Joululahja tulossa!

Mulla on kanssa toi angelsounds doppler,mutta ostin 25e facebookin kirppikseltä yheltä naiselta. Itsehän en ole vielä saanut ääniä kuulumaan ja viikot nyt 8+4...kai mulla on sitten kohtu niin takana tai istukka jossain piilossa tai sitten mulla ei ole lasta ollenkaan..:/ ärsyttää kun ajatukset menee väkisinkii negatiivisiksi. mutta niin,ohjeissa sanottiin että tolla saa kuulumaan rv 9-12 välillä,joka viikko olen kuulostellut joten uskon nyt vaan että mulla on niin pienet viikot vielä tai sitten en vaan osaa etsiä vaikka häpyluun kohdilla pyörittelen doppleria ja vähä siinä alavatsan tuntumilla.
 
Babytoy: sulla on vielä aika varhaiset viikot, toki jos kohdun asento, istukan paikka, vatsan peitteet ja vauvan sijainti on optimaaliset, niin voi olla että saat sydänäänet kuulumaankin.. Tiedän kyllä nuo epätoivoiset ajatukset dopplerista, itsellä kesti viikko dopplerin saapumisesta ennen kun sain äänet kuulumaan.. Ei ollut kiva viikko :sad001 Eli itse sain äänet kuulumaan rv 11+0 ja sen jälkeen olen saanut ne joka kerta kuulumaan :)

Doppleri on tosi ihana ja mieltä rauhoittava silloin kun äänet kuuluu, mutta jos ne ei kuulu niin se on ihan kamala laite! Kyllä sinäkin saat ne kuulumaan! :) Ei muuten kannata pitää laitetta ihan täysillä, äänet erottuu paremmin siten. Ja paras asento on, kun makaa sohvalla/ sängyllä ja jalat on reunan yli. Siten kohtu on eniten "ylhäällä".
 
Mulla on kans tuo Angel sounds doppler, olisko ollu hintaa huimat 25€ 12-16 viikoilla ohjeessa tosiaan sanotaan et äänet saa kuulumaan. Mut itse sain äänet kuulumaan kyllä jo rv 11+2 :) Vaikka läskimakkaraa edestä löytyykin. Monesta asiasta tosiaan riippuupi. On se vaan maailman ihanin ääni se pienen sydämen vinha syke :Heartred
 
Huomenia, perjantaina oli sitten ensimmäinen neuvola ja yritti hoitaja kuunnella muttei saanut kuulumaan... Olin kyllä kuulevinani jotain todella heikosti ja jostain todella kaukaa, mutta en odottanutkaan että ne nyt vielä kuuluisivat... oloja ei vieläkään mitään joten pelkotilat aina satunnaisesti nostavat päätään...

Onnenkantamoinen, tuon tickerin saat pois näkyvistä kun menet omiin asetuksiin ja sieltä se kohta oliko allekirjoitus ja tickerit tms... Hyvä jos teillä onnistunu noin se tyhjennys :Heartred

nekkutikku: onnittelut iloisista uutisista :)

LittleMyy: jos joku kantaminen alkaa nippailemaan niin kannattaa jättää muille kantamiset... Kohdunkasvu voi aiheuttaa vihlauksen tuntemuksia jotka välillä voi sattua ihan äärettömän paljon, etenkin kun mulla kolme leikattu niin kiinnikkeiden venyminen sattuu suuresti. Kannattaa mielestäni suoraan jättää kantamiset muille jos yhtään juimii, ihan vaan varoiksi.

Neuvolakuulumisista tähän väliin sen verran että ei ihme jos väsyttää ja teki mieli maksakastiketta jokunen viikko sitten... Hemoglobiini 99... No hoitaja sanoi että hän ei voi suositella rautaa ennenkuin on 12 viikkoa täynnä... No neuvolalekuri mulla vasta noin kolmen viikon päästä joten painun sitten huomenna työterveyteen lääkärin puheille niin raudanpuutteesta kuin allergialääkkeistä/lunssasta. En tiedä onko lunssa vai ei mutta eilen otin pari parasetamolia jotka auttoivat ikävän tuntuiseen kurkkuun ja vuotaviin silmiin, mutten nyt sitäkään tahtoisi joka päivä alkaa ottelemaan... Ostin myös levolacia ja hyi helvetti kun maistui hunajalle... tänään pitäisi kohta toinen satsi ottaa... En uskaltanut ottaa sitä vaadittavaa 30ml sillä mulla ei ole mitään kokemuksia tollasista, joten noin 20ml otin eilen ja nyt sitten tänään jatkan samalla annostuksella...

Liinu: liikkuminen ei juu vahingoita äitiä tai vauvaa, mutta raskaita asioita ei suositella nostettavan...

Nyytikki: toivotaan että yllätyt positiivisesti ultrassa, teillä ei vissiin ole ollut varhaisraskauden ultraa? Vaikka eipä sekään poista pelkotiloja ja epäilyjä kuten esim täällä :D Kun se pelko tulee niin sille ei voi minkään... Ärsyttävää...

Babaytoy: edes varhaisraskauden ultrassa lääkäri ei kuuntele, tai kokeile kuunnella sydänääniä ennenkuin viikkoja on kasassa yhdeksän, ja sehän tehdään sisäkautta se ultraus. Joten ei syytä huoleen, kannattaa odotella sinne viikolle 12 ennenkuin edes kokeilee.

Itse miettiny kanssa tota dopplerin ostoa, ehkä sitten kun neuvolastakin löytyy (niillä tosi huono kone täällä, varmuudella viikolla 14 saavat kuuluviin...) sydänäänet...

Oma olo edelleen siis sama epätietoinen, samalla yritän pyyhkiä negatiiviset ajatukset pois ja muistaa ajatella kaveria mahassa ja toivoa parasta... Parisen viikkoa odotusta ainenkin ennenkun ultra-aikaa saadaan... mutta onpa tässä tekemistäkin josko se auttaisi ajan kulumisessa...
 
Mulla kävi kotidopplerin kanssa niin et 8 viikolla ja 9 kuulu, mut sit ei enää kuulunut mitään vaikka etin pitkään.. seotahan siinä meinas :p Lääkärineuvolassa äänet kuului hetken mutta samana päivänä ei kotona.. ilmeisesti syy on siinä että istukka on kasvanut ja se on edessä.


Joku TYKSin esitys minkä löysin netistä kun etin tietoa dopplerin turvallisuudesta sano, että uä-tutkimusta pidetään turvallisena, mutta erityisesti ekan trimesterin aikana doppleria pitäis käyttää vain lääketieteellisestä syystä eli mahdollisimman harvoin ja lyhyen ajan, joska siinä se aalto on jotenki tasaista ja samansuuntaista, niin se kuumentaa kudoksia ja saattaa häiritä herkkää kehitysvaihetta ja eläinsikiöille oli aiheuttanu jotain pysyvämpää häiriötä. Joten sen takia en oo uskaltanu mitään tunnin etsimissessioita pitää.. muutaman minuutin vaan kerrallaan (ennen ku luin ton, etin kyllä melkein tunninkin silloin kun en yhtäkkiä löytänykkään enää sykettä) . Mutta kyllähän noita aika paljon käytetään, joten ei varmaan ainakaan mitään sellasta selvää haittaa tai vaaraa oo tullu esiin kun niitä kerran saa myydä.
 
Muokattu viimeksi:
Minäki uskaltaudun nyt kirjoittamaan tänne kun tämä alkuraskaus on ollut aika vaikeaa moneltakin tasolta. Eli mulla menossa rv 9+2 eli LA olis 27.12 :happy090 Raskaus on ollut vaikea, koska lapsen isä ei halua olla tekemisissä meidän kanssa (tapailimme vasta kun tulin raskaaksi). Sanoi että toivoo sydämmestään että teen abortin ja että abortin voi kuulemma unohtaa, mutta lasta ei ( sanoo kolmen lapsen isä). Kahdesti tätä yritinkin käydä tekemässä, ja toisella kerralla olikin niin lähellä että pidin keskeytystbl kädessäni, mutta iski niin kamala pakokauhu ja en meinannut saada henkeä, kun tajusin että mitä olisin ollut tekemässä. Jotenka päätin pitää lapsen kaikesta huolimatta. Itselläni siis eri miehen kanssa jo nelivuotias poika, elämäni valo :Heartred Meillä yhteishuoltajuus. Hyvin on sujunut nyt, aikasemmin ei poika kiinnostanut.

Plussasin terkkarin vastaanotolla kun olin menossa vaihtamaan ehkäisyäni (papakoe jne jne). Raskaus tuli suurena yllätyksenä koska söin Cerazettea. En osannut aavistaakkaan, kunnes terkkari vauhkoontui kellon ja testin katsomisesta. Toi testin sitten minulle kun minuutit oli kulunut ja kysyi, kuinka monta viivaa näet....sitten se todellisuus iski.

Piti kysyä että onko fbssä jotakin ryhmää mihinkä voisi liittyä ? Ja onko ryhmä näkyvä ryhmä ? kun en haluaisi vielä tässä vaiheessa että kaikki fb-kaverini tietävät, mutta haluaisin kumminkin päästä jo turisemaan ja iloitsemaan tästä raskaudesta, vaikeasta alusta huolimatta.
 
Tervetuloa Jenspa :) laita mulle meiliin linkki omaan fb-profiiliisi, lisään sut kaveriksi ja ryhmään ja sitten poistan kavereista. Ryhmä on salainen eli ei näy kenellekkään muulle kuin ryhmän jäsenille eikä löydy kenenkään meidän profiileista tai ylipäätään koko facesta, muille siis kuin ryhmäläisille. osoite tetskui@gmail.com
 
Ja onpas ollut melkoinen alku teillä :O Teit varmasti kuitenkin oikean ratkaisun, kaikella on tarkoituksensa... :) Täällä taisi olla joku muukin kenellä ei ole isä kuvioissa joten vertaistukeakin pitäisi löytyä
 
Nyt iski sitten flunssa koko voimallaan. Olettekos te muut olleet kipeenä? Miten olette selvinneet? Uskaltaako mitään droppia ottaa vai kärvistelläänkö vaan..?
Harmittaa, että nyt on kipeenä, kun juuri alkoi ällötys väistyä. Eihän tässä pääse ikinä salille tai koiran kanssa lenkille.
 
Ota ihmeessä Parasetamolia. Alkuraskauden nappailin sitä koviin alamahakipuihin ihan jo sen takia, että en murehtisi kipua niin kovasti. Eihän se paranna mutta oloa helpottaa. Itse kilahtelin tukkoisen nenän kanssa viikoilla 4-6 kun kaikista nenäsuihkeista varoitellaan mutta Yliopiston apteekista sanoivat että Nasolinia voi ihan vapaasti käyttää. Ja Bafuciniakin otin kurkkukipuun - muistaakseni siinä jopa luki, että voi käyttää raskauden aikana. Paranemisia!
 
Paranemisia flunssaisille! Ei ole kiva kun raskaana ei saa/uskalla kaikkia lääkkeitä ottaa vapaasti niin kuin normaalisti. Olen tällä kertaa pysynyt terveenä mutta muistan vielä viime alkuraskauden kauhea keuhkoputkentulehdus. :sad001

Vietän näin alkuviikosta pari lomapäivää kun jonkin verran on vielä varastossa viime vuodelta. Olen ollut itsekäs äiti ja vienyt tyttöni päiväkodille että saisin nukkua, kun viime viikolla väsymys meni niin hankalaksi että itkin töissä ihan pienistäkin vastoinkäymisistä. Eilen nukuin melkein puoleenpäivään asti ja tänään heräsin 11.00. Vähän väsytti. Nyt tuntuu paljon paremmalta ja uskoisin että loppukesä menee sitten hyvin ja toivon mukaan jaksan olla töissä kesälomiin asti. Kohtahan se alkuraskauden väsymys on pakko väistyä!

Huomenna sitten np-ultra, onneksi heti 9.20 aamulla ettei tarvitse koko työpäivän jännitä. Jännittää toi niskaturvotus kun on jo ikää 31v. En tiedä missä vaiheessa kromosomipoikkeamien riski alkaa kasvamaan mutta joskus 30v jälkeenhän se on. Kuitenkin aika luottavainen olo, että kaikki olisi kunnossa. Tulee sitten hirveänä shokkina jos ei olekaan...
 
Täältä liittyisin joukkoon pidemmän aikaa keskustelua jo seuranneena, listalle kävinkin ilmottautumassa. Ennestään on nyt 1v. 7kk meneväinen tytöntyllerö. Kolmas raskaus, edellinen päättyi rv 8+6 (keskeytynyt keskenmeno) ja siksi vähän varauksella vieläkin ja näin myöhään uskaltaudun kirjottelemaan.
Tämä raskaus tuli aivan ylläri pyllärinä ja la olis tod.näk. 19.12 voipi vielä muuttuakki ja tuskin mennäänkään ihan viikoille 40+ asti. Tänään kävin lääkärineuvolassa ja siellä köllöttelivät ja pyöriskelivät :love2 , vastasivat viikkoja 11+1 (menkoista laskettuna olis 10+5), jos kaikki menee hyvin niin olis siis tulossa tuplat!
Tiputtelua on ollut jonkin verran ollut pitkin raskautta ja niiden ja kipuiluiden takia kävinkin päivystyksessä jo aiemmin ja sieltä laitettiin naistentautienpolille viikonpäähän aika, koska vaikka viikkoja oli 7+4 ei näkynyt kun raskauspussit, ja itse olin ihan varma että on tuulimuna, siellä polilla sitten kuitenkin vastasivat jo ihan viikkoja 8+4, siksikin siis hieman varauksella suhtaudun tähän raskauteen edelleenkin.. Kovasti jännittää jo seuraava ulta joka siis np-ultra, kunhan sieltä se kutsu sinne, mutta eiköhän se parin viikon sisällä jo ole :)
 
Heippa kaikille odottajille :) Oon tätä foorumia sen kuukauden päivät lukenu ja nytte vasta aattelin että tuun mukaan ku nuo juttu kaverit meinaa olla vähissä, sillä muutin juuri miehen kanssa uudelle (minulle uudelle) paikkakunnalle Ja sinne jäi muuton mukana lähes kaikki ystävätkin. Varsinkin ne kaikki joilla on jo lapsia tai tulossa lapsia. Viikko sitten oltiin np ultrassa ja maanantaina oli neuvola ja ensimmäinen lääkäri ja kaikki hyvin pienellä ja hyvä pulssikin siellä kuului. Eli meille esikoinen tulossa ja nytte 13+3 eli LA 1.12. Toivotan suunnattomasti onnea kaikille odottajille. :)
 
Ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin.
Suurperheellistyminen siis jatkuu :love017

Laskettu aika siirtyi kuudennesta kymmenenteen päivään, mutta se oli odotettavissakin, kun en muistanut varmasti millon mun vikat menkat alkoi. :dontknow
 
MItä mieltä ootte, varsinkin kaikki jotka useammatta kertaa raskaana ja ootte jo tunteneet kertaalleen ensimmäisiä pieniä liikkeitä..

Kuvittelenko mä vaan, vai voiko olla mahdollista tuntea liikettä jo 13+2 tai oikeastaan jo 12 viikolta alkaen..
 
Muokattu viimeksi:
Jaa-a, yleensä ekan kanssa ne tuntuu vasta aika myöhään. Mulla oli joskus ehkä 19. viikolta asti varmoja liikkeet, sitä ennen tuntui niinkuin ois perhonen lepattelemassa tuolla mahassa ja ne oli sitten niitä liikkeitä. Mut en osaa sanoa onko mahdollista, voi hyvinkin olla. Tosin ei ne kovin selkeesti voi tuntua, tommosena lepatteluna ehkä.
 
Takaisin
Top