Joululahja tulossa!

Kyllä mä oon käyny saunassa aika normaalisti. Meillä ei oo omaa saunaa, niin en kovin usein enkä säännöllisesti. Mielelläni kävisin useammin. En oo huomannu siitä olevan mitään haittaa odottaessa... Enkä myöskään hyötyä siinä vaiheessa kun haluis saada synnytyksen käyntiin ;).

Monet tuntuu itseni lisäks olevan sitä mieltä, et käynnistetyt supistukset on kovempia kun luonnolliset.
 
onko teistä joku miettinyt raskaus korun ostoa? sillasta bola korua? tai kokemusta sillasesta? kun ite jotenkin kiinnostais ostaa sillanen, mut en sitten tiedä onko siitä mitään hyötyä :D
 
Mulla on esikoisen aikainen joka ja otan varmaan kaulaan taas myöhemmin. Ei tullut käytettyä enää vauvan synnyttyä kun en huomannut mitään reaktioo siihen. En tiedä rauhoittiko vatsassa vai ei :D helinällä sai loppuvaiheessa potkuja kyllä. Mutta kiva Se on, oli hyötyä tai ei :)
 
Arvatkaa mitä! Haroin tossa äsken hiuksiani ja sormeni osui johonki: PUNKKI prkl!!! Kamalat paniikkisätkyt, mies sai irrotettua sen punkkipihdeillä. Oon ihan paniikissa tosta puremasta, etenki ku oon vielä raskaana :sad010. Pitäsköhän soittaa huomenna terveyskeskukseen ja kysyä pitäskö hommata antibioottikuuri... Vai onkohan ehtiny jo tulla jotain vauriota sikiölle ku todennäkösesti eilen illalla ku käytiin luontopolkukierros yhessä saaressa niin sain tuon matkalaisen.. Ällöttää ihan kamalasti, pari kertaa on koirilla ollu punkki tässä viimesen 7 vuoden aikana ja nyt yhtäkkiä mulla. Tekis mieli desinfioida koko huusholli :sad001
 
Mä oon saunonut ihan niinkuin ennenkin eli n. 4krt/vko, löylyssä istunut sen normaalin ajan, enkä edes ole ajatellut koko asiaa....kunnes äitini sanoi, että äläpäs nyt niin kovasti sauno..... hmmm... miksi?
en mielestäni sauno kovasti ja inhoan käydä vaan suihkussa, joten otan mielummin aina ne pikkuset löylyt (saunassa asteita n. 60) onko siitä jotain haittaa.....
 
Noniin, soitin yhteispäivystyksen terveysneuvontaan tosta punkin puremasta ja käskivät soittaa huomenna neuvolaan.. Pelottaa ihan tajuttomasti :sad001. En oo tässä nyt ehtiny suoda ajatusta ees huomiselle ultralle ku punkki vaan pyörii päässä - kirjaimellisesti :smiley-angry003
 
Älä vielä turhaan murehdi dulu, huomasit sen niin aikaisin, että sen sai poiskin, joten tuskin mitään on ehtinyt tapahtua! Ja tsemppiä ultraan! :)
 
Mä taas ajattelin että se on ollu kauan ku yli vuorokauden kuitenki ja muutamassa tunnissa jo ehtii tarttua borrelioosi jos on tarttuakseen :(. Mutta huomenna selviää sitte enemmän, haluaisin kyllä sen anbioottikuurin ihan kaiken varalta...
 
Älä murehdi Dulu! Siinä kai menee 1-2 vrk että borrelioosi kulkeutuu ihmiseen jos on kulkeutuakseen. Antibiootti voisi kuitenkin olla ihan hyvä varoiksi.
 
Minä saunoin esikoisen aikaan kyllä ihan normaalisti ihan loppuun asti. Tai no, eihän siellä jaksa yhtä kauaa olla mutta kuitenkin. En ole kuullutkaan että ei voisi saunoa, JOS oma olo antaa myöten! Perussääntönä on yleensä kaikkeen tällaiseen, että sitä voi tehdä mikä tuntuu hyvältä :)
 
Dululle tsemppiä! Punkit ovat inhottavia. :(

Kerroin eilen raskaudesta ydinporukalle työpaikalla, ja tänä aamuna uutinen oli sit levinnyt koko henkilökunnalle ja jopa osa asiakkaille. :angry8
En tietenkään muistanut erikseen mainita että toivomukseni olisi pitää tätä vielä muista salassa kunnes ollan varmemmilla viikoilla, mutta luulisi että aikuiset ihmiset ymmärtäisivät että tämä on minun uutiseni ja kerron omassa tahdissa. Onneksi on pieni yritys ja työporukka, ja perheellinen tunnelma. Mutta silti jännittää nyt tosi paljon että kuinka tässä käy.

Positiivista tietenkin on että kaikki ymmärtävät miksen juri nyt tee ylipitkiä työpäiviä ja aikaisia aamuja.
 
Dululle tosiaan tsemppiä jännitykseen! Kurjia nuo punkit, ennen niitä ei näillä korkeuksilla ollut edes mutta nyt on muutaman vuoden ollut :(

Minä kerroin tänään toiselle pomolle, oon siis nyt opiskelijana työharjoittelussa ja oon koko talven tehnyt harjoittelujen lisäksi palkallista välillä. Valmistun tän kuun lopussa ja pomot kysyivät pari viikkoa sitten voinko tehdä kesällä töitä. Sanoin sitten tänään miten voin tehdä (pidän miehen loman vapaata ja voin tehdä max 80% alan maksimi tuntimäärästä että saan edelleen soviteltua liiton päivärahaa) ja kerroin samalla että olen raskaana, ihan siksi että tänäänkin makasin töissä tunnin sohvalla pahoinvoinnin kourissa. Onneksi oli se ainoa asiasta tietävä työkaveri paikalla, hänkin on raskaana niin kerroin jo jokin aika sitten. Kerron nyt sitten varmaan pikkuhiljaa kaikille töissä, ei sitten tarvii piilotella jos iskee pahoinvointi.
 
Jeps. Soitin sitte neuvolaan ja olivat hämillään tämmösestä tapauksesta. Konsultoivat sitte lääkäriä ja lääkäri määräsi 2 viikon anbioottikuurin sitte. Sano että ei oo täysin pakollinen mutta hän suosittelee raskaana olevalle kaiken varalta. Nyt sitte napsitaan tabuja oikein olan takaa ku neljä antibioottitabua päivässä plus sitte raskausvitskut, omegat ja allergia- ja astmalääkkeet. Hohhoijakkaa mutta saipahan tuon asian pois päiväjärjestyksestä ...

Ultra-asiasta kirjottelen kohta tonne ultrauutisia-ketjuun..
 
Dulu: Missä neuvolassa käyt? Oulussa vaihtelee hurjasti toiminta eri neuvoloiden välillä, tuli huomattua kun oli esikoisen aikaan tuttuja eri neuvoloiden asiakkaina. (ei siis liity tähän, ihan mielenkiinnosta :D)
 
Käyn tossa Oulunsalon.. ku täällä asutaan. Tosin ouluunhan me vuodenvaihteessa liityttiin ja noita neuvolanumeroja on vaan yks joka menee tohon oulun kaupungin neuvolavaihteeseen. Ja periaatteessa ku oululaisia nyt virallisesti ollaan niin mihin tahansa Oulun neuvolaan ne vois määrätä mutta ainaki ekan neuvolan sain tohon "omaan" ja varmaan sitte jatkossakin
 
Aa, niin just :) No yks kaveri kävi (ja käy) sielläkin mut en muista mitä tykkää
 
Hei vaan naiset pitkästä aikaa. Laiskuus ja väsymys on vaivannut viime aikoina eikä mitään kerrottavaa ole ollutkaan niin en paljon ole kirjoittanut. Nyt kuitenkin on, tää tyttö väistyy töistä poikkeen ja jää äitiyslomalle jo nyt. Elikkäs työni (sisältää kemikaalien kanssa läträämistä) luokitellaan niihin joista raskaaksi tultua joutuu jäämään pois. Samalla tavalla oli edellisessä raskaudessa. Huomenna teen vielä kuuden tunnin päivän ja sen jälkeen töihin ei enää ole asiaa.
 
Takaisin
Top