Heippis, ja parempaa iltaa täältäkin ruudun takaa :)
Kiitos kaikille lohdutuksen sanoista! Aattelin, et kysäsen ens kerralla neuvolassa omalta tätsältä, et onko mulla minkäänlaista sanavaltaa tohon lekuriin. Tai sit jätän vaikka neuvolalääkärit väliin. Mut en enää jaksa yhtään tällaista päivää...
Tähän pohjana voin kertoa, että joskus 12v:aana mulla todettiin yliliikkuvat nivelet, ja jouduin jättämään rakastamani rytmisen voimistelun pois. Sittemmin meni nilkka futistellessa, joka ei koskaan luutunut kunnolla, enkä halunnut rautaa sinne, joten jouduin lopettamaan kilpaurheilun myös sukelluspuolella. Pahimmissa yläasteen teinivuosissa sitten alkoi painoa kertyä, kun en enää liikkunut ja lopulta olin niin vihainen itselleni, että sairastuin bulimiaan. Painon kanssa siis on soudettu ja huovattu kymmenkunta vuotta. Juuri, kun olin päässyt yli siitä, että myös meiltä evättiin ylipainon takia vauvavakuutus, niin sitten sattui tämä. Vielä nyt nousee kyynelet silmiin, vaikka oon päivän yrittänyt rauhoitella... Mä vaan TIEDÄN, että mulla on sitten taipumus sortua vetämään ruokavalio överiksi, ja taas tänään oon vuoroin ahminut, vuoroin pohtinut oksentamista. Eikä hormonit tosiaan auta tässä nyt yhtään, kun kuuppa muutenkin sekaisin ja hetkittäin on ollut lievää depressiivisyyttä. Mutta mulla on onneksi vahva tukiverkko, jotka tuntee mut ja tietää nää asiat, joten hekin osaavat kyllä ottaa kiinni, jos romahdus meinaa tulla täysin. Vaan silti jo vähän kauhulla odottelen babybluesia saapuvaksi... Mutta en siis kaipaa sääliä, halusin vain jakaa. Tällaisia asioita ei kai kuuluisi puolitutuille huudella, mutta tietty luottamus teihin on syntynyt... Kiitos! <3
Diza, mä harrastaisin seksiä kyllä melkein päivittäin, mutta meillä se on (ja aina ollut) mies joka pihtaa. Raskausaikana vaihdellu parista kerrasta viikossa sellaseen kerran kuussa. Ja siis pari kertaa viikossa on jo ihan joulu - hihih, sori, piti tää nyt sit tähänki sotkea :D Ja niin, koitahan sinä kestää meidän joulutyyppien kanssa. Yritetään olla hehkumatta vielä, joulu tulee sit ajallaan :)
Terhituuli, hyvä, ettei tyrä, toivottavasti ei myöskään muutenkaan mitään haitallista. Vaan kai noita kaikenmaailman harmittomia rasvapatteja voi kasvaa ihan minne vaan! Toivottavasti saat yösi nukuttua murehtimatta! <3
Hihhih, mä en ehkä haluis myöskään avata laatikkoa, jossa on kotisynnytykseen apuvälineet, kuten Ailime kirjoitti! Vois päästä parku! Mut ne jumalattomat terveyssiteet on oikeesti tosi jees. Ja jos ei sulla omassa käytössä tuu tarvetta, niin teet niistä sitten kertakäyttöimuja kestovaippaan beibelle ;) Ailimelle vielä, että suomalaisesta äitiyskortista stalkkasin, ja 33cm sf-mitta osuis tonne viikoille 34-> että ehkä se mittanauha on livennyt kuitenkin väärään paikkaan :) Sun viikoilla pitäis olla käyrien mukaan jossain 23-28 senteissä, kokeile näillä koordinaateilla saada mittanauhaa uudelleen johonki toiseen kohtaan ja arpoa sit uudestaan :) (olipa sekavaa, sori!)
hennas, kiitos lohdutuksesta, mut mä en vaan suostu ymmärtämään sitä naispahoilaista. Etenkin, kun ei mulla ole paino noussut edes sen vertaa, mitä lapsesta on tullut, vaan tosiaan ollaan edelleen miinuksella. Ja näillä lanteilla kun tuupattais maailmaan vaikka kolmoset yhtäaikaa ;) Ja johan suomessa sanotaan, että talvivauvaa ei saa viedä ees ulos, jos se ei paina sitä kolmea ja puolta kiloa! Hmm, tyhmät venakot. (normisti mulla ei oo mitään rasistisia ajatuksia, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että tässä raskausaikana oon dissaillu jo brittimammoja, jotka juo "vain" limuviinoja raskaana ollessaan, eikä nää venäläiset pääse näemmä myöskään mun äitiyskunnioitukseen!)
Pranametrille "onnea", oot meistä nyt sit vissiin eka äippälomalainen ;) Hyvä, että vihdoin sait saikkua loppuun asti, ettei tarvitse vähän väliä siellä hypätä. Mä oon yrittäny saada miestä kuuntelemaan mahaa, mut se aina vaan sanoo, ettei se sieltä mitään erityistä kuule, pelkkiä suolistoääniä :)
Hoopoli, linkkiä avaamatta voin todeta, että todennäköisestihän asia menee juuri, kuten olit tulkinnut. Yleensä jos tulee muutoksia, niin ei oo saanu nauttia noita etuuksia ennen muutosjuttujen voimaantuloa. Minä laiskana vaan kysyin teiltä, enkä ees googletellu :D
Rinkku, isyyspakkauksen aattelin mäkin kasailla. Isänpäivänä sen aattelin antaa! Sisältöä en vaan oo vielä edes sen suuremmin aatellut, mutta ei siitä kovin massiivinen tuu!
Nyt täytyy kai painaa pää tyynyyn ja yrittää unta. Töistä juuri tulleena ei vaan uni vielä oikein maittais, mut aamulla pitäis taas ponkasta kuudelta ylös, et ehtii töihin 6.45. Onneks on taas kyyti appiukolta tilattu, niin ei tarvii sentään lähteä julkisilla sompailemaan! Ja ONNEKSI tämä on viimeinen työviikko kesätyöpaikassa, eli näitä siirtoja ilta-aamuvuorojen väliin ei tuu enää yhtään! Ja sit mäki saan jäädä äitiyslomalle, tosin jatkan edelleen keikkavuorojen tekemistä ainaki tonne marraskuulle, kun alkaa äitiysrahat juoksee. Jatkoa katellaan jaksamisen mukaan sit :)