Joulumassut, syyskuun höpinät

Huomenta vain

Laitoin ensin vain otsikon ja päätin sitten vasta jatkaa juttua.
SannaKoo Vai et halunnut että miehesi katselee vierestä kun lääkäri räpeltää sinun römpsääsi [:D]
Minulle on yhdentekevää onko lääkäri mies vai nainen, onneksi. Työtään se vain tekee ja eilen olikin vuorostaan naislääkäri. Mieheni tuumasi että hänellekin on ihan sama, kunhan itsekin pääsee välillä jaolle [;)] No joo, lähti sekin pois huoneesta kun neuvolalääkäri teki nopean sisätutkimuksen. Eilisilta meni katsellen kolme leffaa. Lysähdettiin sohvalle, kun tilatut elokuvat tulivat postissa. Oli tarkoitus säästellä vähän niitä useammaksi illaksi, noh, kaksi on vielä katsomatta.
Jospa tänään keskittyisi enemmän lukemiseen ja neulomiseen. Keskittymiskyky ei ole todellakaan huipussaan ja mitä tahansa teen, tekeminen keskeytyy vähän väliä. Aina tulee jotain muuta mieleen.

Vielä tuosta miesten suhtautumisesta raskauteen. Oma mieheni sanoi, että jopa odottaa että olisi jo se aika käsillä kun vauva on täällä. Silloin hänkin pääsee osalliseksi enemmän, nyt kun tuntee vain mahan läpi muksauksia. Ja sittenpähän loppuisi tuumailu että miten sitä osaa ja pärjää, on vain toimittava parhaansa mukaan. Hän katselee nykyään ihan eri silmin lapsia ja lapsiperheitä, tarkkailee [:)] Olen sitäkin miettinyt, että ikä varmasti vaikuttaa asioihin suhtautumiseen. Niin hyvässä kuin "pahassa". Moni nuorempi porskuttaa vanhemmuuteen turhia miettimättä, kun itse ehtii ajatella vaikka kuinka pitkälle ja  vaikka mitä. Toisaalta ei ole opiskelut ja muut kuviot häiritsemässä. Niin tai näin, vanhempia meistä kaikista odottajista tulee, jokaisesta omalla tavallaan ja omanlaisiaan.

Että semmoista [:)] Olen ottanut käyttööni mieheni verkkarit, ei purista eikä ahdista. Hiukan on puntit pitkät, mutta kun nostaa vyötärön melkein kainaloihin, ei kompastu. Alkuraskaudessa uhosin, että minä ainakin käytän omia vaatteita tai mammavaatteita, en mieheni , kuten niin moni tekee. No, tässä sitä ollaan; yli-isot verkkarit jalassa ja tyytyväisenä.

Aika tuntuu kuluvan koko ajan nopeammin, nyt on jo syyskuu ja tajusin että seitsemäs raskauskuukausi alkaa! Hui[8|]

Iloista alkanutta syksyä joka masunkasvattajalle. Täällä on ainakin oikea syyskeli vielä tänään, sataa ja tuulee.
 
Täällä ilmoittautuu eräs, jolle ruoka maistuu! [:D] Työkaverikin totesi, että on sulla kyllä annoskoot kasvaneet. Mutta tuntuu, että koko ajan on nälkä. Olen kyllä syönyt terveellisesti ja monipuolisesti. Jos on tehnyt illalla myöhään mieli vielä syötävää, niin olen ottanut jotain kevyttä, kuten marjoja tai hedelmiä ja jogurttia. Tänä aamuna kävin vaa'alla ja ihan yllätyin, kun painoa oli tullut reilu kilo lisää parin viikon takaisesta. Nyt ollaan lähtöpainoon nähden tilanteessa +4,8. Toisaalta mahakin on jo melkoinen kumpu. [:)] Ei enää "pökötä" pienenä pallukkana keskellä, vaan on alkanut levitä sivulle ja ylös.

Pranametri minäkin "hiihdän" kotona vaikka sun minkälaisissa housuissa. Kunhan mahtuvat päälle! Eilen huomasin, että NE AINOAT urheiluhousut, jotka ovat mahtuneet päälle, ovat uhkaavasti kutistuneet. [:D] Veikkaisin, että mahtuvat enää korkeintaan pari viikkoa. Nyyh, mitä minä sitten käytän?! [X(] Mutta sainpas ainakin farkut, jotka mahtuvat, kun kävin henkkamaukalta hakemassa pillimallia olevat äippähousut. Lempparit!!! [:)]

Meillä on neuvolalääkäri - ensimmäinen sellainen - vasta kahden viikon päästä. En ole ihan varma, mutta käsittääkseni kyseessä on nainen. Mulle se on kyllä ihan sama, koska olen huomannut, että varsinkin miesgynet ovat huooooomattavan paljon helläkätisempiä kuin naiset. Siksi olenkin käynyt nyt jo usean vuoden ajan samalla miesgynekologilla. Ei se alapään "ronkkiminenkaan" varmaan ole mitään maailman hohdokkainta hommaa... [;)]

Pieni vaippa-väliaikatieto: tehtynä 11 vaippaa. Neulomisessa ei ole tapahtunut oikein edistystä...

Hyvää alkanutta syyskuuta! Meillä aloitellaan viikkoa 25 [:)]
 
Nonni ja kopsataan sitten tänne ku lipsahti vielä elokuun puolelle [:)]
 
Huih ku ootta ollu taas aktiivisia!

SannaKoo: Tilasin sieltä lastenparhaaksi (?) verkkokaupasta vielä toisen 15e tuubin... Ihan loistava keksintö!
Oisin vielä tilannu paidan mut oli niin pikkusia kokoja [&o]

Saparo ja Jei: Samaa ongelmaa valittelin täällä kuukausi sitten, navan viereisistä kivuista.
Kyselin sillon kätilöltä ja sano että navan vieressä on niin herkkiä hermoja että vauvan tartte ku pari kertaa
potkasta navan viereen nii tulee kipeäksi! Huih, en kyllä kylmäpussia uskaltais vauvaa vasten laittaa [&:]


Amppu: Jumalauta, mun alavärkkeihin ei ykskään mies koskis!! Olkoon vaikka rautaisia ammattilaisia
mutta silti pitää olla jotenki pervo kun mies hakeutuu tolle alalle...

Mitäs mieltä ootta tosta sikarokotteesta?
Meillä tosi ärhäkkä keskustelu mun vanhempien kanssa tuosta kun aikovat rokottaa kaikki riskiryhmään kuuluvat.
Oon tullu siihen tulokseen että en rokotetta halua jos ei pakoteta.
Mun vanhemmat tavannu tosi monta talidomi (vai mikä se oli) -"lasta."
40-50v sitten annettiin äitien selkäsärkyyn ja raskauspahoinvointiin tuota lääkettä ja tuhansia lapsia synty ilman käsiä tai
jalkoja. Sama kuin sikaflunssassa, rokotetta ei oo tarpeeksi testattu et onko vaaraksi sikiölle, näin on jopa uutisoitu.

Noh, jokatapauksessa, toistaiseksi meillä kaikki hyvin. Eilen käytiin tarkastuskäynnillä ultrassa kattomassa sukupuoli
ja 100% varmuudella tyttö tulee <3
 
Morjensta!

Kävin sit tänä aamuna sokerirasitustestissä ja ihan suht kivasti aikakin kului kun oli koulumatskut mukana. Labrasta kävelin sit suoraan Heseen ja otin pienen hampurilaisen, kahvin ja hillomunkin (ihan niin kuin ei olis jo tarpeeksi juonut aamulla sokerilitkua) [:D] !

Äitiyspakkauksesta, me asutaan Kalliossa ja mä oon laittanu mun paperit menemään pari kolme viikkoa sitten ja mitään ei ole vielä kuulunut [:(]! Mä niin jo haluisin päästä hypisteleen sitä pakettia, että tietäis mitä pitää vielä ostaa. Kaikki on sanonut, että ihan pieniä vaatteita ei tarvi olla paljon, joten en sit oo ostellu mitään erikoista. Äitikin oli kuulemma ostanut jonkun bodyn vauvalle [:D], vaikka se eka sanoi, että ei niitä kannata ostella paljoo [;)], eli on tainnu mummullekin tulla hypistelyfiilis kaupassa.

Täällä loppui työt ja nyt voi keskittyä sit loppuraskauteen ja koulunkäyntiin. Suuri helpotus![:)] Töistä yrittivät vielä puhua ympäri, että ois tunteja tarjolla, mutta sorry, ku ei kiinnosta pätkääkään [:D], nyt mä nautin kaikesta vapaa-ajasta ja opettelen kokkaileen ja leipomaan!

Kaikki on mennyt suht hyvin, ainut vaan, että sairastan suolistoani ja se on ollut nyt vähän tulehtuneena. Mut luotan siihen, että sekin paranee, kun saan nyt ottaa rennosti ja pääsen säännölliseen päivärytmiin. Vauva potkii päivittäin ja eilen koulussa hihittelin itsekseni, kun mulla oli tiukka paita päällä ja näkyi ihan selvästi päällepäin mihin poitsu monotteli [:)] !

Zennako se purki tuntojaan miehestä (mä oon taas vähän myöhässä kommentoimassa). Voin lohduttaa, että ei mun mies ainakaan mitään erityistä huomioo osoita mulle ja välillä vähän sille murahdankin, että voisit pikkuisen kysyä vointia tai käydä kokeileen masua. Taitaa olla miesten perusluonne sellainen, että "mitäs minä sun raskauteen puutun, jos sulla on kaikki ok!" Mut tsemppiä sulle kuiteski ja pura täällä vaan tuntoja, niin olo helpottaa [:)]!

Mut nyt laitan taas vaihteeksi tämän puolen kiinni ja siirryn koulun sivuille! Mukavaa ja tuulista päivää kaikille!

terveisin Pulu, jota on alkanut iltaisin närästää [:'(]
 
Diza mulla on ollut kipuilua vasemmalla puolella ihan rinnan alapuolella, johon olen laittanut ohuen vaatteen päälle kaurakylmäpussin ja ihan vain hetkeksi, ettei pikkuinen siellä mahassa jäädy[:)] Kylmä on vähän rauhoittaa ärtynyttä ihoa.
 
Heips taas

Hyvä Hennas, vaippavuori kasvaa! Hyvä pointti tuo lääkärin kannalta ajateltuna, että ei kai se niillekään mikään toivottu tilanne ole.

Meillä terveyskeskuslääkäri toimii myös neuvolalääkärinä, joten onpahan tuttu ja tietää kaiken alkuraskautta myöten.

Amppu, jospa vauva kuuntelee, kun menee hiljaiseksi.

Pulu77, kiva että saat vähän enemmän aikaa nyt myös itselle ja odottelulle.

Diza, minä olen saanut sellaisen käsityksen, että rokote ei varmaankaan ehdi meille enää. En tiedä rokotetaanko sitten ihan loppuvaiheen odottajia? Nähtäväksi jää. Olen itsekin mieheni kanssa tuumaillut samaa. Jos riskit ovat ennenaikainen synnytys, niin eipä siitä enää vaaraa ole viimeisillä viikoilla [:)]

Mieheni on taas huvittanut itseään tänään kertoilemalla liikuttavia juttuja ja katsoo koska minulle tulee tippa linssiin. Siihen ei paljon tarvita [:D]
Nyt on hernekeitto hellalla ja nälkä ja se nykyään ainaiselta tuntuva väsymys, haukotus.

Reipasta päivää teille muille!
 
moi, kirjotin vahingossa elukuulle niin kopion nyt tänne tämän

kävin sitten tänään vihdosta viimein viemässä kelaan äitiyshara-paperit ja samalla kotihoidontuen vuositarkistus paperit ku niistäki tuli pyyntö, hirvee määrä papereita ja kummassakin lapussa olin vähän pihalla niin täyty kelan tädiltä ihan kysyä mitä tähän nyt laitan. Oli ainakin se helppoa kun ei äitiysraha lappua varten tarvinnut mitään merkata minkään mukaan raha lasketaan kun esikoinen on vielä alle 3-vuotias niin saa automaattisesti saman rahan kuin viimeks jos ei muuta toivo. Tosi hyvä systeemi toi kun en ole tässä välissä töissä ollut. Niin ja päätettiin miehen kanssa että pakkausta ei kuitenkaan oteta kun esikoiselta oli jäänyt niin paljon vaatetta ja muuta ettei tarve ole. Mutta kyllä mua kohta vanhainkoti odottaa, menin keskustaan ja väärään suuntaan autosta kävelin kun en muistanut missä se kela olikaan [:D] ennenkin tosiaan käynyt siellä, en tiedä mikä ihme oikosulku tuli, löysin sentäs sinne lopulta.

Mulla oli tässä jatkuvaa särkyä jaloissa vaikka mitä olis tehnyt niin rupesin käyttämään tukisukkia, myös lentosukkien nimellä myydään. Sellaset pitkävartiset, varsi tulee polveen asti ja tukee hyvin. Ei enää ole juurikaan särkenyt jalkoja, onneks muistin tämän kun edellisessäkin raskaudessa näitä käytin.

sikainfluenssa-rokotteesta: kysyin viimeks siitä neuvolassa ku luin jostakin että ei ole vaaraksi sikiölle mutta kuitenki vähän tutkittu. Neuvotäti sanoi että sitä ei tosiaan ole paljoa ehditty testaamaan kun niin kiireellä kehitetty ettei ehkä kannata ottaa sitä. Mua ainakin pelottaa jos rokotus aiheuttaa jotain sikiölle. Itse olen nyt vain kotona lapsen kanssa, tietty kavereita yms tapaan mutta en mene mihinkään isoihin tapahtumiin, busseihin yms ja jätän nyt ainakin toistaseks seurakunnan kerhon missä esikoisen kanssa kevään kävin. Siellä kerhossa tuntu tarttuvan helposti kaikki, oltiin silloin molemmat lyhyen ajan sisään oksennustaudissa ja pian hirveessä flunssassa. Muskari kyllä likalla alkaa tänään ja sinne menen, noin pienen kanssa vielä vanhempi täytyy mukana olla, muuten näkee välillä muita lapsia tässä pihalla.

kivuista: mulla on nyt ollu vain silloin jos syöny paljon tosi kiristävä tunne vatsassa, joskus myös ku oikein hermostunut jostain tai vähän liikaa touhunnut, voi olla lieviä supistuksia. Ensimmäisessä raskaudessa mulla taas alusta asti oli menkkamaisia kipuja, välillä vihlo tosi pahasti joka puolelta, johtu vissiin kohdun kasvamisesta. Nyt ei ollenkaan ole sellasta, kai se kun kohtu kerran venynyt toinen kerta ei ole enää mitään. Vaikk oli tässä kyllä puolitoista vuotta väliä synnytyksen jälkeen.
 
Heippis!

Jaa-a, on se hennas ollu ahkera! Kohtahan nuiden vääntely käy sulta niin rutiinilta, et voit perustaa mammalomalla toiminimen ja alkaa myydä muille :D Ihanku sillon enää ois oikeesti aikaa...

Dizalle onnea tiedosta, että tulossa terve tyttönen! :)

Amppu, kyllä mäki monesti asiakkaista jotain tollasta ajattelen, mutta toisaalta, ne ajatukset jää vaan mun pään sisälle. En ees työkavereille niitä jaa... eli sinänsä, jos lekuri musta jotain on aatellut, niin siinähän sitten on ajatuksensa kanssa. Tähän mennessä gynetutkimuksia tehneet mieslääkärit on mullaki kyl ollu hellävarasempia ku naiset! Siinä vaiheessa ehkä nolottais enempi riisuuntua, jos sattuis olemaan joku nuori hyvännäköinen kolli lekurina... ;)

Me käytiin tänään vähän palstan mammojen kanssa tuolla yhdessä helsinkiläisessä putiikissa shoppailemassa, ja voi vitsi kun oli taas ihanaa saada vaatevarastoa kasvatettua! Enhän mä kohta enää kaipaa mitään äippäpakettia, kun etenkin vaatepuolessa löytyy jo yhtä ja toista! :D Taidan olla vähän hullaantunut, kun en enää itselle löydä mitään kivoja vaatteita, niin tuhlailen budjettini beibeen. Vaan on se kannattava sijoitus, koska noi voi aina säästää seuraaville - ja ilahduttaa seuraavia lapseentuvia läheisiä!

Taas tänään on vaan hymyilyttänyt, voikun saisi sen pienen nyytin jo pianpianpian syliin! Ihana vauva, äidin kulta! Vaikka tietää, että vielä sen pitää kehittyä ja kasvella tuolla nahkayksiössään... plus että mulla itselläni on vielä miljoona asiaa, jotka täytyy hoitaa ENNEN vauvantuloa, koska sit en enää kuitenkaan jaksa!
 
Moro kaikki! Yllätänpä teidät kirjoittamalla tänne tiistaina! [:D]

Mä täällä olen nyt tosiaan ihan kotosalla vaan, kun työt loppuivat viime perjantaina. Aika pöljä olo on tässä, istuessa ja kököttäessä, kun ihan hyvin olisin voinut niitä toimistohommia kuntoni puolesta jatkaa paljon pidenpäänkin. Tuntuu, että mä vaan laiskistun täällä kotona.. Pakkailutkin on jo hyvällä mallilla, vaikka onhan tuota romua tuossa jonkin verran vielä. Hooh, mä olen tänään kärsinyt sellaisista hiukan menkkamaisista kivuista alaselässä ja alavatsalla. Toivottavasti ne eivät ole minkään kummemman merkkejä, jospa kuuluisivat vaan normaaleihin tuntemuksiin. Siis tosi lieviä kipuja ovat. Huolestun vasta, jos kovasti alkaa sattumaan.

Pranametri: Mä myös vähän "järkytyin" kun tajusin, että seitsemäs raskauskuukausihan tässä on alkamassa! Mihin se aika on oikein mennyt?

hennas: miten noita kestovaippoja oikein tehdään? Onko sulla kaavat joissain? Ja onko kauhean vaikeata?

Diza: onko se sun tuubi ihan sellainen "tekstiilituubi", vai onko siinä jonkinlainen tukisysteemi mukana? Vois itsellensäkin harkita jotain tukea, selkää kun olen useasti ennen raskautta ennättänyt potea, ja ajattelin, että jos tuo tuubi vaikka auttaisi edes hiukan kipujen ehkäisyssä. Ja tuosta H1N1-rokoitteesta sen verran, että mä en sitä myöskään ehkä uskaltaisi ottaa. Jännittää tosiaan liikaa mahdolliset haittavaikutukset...

Tällaisia ajatuksia tänään....

Nyt hapankorppua hakemaan!
 
Tervehdys kaikille!
Teidän juttuja on aina yhtä mukava lueskella..itse en kovin usein ehdi kirjoitella.

Tänään oli ensimmäinen kerta lääkärillä (nainen tuli minun kohdalleni..en olisi mieslääkäristä tykännyt minäkään sen pahemmin) ja kaikki meni ja oli jälleen hyvin [:)]
Rautaa määräsivät tällä erää...on kuulemma tyypillistä tässä vaiheessa, että arvot notkahtaa...

Kyllä minullakin on nyt yhtä ja toista pientä kolotusta...ja yöt on tukalia, kun kääntyminen sängyssä on yhtä puuskuttamista ja noita liitoskipuja on jos jonkinlaisia...
Työpäivät vie voimat, ja onneksi noita päiviä ei enää kauhean paljon ole ja aika rientää nopeasti!

Kaverilla on jo voimaa ja potkut on jykeviä..välillä enemmän ja toisinaan vähemmän, mutta aktiivinen kaveri siellä tuntuu olevan ja rytmiä löytyy [:D] On se vaan niin helpottavaa tämä aika, kun nuo potkut kertovat pikkuisen olevan voimissaan...

Vaateongelmaa on myös täällä, eli jotenkin vatsa on kasvanut niin kovalla vauhdilla, että ei ne löysimmätkään housut enää kovin montaa hetkeä mene puristamatta...tämä mamma lähtee viikonloppuna shoppailemaan..
Näinhän se on kuten SannaKoo mainitsi, että beibille on jos jonkinlaista vaatetta mutta oma vaatevarsto on kärsinyt katoa...
Kyllä sen jo tässä vaiheessa huomaa kuinka omat tarpeensa siirtää pikkuhiljaa syrjään ja vauvan tarpeet alkavat mennä edelle [:)] Minäkin luovuin jo omasta vaatekaapistani vauvelin hyväksi...
Vielä pitäisi hetken verran jaksaa odottaa, ja matkaa loppuun on enempi kuin alkuun.
On se vaan niin uskomatonta.

Jatketaan masujen kasvattelua [:)]
 
Johan sitä on tänään oltu ahkeria kirjoittajia[:)]
Piti vielä itsekin poiketa lukemassa. Sain tosi suloiset ja pitkät päiväunet ja tuntui että päivä alkoi ihan uudestaan niiden jälkeen.

Rinnanlämmittimet taitaa olla hyvä juttu, olen kanssa kuullut rintatulehduksista. Ja maitokin tulee helpommin lämpimistä tisseistä. Meillä on kanssa puhuttu siitä että mitä sille vauvalle sitten pitää pukea että se tarkenee. Kirpparilla mieheni kysyi kasatessani koriin vaatetta toisensa perään, että onko sulla tossa joku systeemi että mitä aina kerralla puetaan päälle? Hyvä neuvo taitaa olla se, että tunnustelee muksun niskaa, jos on hikinen, on liikaa. Kai sitä oppii kokemuksen kautta [:)]

Hei kuulkaas naiset, onko muilla ollut havaittavissa samaa: seksin määrä on lisääntynyt raskauden aikana? Meillä ainakin. Mieheni ihailee kovasti pullistunutta vartaloani ja minkäs teet[;)] vatsaa hän vähän arastelee, pelkää ettei vaan satuta, mutta muuten ei ole mitään esteitä, me pupuilemme..

Ailime, googlaa kestovaippayhdistys. Niiden sivuilla on ohjeita materiaaleista ja kaavojakin taitaa olla.

Ei kun leppoisaa illan jatkoa
 
Amppu: juu, maitoa tulee myös mulla, ja paljon tuleekin. Viikolta 20 oon ollu liivinsuojuksien suurkuluttaja. Joten ei hätiä mitiä! Kävin muuten ostamassa myös sellaiset Lily Padsit, ne on sellaiset liivinsuojukset, joita voi pestä jne., ja pysyy päällä ilman liivejäkin. Suosittelen!
 
Amppu, eikö täällä yks jos toinenkin oo jo jotain rintojen vuotamisesta kirjoitellut? Mulla ei tuu ees kirkasta nestettä, vaikka puristelen... Eikä tissit (onneks!) oo ees kasvanu, joten odotan kaikkien muutosten tulevan sitten siellä samassa lykyssä. Ja kun muutenkin nukun täysin alasti, niin säästyypä lakanat :D

Ja SF-mitan naputtelin itsekin viimeksi neuvolan jälkeen, kun oli eka kerta kun mulla mittasivat! Käyrän keski- ja ylälaidan välillä taisin olla, mutta hitsistäkö taas muistan, että mitä ihmettä ne sentit olisivat voineet olla! (ja äitiyskorttikin on niin kovin kaukana).
Masukuvankin laittaisin, jos vaan joskus jaksaisi niitä ottaa :D

Seksiä ei meillä harrasteta useammin, ehkä harvemmin kuin ennen... Mä en oo itsekään ollut ihan niin kovin kiinnostunut, pari kertaa viikossa enää saattaa tulla panetus - ja ennen se oli monesti päivässä! Tosin mulla on jostain syystä limakalvot ihan kuivat ja kostuminen vie aikaa, niin sitten en oikein osaa keskittyä ees... Läheisyyttä muuten on, mutta se akti jää. Tällä hetkellä kyllä en edes haluaisi, kun toissapäivänen parin tunnin sessio ilmeisesti vedettiin liian kuivana. Nyt on sitten melkein vesikelloilla alapään limakalvo emättimen ja klitan välistä ja kirvelee ihan perkeleesti! Eilen peilailin tonne alas ja kirkuvan punaista oli vain näkyvillä, kun häpyhuulia erotti... aijjai! Jos joku tietää, miltä virtsatietulehdus tuntuu pissatessa, niin tästä aiheutuva kipu virtsatessa on (muistaakseni) miljoona kertaa pahempi, mutta ei onneksi oo sisällä vaan tossa ulkopuolella! Tänään oon sitten jättäny menemättä vessaan, ellei oo ollut ihan pakko...

Oh, mentiin taas tosi intiimiin, ehkä liikaakin infoa jollekin :D Lähinnä tietty haluisin kovasti tietää, jos joku osais vinkata jotain tähän! Ennen perjantaita ei oo mitään saumaa mennä lekuriin... Uskallanko käyttää bepanthenia tai jotain?
 
Juu SannaKoo voit käyttää Bepanthenia tai sitten Ceridal lipolotion on myös hyvä. Joka paikan vaarattomat tuotteet jotka vahvistaa limakalvoja[:D] t. apteekin täti
 
Kiitos Saparo82! Tosin laitoin jo illalla bepanthenia tutkittuani tuoteselosteita ja googleteltuani :)
 
Huomenia,

Meillä oli tänään neuvolalääkäri ja täytyy kerrankin kehaista että sattu kohdalle todella ihana lääkäri[:D] Masussa oli kaikki kunnossa, vauva kasvaa ja voi hyvin. Sf mitta oli 23 cm, vauvan paino 973 g (syntymäpainoarvio 3500 g) ja mun hemoglobiini 111. Kohdun suussa ei mitään muutoksia, eli hyvältä näyttää. Lääkäri sanoi että vauva alkaa olla jo niin iso että selviäis vaikka päättäis syntyä jo nyt[:D] Oma paino on noussu 7,5 kg, lukema tuntuu aika isolta mutta ei minusta tunnu että ois hirveesti mitään ylimääräsiä tullu. Normaalipainoinen kun olin ennen raskautta. No kerkeehän tuo vielä nousta...[:D] mutta ei nyt ehi enempää kirjotella, kun pittää töihin rientää! Mutta mukavaa päivää teille siskot[:)]

Ihan unohdin että mulle tuli eilen ilmotus että äitiyspakkaus on haettavissa postista, pitäs oottaa ensi viikkoon että joku autollinen voi auttaa sen kanssa kun se painaa 8,5 kg niin en varmaan jaksa sitä pyörällä hakee...[;)]
 
Moi

Ensiksi olen unohtanut aivan onnitella Dizaa tyttövauvasta! Onnea!

Ja Amppu, minä kyllä hämmästelin tuota maidontuotantoasi, en vain muistanut siihenkään kommentoida [:D] Itselläni tulee vain tippoja silloin tällöin.

Hyvin nukuttu yö taas takana, kunhan unesta ensin kiinni sain, ihanaa. Mutta heti aamusta on heikottanut ja pyörryttänyt. TOdennäköisesti johtuu siitä, että olen ottanut lisärautaa kun muistan, enkä joka päivä. Entinen puteli loppui ja samaa ei saanut. Vastaava tuote apteekista on niin ällön makuista, että mieluummin unohtelen sitä ottaa... Nyt sitten muistan taas[8|]
Kävimme eilen mieheni kanssa lukemassa elokuussa synnyttäneiden vimpalta sivulta jutut. Olihan siellä paljon synnytystarinoita ja niiden lukeminen helpotti oman mieheni jännitystä synnytyksen suhteen. Itse en ole oikein osannut, ainakaan vielä, jännittää synnytystä. Kun olo on ollut näinkin tukala jo nyt, ja raskauden aikana kaikenlaista jännitystä vuotoineen ja muineen ja keskenmeno takana, niin enempi se tässä vaiheessa tuntuu helpotukselta. Vaikka en todellakaan toivo että lapsi ennen aikojaan putkahtaa, kestän kyllä nämä kolme kuukautta vielä, kun omaan tahtiin ja omilla ehdoilla saan oleskella.
Hauskaa noissa elokuisten jutuissa oli kommentit siinä vaiheessa kun jo oltiin kotosalla vauvan kanssa; ensinnäkin hyvin lyhyitä piipahduksia ja moni loppui tyyliin - nyt kuuluu makuuhuoneesta tuhinaa, joten pitää  lopetella.
Mitä nyt olen joitain muita kuisia vilkuillut, niin kyllä meillä on aika aktiivista porukkaa täällä, sivuja toisensa jälkeen täyttyy! Se on hyvä, kiitos teille kaikille tästä<3

Nyt taitaa olla sauna lämmin, mies meni kurkkaamaan tuliko postilaatikkoon vielä mitään KELAsta, tietoa äitiysrahoista ja pakkauksesta.

Ajattelin tässä viimeksi eilen, että ei meillä paljon sellaisia virstanpylväitä ole enää. Alkuun oli ekaksi se että tulee 12 viikkoa täyteen ja sitten oli sydänäänet ja  NP:t ja RU:t. Mitäs nyt odotellaan?

Meikä lähtee lauteille
 
Hyvää iltaa arvon odottajat!

Eilen, tiistaina se eka ja ainoa neuvolalääkäri. Nainen. (ei mitään väliä mulle) Kumihanskat napsahti käteen rivakasti ja sormi sisään yhtä rivakasti. Oma mies seisoi vieressä ja piteli kädestä kiinni. Siis minua! Ota ja selviä!

Enkä ollut auennut kymmnetä sentiä. En edes pienen pientä rakoa.Vaikka supistellut on aika reippaasti.

Sf mitta oli reilusti yli käyrän ja nyt sitte tiedossa  kontrolli kahden viikon kuluttua. Kuvitelkaa 30 cm näillä viikoilla! Tiedän kyllä että iso on, mutta ehkäpä se pikkuinen just venytteli ylpeyttään mittanauhan alla. Toisaalta taas eri mittaajat saa keskenään tosi erilaisia tuloksia. Tämä tuntui survovan sormenpäät lapaluihin saakka.

Samoin on kontrolli sokerista parin viikon päähän. Alkuarvot hieman koholla. Nyt loppui meidän äidin karamellin syönti ja pitsat ja PEKONIT. Yhyyy.... Taidan olla ainoa täällä, jonka paino on noussut 12 kg!?!

Silti, mimmit, seksiä pukkaa! Lyllersin aamulla sieniämpäri pullollaan metsästä. Kuistilla tupakoivalle miehelle huutelin, että täältä tuleen sun SUURI RAKKAUS! Siellä se suuteli sydämiä ilmaan rakkaushehkusta posket punaisena. Lakanat menivät taas vaihtoon. Sopivasti lihava, nam!

Eilen illalla telkkaria kattoessa olin TAAS nukahtanut rennosti maha paljaana. Mies lepuutti kättään vatsalla ja kauhisteli, että miten toi voi nukkua kun maha heiluu ja jytiseen joka suuntaan. Oli ollu pikkuisella vaudikas iltajumppa.

Ainiin! IHANAA! Saatiin varattua sieltä kätilöopistolta se HAIKARANPESÄN synnytys tapaaminen. Jännitti, niinkun pikkutyttönä ekalle luokalle mennessä. 26.10 on siis eka tapaaminen ja siihen ne valmennukset sitten jääkin. Synnyttää KUVITTELEN luomusti, niin pitkälle kun mahdollista. Haluan kovasti luottaa kehon alkukantaiseen viettiin synnyttää uutta elämää. Saa nähdä sitten jos minusta pyrkiikin luontoemon sijasta esiin luolamies, joka hampaat verillä raivoaa epiduraalia. Pieksää kätilön nuijalla ja ajaa miehen sateeseen ilman evästä... OIKEESTI:Täytyy rakentaa ihana mielikuva ja luottaa ja luottaa. Kaikki menne kuten menee ja jouluna tuhistaan vauvan kanssa kuusen juurella. Taidan ostaa sille punaiset marakassit lahjaksi.

Lopettelen tähän, ennen kun taas innostun. Sade rummuttaa kattoa runnollisesti! Laitamme saunan pesään tulet ja ruokaa liedelle. Keittoperunoita, jauhelihapihvejä ja itse kerättyjä kanttarelleja kastikkeeseen!
Vielä ne puhtaat lakanat sänkyyn... Ja meillä tiskataan käsin! Se on niin mukavaa!
 
Tervehdys naiset pitkästä aikaa!
 
Oon kyllä maailman saamattomin kirjoittelija. Oon käyny kyllä lukemassa, mutta en oo ikinä oikeen jaksanut ruveta rustaamaan. Eipä tässä tosin mitään erikoista ole tapahtunutkaan.
Viime neuvolassa perjantaina saatiin ne kelapaperit, jotka nyt odottaa vientiä postiin. Neuvolassa oli kaikki muuten hyvin. Sf-mitta oli minullakin 23 cm ja muutkin arvot kunnossa, paitsi raudan syöntiä pitää jatkaa. Hemoglobiini oli vain 118 vaikka olin kuukauden päivät jo rautaa popsinut.
 
Oon täysin kypsynyt jo tähän duuniin, onneksi ei oo enää kuin syyskuun loppuun ja lisäksi mulla on viikko lomaa käyttämättä, joten voin lopettaa vielä aikaisemmin. Ei millään jaksaisi aamulla nousta kun on jo niin pimeää ja yöt katkonaisia, kun uni ei meinaa tulla. Näin muuten viime yönä unta, että synnytin pienen poikavauvan, jolla oli kyllä ihan jumalattoman iso pää. Synnytys ei sattunut yhtään ([:D]) ja vauva ikäänkuin vain tulla tupsahti. Kanniskelin sitä sylissä ja se oli ihan lämmin ja pehmoinen pikku käärö. Mukava uni!
 
Vähän samat fiilikset kuin Pranametrilla, ettei tässä oikeestaan ole mitään erikoisempaa välietappia enää ennen synnytystä. Sen takia varmaan rupeekin tuo synnytys jo hieman päässä pyörimään. Ei kyllä varsinaisesti pelota, enemmänkin olen utelias sen suhteen, että kuinka pärjään ja millaista se kipu sitten onkaan?
 
Työkaveri muuten lupasi antaa minulle niiden vanhan sitterin, jeejee, ei tarvi sitäkään hankkia. Ihan kummallista kun ainoa asia jonka olen vauvalle ostanut on turvakaukalo, mutta silti mulla on jo kaikki kamat valmiina hoitopöydästä kestovaippoihin. Ok, ostin mä sille 2 bodya H&M:ltä kun olivat niin söpösiä, mutta muuten kaikki on saatuja tavaroita. Ei tosiaan rasita kukkaroa vielä tässä vaiheessa tämä lapsen hankinta.
 
Yksi hankinta mikä kyllä on vielä edessä on astianpesukone. Päätettiin, että sellainen muuttaa meille ennen vauvan tuloa hieman helpottamaan vauva-arkea. Täälläpäin on vaikka kuinka ja paljon elektroniikkakirppiksiä ja huolto- ja myyntiliikkeitä, joista saa poistettua käytettyjä astianpesukoneita tosi halvalla ja saa vielä vuoden takuun päälle. Ajattelin tutustua tarjontaan sitten lokakuussa kun oon kotona ja on aikaa soitella ja käydä kattomassa. Heivattiin muuten myös vanha telkkari pihalle, kun meillä ei ole ikinä ollut digiboxia, niin se on kohta kaksi vuotta seissyt tyhjänpanttina. Nyt päätettiin, että hankkiudutaan siitä eroon ja fiksattiin sen paikalle tietsikkanurkkaus. 
 
Mutta juu, taidan palailla töiden pariin. Voikaa hyvin ja kasvatelkaa masuja.
 
ps. SannaKoo: miten sun tomaatit voi? Ehditkö saada satoa? Mun minitomaatit on jo mukavan oransseja, ei tarttis nyt kuin pari aurinkoista päivää niin avot! Tosin ne voi ottaa myös sisälle ja ne kypsyy vaikka keittiön pöydälläkin, jos tuntuu että säät vaan pysyy huonoina.
 
Takaisin
Top