Joulumassut, syyskuun höpinät

Jee!! Ilmoitus äitiyspakkauksesta saapui eilen! Varmaan siis ensi viikolla voi sen käydä postista hakemassa!

Mä oon myös värjännyt tukkaa raskauden aikana. Tähän mennessä varmaan 2 tai 3 kertaa, eli n. kolmen kuukauden välein. Kysäsin tätä lääkäristäkin ja sieltä sanottiin, että kohtuukäyttö ok, ei mitään viikottaisi värjäyksiä.

Voi Piukku! Täydet sympatiat lähtee täältä. Oksentelu on ihan kauheeta ja sulla tuntuu kestävän ja kestävän vaan. Onneksi saat olla saikulla ja lepäillä. Koita jaksaa!

Yövalvojille myös jaksamisia. Sain viime yönä nukuttua melkein koko yön ja olin jopa unessa kun herätyskello soi! Uskomatonta! Kerran vaan heräsin pisulle ja sen jälkeen sain ihan suht kunnolla unen päästä kiinni, ettei tarvinnut useampaa tuntia pyöriskellä. Nyt on reipas olo!
Varmaan johtui tuo hyvin nukkuminen siitä, kun eilen olin ekaa kertaa mammajumpassa. Tai oikeastaan olin ekaa kertaa missään jumpassa ikinä. Pikkasen meinas mopo karata siinä alkulämmittelyssä kun me tehtiin jotain ihmeellisiä askeljuttuja ja käsien heilutuksia ja taustalla soi By The Rivers Of Babylon. Kikattelin ja virnuilin yksinäni siellä takarivissä, kun tuli vain niin skitso olo. En meinannut pysyä tahdissa ja olin suhteellisen pihalla muihin mammoihin verrattuna. Jumppa oli kuitenkin suhteellisen hyvä, parempi kuin odotin ja reisissä ja pakaroissa tuntui mukavasti. Ens kerralla pitää ottaa käsipainot mukaan, niin saa vähän tehoja lisää niihin ylävartaloliikkeisiin. Mutta sain siis itseäni väsytettyä ihan eri tavalla kuin koiran kanssa lenkkeillessä, joten uskoisin suhteellisen hyvin nukutun yön johtuvan osittain siitä.

Jeps, hauskaa torstain jatkoa naisille! Kohta se on jo viikonloppu ja pari päivää taukoa arkisesta aherruksesta, ihanaa!

Moi...tulin vaan äkkiä maariselle kommentoimaan, että Helsingin Kela on TODELLAKIN hidas.....mä vein paperit jo yli kolme viikkoa sitten ja tänäänkään posti ei tuonnut kelasta mitään...[:@][:(]

Tänään on lääkärin soittoaika..saas nähä mitä sanoo mun patista....ja maanataina on sitten aika sinne naistenklinikalle...

Tämmöstä täällä.....

Huomenta tai aamupäivää [:)]

Nyt on hyvin nukuttu yö taas takana ja olo sen mukainen. Masukivut rauhoittuivat kun päästiin pötkölleen omalle sohvalle ja ennen puolta yhdeksää nukkumaan. Jippii!

Eilen illalla olin niin silmät ristissä, etten jaksanut paljon tuuletella edes tuota reissua. Yhdistetty kihlajaispäivänviettoja vedonmaksureissu, se sormus kun on edelleen sormessa tallessa [;)] Ruoka oli aivan ihanaa, maisemat ja tuoksut hurmaavia. Kaikkinensa reissu virkisti. rakas mieheni järjesti kaiken ja minä vain kuljin tyytyväisenä ihastellen mukana. Käytiin ensimmäistä kertaa yhdessä elokuvissakin, muualla kuin kotona. Tämä päivä ollaankin ihan vain kotona rauhassa ja lepäillään. Kyllä se vain niin on, että nyt oli viimeinen hetki meikäläiselle ainakin lähteä mihinkään tämän mahan kanssa.

Äitiyspakkaus avattiin tuossa äsken ja me olemme kyllä kiitollisia joka vaatteesta ja tarvikkeesta. Minusta värit olivat ok ja jopa pari vaatetta taisi olla 56 senttisiäkin. Nuo kestovaipat tuntuivat meikäläiselle liian hankalilta. Jos tämä olisi ihan ensimmäinen kuva kestovaipoista minulle, niin jättäisin koko ajatuksen. Onneksi meillä on jo noita taskuvaippoja tarpeeksi. Eli, ensimmäinen ilmottautuja saa nämä äitiyspakkauksen kestovaipat omikseen! Laittaa vain sähköpostia tulemaan. Eikös se onnistu tuon profiilin kautta jotenkin? En ole tullut ottaneeksi selvää näistä. Onko niin, että jos laittaisin jollekin teistä sähköpostia tuon profiilitietojen kautta, niin posti tulee nimettömänä vaun kautta vai miten se oikein pelaa?

Tuik kiva juttu tuollainen mammajumppa, varmasti tuntuu hyvältä.

Maarinen, se on just tuollaista. Uni on niin kevyttä tai mikä sen sitten tekeekin, että ei tajua edes horrostelleensa ellei näe edes vilausta unesta. Kummia nämä hormoonit teettää. Mutta voin kyllä sanoa, että jos ennen raskautta olisin näin valvoillut, olisi varmaan ihan eri olo aamulla kuin nyt. No ensinnäkin ettei tarvitse mennä minnekään aikataulun kanssa, helpottaa, mutta jotain erilaista on siinä, että valvottuaankin pysyy jollain lailla toimintakykyisena. Kyllä luonto osaa pitää äidin tolpillaan[8|]

Diza. älä höpötä! Itse minä sen tuubin tilasin ja eihän sitä voi koskaan tietää mikä kellekin sopii. Enkä palauttanut edes sitä, vaan kokeilen vielä ja tuntuihan se jo illemmalla ihan erilaiselta. Minusta on vain hyvä että olet löytänyt itseäsi auttavan välineen [:)]

Ailime, on tässä vielä oppimista. Siinä että ei meistä vain ole enää ihan kaikkeen mihin ennen. Mieheni aamulla sanoikin, että saa sanoa, jos tuntuu siltä että raskaana oleminen on välillä aika raskasta. Itsestä tuntuu ettei saa manata oloaan liikaa, kun se tietää vain sitä että on saamassa ihanan vauvan perheeseen, mutta eihän se nyt ihan niinkään ole. Kai sitä voi välillä omaa oloaan harmitellakin... Minulla kuulemma naamasta ja olemuksesta näkee vaikken mitään sanoisikaan ääneen, jos olo on tukala.

Iloista loppuviikkoa kaikille

Heips naiset!

täällä mennään huomenna lekurille uudestaan. Poskiontelot turvoksissa ja räkätauti vaan jatkuu...
Eniten huolestuttaa toi ku kaveri ei masussa oikee jaksa potkia ku pari kertaa päivässä.
Missähän vaiheessa pitäis huolestua. Pitäisköhän soittaa neuvolaan... paniikkia pukkaa.
Doppeleri kertoo et sydän hakkaa normisti mut miksi toi ei liiku!!!
Eilen aika kovakourasesti illalla sitä silittelin nii alko järjettömät potkut mut tuntuu et toi vauva ei jaksa ite pysyä
hereillä olleskaan vaan pitää aina herättää potkimaan!

Tukkaväreistä voin sanoa sen verran varmuudella, parturi-kampaaja kun olin edellisessä ammatissani,
että ihan rauhassa voi käyttää kestovärejä jne.
Tietenkin rajansa kaikella. Raskausaikana ei suositella jatkuvia, isoilla hapeteprosenteilla tehtyjä vaalennuksia päänahkaan.
Noh, ei kovin monen päänahka semmosta kestä muutenkaan et ihan rauhassa tytöt sitä väriä päähän [:D]
Just oli kampaajakaverinki kans tästä puhetta. Juttelin kans alkuraskaudesta ihan suomen ykköskouluttajien kans tästä aiheesta.

Ihanaa, viikonloppuna saadaan vanhemmat avuksi vaihtamaan huoneiden paikkoja et pinnasänky mahtuu samaan huoneeseen!
Aijoo, pirulainen, joudun lauantaina oopperaan Oulun teatteriin.... sukuvelvoitteet kutsuu...
Oisko selviytymiskeinoja? [:D] mun mielestä toi ooppera vaan on kamalinta taiteenmuotoa mitä maa päällänsä kantaa [:o]

Alanpa taas tönimään kaveria hereille et saan mielenrauhan....

Diza meidän poika ainakin on toisina päivinä paljon hiljaisempi kuin toisina. Ja jotenkin olen huomaavinani, että silloin kun olen itse väsyneempi, on mahassakin hiljaisempaa. Itse olen mielessäni päätellyt (voi olla ihan puuta heinääkin) että kun se joku päivä oikein myllää, niin sitten se kaipaa itsekin lepoa välillä. Liekö tuossa mitää perää? Ja alkaahan mahassa olla jo ahtaampaakin.
Oopperaan en osaa antaa mitään neuvoja. Onko sen jälkeen tai sitä ennen tarkoitus mennä syömään hyvin? Se voisi pelastaa illan [;)]

Huomentapäivää!

Taas ne viikot paukkuu, en ois tällä kertaa ees muistanut, mutta vau lähetteli mulle sähköpostia aamun herätteeksi. On se hurjaa, että enää on n. 13 viikkoa jäljellä! IIK! Musta tuntuu, et joko aika juoksee ihan tositosi kovaa, tai sit se vaan matelee, ikinä ei oo hyvä.

Hiusten värjäyksestä minäkin huikkaan, että ihan turvallisin mielin sitä tosiaan pitäis voida päähänsä törkkiä, jos nyt ei viikottaiseks toiminnaks sitä ota. Itse oon värjännyt kerran (vai kaksi? :I) ja nyt tässä jossain välissä aattelin toisen värin huitaista. Niillä jos pärjättäis sit loppuun asti :)

Raskaana olemisen raskaudesta, voi kyllä, täälläkin on tää huomattu! Ei tää todellakaan ole koko aika kivaa. Useampaan otteeseen olen ääneenkin ärähtänyt, kun sattuu tai muutoin vaan vituttaa vaikka ravata vessassa. Miehelle ja muille lähimmille sitä helpommin purkaa tunteensa, tosin oon mä vähän tuntemattomammillekin kyselijöille saattanut sanoa, että tää on mun elämän ihanin ja kauhein asia :)

Diza, oopperasta selviää maalaamalla silmäluomiin ymmyrkäisen otettuina mollottavat silmät, ja kädet voi laittaa lepuuttamaan rintakehän päälle sillain "kyyhkysasentoon", jotta näyttää todella haltioituneelta. Suu saa valahtaa rennosti auki, ja näin kukaan ei huomaa, että oikeasti sä vaan nukut siellä :D Ei vaan, oopperakin voi oikeesti olla ihan hauskaa, jos se on hyvin tehtyä :) Tai sit voit keskittyä bongailemaan ympärillä olijoita, ja laskea, et kuinka moni niistä on pakotettu sinne. Ja onneksi kannettavat musiikkilaitteet on nykyään niin pieniä ja kuulokkeet huomaamattomia ;) Plus, et raskaana ollessa voit ihan hyvin piipahtaa veskissä vartin välein :P

Vauvan liikkeistä, niin samalla tavalla täällä ollaan välillä ihan chillisti ja välillä sitten taas pidetään jotain ihme tehobodypumppeja. Jos oon ite koko päivän liikenteessä, niin sillon ei kyl vauva ihan kauheesti paljon jaksa mekastaa, ja usein vielä seuraava päiväkin on rauhaisa. Eilen taas huomasin, kun ensin olin töissä klo 6.45-15, sit käväsin himassa vaihtaa vaatteet ja syöksyin samantien junalle, jolla suuntasin kaverin kanssa kauppakeskukseen pyörimään. Sieltä poistuttiin vasta klo 21 ja käytiin vielä kahvilla huolttiksella ja tultiin meille. Klo 23 kaveri onneksi nukahti sohvalle, joten mä heitin sille vaan vieraspeiton päälle ja tyynyn viereen ja kömmin itse petiin :D Tänään meidän piti tehdä yhdessä opintoprojektia eteenpäin, mutta kello on jo puol kaks päivällä, ja tuossa tuo vielä nukkuu. Hällä tosin oli univelkaa vähän enempikin kuitattavanaan!

Piti vielä tuota Pranametrin lomareissua ihastella! Kuulosti ihanalta! Jos alkaa mahallisena tuntua, ettei enää jaksa, niin sit vaan suunnittelemaan niitä hetkiä, kun on se oma pieni mukananne :) Tai ensimmäistä kertaa, kun pääsette vauvan jälkeen miehen kanssa kaksin jonnekin!!

Kaikille kipeenä olijoille kovasti tsemppiä! Ottakaahan iisisti ja koittakaa parantua pian! <3

Kiitos SannaKoo ja pranametri taas mun rauhottamisesta [:)]
Pitihän mun soittaa neuvolaan ja täti sano siellä et mun vauvallaki on flunssa ja se on väsyny.
Et kuulemma ihan sama flunssa pienellä ja sama paranemisvauhti ku mullaki.
Voi toista, nyt oon ihan itku kurkussa täällä ku kaveri siellä joutuu tuhisee ja väsyyn [&o]
Mut kaikki siis hyvin, annan kaverin levätä ja nukkua ja lopetan sen kiusaamisen [:)]

Pranametri: joo, syömään mennään koko suku ja analysoimaan oopperaa [:)] Onneksi kyseessä on mun
lemppariravintola LURPS!

Nyt täytyy kyllä alkaa vahtaamaan noita syömisiä ihan tosissaan.
Karkkia menee melkeen päivittäin, siis ihan vähän, pari pastillia päivässä.
Sit mies eilen toi treenien jälkeen rullakebabit ja maanantaina haettiin pitsaa.
Tuntuu et pursuan kohta muutenki näistä vaatteista... [:o]

Ihanaa, lapsuudenystävä ilmotteli et lähettää mulle hirveen kassin vauvan vaatteita!
Vähän mulla on sulonen kamu, ei olla nähty yli viiteen vuoteen mutta soitellaan sillon tällön [:)]
Hänellä on nyt pari kuukautinen vauva kuopus ja tosi hyviä ohjeita sain siltä esim vaippojen suhteen jne...

iih, nyt meen taas muka tekee töitä [8D]

Huomenta, kirpakkaa sellaista

Alkaa lämpömittarin lukemat olla jo syksyiset. Aamulla vain 2 astetta! Viikot vaihtuivat taas, hui, nyt se 30. viikko alkaa. Kun ajattelee taaksepäin saman verran aikaa kuin mitä tässä nyt on synnytykseen enää, niin eipä tunnu todellakaan paljolta.

Rentouttavaa viikonloppua kaikkiin koteihin!

Kirpeät huomiset täältäkin. Yöpaidassa, kahvintuoksuisessa tuvassa. Kellon raksutus ja minä. Kyllä huomaa, että syksy tulee.Puulattia alkaa tuntumaan näin aamuisin viileältä, jos ei ole ollut puita pesässä pariin päivään.Sähkökin on niin kallista, ettei noita pattereita viitsi pitää päällä kuin tukena, kovimpina pakkasina. Maalaiselämän IHANUUKSIA.Siis villasukat jalkaan!

Tuik. huhuuu! Repilyä! Meikäläisen rytmitaju päättyy napaan. Tosissaan! Yritin tässä pari vuotta taaksepäin osallistua rytmiseen, johonkin hienoon body-step-muskeli-venytys-olempa kiinteä jumppaan.Ostin uudet teryleenit ja sisäpeli töppöset ja sävyyn sopivan tukkanauhan... ja jumppamaton ja käsipainot. Treenikassin. Tankkasin autonkin mennessä täyteen. Ja pirulainen, het ensimmäisessä askelkuviossa putosin.Rynnin autuaan idiottimaisesti, yltäpäältä hiessä väärään suuntaa.Kädet ja jalat epäkompissa. Seinän kokoinen peili edessä ja sivussa. Minä tyttö sporttisena takarivissä. Kuukauden jaksoin kompuroida sinnikkäästi. Treenasin niitä askeleita kotona ennen ja jälkeen tunnin.Peilin edessä.Kyllä makkarat lähti ja hyvältä näytti. Palasin lopulta taksisin lenkkeilyyn luonnon helmassa. Sävysävyyn, sisäpeli kengissä.

terhituuli. Kiitos teidosista. Käväisin tuolla Kelan netti palvelussa.Siellä oli mun kohdalla tieto, että kirjeen tulo kuitattu. Sitten vaan odotellaan, että ehtivät sen lukemaan ja tekemään päätöksen. Ps. jos joku ei tiennyt, niin niillä NÄKÖJÄÄN  toimii tollanen palvelu omilla pankkitunnareilla netissä. Uusi tieto minulle! Sieltä näkee maksupäivät ja päätökset!

OLOISTA.RASKAUSOLOISTA. Näkee naamasta kyllä! Mies yritti eilen kysellä "mikä mua okein vaivaa". Minä siihen kesken suihkuun menon puoli alastomana vikisemään, että ei mikään. No sehän näki päälle, että akka on ihan tuskissaan. Otti syliin, tämmösen mahankantajan ja halasi. Minä perhana repesin täysin. Itku -räkä -turske kohtaus toisen puhtaalle kylpytakille. Siinä kananlihalla kimitän sekavasti että EI KAIKKEA VOI PUHA KUN AINA ALKAA ITEKTTÄMÄÄN.

Sain KENGÄT! Ihanat, sopivat piiiiiiitkä vartiset nahkasaappaat. Ja mammafarkut ja paidan. Nyt suu töttreröllä katselen noita UPEITA kenkiä. Häpeä ja hyvä mieli yhtä aikaa!

Diza. Opperaan! Kuulostaa  joko ihanalta tai kamalalta. Riippuu mitä olette menossa katsomaan. Ota noista Sannan vinkeistä vaari. Ja se PISSALLA ravaaminen on oikeasti hyvä juttu.... Mitäs jos tosiaan "väsyt" ihan sänkykuntoon niiden isovanhempien vierailusta ja kalusteiden raahaamisista. Ei sitä voi raskaana ollessa mihinkään lähteä! Ja toinen komentti vielä. Elä hyvä ihminen töni sitä vauvaa! Se reppana nukuu ja kasvaa, että jaksaa taas treenata lihaksiaan. Tänään lepää ja huomenna taas polkee. Silittele masua lempeästi ja nauti sen köllötyksistä.

No niin. Sellaista tänä aamuna! Perjantaista vikonlopun viettoon. Ja meikäläisen viikkokin vaihtuu taas.Jippii!
Mikäs mua nyt rupes itkettämään...

Hellouu! [:D]

Ampulle pitää heti kommentoida, että mulla taitaa olla samat H&M:n harmaat olohousut, aivan mahtavat päällä. Ihanaa tulla töistä kotiin ja vaihtaa suht tiukat äitiysfarkut niihin. Ostin myös sen huppari-takin joka on kans tosi kätsy ja mukava päällä.

MEILLE TULI ÄITYSPAKKAUS! Ihan olen intona ootellu, mut yllätyin ku tuli papereitten jätöstä kahden viikon kuluttua! KIVAA! Koko pakkaus oli kiva, mutta ne kestovaipat pääsee toiselle käyttäjälle! Eli HENNAS varmaan laitto ekana sähköpostiosotteen kun kerroin luopuvani niistä. Laitan viestiä niin vaihdetaan yhteystietoja jotta voin laittaa ne postiin. Ne sideharsot kyllä tahdon pitää, kun niillä on paljon käyttöä muuten. Mut siin oli kaks sellasta ulkovaippaa ja neljä vissiin jotain paksumpaa ilmeisesti sisäosaa?

Meillä vauveli oli pari päivää tosi hiljainen ja ehdin jo pelästyä että onko jokin vialla, mutta tänään on taas saatu potkunyrkkeily harjoituksia seurata. Helpottavaa! [:)]

Olen taas tehny kaikenmaailman hankintoja. Ostin netistä sähkökäyttösen rintapumpun. Kyllästyin viimeksi totaalisesti sellaseen käsikäyttöiseen pumppuun ja ajattelin satsata hiukan sähköiseen. Ei tarvii hikihatussa pumpata..(Vai mahtaako olla laiskuutta?) [:)]
Sitte ostin maidonkerääjän valmiiksi kun sain tarjouksella. Huutonetistä huusin 56cm talvipuvun ja samaan pakettiin kuulu samanlainen puku 68cm sekä unihaalari ja semmonen veluripuku vai miksi sitä nyt sitte sanotaan. Vaatteitakin on jo jonkun verran. Meiltä ei puutu enää juuri mitään. Jotain pientä kuten tuttipullot ja tetysti vaatteita tarttee ostaa sitte lisää kun tietää kumpi tuli, eli synnytyksen jälkeen. Ihanaa aikaa..

Olen niin valtavan onnellinen kaikesta että ajoittain tutuu että halkeaa liitoksistani. Toisinaan jos joku asia harmittaa niin sitte on koko maailma nurin päin. Yhtä tunteiden vuoristorataa. [:)] Toivotaan että tämä tasottuu kun vauva syntyy.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heippispeippis!

Sape83, toi olotila on ihanaa! Kaikki on niin hyvin ja rakastettavaa ja loistavaa ja vauvauvau! Tuli itelleki tosi hyvä mieli, kun luki sun viestin :)

Mä olin tänään reipas ja kävin keskustelemassa opinnoistani. Päädyttiin ohjaavan opettajan kanssa nyt siihen, et teen sen, mitä jaksan/ehdin tässä syksyllä, ja sit oon kevään poissaoleva ja jatkan opinnot loppuun ens syksynä. Opintopisteitä jäi enää 57, ja nyt syksyn aikana tulee kuitenkin vielä vähän niitä lisää, kun saan parit rästit tehtyä. Eli ei olis paljoo jäljellä, mut ehkä mä nyt silti kuitenkin jätän ens syksylle, kun pitää vielä yks harjottelu pukertaa - ja nyt ei vaan jaksais!

Samalla käytiin kaverin kanssa vähän kaupoilla taas puol huvilla pyörimässä, ja löysin ihan äärettömän hyvän tarjouksen Tarjoustalosta: musta hyvälaatunen ja helppokäyttöinen rintareppu 10€! Ovh. tuotteessa oli vajaa kolmekymppiä. Tuo taitaa mennä "isyyspakkaukseen", jos nyt vaan maltan pitää sen tuolla "piilossa" :)

maarinen, itku puhdistaa ja rentouttaa. Vaan kyl silti tulee sellanen olo, ettei vaan enää jaksais olla ihan niin hysteerinen! Ja villasukat on ihanat, vaikka ois lattialämmityskin kämpässä. Sanna <3 talvivaatteet

Nyt taidan valmistaa vähän kalapuikkoja ja pottuja, sopivaa perjantairuokaa, kun ei jaksa ruveta sen kummempaan.

Ainiin! Tää piti vielä jakaa, kun musta oli hassua: isäni, joka ei juurikaan yritä mua muistutella ja valistaa tässä odotus- tai vauva-asiassa, niin soitti mulle sitten tänään. Kyseli kuulumisia ja sille sit taas kertoilin kaikkea. Yleensä meidän puhelut loppuu tähän. No, nyt hän sitten kertoi, että oikeastaan soitti sen takia, että kun tietää mun haluavan kuitenkin vauvauintiin, niin kai olen tajunnut jo varata meille paikan ryhmästä - ne kun ovat niin kovin haluttuja. Ihana isi, ihan hassu! <3

Laiskaa lauantaita!

Heräsimme kyllä aikaisin, mutta aamupuuron jälkeen menimme takaisin torkkumaan ja tästä päivästä tuli nyt laiska päivä eilisen aktiivisen jälkeen. Eikä haittaa ollenkaan. Myös vatsa on tänään taas jännittyneempi, joten hyvä pitää matalaa profiilia ja lueskella ja syödä [:)]
Kun vihdoin sain silmäni auki, päätti mieheni herättää minut oikein kunnolla. Hän sanoi muka lukeneensa täältä, että SannaKoolle on syntynyt vauva! Siinä silmät ristissä alkoi sydän hyppiä vaikka tajusinkin että eihän se ole mahdollista vielä. No, hän sai minut hereille kyllä hölötyksillään ja samassa jäin miettimään, että ei siihen enää niin kauaa mene, kun alkaa näitäkin ilmoituksia tänne tulla. Kun jostakusta ei kuulu muutamaan päivään, alkaa miettimään, että josko se on vauvaansa pykäämässä.[8|] Alkaa ajatukset mennä jo siihen suuntaan..

Maarinen, kyllä vain, sukkia jalkaan. Meilläkin on ihan sama mitä mittari olkapään tasolla seinällä näyttää, kun lattian rajassa on aina viileää. Mutta villasukkia on kiva pitää, kääriytyä vaikka vilttiin ja juoda lämmintä. Ja miten suloista on lämpö joka tulee takasta, leivinuunista tai hellasta<3 Meilläkin nuo kesällä ostetut pari öljypatteria ovat edelleen pakkauksissaan odottamassa kylmempiä kelejä.

Minun piti nyt sitten ottaa muutama päivä sitten vimppa napakoru pois. Nahka meni jo niin kireälle, että koru törrötti hankalasti ja reikä ärsyyntyi ja tulehtui. Se siitä sitten. Nyt ei enää napaa juuri olekaan[:D]
Nyt pitää Amppu alkaa ottamaan rauhallisesti, ettei supistele enempää kuin tarvii harjoituksen vuoksi.
Piti vielä lisätä, kun täällä hehkutettiin ihania lököhousuja. Itse olen kulkenut vanhoissa pyjamanhousuissa, ainoat jotka ovat tarpeeksi löysät ja venyvä kuminauha. Ne  vain ovat niin vanhat, että alkoivat jo edestä saumasta pikkuhiljaa revetä, ihan hapertua rikki. Eilen mieheni kyllästyi katselemaan niitä, vaikka sekään ei niin nuuka ole siitä mitä kotona päällä pidetään. Veti ne pois jalastani ja käski pistää roskiin. Sain luvan hakea hänen laatikostaan löysät puuvillakalsarit sitten tilalle, meiltä kun ei yksien pöksyjen takia viitsi mihinkään lähteä ostoksille [:)] Nyt kuljen sitten mieheni kalsareissa, tosi ihanat päällä!

Hyvää viikonlopun jatkoa

Huomentapäivää!

Viime yönä sitten taas uni maittoikin... Piti herätä jo ysiltä, mutta silmät aukesivatkin vasta tossa puolisen tuntia sitten. Noh, ei se onneks sillain haittaa, jää nyt vaan kaikki tekemiset tältä aamulta johonkin toiseen hetkeen, kun kohta pitää singahtaa illaksi töihin.

Amppu, rauhassa niiden supistusten kanssa. Mulla ne on ainaki ollu ihan hyvä juttu, kun sit OIKEESTI muistaa sen, et joskus pitää istua vaan alas ja hengitellä. Ei enää jaksa samalla tavalla paahtaa koko päivää ties missä, eikä tosiaan ainakaan hippelehtiä noilla korkkarisaapikkailla (jotka ei onneksi mun lemppareihin muutenkaan kuulu, mut joskushan sitä täytyy tytön pynttäytyä)! :)

Pranametri, ei oo vauvaa täällä vielä, ei. Oiku oiski! Oishan se ihanaa saada nuuhkia sen päälakea ja tuijotella maailman ihaninta asiaa! Vaan ei ei, vielä ei oo vauvan hyvä tulla maailmaan. Sen on parempi kehittyä tuolla nahkayksiössään kunnolla ja tulla sitten valmiimpana vasta ulos. Ja toisaalta, onhan mullakin tekemistä vaikka ja mitä! Huomasin, että tonne joulukuun alkupuolelle on kalenterissa yhtä ja toista merkintää, joita ei kyllä tosiaan voi oikein siirtää... Sillä nyt sit toivon, että jaksaa vauva körötellä tuolla kengurupussissaan loppuun asti ja mä ehdin tehdä noi lupaamani asiat.

Joskos sitä kävis kattelemassa jonkunlaista aamupalaa nassuun. Pitää yötöistä suoraan sänkyyn simahtanut mieskin vielä herättää, et ehditään käydä kaupassa, kun nää la-aamupäivät on meillä siihen paras mahdollisuus yleensä.

Mutta ihanaa ja aurinkoista lauantai-aamua! Toivottavasti se on teillä monella vapaapäivä, jotta ehditte käydä nuuhkimassa tuota ihanaa syksyistä ilmaa! Täällä Espoossa on aivan loistava sää, aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja lehdissä alkaa hiljalleen näkyä syksyn merkkejä <3

Hoopoli, mullakin on ollut mieheni trikoobokserit yöllä, koska ne tuntuu hyviltä. Jostain syystä ihoni kutiaa hirveän herkästi ja etenkin nukkumaan mennessä kun reidet koskee toisiaan. Hassua, mutta bokserit jalassa on helpompi nukahtaa [:D] Ja kuulostaa niin tutulta tuo vaikea yökääntyily! Muutenkin sängyssä liikkuminen on tukalaa. Mieheni ihmetteli kun en tullutkaan häneen kiinni yksi ilta kun hän käänsi selkänsä. Aamulla sitten selvisi, että en vain pääse liikkumaan kyljellään enää ilman suuria hankaluuksia ja hän on alkanut sittemmin peruuttamaan luokseni [:D] Tää on ihan tällästä, minkäs teet.

Mielenkiintoisia juttuja, itse nukun edelleen ilman yövaatteita tai pelkästään alkkarit jalassa, mieheni vaatteisiin en ole koskenut (vielä [:D]). Ja vuoteessakin pääsen vielä liikkeeelle vaikka meillä on oikein pehmeä jenkkisänky. Painoa on lienee se 10kiloa tullu ja nähtäväksi vaan jää kuina paljon sitä ehtii tulla vielä lisää...
Vaivojakaan ei ole vielä tullut mutta vielähän niitä ehtii, ihan pelottaa jos se iskias jossain vaiheessa iskee, minulla kun on aikoinaan ollut sellainen vaiva.

Kirpparireissulla kävin ja ostin tosi halpoja hyviä vaatteita vaaville, ihmettelen vain miten ne emännät saa loosimaksunsa maksettua kun kpl-hinta on sellasta 20-50 senttiä?? Lisäksi löysin ikivanhan Brion leikkijunan, se oli niin antiikkisen ihana et oli ihan PAKKO ostaa!!! NYt pitää lähteä valmistautumaan hääjuhliin, jee pääsee herkuttelemaan, slurps!![:)]

Terve!
Luin jotenki sumussa. Piti kommentoida sitä ja tätä, sulle ja sulle. Mutta, kun en tehnyt muistiinpanoja, niin en muista että mitä kellekin. No kai nää siunatun tilan siunatut vaivat on sen verran yhteisiä että jakakaa mielen mukaan, jos joku osuu omalle kohdalle.!

Yövaatteet, miehen vaatteet ja KAIKKI vatteet yleensä. Mikään ei saa enää kiristää, se on totta.Jos joku kireämpi pöksy jalassa istuu vähänkin kauemmin, niin tuskaa on tiedossa. Sukat löysällä varrella on ihanat. Eilen pitämäni tukisukatkin muuttui illan mittaan sietämättömäksi. Ja nuo yö-asut. Minä en pysty laittamaan mitään päälle sänkyyn mennessä. Nukahtaisin kyllä, mutta sitten hetken päästä heräisin kuristavaan oloon.

Nyt alkaa kyllä todella tuntea, että on raskaana. Pari päivää kaupungilla ostoksilla. Siihen sosiaalista kannssakäymistä puoleen yöhön. Kaatoväsymys oli valmis. Olin siis miehen mukana vielä illalla ravintolassa, kun se oli soittokeikalla. Sieltähän päästiin kotiin vasta pilkun jälkeen ja kroppa oli vaakatasossa yöllä klo NELJÄ. Tuli todistettua kantapään kautta, että nuo reissut on ohi mun kohdalta. Kyllä olinkin tyhmä, kun luulin, että se menisi helposti. Olin niin kuollut yöllä, että meinasin pyörtyä pihaan. Mies talutti sänkyyn, mittasi pulssia ja juotti vettä.

Herkäksi veti nuo teidän vauvantuoksun haaveilut. Tuossa tuo tenava potkii ja myllää. Pelottavan totta, että kohta se on oikeesti tässä sylissä. Pari kaveriakin livenä on pääsemäisillään mahoistaan ihan näinä päivinä... Olenkin sanonu niille, että, ähäkutti. Mahaa tulee kuitenkin vielä ikävä.Ja minä saan kiikuttaa sitä vielä pikkusen aikaa. Joka päivästä pitäis nyt älytä nauttia!
Näin se tämäkin kilpajuoksu ja maratooni lähestyy loppuaan. HUI HUI HUI.

Okei. Otanpa pienet torkut ennen päivän evästä. Mies hääräilee lepikon reunalla savupönttöineen ja nuotioineen. Tuommonen soittaja kokki. Jotakin herkkua tulossa.... Haluan olla hereillä kun nuo tuoksuvat makupalat on valmiita. Taitaa tulla savupossua ja lanttu hauduketta....

Ho hoii, mahoja näkyvissä?
Missä te kaikki ootte? Saunassa?

Miehen laittama sapuska oli SAIRAAN hyvää! Oli savustanut silakoitakin se possukyljen lisäksi. Laittanut savusilakoista ranskankerma tahnaa... Pitihän sen jälkeen toiset päivä unet ottaa! NYt olen yksikseni tätä iltaa kahlaamassa, kun hän lähti taas kansaa vihdyttämään. Ekaa kertaa mulla tuli ikävä-itku tuossa kuistilla vilkutellessa. Toinen ei ole poissa kun muutaman tunnin, joista minä suuren osan todennäköisesti unessa. JA SILTI MEIKÄ ITKEE IKÄVÄÄ HARTIAT RAASTAVASTI HYTKYEN. Pe*seestä!

HUOM! Löiysin JÄRKYTTÄVÄN kommentin tuolta touko-tai kesäkuun palstoilta. Joltakin imettäjältä on alkanut tukka irtoamaan tupsuina. Nytpä siis nokkelana muistan muistuttaa meitä täällä, ennekuin on liian myöhäistä. Alkakaa koko sakki syömään kalkki-valmisteita, mikäli ette vielä ole niitä omaksenne ottaneet. Kalkki kun on selanen kama, joka imeytyy elimistöön ja ehkäisee niitä vaivoja joita vois ehkä olla tulossa. Minä olen puputtanut tupla annosta toisesta kuukaudesta lähtien. Nyt kun ulkona alkaa valon määrä vähenemään, niin otan sitä d-vitamiinilla vahvennettua kalkkia. Kynnet ei lohkeile ollenkaan ja tukka kiiltää. Toivottavasti pysyy päässä imetyksen jälkeenkin. Kalju äiti vois olla lapselle kauhistus, isälle ehkä eroottinen, en tiedä. Mutta jätän kokeilematta!

Meen tästä pitkään kylpemis sessioon. Taidan laittaa kestovärit kulmiin ja ripsiin. Tehdä sen manikyyrin. Heilutella säärikarva terää kaikessa rauhassa ja lopuksi kietoutua siihen Pranametrin ehdottamaan huopaan villasukat jalassa. Keittää ison kupin iltateetä ja rauhoittua. Ukko saa huomenna kauniin vaimon. Ja kunhan
tarpeeksi huomaa kehua, niin pyydän siltä pedikyyrin...

Iltaa kaunottaret!

Yövaatteista, kyllä mä edelleen nukun alasti! Oon nukkunu käytännössä aina... joskus ihan vituttaa, kun ei oo himassa tai on vaikka joku kaveri kylässä, kun sillon yleensä sit on pakko vähän säädyllisemmin verhoutua :D Mutta muutoin hehkutan mäkin näiden mahdollisimman isojen ja löysien olovaatteiden nimeen! Oon aina ihmetelly porukkaa, joka vaihtaa vaatteet kotiin tultuaan, mutta oivoi, niin minäkin. Ja verkkareissa kun on töissäkin helppo käydä, niin oon kyllä huomannu hiihtäväni verkkarit jalassa tuolla kaduillakin. Onneks seurana on sit verkkatakki, lenkkarit ja "käsilaukkuna" reppu, niin ehken näytä ihan kovin tyhmältä. Voi vaan kanssakulkijat katsella, että vauva parka, kun äiti ei edes noin paksuna ollessa voi olla käymättä salilla :D

Amppu, mä luulen, että meilläkin nla-lekuri on ihan vaan terveyskeskuslääkäri. Ainaki sillon ekalla kerralla ollut mies on mun mielestä mun "oma lääkäri" arvausasemallakin. Se toisen kerran venäläinen noita-akka taasen on vaan jostain helvetinlieskoista tempaistu, phyi! Tokkopa mikään lääkäri ees :'( (no on varmasti, mut mua edelleen puistattaa se reissu)

maarinen, mäki oon ihan hyperventiloivana itkua tuhertamassa, jos mies poistuu mun luota edes tunniksi naapuriin kahville. EEEEEEI! Ei saa mennä, ei saa hylätä, eieiei... naurettavaa? Voi kyllä, mutta NIIIIIIN totta siinä hetkessä.
Symppaan myös sun kokemusta baariyöstä, ei oo enää herkkua joo. Itse tän saman todennut, tai viimeistään taksijonossa pääsee itku :D
Ja kiitos kalkki-vinkistä, täytyy varmaan itsekin tutkailla, joskos sitä pitäisi lisää ottaa! Muistan, et ainaki mummi syö sellasia tosi hyvänmakusia kalkkitabuja, ehkä mäki voisin!

Tässä yöllä vielä töistä tullessa olin kaikkien lempparinaapuri ja surruttelin vähän vatkaimen kanssa. Oli "pakko" tehdä juustokakku, kun huomenna viimeinen työpäivä. Siis VIIMEINEN! Sen jälkeen ei oo enää pakko tehdä töitä ennenku vasta joskus ensi vuonna! IHANAA! Tosin oon kyllä jo muutamia keikkapäiviä haalinut, plus tuota muuta ohjelmaa opiskelijakunnan kapulan varressa riittää. Mutta niistä on helpompi jotenkin ottaa lepoa, kun siltä tuntuu :)

Hyvää yötä mammat ja muksut!

Hyvää pyhäpäivää

Maarinen tossa hehkutteli hyvillä ruuilla ja itsekin kuolaan jo etukäteen, koska tänään meillä on kaalikääryleitä ja lohkoperunoita uunissa, slurp. Ja puolukkasosetta kylkeen. Voi sinua nainen, mitä valvomismaratoonia olet pitänyt! Huh, ei mikään ihme että mies mittaa pulssia ja huolestuu. No, oppia ikä kaikki..Olen kanssa kuullut tuosta hiustenlähdöstä imetysaikana ja eräältä ystävältänikin lähti sen verran että leikkuutti pitkät hiuksensa lyhyiksi. Itkua oli vääntänyt aina suihkussa kun tukottain karvaa tukki viemäriä.

Nyt on alkanut enenevässä määrin tulla ruokahimoja ja tietenkin illalla, kun ei enää uunikaan ole paistolämmin tai mitään mahdollisuutta piipahtaa vähän hakemassa hiukopalaa. Yritän laittaa mieleeni mitä on tehnyt mieli ja seuraavalla kyläreissulla muistaa ostaa, jos nyt enää samat himottaa [:D]

Vauva liikkuu jo tosi näkyvästi ja ilahduttaa isäänsäkin muljahtelemalla käden alla kunnolla. Eilen illalla mieheni sanoi nukkumaan mennessä, että voi kun se pieni ryppynaama olisi jo tässä meidän kanssa, on jo ihan ikävä sitä. Niisk*

SannaKoo, onnea onnea onnea! Nyt ne työt on sitten loppu. Ihmeen hyvin sinä olet kyllä jaksanutkin vaikka varmasti on ollut raskasta. Nyt saat huokaista helpotuksesta [:)]

Meillä on taas päiväsauna, joten näkemiin naikkoset

Takaisin