Huomenia, perjantaina oli sitten ensimmäinen neuvola ja yritti hoitaja kuunnella muttei saanut kuulumaan... Olin kyllä kuulevinani jotain todella heikosti ja jostain todella kaukaa, mutta en odottanutkaan että ne nyt vielä kuuluisivat... oloja ei vieläkään mitään joten pelkotilat aina satunnaisesti nostavat päätään...
Onnenkantamoinen, tuon tickerin saat pois näkyvistä kun menet omiin asetuksiin ja sieltä se kohta oliko allekirjoitus ja tickerit tms... Hyvä jos teillä onnistunu noin se tyhjennys
nekkutikku: onnittelut iloisista uutisista :)
LittleMyy: jos joku kantaminen alkaa nippailemaan niin kannattaa jättää muille kantamiset... Kohdunkasvu voi aiheuttaa vihlauksen tuntemuksia jotka välillä voi sattua ihan äärettömän paljon, etenkin kun mulla kolme leikattu niin kiinnikkeiden venyminen sattuu suuresti. Kannattaa mielestäni suoraan jättää kantamiset muille jos yhtään juimii, ihan vaan varoiksi.
Neuvolakuulumisista tähän väliin sen verran että ei ihme jos väsyttää ja teki mieli maksakastiketta jokunen viikko sitten... Hemoglobiini 99... No hoitaja sanoi että hän ei voi suositella rautaa ennenkuin on 12 viikkoa täynnä... No neuvolalekuri mulla vasta noin kolmen viikon päästä joten painun sitten huomenna työterveyteen lääkärin puheille niin raudanpuutteesta kuin allergialääkkeistä/lunssasta. En tiedä onko lunssa vai ei mutta eilen otin pari parasetamolia jotka auttoivat ikävän tuntuiseen kurkkuun ja vuotaviin silmiin, mutten nyt sitäkään tahtoisi joka päivä alkaa ottelemaan... Ostin myös levolacia ja hyi helvetti kun maistui hunajalle... tänään pitäisi kohta toinen satsi ottaa... En uskaltanut ottaa sitä vaadittavaa 30ml sillä mulla ei ole mitään kokemuksia tollasista, joten noin 20ml otin eilen ja nyt sitten tänään jatkan samalla annostuksella...
Liinu: liikkuminen ei juu vahingoita äitiä tai vauvaa, mutta raskaita asioita ei suositella nostettavan...
Nyytikki: toivotaan että yllätyt positiivisesti ultrassa, teillä ei vissiin ole ollut varhaisraskauden ultraa? Vaikka eipä sekään poista pelkotiloja ja epäilyjä kuten esim täällä :D Kun se pelko tulee niin sille ei voi minkään... Ärsyttävää...
Babaytoy: edes varhaisraskauden ultrassa lääkäri ei kuuntele, tai kokeile kuunnella sydänääniä ennenkuin viikkoja on kasassa yhdeksän, ja sehän tehdään sisäkautta se ultraus. Joten ei syytä huoleen, kannattaa odotella sinne viikolle 12 ennenkuin edes kokeilee.
Itse miettiny kanssa tota dopplerin ostoa, ehkä sitten kun neuvolastakin löytyy (niillä tosi huono kone täällä, varmuudella viikolla 14 saavat kuuluviin...) sydänäänet...
Oma olo edelleen siis sama epätietoinen, samalla yritän pyyhkiä negatiiviset ajatukset pois ja muistaa ajatella kaveria mahassa ja toivoa parasta... Parisen viikkoa odotusta ainenkin ennenkun ultra-aikaa saadaan... mutta onpa tässä tekemistäkin josko se auttaisi ajan kulumisessa...