Joulumassut, syyskuun höpinät

Oottete hulluja kirjottaa [:D] tai sitten meitä vaan on niin ihanan paljon että menee tätä palstatilaa kun jokainen kirjottaa....
Pelkkää positiivista, te ootte mun päivien pelastus <3

hennas ja joku muukin kerto tuosta kyljellään nukkumisesta. En muista hermoilinko siitä jo aikasemmin mut
meillä tosiaan täysin sama juttu. Monta kertaa yössä pitää herätä "älä tuu mun puolelle"-potkuihin!
Nyt vielä tullu uus juttu et vauvan pitää herätä mun kans pissalle monta kertaa yössä. [:@]
Sit pidetään sirkusta 5-10min ja toinen samanmoinen menee potkujen jälkeen et ite saa unen taas.
Voin kertoa että silmäpussit on jättitummat vaikka yritän nukkua päikkäreitä töiden jälkeenki.
Mut tätä tää ilmeisesti sit on. Aika rankka viikko herätä 6.30 joka aamu töihin valvottujen öitten jälkeen.
Lauantaina ois mulla synttärit ja toivon et saan nukkua niiiiin pitkään ku unta riittää [:)]

Pranametri ja muut: ällötys vaan jatkuu ruokailun jälkeen. Oon pienentäny annoskokoa entisestään eikä auta.
Samalla viikko sitten alko ihan tajuton närästys joka päivä. Rennietä menee mut suurimman osan ajasta vaan kärsin ku en noista
lääkkeistä nii välitä.

painosta.... joop, mulle sais tulla koko raskauden aikana 7-10kg lisää ja nyt jo tullu toi 10kg.
Oon pitäny kirjaa syömisistä jne ja täytyy sanoa etten oo lisänny ku yhen jugurtin ja leipäpalan joka päiväseen syömiseen
ennen raskautta syömisiin. Pelottaa ihan hirveesti mennä lekuriin tiistaina ku yleensä käyny neuvolassa aamulla 8 ja nyt aika 13 jollon oon jo vetäny aamupalan ja lounaan, eli se varmaan vielä korkeempi.
Mä en vaan käsitä miten teillä ei paino nouse tytöt! Ku pelkästään vauva painaa sen kilon ja siihen lisää tisut, rasvat ja kohtu jne...
Mun pitäis alkaa liikkumaan mut oon niin käsittämättömän väsyny kokoajan että en jaksa yksinkertaisesti liikkua töiden lisäksi joka ok,
on aika fyysistä... Ja hempat on kohdillaan..

painon tunnetta ainaki mulla on päivittäin ja huomaan et vauva sillon loikoilee poikittain tuolla alakohdussa.
supistus tuntuu tosiaanki erilaiselta ku tuo painon tunne. Mulla ei oo nyt melkeen viikkoon tullu supparia mut sen kyllä sit huomaa [:)]

tuiks onnea naimisiinmenosta! Oliko mimmoset häät? vielä haluais fiilistellä toisten kertomuksilla ku itellä oli maailman parhaat häät
noin vuosi sitten... [:)]

marianna: me taidettiin voittaa tuo myöhäisimpien valmistujien-palkinto [:D][:D]
Meillä ei ole mitään muutako turvakaukalo ja vaunut. Äippäpakettia ei lasketa ku se on almoust kaikilla jo!
(ja meillä edelleen purkamatta, katsottu on vaan vähän)
Jotenki tuntuu niin oudolta et alkaisin nyt ostaa hoitopöydät ja pinnasängyt, vaipoista puhumattakaan pölyyttymään nurkkiin.
Onhan tässä vielä laskettuun aikaan 14viikkoa!
Ja jotenki oon niin taikauskonen tän vauvan kans. En uskalla ees tuttipulloja kaupassa kattoa vaikka mies ois eilen halunnu.
Tuntuu et jos nyt ostan tuttipullot jne... ni jotain sattuu... ok, oon vähän hölmö mutta mua pelottaa vaan kaikki ajatukset et ei meekkään suunnitellulla tavalla synnytys tms... [&o]
NO HUHHUH tota 9kg vauvaa!! On siinä ollu äipällä kantamista...
Ehkä suomessa tuo ei ois mahollista niin tarkan neuvola-syynäämisen takia mut käy hyvästä varotuksesta...

Mut nyt, mukavaa päivää kaikille! [8D]
 
Dizalle etukäteen onnittelut lauantaisista synttäreistä! [:)] Ja meilläkin herätään "yhdessä" öisille pisuille...[:D] Mietihän, kun sulla laskettuun aikaan 14 viikkoa, miten lyhyt aika se on! Itsekin olen jättänyt vielä ostamatta kaikki pienet jutut, kun tuntuu, että on vielä liian aikaista. Pari kertaa olen kyllä käynyt hyllyn luona pyörähtämässä. Melkein paniikki, kun ajattelee, mitä kaikkea sitä pitäisi vielä hankkia - tutit, pullot, vauva-amme yms. yms. IIIIK!!! [X(]

Marianna teillä sentään on JO sänky, meillä ei. [8|] Ja älä vaan ala panikoimaan sen pissatestin takia, kun kaikki on muuten hyvin. Antaa muiden pohtia, mistä se on sinne joutunut. [;)] Itselläni on myös välillä sellainen olo, että miten sitä ikinä selviää arjesta lapsen kanssa, kun nyt on jo hirveä huoli.

Tuiks, niin lähtöpainon mukaan olin ihan normaalipainoinen, mutta ota noista lääkäreistä selvää... Enkä jaksa sitä miettiä, vaan keskityn vaan omaan hyvään oloon. [:D]

Pranametri laitoin minäkin sinulle privaattina viestiä, mutta ei tainnut onnistua... Ilmeisesti viestiä ei toimiteta, jos osoitetietoja ei näy tuolla profiilissa... [8|]

Torstain jatkoja kaikille!
 
Kylläpä tuli nukuttua unet. 11h, ohhoh. tuntuu melkee tyhmältä nukkuu noin kaua.
Ja kyllä on nivuset kipeet! Naksuu oikee ku kävelee. Tuntuu lantio iha yliväljältä :/

Meillä kans piti yöllisen vessakäynnin jälkee ruveta potkuttelemaa nii ettei saanu unta.
Ja sama juttu täällä ettei välillä voi toisella kylellä nukkuu ko riehuu nii kaua enne ku kääntää kylkee!

Diza, Kiitos kiitos :) Meillä oli semmoset rennot ja pienet maalaishäät järven rannalla. Miun kotipaikalla.
Iha perussysteemit. Ruokailu, kahvitukset ja sen jälkee vapaata olemista. Tosin kimpun ja sukkanauhan heitto tietenkii oli.. Ja karaokee + tanssimista. Oli nää sitte pieniä yllätyksiä järjestäny. Mm. illalla sulhasen kaverit ampuvat rannalta ilotulituksia ku hääväki oli mäellä kahtomassa, se oli kyl ehkä ihaninta :) ja vähä menneistä lukivat kaikkee hauskaa :) klo 12 loppu miu ja miehen osalta vieraitten viihyttämine ku päästii savusaunaa ja sieltä aittaan hääyötä viettämää [:)]

hennas, nii mitäpä sitä turhia painosta murehtimaa! :)

Meillä vauvajuttujen osalta on ainoostaa sitteri ja pinnasänky, mikä sekii lojuu nurkassa kasaamatta.
Ja kaks kassii vaatteita mitä en oo oikee ees tutkiskellu, sisaruksilta nekii saatuja. Eikä oo muute ees äippäpakettia vielä! [:D] Muutama nuttu on kyl pitäny itekkii jo ostaa. Mies heti ensimmäisenä osti pikkuset hirvisukat, metästystä ku harrastaa.
Monee kertaa on kyllä tullu kaupas kierrettyy tutti/-pullohyllyt mutta viel on malttanu olla ostamatta. Kauheesti vois kyl kaikkee kivaa ostaa! Tosin itellä vähä sama olo ku Dizalla ettei oikee uskalla viel ostella mitää.. [>:] Että älä turhaa tunne ittees hölmöks, on täällä muitakii samoilla ajatuksilla! [:D]

Kyl ois nii ihana auringonpaiste pihalla et sinne tekis miel. mutta mitä ihmettä tekemää ku pitäs rauhassa olla eikä saa ees kävelylle lähtee [8|]
 
Heippa!

Mullakin maanantaina sitten se sokerirasitus, enkä oo ollenkaan asiaa ajatellut. Huijaanko itteäni, jos nyt katon viikonlopun ajan tarkemmin, et mitä syön?? Vai pitäiskö syödä ihan normaalisti, niin saipahan sitä sitten ainaskin todelliset arvot... Ei sillä, että mua oikeestaan ees jänskättäis. Jos siellä on jotain, niin sitten asiaa hoidetaan, mutta en mä ainakaan mitään järkyttävän suuria arvoja osaa ootella. Tästä ehkä kertoo se, että mun mielestä tälle aamulle ihan passeli aamupala on jugurtista, banaanista, kaakaosta, suklaahipuista ja jätskistä valmistettu pirtelö ;)

Mun ei tarvii noita suppareitakaan Ikeasta lähteä hakemaan, mutta sieltä aattelin kyllä käydä tässä kuukauden sisään hakemassa vähän jotain muuta. Mä oon nykyään jotenkin kovin lauhkea tuolla kaupossa liikkuessa, etten ees jaksa hermostua mistään :D

Hoopolille lepotsemppiä mäkin huutelisin, ei varmasti ole helppoa vain kölliä... Itseäkin ahdistaisi ajatus, että määrättäisiin vuodelepoon! Ja nettishoppailu on varsin pätevä keino tuhota ylimääräistä lööba-aikaa ;)

Tuiks, onnea avioituneille! Ja jos häästressi tuntui paljolta, niin melkein epäilen, että tuo talon osto ja muuttohässäkä on vielä vähän hirveämpää :D

Kun te muut kehuskelette, että mitä vielä on tekemättä, niin mä voin kertoa toisesta ääripäästä: mieheni ystävän ystävä on jossain vaippatehtaalla töissä, ja jo nyt kuulemma odottaisi neljä säkillistä vaippoja hakijaansa :D Mä luulen, että taitaa mun hyvät ajatukseni vaippojen sekakäytöstä kyllä nyt tuhoutua, jos noita ilmaseks tai polkuhintaan tulee saamaan.

Sattumalta kun muistui mieleen, niin Pranametrille onnea kolmenkympin täyttymisestä! Huomennahan se vasta sulla on, mutta onnittelen jo nyt :)

Tänään olisi vapaapäivä. Siis sellainen, että kalenterissa ei lue mitään! (no okei, lukee siellä RV 28 :D)
Mä nukuin tyytyväisenä pitkään, tässä heräillessäni olen viihdyttänyt itseäni teidän ja feisbuukin avulla, tuota herkullista pirtelöäni juoden. Kohta pitäisi kyllä varmasti jo vähän tehdäkin noita opintoraportteja, mutta en aio suostua niistäkään stressaamaan. Kaikenlisäksi kun koulukaverini, jonka kanssa yhteinen projekti on alla, ei vastaa puhelimeen, niin enhän mä nyt yksinäni aio homaa ihan hirveän pitkälle viedä :)

Kävelyn aion pitää tänään minimissä, koska tän viiikon kaupungilla loikkiminen on tuottanut nyt jatkuvaa särkyä alavatsalle. Syyssäästä voisin nauttia sen verran, että koitan saada aikaiseksi tomaatinpoimintaa. Jep, minä saamaton, tuolla nuo ovat edelleen pensaassa paleltumisuhan alla :D
 
 Sannakoo mee nopsaa hakee ne tomaattiset poies! [:)] Ja tosiaa. Tuntuu et tästä esikoisesta taitaa tulla jonkunäköne stressivauva. (toivottavasti ei oo aiheuttanu vaaville stressinäppylöitä tms) Sen verra on sattunu olee kaikennäköstä tän raskauden aikana :/ Tasapuolisesti kuitekii hyvää ja huonoa. Saas nähä mite tuon talohomman kanssa vielä käy.. :D
Tuskin haittaa mitää vaikka syöt iha normaalisti enne sokerirasitusta! Paitsi sit tietyst edeltävän iltan voi vähä katella mitä pistelee poskee. Esim rasialline viinirypäleitä ei oo hyvä idea :D Ite söin edellisenä iltana vielä seittemän aikoihi ison pitsan ja yli puol litraa limsaa! :D ja testiin menin siis seuraavana aamuna klo 8 [:D]Siinä sitte panikoin aikalailla ettei vaaaaan pompsaha lukemat sen takia. mutta eipä niissä tuloksissa sitte onneks mitää ollu :)

Tuli muute vielä tuosta valmistautumisesta mielee, ääripään osalta, oma kaveri kerto ku ihmettelin että mite ja mistä se on kerenny haalimaa nii hirveesti kaikkee vauvatavaraa ja vauvanvaatteita ni paljasti sitte että on 15-vuotiaasta asti niitä keränny :o Oon siis tuntenu hänet kyllä sieltä asti mutta en tämmöstä iha arvannu :D Vähä tuli hullu olo ku ei oo ite mitää oikee tullu hommattuu. Hälle elokuun lopussa synty sitte pikkutytteliini :) Tais mennä puolet vaatteista oottelee jos tulee joskus poikakii [:D]
 
Heippali!

Pranametri: selvä pyy, enköhän mä jostain nuita vaippoja saa vielä hankittua. Löysin itseasiassa täältä kaupan, jossa myydään kestoja. Sieltä voi ostaa myös muutaman vaipan kokeilupakkauksia, kätevää!

Marianna: olipas kiva lukea sunkin kuulumisia pitkästä aikaa! En siis ole ainoa, jolla noi sf-mitat huitelee vissiin käyrien yläpäässä... Ja mä peukuttelen täällä, että seuraavassa virtsanäytteessä ei olis enää verta! Ja ihanaa, että sinäkin saat oman äitiyspakkauksen! Mä ainakin olen täällä jo ihan täpinöissäni siitä!

SannaKoolle vielä tätäkin kautta kiitoksia juustokakun ohjeesta! Tänään meillä herkutellaan! [:D] Ja tuo sun pirtelökin kuulostaa namilta...

Tuiks: Paljon onnea avioitumisen johdosta!

Mä olen huomannut, että pesänrakennusvietti on alkanut vaivaamaan. Sekä mua, että tuota ukkoa. Siispä eilen käytiin sitten siellä Ikeassa hommaamassa pikkukaverille sänky ja hoitopöytä! (maarinen, siellähän ne supparit taas tosiaan yllätti!) Sänky nököttää jo kasattuna tuolla vauvelin upouudessa huoneessa, tosin patjaa vaille. Anoppi nimittäin on sitä mieltä, että vauva tarvitsee ehdottomasti jonkun ultramodernin patjan (Aerosleep, estää kuulemma kätkytkuolemia), jonka läpi vauva voi hengittää, jos sattuukin vahingossa kierähtämään vatsalleen nukkumaan. No selvä, sopii mulle, anoppi kun myös lupautui maksumieheksi. Kiitollisena otan kaiken avun vastaan! Anoppi se rahoitti myös nuo vauvansängyn sekä hoitopöydän. Ihanaa, helpottaa kummasti!

Eilen käytiin tokaa kertaa synnytysvalmennuksessa, tällä kertaa meille kerrottiin synnytyksen eri vaiheista, ja myöhemmin tehtiin hengitysharjoituksia. Tosin miehellä ei pitänyt pokka niitä hengitysharjoituksia tehdessä. Se salaa hihitteli hihaansa siellä, tuo hassu ukko. Mä pidän tuota kurssia kyllä arvossa, ja on mukavaa nähdä muita samassa tilanteessa olevia (käyn expattien synnytysvalmennuksessa). Vielä 4 kertaa tuota kurssia on jäljellä. [:)]

Mieskin on nykyään enemmän kärryillä tästä raskaudesta ja vauvan tulosta. Mä ostin sille isille tarkoitetun kirjan, jota naiset ei saa kuulemma lukea. [:D] Sitä se nyt lukee innoissaan, välillä hihitellen joitain juttuja, ja lukien niitä ääneen! Tuosta kirjasta se nyt myös sai päähänsä, että meidän pitää mennä 4D-ultraan! Ja siispä se äsken tarttui luuriin, ja varasi meille ajan jo huomiseksi! Nopean toiminnan mies se on, kun sille päälle sattuu! [:D] Ja tämä tuleva äippäkin on kyllä aika innoissaan täällä, salaa halusinkin tuohon 4D:hen. Kivaa nähdä minkä näköinen pikkukaveri tuolla masussa lymyää!

Ai niin, ja tätäkin pitää tietty vielä hehkuttaa: Huomenna on jo 30 viikkoa täynnä!!! Hoo, kun aika rientää!
 
Oh, Ailimellakin täyttyy toi kolmekymppinen! JEE!! Ootetaanko seuraavaksi sitten rv 35, ja sitten saisi jo juhlia rv 38 eli täysaikaisuutta ja toivottavasti suurin osa meistä jo syntymääkin ennen laskettua aikaa. Sen verran taas muita palstoja vaklanneena, niin itse voisin mieluusti tähdätä tohon, et vauva syntyy rv 37-40 :)

Sukulaiset saa meilläkin kyllä ladella, että mitä hifistelylaitteita ja patjoja ja kaikkea muuta vauvalle pitää hankkia - kunhan vain osallistuvat maksupuoleen myös. Eipä sillä, me ollaan päästy ihan kivasti halvalla; nyt on äitiyspakkaus, nelisen muovipussillista vaatteita, turvakaukalo, pinnasänky, parit lakanat + suojat sänkyyn ja vaunut, sekä tietysti ne vaippapaketit oottamassa hakua miehen ystävän luona, ja kaikesta tästä uskoakseni ollaan selvitty alle neljän (tai ehdottomasti ainakin alle viiden!) sadan! Että näemmä, kun vähän kattelee mitä ostelee ja mistä, niin tästä voi ihan tällein opiskelijabudjetillakin selvitä. Enää tarvii sitterin, vauva-ammeen ja tuttipulloja. Nii, ja jos vauva päättäiski olla tosi pieni, niin sitten muutamia pienempiä vaatteita :)

Ja ihanaa, että Ailime pääsee 4D-ultraankin! Uskomatonta, kuinka messissä miehesi onkaan! Mulla mies ei kyllä varmasti näyttäisi intoiluaan, mikä välillä mua ahdistaa... mutta toisaalta, saanpahan itse hösätä rauhassa ystävieni ja sukulaisten (omien ja miehen) kanssa :)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa ja uusille tervetulo toivotukset.

Lomailin tuossa 3 viikkoa ja tälle viikoo olen palannut töihin. Alku viikko meni ihan kivasti vaikkakin oli hieman pullisteleva olo. Eilen illalla saunan jälkeen alamasussa tunti pientä kipua. Tänäänpä ei ollu ihan niin hyvä päivä kun edelliset. Selkä kipeyty aika lailla ja kun soittelin neuvolaan niin saikulla olen ainakin maanantaihin, jolloin on myös lääkäri. Saapi nähä olenko saikulla äippäloman alkuun asti. Kamala väsykin on alkanu vaivaamaan, varmaan johtuu siitä kun mulla on sit todettu raskausajan diabetes. Muuten täällä voidaan hyvin. Minun vauva on kova liikuskelemaan varsinkin illalla kun rauhotut tölsyn ääreen tai menet nukkumaan.
Vauvan huonekin on jo rempattu ja kaikki alkaa olla valmiina pienokaista varten. [:)] Meidän isäntä syötti eka kertaa ystäväni 3kk vauvaa viime lauantaina. Harmi kun en ollu näkemässä. Olis varmaan itku päässy, kun aikani olisin ihastellu sitä [:)] Pitkään meinaan meni että se otti sitä syliinkään, tosin minä kerkesin aina ekana. Meistä tulikin pojan kummit ja pari kertaa ollaan saatu poitsu hoitoon pariksi tunniksi.
Viime maanantaina oli neuvola. Aika huono maku jäi siitä kerrasta. Toisen kerran tavattiin tämä meidän oikea th. Kovasti vaan opasti kuinka syödä oikein ja antoi kasan lappuja taas mukaan. Painon noususta ei valittanu, vaikka sitä on ihan reilusti ylimääräistä ja lisää näyttäs tulevan. Sit kun minulla on tämä eräs pahe,josta en yksinkertaisesti pääse irti, kaikki tietääkin mikä joten en sitä kirjoita, siitäkin se täti motkotti ja samalla koko käynnin ajan se kyttäs seinäkelloo, minne lienee ollu kiire.

Hyviä vointeja kaikille!

-Wessu
 
Onpa taas hirveästi hyviä juttuja ehtinyt tulla viime kerrasta.
Tässä ollaan saunapuhtaina ja hernekeitto hellalla tulossa.

Tuiks Onnea!<3

SannaKoo  kiitos onnitteluista ja onnea sinullekin viikkojen täyttymisestä. Se on aina pieni merkkipaalu. Niin ja toivotaan että sokeritesti ei hälyyttäviä näytä, ei kai siinä kauheasti huijata voi.

Hennas kiitos tiedosta. En ole ollenkaan tutustunut näihin kaikkiin käyttömahdollisuuksiin mitä näilläkin sivustoilla on [:)]

Diza, Tuiks ja muut yöheräilijät taitaa olla vauvoilla sitten ihan normaalia tuo äidin kanssa pissalle herääminen, koska meillä on ihan sama juttu. Aamulla myös. Mutta sen verran aamu-uninen poika on tulossa, että vaikka itse herään aikaisin, jatkaa se parin potkun jälkeen uniaan. Eli jos se nyt paikkaansa pitää, että vauvan loppuraskauden rytmi kertoo jotain syntymän jälkeisestä rytmistä, niin ei hassumpaa. Illalla on vilkas aika ja näin päivällä vähän miten sattuu. Yöt menis hyvällä säkällä nukkuen [:)] (toivossa on hyvä elää)
Diza on täällä meitä joille kiloja on kertynytkin. Itselläni on tällä hetkellä tullut riippuen mistä laskee n. 12 kg. Ja voin sanoa, että ei tunnu mikään ylimääräiseltä. Hyvää syntymäpäivää etukäteen!

Tämä vauva tuntuu olevan ihme änkeilijä ja punkija. Jos ei potki hereillä ollessaan, niin kova tunkeminen alavatsaan on on ainakin tai mihin milloinkin. Ihan hankalalta tuntuu välillä kun saa oikaista selkäänsä että vauva mahtuu tekemään liikkeensä.

Hoopolille kovasti tsemppiä ja sinullahan tuntuu olevan hyvät suunnitelmat ajan kulumiseksi! Tuo muuttaminen kuulostaa minun korvaani aika kauhean raskaalta urakalta, mutta suurin apujoukoin sekin varmasti onnistuisi. Kunhan vain muistaisit, että pakkaaminenkin on melkoinen urakka ja kun sitä ei noin vain voi delegoida tutuillekaan. Ellei itse ole vain sanallisia ohjeita antamassa.

Marianna varmasti helpotti, kun juttelit huolistasi lääkräin kanssa ja onneksi lääkäri oli kanssasi samoilla linjoilla. On yksi huoli vähemmän sitten synnytyksestäkin pois. Ja toivotaan että veri virtsassa ei ole mikään suuri huoli. Raskaana ollessa kun keho tekee välillä mitä sattuu.

Taku81 onnittelut esikoiselle<3 Ja hyvä että flunssa on helpottanut.

Nuo aikaisemmin mainitsemani lonkkakivut ovat hiukan muuttuneet siihen suuntaan, että vasenta lonkkaa ja reittä vetää välillä oikein kunnolla. REiden pinta menee vähän tunnottomaksi välillä myös. Avuksi olen todennut levon. Jokohan siellä on joku hermo rutistuksissa vai mistähän mahtaisi olla kyse[8|]

Lokoisaa päivää ja ihanaa masunkasvatusta
 
Pakko tulla äkkiä laittamaan tää linkki tänne: http://cakewrecks.blogspot.com

Käykääpä tuolla jos joskus on tylsää, tai muuten vaan masentaa! Loistava blogi!! [:D]

ps. Ei mitenkään liity raskauteen tää, mut oli vaan niin hauska löytö!
 
SannaKoo: Juu, minäkin oon kyllä tosi mielissäni siitä, että tuo ukkokin on niin tohkeissaan vauvelista. [:)] Välillä sekin kyllä panikoi, mutta aika äkkiä sen saa rauhoittumaan järkipuheella.

Pranametri: Mulla on kanssa jonkin pari kuukautta ollut tuota että etureisi menee (vasemmasta) jalasta tunnottomaksi. Vaikken ihan sataprosenttisen varma syystä olekaan, olen googletellut tuota vaivaa hiukkasen, ja useilla sivustoilla sanotaan, että vauva painaa tosiaan jotain hermoa ja siksi reisi menee tunnottomaksi. Pitääkin muistaa kysellä tästäkin asiasta seuraavalla kerralla kätilön luona.

Wessu: Kiva kun päivittelit! Ja tsemppiä diabeteksen kanssa!!

Amppu: Samoin mulla on ollut tuollaista polttavaa kipua, jota olen itsekseni ajatellut närästykseksi. Mulla se tekee sitä että ensin alkaa rintaan sattua, ja sitten selkään. Ja kipu on ihan kaamea. Mikään asento ei lievitä kipua, eikä myöskään Rennie. Nyt tuo anoppi (ammatiltaan terveydenhoitaja) sanoi, että kyseessä voisi olla refluksitauti. Ajattelinkin mennä nyt vihdoinkin ihan oikealle lääkärille selvittämään vaivan syytä, haluan todellakin tästä eroon!

Niin, ja tulen tottakai kertomaan 4D-kokemuksista!! [:)]
 
Hei kaikki joulumassut, teillä on oikein mukavaa ja aktiivista poppoota täällä, itse tuolta helmikuisten puolelta käyn paljon lukemassa hauskoja juttujanne :)

Nyt piti vaan itsekin kommentoida kun osui silmään tuo Ailimen mainitsema kirja, jonka oli tulevalle isukille ostanut... Viitsisitkö vinkata kirjan nimeä? Olen etsiskellyt isälle sopivaa kirjaa, mutta en vielä ole sellaista sopivaa löytänyt.. Laita vaikka yv jos et halua mainostaa :)

Mukavaa loppuodotusta!! [:)]
 
Moro Sash79 ja Rinkku! Tuo kirja on hollanninkielinen, enkä ainakaan googleteltuani löytänyt siitä suomennosta, enkä myöskään englanninkielistä käännöstä. [:(] Kirjailijan nimi on Kluun (Raymund van de Klundert), ja kirjan nimi on "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" (Apua, saatoin vaimoni raskaaksi).

Oliskos muilla hyviä kirjavinkkejä isille?
 
Jepjep, ei oikeen tuo hollanti taitu mulla [:D] joo, jos jollain ois hyviä kirjavinkkejä niin otan ilolla vastaan, aion antaa isyyspakkauksen ehkä isäinpäivänä... varsinkin jos laitan mukaan siihen jonkun kirjan... isi-muki on hakusessa, ootteko kukaan löytäneet mistään?[8|]
 
No voi Hö!

Se voi kyllä olla ettei hollanninkielinen opus kiinnosta tota sen enempää kun noi neuvolan perusoppaat [:D]
Hän kun ei oikein tosta lukemisesta perusta.... Mut ei se mtn, jatkan etsintää!!!

Kiitos vastauksesta kuitenkin :)
 
No hei!
Hyvät hyssykät, mikä puheen pulputus täällä käy! Varmaan kuulin sen eilen alitajuntaan, kun olin koko päivän kuumilla hiilillä, kun en ehtinyt koneelle.
Nytteki kiire. Niitä häähommia eilen, tänään ja huomenna. Konkkaan niinku eläkeläis mummo kukkien, ruokien ja kaiken maailman sälän kanssa edestakaisin. Vauva hölskyy vauhdissa mukana. Kohdun poskelta toiselle. Vartin välein jalat johonki tuolin kulmalle huilaamaan. Onneks illasta tulee vähän apuja.

Yölläkin kylkeä kääntäessä mietin sidonta kuvioita. Eikä ne liittyneet seksiin, jota kyllä tekis mieli koko ajan. Liukkarilla tai ilman. Ihan sama! Kunhan sais.

Onko tää nyt sitte kivaa, häh! On, sitte maanantaina kun kaikki hösellys on ohi! Ja jipippii... tämä on viimeinen työkeikka!

Suppareita odotellessa.... ja äitiyspakkausta. Pah!
 
Takaisin
Top