Ilmoittaudun viimein mukaan joulukuun odottajiin. Moi kaikille! :)
Laskettu aika on 24.12. tai 25.12. Kirjaimellisesti siis joululahja tulossa! Mutta jos sitkeä kaveri on, päivänvalo nähdään ehkä tammikuun puolella.
Alkuviikot ovat olleet suurta jännitysnäytelmää, aika tuntuu matelevan äärettömän hitaasti. Toivon joka päivä, että aika kulkisi nopeammin eteenpäin ja raskaus olisi mahdollisimman pitkällä.
Ikävä menetys taustalla
4 vuotta sitten menetin pikku toukan 8. viikolla, ja se romutti elämäni aivan pohjalukemiin. En osannut arvatakaan miten iso kolaus keskenmeno voikaan olla. Yli 2 vuotta meni, ennen kuin pystyin puhumaan aiheesta itkemättä. Tapauksen jälkeen en halunnut miettiä lapsia tai lapsentekoa. Keskenmenon jälkeen parisuhteeni loppui ja koko elämäni muuttui totaalisesti. Suuri unelmani oli rikottu, ei ollut enää vauvaa tulossa, ei miestä, ei parisuhdetta. Hetki sitten olin ollut todella onnellinen ja meille oli tulossa vauva, yhtäkkiä kaikki oli poissa.
Muutin pois ja lähdin rakentamaan uutta elämää toiseen kaupunkiin. Suru ja kaipuu oli kova. Vaikka aika parantaa haavat, silti tämä kokemus kaivertaa vieläkin mieltä. Kaikella on tarkoitus, sanotaan. Niin kai sitten, olisin miehestä ehkä eronnut myöhemmin, ja olisin jäänyt varmaan yksinhuoltajaksi.
Uusi elämä, uusi alku
Nyt minulla on uusi mies, jonka kanssa ollaan oltu 2,5 vuotta yhdessä. Olen ollut hyvin levoton, enkä ole halunnut puhua perheenperustamisesta ollenkaan. Mies on halunnut vauvaa aivan suhteemme alkumetreiltä lähtien. Nyt viimein minä sain mielenrauhan ja halusin lasta hänen kanssaan. Neljännellä yrityskerralla onni potkaisi :)
Aiemman menetyksen takia olen ollut todella epäilevä ja varovainen. Pelottaa jatkuvasti, jos tämän pikkuisen menetän. En tiedä miten selviäisin siitä. Päivä päivältä varmuutta tulee lisää, ja uskoa tähän alkaa olla. Raskaus tuntuu erilaiselta kuin aiemmin. Mahassa on jo kumpua ja kaikki mahdolliset raskausoireet kulkevat mukana.
Miehen tuki on tärkeää ja olemme joka päivä innoissamme uudesta tulokkaasta. Toivon vain, että pääsen viikolle 13, jotta pelko menetyksestä häviäisi. Kaikkea ikävää voi aina tapahtua, mutta pakko yrittää ajatella vain positiivisesti ja nauttia tästä!