Joululahja tulossa!

Oih, 12+0 tänään ja tosi onnellinen fiilis kun vielä kaikki eilen ultrassa oli hyvin! Mitään ei ole koskaan varma tietenkään mutta nyt tuntuu että ehkä kuitenkin alkaa olla hyvät mahdollisuudet. Ja vähän enemmän uskaltaa esikoisen kanssa puhua tulevasta vauvasta. Hän on muuten nimennyt jo vauvaa. Pitää olla pikkuveli ja sen nimeksi tulee Elvis. :laughing002 On kertonut päiväkodissakin jo Elviksestä. Ihana pikku prinsessamme. :love017

Noista liikkeistä en osa sanoa, itse tunsin myöhään esikoisen kanssa, joskus rv 19-20. Joku FB:n puolella kertoi että kätilö ultrassa oli sanonut että on kyllä ihan mahdollista tuntea jo joskus rv 13.
 
:) Kiva kuulla Mrs Q, että kaikki masussa hyvin. Mä olen kuule yli 35, joten ei ole syytä huoleen, jos tuntee itsensä vanhaksi...yks tuttu sai justa vauvan ja oli yli 40.
Mä kans olen tuntenut vatsassa jotain outoa ja nimen omaan tuolla alavatsassa eikä suolistossa, joka on jo aika paljon ilmeisesti noussut ylös tuolta alhaalta näillä viikoilla. Mut olen kyllä tähän asti ajatellut sen olevan joku paukku, joka pyörii suolistossa :blob8eikä löydä enää tietä ulos...muutenkin kun tuntuu toi ummetus olevan päivän sana...
Täytyykin siis tunnustella tarkemmin, kun ei se oikein sellaselta tavalliselta suolistoaktiviteetilta tunnu (ärtyneen paksusuolen omistavana tiedän aika tarkkaan oman mahan liikkeet ja esim. sen milloin on paras aika etsiä lähin vessa).
Nytkin tässä istuessa tuntui ensin tuossa oikeassa laidassa ihan kuin joku naputtaisi sormella hallästi mahaa ja sit se tunne siirtyi hiukan keskemmälle. Mut voi olla tosiaan mun oman mielikuvituksen tuotetta...toi perhosen lepatus itse asiassa kuvaa aika hyvin sitä tuntemusta.
 
Joo ei kannata huolehtia yhtään sen enempää vaikka oiskin jo ikää :) Mulla oli 30 esikoista odottaessa ja nyt 33. (Mietinkin jossain vaiheessa varsinkin FB-ryhmää lukiessa että pitäisköhän meidän vanhusten avata oma ketju ;D)
 
En ollu kuullukkaan tosta dopplerin vaarallisuudesta, mutta no se rauhotti hetkeksi pään, eli en tilannu mistään doppleria yms... No nyt sitten oli tullu se kutsu sinne nt-ultraankin... viime vuonna se kerettiin saaha se kutsu ja alkoi vuoto... Neuvolasta ei saa mitään apua pelkotiloihin mutta toisaalta tekis mieli tänää soittaa sinne josko ne kokeilis taas kuunnella... plus kattois sen mun hemoglobiinin vaikka en ole kyl ku pari päivää obsidania veelly...

Tervetuloa kaikille uusille :)

annushka: mulle työterkkari määräs viikon sairaslomaa kun menin maanantaina valitteleen oudosta lämmönnoususta ja kyselin allergialääkkeistä... Sitä ollaan nyt sitten jumitettu täällä kotona, no eilen kävin kyllä kaupassa ja sain haettua ton nenäsumutteenkin, farmaseutti ensin neuvoi ottamaan toista, mutta löysin ite sellasen joka sopii niin raskaana oleville kuin kaks vee täyttäneillekin (allergiaoireisiin siis nenäsumute, nuhasumutteitahan ei saa raskaana ollessa ottaa ) Heinix Nasal. Dropeista sen verran että parempihan on olla ottamatta, mutta jos on pakko, siis jos esim särkee päätä ni parasetamolia saa ottaa. Mutta jos saat vaan maata rauhassa ni älä ota mitään. Jos kuume nousee hurjan korkeeksi ni lääkäriin.

Tinttara: miten joku on sanonu että nasolinia sais ottaa??? mitään nuhanenäsumutetta ei sais käyttää raskaanaollessa!!! Aika jännä :/

MrsQ: onko sullakin raudat alhaalla kun noin väsyttää? Itehän käyn joka ilta nukkumaan viimeistään puol yheksän kun ei vaan jaksa pysytellä hereillä...

Dodomino: onnittelut tuplista!!!

mamunen: sitä uskoo omiiinkin iloisiin tuleviin ultrakuulumisiin kun lukee muiden omista :Heartred

Aeria: liikkeistä puhelit, mulla heittää päässä ihan älyttömästi sillä olin muka tuntevinani jotain todella alhaalla vatsassa pari pv sitten... Muuten en muista yhtään milloin aloin tuntemaan liikkeet...

rozie: minäkin 33v tänä vuonna täyttänyt :) Esikoisen kohdalla olinkin sitten 18v :b

Mutta joo... taidan kokeilla neuvolantätille josko se tahtois vähä kokeilla... vaikka kuten sanoin ni niiden laitteilla varmuudella vasta viikoilla 14... huomenna tai tänään 11viikkoa täynnä... Viimeksi vuoto alkoi siis tällä seuraavalla viikolla... Silloin ei kyllä oltu käyty sielä varhaisultrassa mutta anyway... kai tämä taas tästä... tunteenpurkauksista päätellen ainenkin sielä on joku kyydissä :D
 
Mä täytän kuukauden päästä jo 34... Esikoinen syntyi niin, et olin 28, seuraava viime syksynä (minä siis 33v)... Ei niin nuorena tehty nämä meidänkään lapsukaiset... :wink

Mä oisin halunnu lapset paljon aiemmin, mutta ei vaan onnistunut. Esikoista tehtiin 4,5 vuotta kunnes luomusti lähti tulemaan. Seuraavaa tehtiin liki 4 vuotta, ja alkuun saatiin lääkkeillä auttamalla ja tämä viimeinen on erittäin iloinen ylläripylläri. Mulla ehti vissiin 4:t kuukautiset tulemaan edellisen synnytyksen jälkeen kun osui ja upposi :talk017
 
Ihanaa, kävin tänään neuvolalääkäriss' (10+0) ja sai kuin saikin sydänäänet kuuluviin :love7
Sain eilen itse kotidopplerilla (olen ihan varma että sain viime viikolla tuolta ihan alhaalta mutta sen jälkeen ei ole kuulunut) navan alta ihan vasemmalta ja lääkäri ei ois siitä kohtaa vissiin ees kokeillu jos en ois sanonu :D En odottanut mitään kun esikoisen aikaan lääkäri yritti kuunnella viikko ennen nt-ultraa eikä saanut kuulumaan. Mutta onhan se IHAN ERI ASIA kuulla ne siellä neuvolassa kuin kotona :laughing001 Jotenkin siis todellisempaa kuitenkin kun toinen todistaa.
 
kyllä mullekkin edellisen raskauden aikana sanottiin apteekista, että nasolinia voi käyttää. Tarkisti sen viel jostain muistaakseni soittamalla. Käytin kuitenkin enimmäkseen ihan vaan suolaliostasuihkeena tai tippoina. Sitten oli myös ihan joku sellanen nenän kautta hengitettävä jota tarjosivat..
 
Olen varmaan lukenut väärin mun angel soundin ohjeet,eli sen viikko välin millä ne äänet saa kuulumaan,huojentavaa kiitos :) Rv 9+5.
 
Hehe, joo meille vanhuksille oma ketju vois olla ihan jees. Voisimme siellä sitten raskauden lisäksi keskustella vaikkapa hammasproteeseistä ja siitä mikä on paras rollaattorimerkki. laughing7

Ei pitäisi olla alhaiset raudat mun ongelma. Ekassa neuvolassa HB 141!!!! Onhan se voinut siitä tietenkin vähän jo laskea. Katsotaan parin viikon päästä kun on seuraava neuvola. Luulen että se on enemmän mun elimistön tapa reagoida hormonimuutoksiin tämä väsymys. Viime raskaudessa oli samanlainen kooma.

Mulla on ollut ihan "desperate housewife" unelmaviikonloppu. Sain vihdoinkin uusi pesukoneeni ja kuivausrumpuni toimimaan. Ollaan oltu ilman pesukonetta vuodenvaihteesta rempan takia. Vähän oli ihanaa kun en tarvinnut roudata pyykit enää äidille ja isälle. Pesin koko päivän eilen pyykkiä, ja pitkästä aikaa oli reippaasti valinnanvaraa aamulla kun avasin vaatekaapin. Tosin suuri osa noista vaatteista ei mene enää vaikka ne olisi kuinka puhtaita.
 
No nytkö alkoi se se seesteinen ja rauhallinen vaihe? :angel12

Kun täälläkin on hiljentynyt, ,meinaan...

Itselläkään ei raportoitavaa, seuraava neuvola 20.6. ja siitä kuukausi eteenpäin ollanki jo puolen välin hujakoilla!
 
Oon kans jumittunu tonne fbn puolelle, joten ajattelin tulla tännekin kertomaan kuulumiset, eli ultrassa käyty jossa sitten selvisi ettei toukka ollut kuin 3cm pitkä, eli la siirtyi parilla viikolla eteenpäin 29.12 ja nt-ultra sitten vasta 19.6 kaks viikkoa tarvii vielä kestää :)
 
No mä oon ainaki jumittunu tähän oksennus-/pahoinvointi-/närästysvaiheeseen edelleen. Sen lisäks väsyttää koko ajan ja heräilen yöllä moneks tunniks kerrallaan. Ainakaan vielä ei siis hehkeä toinen kolmannes ole tänne löytäny :D...
 
Porukka on jumiutunut tuonne FB-ryhmään, useampikin siellä taisi sanoa ettei enää käy ollenkaan täällä.

Minä kyllä mielellään käyn mutta mulle tulee jostain syystä aina ihan kamala pahoinvointi kun luen näitä, siis ei johdu teksteistä vaan sivun väreistä tai jostain. Nytkin pitää siristellä kun alkoi heti kiertää mahassa :sad001
 
Täälä yksi joka käy monasti päivän aikana katsomassa josko joku tänne jotain olisi kirjoitellut... Meillä pe se nt-ultra ja pelkotilat senkun kasvaa... outo paine välillä katoaa ja välillä nostaa päätään päivälläkin...ens viikolla selviää onko rauta-annokset alkanu tehoamaan (eilen unohdin muuten ottaa napin...), maha on kyllä sitä mieltä että täytynee vaihtaa siihen litkuun... Kuumuudesta en valita, sillä nautin lämmöstä, onneksi on töitä niin päivät menee nopeasti eikä tule niin paljoa stressattua mahaa koko ajan... olispa jo perjantai...
 
Mä itse myös liityin fb ryhmään, mutta täällä jotenkin paljon selkeämpi jutella kun on keskustelut omissa ketjuissaan :) ja jotenkin on oppinut "tuntemaan" nämä nimimerkit niin fbssä kun niitä ei ole, niin ei ole hajuakaan kuka siellä kirjoittaa :D
 
Poikanen?: Osta Iron Vital M tabletteja, se litku on nimittäin ihan kamalaa :sick009 Mulla oli ekassa ensin apteekista pariakin eri _muka_mahaystävällistä_ mutta ei auttaneet eikä maha tykännyt, sitten ostin sitä litkua ja se jäi juomatta (kahta erilaista) ja sitten löysin nuo Iron Vital M:t ja niillä nousi hemppa ja maha kesti hyvin.
 
Joo, täälläkin aika vähän kerrottavaa tällä hetkellä. Olo ihan ok, paitsi että hermot ovat toooosi kireät, suutun ha hermostun ihan pienestä, huumoria ymmärrän heikosti, varsinkin mieheni mukamas hauskat jutut mun muuttuneesta vartalosta. :devil07 Yritän sille kertoa että mua stressaa tosi paljon tää lihoaminen ja etten arvosta tuollaisia vitsejä nyt mutta se vain sanoo että olen sen mielestä tosi kaunis. Joojoo, ihan kiva muttei se auta kun olen omasta mielestä virtahepon näköinen.

Odotan vain että milloin ne liikkeet tuntee ekan kerran kunnolla. Jos vauva muuttuisi todellisemmaksi sitten kun tuntee että vatsassa on joku. Olen ollut tunetvinani jotain siellä alavatsassa mutta odotan sellaista ettei ole epäilystäkään. vasta 12+6 tänään nin voi mennä vielä viikkoja.
 
Heipsan! Uus odottaja ilmottautuu remmiin!
Eli oon 28-vuotias ja meillä laskuttuaika joulukuun loppupuolella, tarkempia en uskalla sanoa ennen tuota ultraa kun kierrot oli niin sekaisin. Mutta jep!
Meillä aikaisemmin -07 syntyny tyttö sekä -11 syntyny poika. Nyt sitten minitrio kasaan. Eilen oli neuvola lääkäri ja pienen sydänäänet siellä tumpsutti, joten todistetusti jotain siellä kasvaa =) 11.6 ois sitten ensimmäinen ultra.
 
Heipsan! Uus odottaja ilmottautuu remmiin!
Eli oon 28-vuotias ja meillä laskuttuaika joulukuun loppupuolella, tarkempia en uskalla sanoa ennen tuota ultraa kun kierrot oli niin sekaisin. Mutta jep!
Meillä aikaisemmin -07 syntyny tyttö sekä -11 syntyny poika. Nyt sitten minitrio kasaan. Eilen oli neuvola lääkäri ja pienen sydänäänet siellä tumpsutti, joten todistetusti jotain siellä kasvaa =) 11.6 ois sitten ensimmäinen ultra.
 
Tervetuloa remmiin Sininentuuli!!

Täällä väsyttää turkasesti. Taloyhtiön nurmikon leikkaus vuoro oli, mut nyt se on ohi... Ei tartte taas hetkeen leikata. Huh..
 
Takaisin
Top