Joululahja tulossa!

Huomenta! Ei tässä näköjään saa hetken mielen rauhaa, tänään tuli taas ruskeaa vuotoa aamulla pyyhittäessä :/ Viimeksi kun oli kemiallinen raskaus, tuhruttelin viikon verran joka päivä ja sitten aukesi hanat.. Ei hyvältä näytä, itkettää jo valmiiksi. Tuntuu että tyssää tämä esikois-projekti heti alkuunsa, kun vasta 3 yk yritetty ja kohta varmasti jo kaksi km tullut. Rasittavinta odotella keskenmenon alkamista..
 
Huomenta!

Nekkutikku, on varmaan ihan tosi ahistava olo, en voi ees kuvitella... mutta mitä olen lukenut ja kuullut niin paljonhan noita vuotoja näin alkuvaiheessa on monella ollut ja kaikki mennyt hyvin loppuun saakka! Voimahali sulle <3

Itse sain nyt sen neuvolan varattua, toukokuun 20. pvä mennään ja siinä vaiheessa viikkoja 10+1?? Muistelen, että aiemmissa raskauksissa eka neuvolakäynti on ollu jotakuinkin viikoilla 8-9... Lienee tämäkin asia muuttunut sitten 9 vuoden aikana :)
Isäntä intoilee sen varhaisultran varaamista joten kai se on sinnekkin soitettava ja varailtava aika johonkin kolmen viikon päähän.
Nyt siivoushommiin (ihana vapaapäivä...)

Inkeri & Hilma 4+3
 
jippii eka ultra 22.4 :) kumpa aika menisi nopeasti. onko muilla odottajilla vatsakipuja? itsellä on hieman kuukautismaisia kipuja ollut koko ajan. rinnat ovat kipeät ja kivikovat 
olen miettinyt että kiinnostaisiko teitä perustaa joulukuunmammojen ryhmä facebookiin? siellä voisi myös kirjoitella ja kertoa kuulumisia? 
 
Moikka.
Mulla on ollu ny parina iltana menkkamaisii kipuja ja rinnat on tosi kipeet, tuntuu et ne paisuu paisumistaan.. :p
Voisin hyvinki liittyy ryhmään feissaris, kuhan on salainen.. :)
 
Mulla on kans ollu sellasta ajoittaista jomottelua tuolla alavatsalla. Ja tunteet on pinnassa, itkeskelen tämän tästä ja vaikka mille. Ja hajuaisti on herkistynyt.

Mä en halua varhaisultraan tällä kertaa, kun edellisellä kerralla siitä tuli vaan "tieto lisää tuskaa"-fiiliksiä. SIllon siellä alkoin vieressä näkyi nestekeräymä ja lääkäri epäili sen olevan vuotoa istukasta. Ja toisessa munasarjassa oli isohko kysta. Sit odoteltiin kontrollia pari viikkoa sydän kurkussa, et kuinhan käy, mutta onneks seuraavalla katsomisella nestekeräymä ja kysta olivat pienentyneet ja pienen pieni sydän hakkas vimmatusti. Ilman sitä varhaisultraa olisin vaan ollut iloinen odottaja, mutta ne kaks viikkoa siinä välissä oli mun elämän pisimmät...

Mä voin myös liittyä facebook-ryhmään, jos joku muu sen tekee ja se on salainen.

Me ei olla vielä tuolle esikoiselle mainittu asiasta. Jonkin verran ilmassa mustasukkaisuutta tuota pikkusiskoaan kohtaan, et turha ihan vielä järkyttää lisää...
 
joku ihana ihminen vois tehdä sen ryhmän faceen :) itselle tuo eka ultra menee rv 7. Lapsi sai alkunsa koeputkihedelmöityksestä joten on ilmeisesti enemmän tarkkailua raskaudessa? onko täällä muita ketkä ovat koeputkihedelmöityksellä plussanneet?  hirveä pelko koko ajan km:sta  :( 
 
Toivottavasti jatkatte myös tälle puolelle kirjoittelua, vaikka FB:hen perustaisittekin ryhmän...

Mä palailin tossa iltapäivällä tiputuksesta, kun muutaman päivän rajumman oksennusrumban jälkeen olin jo ihan finaalissa. Tutut ohjeet usein ja vähän syömisestä tuli jälleen ja lisäksi vähän komentoa siitä, että se on vaan pakko nyt koittaa juoda. Join siinä sit hoitsun silmien edessä 2 dl vettä kerralla ja noin 2 min myöhemmin ne lens kaaressa ulos. Ehkä mun pointti tuli selväks ;). 

Niin ja Heitsku: Täällä masuasukki saatu aikaan inseminaatiolla, IVF aika oli jo varattuna, mutta sitä ennen tulikin plussa :O

(5+0)
 
Heitsku: Meillä ivf-hoidolla onnistuttiin. Kyl vähän jännittää, enemmän jostain syystä pelkään tuulimunaa. Neuvolaa en ole vielä varannut, ens viikolla varhaisultra polilla. On mulla kyl aika vahvat oireet, et haluaisin uskoa että kaikki menee hyvin.
 
Mä voin kans lähtee naamakirjaryhmään mukaan, enkä oo silti täältä häviämäs..

Mul on mitä erikoisempia nippailuja ja näppäilyjä jatkuvasti. Tissit on kasvanu jo yhen kuppikoon ja pahuksen kipeet on.. Hajuaisti jonkin verran parantunut ja nälkäsenä etoo paljon. Seulonnoistakin joku kysy, mä aion mennä. :)
 

No onpas outoa kun mun nimimerkkini ei näy ollenkaan. :(

Tänne on iskenyt järjetön väsymys. Voisin vaan nukkua, tosin se on hiukan hankalaa vuoden ikäisen pojan kanssa joka menee ja touhuaa koko ajan. Onko kellään hyviä vinkkejä väsymyksen taltuttamiseen?

Mimmu ja masutonttu 5+3(?)

 
Heips!

Täällä olo myös edelleen entistä enemmän kuvottava, rinnat aivan turvoksissa ja alavatsalla paineen tunnetta ajoittain ja menkkamaista kipua.

Varhaisuä tulossa 22.4.13, hiukan jännittää.

Fb:seen ois kyl kiva ryhmä perustaa, jos joku sen sinne tekee:)

Kaikille tsemppiä odotukseen
 
Kesken menee! Illalla alkoi verinen vuoto. Huomenna pitäisi lähteä ulkomaille ja en tiedä kuinka selviän vuodon kanssa lentokoneessa, kuulemma vuoto voi olla jotain ihan järkyttävää. Kipu onneksi helpottaa riittävällä särkylääke määrällä.. Toivotaan että joskus saisimme onnellisen odotuksen jälkeen vauvan syliimme. En tiedä kuinka suhtautuisin seuraavaan raskauteen, nyt jo kaksi mennyt kesken.. Kaikki muut suvun naiset ovat olleet superhedelmällisiä ja tälläistä ei ole ollut heillä.. Suru on suuri! Jatkan haaveilojoiden puolella.. Toivon kuitenkin teille muille onnellista odotusta <3>
 
Voi Nekkutikku, halaus sinulle :(
Inkeri 32, mulle ainakin ohjeistettiin ekassa raskaudessa neuvolatätin toimesta, että eristysasiakkaiden (esim. ESBL) luona voin hyvällä omalla tunnolla jättää käymättä...ihan jo oman mielenterveydenkin vuoksi, koska sitä rupee helposti ajattelemaan tässä tilassa, että mitä jos saikin tartunnan, vaikka olisi noudattanut kaikkia hygieniasuosituksia. Näin aion tässäkin raskaudessa toimia.
On; oireet yhä tosi vähäiset, vatsaa painaa ja välillä nippailee, rinnat tai lähinnä nännit on arat, kuvotusolokin on nyt tosi vähäistä...ainoa selkeä muutos normaaliin on superherkkä ärtymiskynnys, mitä mulla ei normaalisti ole. Tosin selkin voi johtua työstressistä ja raksahommien aiheuttamasta paineesta...pää varmaan tahtoisi jo muuttaa omaan uuteen kotiin ja päästä sisustamaan. Mieltä kalvaa kaikki mahdollinen, mutta olen päättänyt pistää varhaisultraan menevät rahat vauvan huoneen sisustamiseen eli asennoitua tähän raskauteen nyt mahdollisimman positiivisesti.
 
Nekkutikku: Voi ei :(. Paljon voimia teille ja onnea uuteen yritykseen!

Mä päivittelen ittestäni lisää, kun jotain päivitettävää on. Nyt on ollut pari päivää sellanen tosi tyyni ja rauhallinen olo, eikä mitään oireita raskaudesta. Apua, kuulostipa pelottavalle, kun sen kirjoitti :D. Mutta onko muilla ollu tällästä? :/

En ajatellut mennä varhaisultraan, mutta se neuvola-aika pitäis varmaan saada varattua... :)

 
 
Nekkutikulle voimia eteenpäin!

Mulla ei edelleenkään pahoinvointia, mut toi närästys on ihan järkyttävää. Ihan sama mitä syö tai on syömättä... Hapanta tekee mieli ja se selkeesti kyl pahentaa närästystä. Rinnat eii niinkään arista, mut heräsin yöllä, kun toinen nänni oli ihan kun tulessa.

Neuvolaan soitin ja sain sovittua ekan oman käynnin tuon neitokaisen 6kk tarkastuksen yhteyteen. Alun perin olin ajatellu ottaa asian siellä vasta puheeks, mut soitin silti ja täti oli tyytyväinen soitosta, kun se aika on 7+ viikolla ja seulat pitää ottaa siitä parin viikon päästä.

Mulla on aina ollu hemoglobiini tosi hyvä, myös odotusaikoina. Nyt oon miettiny, et onkohan se nyt jostain syystä laskenu, kun oon viime aikoina saanu herkemmin mustelmia ja ajoittain huimaa...

Viimeraskaudessa mulla oli lievää raskausdiabetestä, rasituksessa paastoarvo oli koholla ja sitä seurattiin loppuraskaus. En tarvinu insuliineja tai muuta lääkitystä, ruokavaliolla selvisin. Tosta tietty seuraa se, et se rasitus tehdään jo aiemmin tällä kertaa, käsittääkseni ja ilmeisesti joudun ite taas seurailemaan niitäkin arvoja.
 
Nekkutikulle paljon voimia!!!

ON:tänää olis sit virallinen eka lääkärineuvola. Jotenkaan ei (vielä/enää) jännitä lainkaan, kuitenkin oon jo nähny sen pienen herneen <3 Eniten odotan et varmistuu LA, on se sit mikä hyvänsä.. 
 
Nekkutikku: paljon voimia teille <3

Täällä oireet edelleen myös tosi vähäiset, väsymystä on koko ajan enemmän, alkuviikon vihlasut yms on jääneet nyt pois, mutta ehkä hiukan rintojen arkuutta on ollut öisin.
Ja minä myös meinaan osallistua seulontoihin :)
 
Voimia Nekkutikku <3

aattelin että voisin laittaa sen naamakirjaryhmän alulle :D nyt vaan tarttisin teistä jonkun kaverikseni että voin perustaa sen. Joku rohkee?   
 
Tein testin kp38 ja plussa tuli. LA mahtava 11.12.13 ja nyt 5+1. Esikoinen 1v3kk. Laitoin Heitsku viestiä facebookista :)
 
Takaisin
Top