Joululahja tulossa!

Dulu, en tiedä luitko mun ekaa kirjoitusta, jonka tänne kirjoitin. Itse tein plussan joskus kp78 muistaakseni. Mulla oli jääny yhdet menkat välistä.Luulin että mussa on jotain pielessä ja murehdin. Joka viikko nega testei ja puun takaa tuli PLUSSA :D. No itse sit laskeskelin et jos menkat vaa jäi välistä ni sanoin varhaisultrassa et on menossa 6+3 mut olikin 7+0. Naisen elimistö on mysteeri. Jotkut voivat saada aikaisemmin plussan,hormooni nousu jokaisella yksilöllinen. Ja kuinka herkällä testillä tekee. Itse tein plussan oviksesta laskettu 12 päivän kohdalla. Toivottavasti kaikki on teillä hyvin ja sun elimistö vaa ollut siinä kierrossa erillainen.. Älä vielä murehdi :).
 
Dulu, en tiedä luitko mun ekaa kirjoitusta, jonka tänne kirjoitin. Itse tein plussan joskus kp78 muistaakseni. Mulla oli jääny yhdet menkat välistä.Luulin että mussa on jotain pielessä ja murehdin. Joka viikko nega testei ja puun takaa tuli PLUSSA :D. No itse sit laskeskelin et jos menkat vaa jäi välistä ni sanoin varhaisultrassa et on menossa 6+3 mut olikin 7+0. Naisen elimistö on mysteeri. Jotkut voivat saada aikaisemmin plussan,hormooni nousu jokaisella yksilöllinen. Ja kuinka herkällä testillä tekee. Itse tein plussan oviksesta laskettu 12 päivän kohdalla. Toivottavasti kaikki on teillä hyvin ja sun elimistö vaa ollut siinä kierrossa erillainen.. Älä vielä murehdi :).
 
Jokaisen puoliso, ei välttämättä pääse neuvolaan mukaan. Eikä se haittaa. Mulla ei oo ollu mies mukana. Ollut duunissa. Kunhan muistaa miehen sotun. Ja ainakin helsingissä asuvat pystyy itse tulostaa ja täyttää ne paperit jo etukäteen.
 
Viime yön nukuin lyhyissä pätkissä ja heräsin aina mietiskelemään tota mun mahan tilannetta.. Tuo ajatus ei nyt jätä mua rauhaan, inhottavaa elää epätietoisuudessa! Lueskelin netistä kokemuksia tosta Meri-Oulun neuvolasta ja monilla oli varhaisultrasta aika paskoja kokemuksia... Itse asiassa löysin yhen aika identtisen kokemuksen omani kanssa:

"Meidän kokemus on sellainen, että mentiin rv 6+5 ultraan, jossa ei näkynyt juuri mitään, koska "näkyvyys oli niin huono voimakkaasti taaksepäin kallistuneen kohtuni takia". Ultraajan mukaan kaikki näytti kuitenkin oikein hyvältä ja oli muka häivähdyksiä sykkeestäkin näkevinään, mutta "alkio oli kohdun perällä niin hyvin piilossa", ettei tarkempaa kuvaa saatu. Saatiin kontrolliaika viikon päähän.

Seuraavalla kerralla sama juttu. Kätilökin alkoi jo kyselemään, että milloin teinkään positiivisen raskaustestin ja että voisiko viikkoja ollakin vähemmän, mitä itse luulin. Kaikki näytti edelleen hyvältä, eikä merkkejä alkavasta keskenmenostakaan ollut. Noh, tein testin rv 3+6, joten tuskinpa raskaus olisi yhtään lyhyemmällä kuin mitä oli. Kertoi sitten jostain toisesta tapauksesta, jolla vasta kolmannella kerralla saatiin jotain näkymään. Niinpä meillekin varattiin vielä uusi aika, vaikka itse olin tässä vaiheessa jo ihan varma, että tuulimuna se on. Varasin samalle päivälle toisesta paikasta ultran, jossa diagnoosi varmistui.

Ennen tätä olin kuullut paljon hyvää ko. paikasta, mutta oman kokemuksen jälkeen suosin jatkossa muita paikkoja."

Ihan samat asiat sano se ultraaja mulle tuosta kohdun asenosta ja näkyvyydestä ja että kaikki on hyvin ja alkio on piilossa. Ja kyseli sitten millon tein testin ja sanoi että raskaus on varhaisemmassa vaiheessa. Ja tosiaan minäkin tein testin rv 3+6. Lisäks tuo ultraaja on lukemani mukaa monille sanonut huonon näkyvyydyen syyksi "voimakkaasti taaksepäin kallellaan olevan kohdun", ja monilla on myöhemmin paljastunut ettei kohtu todellisuudessa ole edes taaksepäin kallellaan...
 
No jopas on... Minä oon kuullu sieltä pelkkää hyvää, mutta oisko sitten joku täti vähemmän hyvä :( Mut onhan Oulussa vaihtoehtoja, menet jonnekkin toisaalle vaikka ne enemmän maksaakin. Mulle sanoi neuvolalääkäri esikoisen aikaan viikko ennen nt-ultraa, kun ei saanut sykettä kuuluviin, että kohtu on niin pieni ja takana ettei kuulu. Ultraajalääkärille tietenkin sen kerroin niin ihmetteli kyllä kovasti kun sanoi että kohtu tuntuu ihan selvästi eikä ole takana kun kokeilee ja tosiaan mahan päältä sitten ultrassa löytyi kaikki mitä pitikin. Mutta pitkä oli viikko silloin odotella sitä ultraa...
 
Siis tuo Meri-Oulun neuvola on yhden naisen yritys. Sen toimitila on sen omassa asunnossa yhdessä huoneessa. Eli ei siellä ole muita tätejä. Luin kyllä mukaviakin kommentteja siitä tädistä mutta mun mielestä se oli jotenkin epäempaattinen ja tympääntyneen olonen koko ihminen. Lisäks mun ultraan oli varattu aikaa vaan 15 minuuttia ja loppuajasta seuraava asiakas odotti jo eteisessä (asunto oli kaksio ja ultrahuoneen ovi oli auki) ja kuuli ihan varmasti loppukeskustelumme. Kiireisen tuntunen oli koko käynti.

Aattelin tehdä nyt niin että menen tiistaina sinne kontrollikäynnille ja jos vieläkin jää sitte epäselväksi niin soitan neuvolaan ja selitän tilanteen..josko ne antaisi lähetteen sitte muualle ultraan. Tai sitten varaan vaan itse vaikka Mehiläiseen tai Gynekoon ultran. Makso mitä makso.
 
Ai, ok. On vaan niin outoa että sitä on niin mahdottoman paljon kehuttu aiemmin ja nyt sitten tulee paljon negatiivista palautetta. Burn out?
 
Vähemmästäkii tulee epävarma olo varmasti kun muutenkii olet huolissasi pienokaisesta :/

Minä ootan,että mun doppleri tulee kotiin :) vaikka sillä ei varmaan näillä viikoilla ääntä saa kuuluviin vielä,mutta voin ainakin omaksi huvikseni etsiskellä sitä :)
 
Jännittää. Huomenna aamulla ultra. Jos kaikki on hyvin niin voinen vihdoin kertoa vanhemmillekin uutiset.
 
Mua ärsyttää, kun en oo vielä saanu mun ultra-aikoja, vaikka kävin neuvolassa jo yli kaks viikkoa sitten...
Nyt entistä enemmän odotan ekaa ultraa, kun koko päivän jomotellu alavatsaa silleen häiritsevästi. EI kovaa eikä viiltelevästi, mut koko päivän... Nyt alkaa ehkä vähän helpottaa... :smiley-angelic001 Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Mulla on neuvola-aika vasta kahen viikon päästä, ja sekin on vaan sitä diipadaapaa mutta sitten ois ultraan enää pari viikkoa joten mennään etappi kerrallaan. Tai siis en tiedä millon on ultra mutta suunnilleen...
 
Mulla on maanantaina eka neuvola. Se täti silloin puhelimessa käski jotain niitten nettisivulta tutkia/tulostaa, mutta en yhtään enää muista mitähän se mahtoi olla. Mitä siellä ekalla kerralla pitää olla mukana?
 
^ Joo muakin kiinnostais, et mitä ottaa sinne mukaan.
Mulle ei neuvolantäti puhelimessa mitään sanonu, että pitäisi mukaan tulostella mitään. Meidän kaupungin sivuilta ei tuolta neuvola kohdasta löydykkään mitään, mitä tulostelis.
 
Muaki ärsyttää kun mitään ultrakutsua ei oo kuulunu. Neuvolasta 2 viikkoa. Ajattelin kyllä alkuviikosta soitella perään - ties minne on paperit voineet hukkua!?

Mä tulostin ne kaavakkeet (esitiedot neuvolaan/henkilötiedot äitiysneuvolaa varten/joku päihdekysely) sieltä netistä, mutta ei se täti edes vilkassu niitä täytettyjä lippulappusia. Kysy samat asiat ja täytti koneelle. Tämä siis Hesassa. Muutenkin anto tosiaan vaan pari vihkosta ja siinäpä se. Kaverini oli saanut toisesta Hesan neuvolasta jonkun dvd:kin ja varmaan kassillisen eri papereita, että kovasti on vaihtelua ihan kaupungin sisälläkin. Tosiaan mitään sydänääniä ei kuunneltu ja mitattiin hb ja verenpaine sekä paino. Että mun mielestä voi hyvin mennä yksinkin - riippuu varmaan aikatauluista ja pariskunnasta :).
 
Meillä on parissa Tampereen neuvolassa kokeilu sähköisestä äityskortista. Suostuin mukaan ja olen jo siis esitiedot täyttänyt netissä. Sähköisen äitiyskortin kautta voi kuulemma jakaa sitten esimerkiksi vaikka ultrakuvat sukulaisten kanssa... Saa nähdä miten toimii. Meille tuli myös postitse kaikki nuo alkoholikyselyt ym...
 
No meillä oli ensimmäinen neuvola vasta tällä viikolla ja kyllä me käytiin miehen kans yhdessä, kun tää on kuiten meille molemmille esikoinen. Eihän siellä mitään sen ihmeempiä ollut, perussetti. Molemmat sai täytellä lomakkeita omalta osaltaan ja kyllä siltä isältäkin tiettyjä kysymyksiä kyseltiin. Toki ne oli sellasia kysymyksiä, et minäkin olisin niihin voinu vastata, mutta kyllä se oli ihan kiva et mies oli ihan itse mukana.
Ja meillä oli vielä se, et kun sanoin, että oon ollu vähän epäuskoinen, et onko siellä kohdussa edes ketään, kun on niin vähän oireita niin neuvolatäti ehdotti sit, et kuunnellaan doplerilla. Mä en ollu yhtään odottanu, et vielä ois edes mahdollista, vaikka mentiinkin jo rv 10. Ja kuinkas ollakaan, kyllähän ne sydänäänet sieltä kuului ja vieläpä ihan helposti, vaikka mullakin tuota vararengasta tuossa mahalla on ihan kiitettävästi. Ja on se vaan niin, et vaikka mitään ei vielä nähty niin jo se, et kuuli sen sykkeen, teki tästä asiasta paaaaljon todellisemman. Ja mä olin niin tyytyväinen, et mieskin oli mukana ja hänkin sai kuulla ne äänet, jospa se hänellekin teki asiasta samalla tavalla todellisemman, tässä vaiheessa, kun ei se muutoin vielä oikein missään näy, muussa kun mun voinnissa.

Tänään ois tarkotus varailla ensimmäinen ultra-aika, joka tulee sit aika äkkiä, kun tänään ollaan jo rv 11 puolella. Ja sunnuntaina ois edessä se h-hetki. Silloin kerrotaan sit uutiset mun perheelle, erityisesti äidille, jonka tukea olenkin jo tässä kaipaillut. Miehen puolen suku saa odotella vielä hetken ennen kuin heille paljastetaan, odotetaan ainakin se ultra, jos sitten...
 
Kyllä mun mies haluaa olla mukana kaikessa,mutta mun ensimmäinen neuvola on 8.30 aamulla,että mies on siihen aikaan töissä,ettei pääse mutta lupasin yrittää järkätä seuraavat ajat sillee iltapäivälle,että mieskin pääsee. Varhaisultraankin hän tulee mukaan :) Esikoisesta kävin tosin Myllykosken neuvolassa,johon mies sai kanssa tulla mukaan,mutta ei ikinä tullut...(eri isä siis tällä mun esikoisella ja tulevalla). En tiedä miten täällä Kuusaalla sitte mutta luulis,että isukki saa olla mukana.
 
Mies on varmaan meillä vaihtelevasti mukana. Ultriin ainakin pyrkii tulemaan mukaan. Hirveen kiinnostunu on ja odottaa innolla et vatta kasvaa..
 
Meil taas ei pääse mukaan töiden takia, neuvolan täti vähän toruskeli siitä, ettei mies oo mukana kun senkin olis tarpeen alkaa vähitellen sisäistää asiaa jne.. mut minkäs teet.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top