa. Rasvaton jogurtti ja kuivakka mysli on aika tanakkaa.... Kohmeiset puolukat suoraan pakkasesta, nam! Seka raasteet myös, nam! Kaikki rasvainen on alkanut ällöttää, jopa pasteijan muodossa! (paistsi ne kokolihaherkut, voissa :D )

POTKUJEN LASKEMINEN. Tämän ihmetenavan potkut on nykyään senverran rypälemäisiä riffejä, etten pysy perässä. Ehkä, jos se parissa viikossa oppii jonkun kunnon järjellisen kompin, saatan kerätä pojot paperille.Nyt keskityn pelkästää hymyilemään sen väkevästä olemassaolosta!

Ja sitten päivän puuhiin!

Heippahei kaikille! Vihdoin ja viimein uskaltauduin kirjautuu tänne ja tulla kirjottelemaa
toivottavasti oon tervetullu.
Ei oikeen tunnu muualla olevan näi hyvää keskustelupalstaa!

Eipä nyt oikee sitte saakkaa "sanaa suustaa", hih..
no mutta ilmottauduin nyt ainakii :D

Takaisin