Joululahja tulossa!

Musta toi äitiyspakkaus..._MINUSTA_ sopisi pojalle ennemmin kun tytölle,enkä ees tiedä ottaisinko tota ollenkaan..saapi nyt nähä,jos sieltä pöllähtää poika niin saatan ottaakkin :D
 
kyllä! nyt mä uskallan hehkuttaa jo tännekkin että olen raskaana. vaikka työpaikalla en olekkaan kenellekkään kertonut. tosin äidille olen kertonut ja siskolleni jolla on jo kaksi lasta. isä sai tietää vahingossa kun näki mun vitamiini purkin joka on tarkoitettu raskaana oleville... :D

laskettu aika on 6.12, mutta se ei ole vielä ihan lukkoon lyöty...sillä ekalla neuvolakäynnillä joka oli 26.4 tehtiin ultra ja neuvolatäti sanoi että on paljon mahdollista että laskettu aika olisikin viikkoa aikaisemmin ja samaa se sanoi kun kokeili kohtua joka oli paljon isompi mitä sen pitäisi olla.

tosiaan ensimmäistä lasta odotan ja kaikki on siis aivan uutta. kun sain listan kielletyistä ruuista niin olin ihan että apua... mutta onneks melkein jokaista sai syödä kohtuullisesti.tosin ruokahalu on kyllä pienentynyt aika lailla...

raskausoireista sen verran että mulla on ainakin ollut runsaasti pahoinvointia, oksentanut en oo onneks kuin vain parina aamuna... :D väsymys sen sijaan häiritsee paljon enemmän, mitään ei jaksa tehdä ja joka ilta huomaan olevani sängyssä jo 21 aikaan. rinnat... oivoi ne on niin kipeet ja kasvaneet varmaan pari kuppikokoa jo. kiva kun nyt jo tarttee käyttää E kuppikoon rintaliivejä... mitäs sitten loppuvaiheessa laitan päälleni? :D se nt-ultra on mulla 21.5... en malta odottaa et toi avokki näkee kanssa vatsan asukin<3
 
kyllä! nyt mä uskallan hehkuttaa jo tännekkin että olen raskaana. vaikka työpaikalla en olekkaan kenellekkään kertonut. tosin äidille olen kertonut ja siskolleni jolla on jo kaksi lasta. isä sai tietää vahingossa kun näki mun vitamiini purkin joka on tarkoitettu raskaana oleville... :D

laskettu aika on 6.12, mutta se ei ole vielä ihan lukkoon lyöty...sillä ekalla neuvolakäynnillä joka oli 26.4 tehtiin ultra ja neuvolatäti sanoi että on paljon mahdollista että laskettu aika olisikin viikkoa aikaisemmin ja samaa se sanoi kun kokeili kohtua joka oli paljon isompi mitä sen pitäisi olla.

tosiaan ensimmäistä lasta odotan ja kaikki on siis aivan uutta. kun sain listan kielletyistä ruuista niin olin ihan että apua... mutta onneks melkein jokaista sai syödä kohtuullisesti.tosin ruokahalu on kyllä pienentynyt aika lailla...

raskausoireista sen verran että mulla on ainakin ollut runsaasti pahoinvointia, oksentanut en oo onneks kuin vain parina aamuna... :D väsymys sen sijaan häiritsee paljon enemmän, mitään ei jaksa tehdä ja joka ilta huomaan olevani sängyssä jo 21 aikaan. rinnat... oivoi ne on niin kipeet ja kasvaneet varmaan pari kuppikokoa jo. kiva kun nyt jo tarttee käyttää E kuppikoon rintaliivejä... mitäs sitten loppuvaiheessa laitan päälleni? :D se nt-ultra on mulla 21.5... en malta odottaa et toi avokki näkee kanssa vatsan asukin<3
 
Onnittelut S_uski :) käy ilmoittautumassa tonne joulukuisten listaan nii pääset jonoon mukaan,ilmoittelet sitten myöhemmin mikä on se virallinen laskettu aika kun tiedät enemmän :)
 
Meillä on esikoisen äippäpaukkaus säästössä, mikä on ollu paras ni se makuupussi. Nyt otamme rahana. Tänään 8+1 ja aika lievillä oireilla.Väsymys ja huono olo tulee jos ei syö säännöllisesti. Itse kävin maanantaina neuvolassa, itse en meidän neuvolan tädistä oikee tykkää. Käyty pojan kanssa sillä samalla. Menin kaatumaan vappuna, kun talon porukka järjesti grilli juhlat iltapäivällä. Saivat lapsoset makkaraa ja munkkia. Istuin sellasella puutarhapenkillä ja olin äkkiä nousemas ylös kun pojan juoma meinas kädessä kaatuu. No mulla jäi jalka jumii (siihen tuoliin) ja menin "mahalleen". Onneks tuli otettuu käsillä vastaa. Säikähdin ja hävetti kaatua naapureiden nähden ja niin tyhmästi :D. Onneksi näillä viikoilla vielä niin suojassa mahaasukki ja on esikoisesta ylimäärästä jääny :D.
 
EMppuli se lista on tossa "joululahjojen lista" - ketjussa :).

Paljon onnea S_uskille raskautumisesta :) !
 
Meillä on esikoisen äippäpaukkaus säästössä, mikä on ollu paras ni se makuupussi. Nyt otamme rahana. Tänään 8+1 ja aika lievillä oireilla.Väsymys ja huono olo tulee jos ei syö säännöllisesti. Itse kävin maanantaina neuvolassa, itse en meidän neuvolan tädistä oikee tykkää. Käyty pojan kanssa sillä samalla. Menin kaatumaan vappuna, kun talon porukka järjesti grilli juhlat iltapäivällä. Saivat lapsoset makkaraa ja munkkia. Istuin sellasella puutarhapenkillä ja olin äkkiä nousemas ylös kun pojan juoma meinas kädessä kaatuu. No mulla jäi jalka jumii (siihen tuoliin) ja menin "mahalleen". Onneks tuli otettuu käsillä vastaa. Säikähdin ja hävetti kaatua naapureiden nähden ja niin tyhmästi :D. Onneksi näillä viikoilla vielä niin suojassa mahaasukki ja on esikoisesta ylimäärästä jääny :D.
 
Mä en varmaankaan ota sitä äpakkausta. En ottanu tolla edellisellekään ja kaikki tarvittava on kerätty kasaan muuten. Otan siis rahana, vaikkei se meitä konkurssilta pelastakaan :angel5.

Pitäs siis vaihtaa tämän vauvan myötä isompaan asuntoon ja isompaan autoon... Ja varmaan hankkia jotku sisarusrattaatkin... :alien
 
Nyt on ostettu kolmet äippähousut ja parit masutuubii. Oon aikasessa :D mut onpahan sitten ne nii ei tarvii lähtee ison mahankaa lyllertää ostoksille :D
 
Minä kyllä varmasti otan äippäpakkauksen, vaikka vaatetta kertyy varmaan toki muutenkin :) .

Eilen selailin netistä kivoja senkkejä ja lipastoja vauvanvaatteille. Löysin pari niin ihanaa että melkein pakko huomenna käydä ostamassa (ihan ku ei myöhemmin ehtisi) ku kerta mahtuukin vauvan tulevaan huoneeseen!
 
Jonsku, onneks tosiaan näillä viikoilla ei vielä huolta noista kompuroinneista :). Mutta yleensähän noi omat mokat jää vain ittee hävettään ja kaikki muut unohtaa jo heti seuraavalla silmänräpäyksellä ;).

Ja onnea ja tervetuloa kaikki uudet plussanneet :). Meitä on jo aika iso (ja mahtava) joukko kasassa! :smiley-angelic003
 
Mistä babaytoy ostit masutuubeja? Minäki klikkailin ebay:n ostoskoriin mustan ja valkoisen hintaan 4e kappale :). Ja tommosia housun vyötäryksen nappikohdan leventimiä 8e / 3kpl. Onko kukaan käyttänyt?
 
Heipä hei kaikki :happy093
7 vuoden yrittämisen ja epäonnistuneen ICSIn ja ties minkä jälkeen jotain ihmeellistä on tapahtunut ja LA 19.12! Ollan miehen kanssa molemmat ihan äimänkäkenä ja samalla ihan kauhuissamme että jotain menee vikaan...niin ja nyt mies ei usko enää ollenkaan että vauva on tulossa kun en ole oikeestaan pahoinvoinut ollenkaan.
Voisiko joku ihana ihminen kertoa minulle mistä voin kysellä tuosta varhaisultrasta että saisin oman ja miehen mielen rauhoittumaan? Ollaan vasta reilu vuosi sitten palattu Briteistä ja hiukan pihalla Suomen systeemeistä.
Niin ja hurjasti onnea kaikille tuleville joulumammoille!!!
 
Tervetuloa kyttj81as! Ja iso onnittelu!

Varhaisultraa kannattaa kysellä ensin tietty siltä taholta jossa ootte ollu hoidossa? Tai sitten yksityiseltä puolelta. Varmaan kaikki yksityiset lääkäripalvelut tarjoaa alkuraskauden ultraa.
Joko olet neuvolaan soittanut? Joissakin kunnissa myös neuvolassa on ultralaitteet ja jo ekalla käynnillä kurkataan. Ja ensimmäinen normiseuraantaan kuuluva niskaturvotus-ultra tehdään viikoilla 11-13.

Toivottavasti kaikki menee hyvin, varsinkin noin pitkän yrittämisen jälkeen, itselläkin ollut aikaisempien raskauksien kanssa vuosien yritys. Eikä se pahoinvointi välttämätön oire ole, mulla nyt kolmas lapsi tulollaan, enkä vielä yhdessäkään raskaudessa ole kertaakaan oksentanut. :cool05
 
Onnea kyttj81as plussasta :)! ihana juttu että teidän pitkä yritys on palkittu, nyt vaan peukut pystyyn että raskaus sujuisi hyvin :).

Täällä meilläpäin ainakin Mehiläinen tarjoaa varhaisultria. Ja varmasti kaikki yksityiset lääkäriasemat :)
Niin ja mullakaan ei ollenkaa pahoinvointia tai muitakaan oireita.
 
Paljon onnea kyttj81as! Täällä myös omien laskujen mukaan 6+2, eikä mitään pahoinvointia ole näkynytkään ja se kyllä itseäkin välillä vähän huolestuttaa, mutta ehkä pitäisi vaan olla iloinen, että vointi on hyvä. :)
 
Täällä olisi yksi neljättä odottava :)! Minulla on ollut aina haaveena neljä lasta, ja kun mieskin vielä innostui yhdestä niin tässä sitä ollaan. Varovaisin mielin kuitenkin, jouluna oli km viikolla 6-7, joten toivottavasti käy hyvin tällä kertaa. Laskettuaika on joulukuun alussa 3.12., tarkentunee myöhemmin.

Nyt siis menossa viikko 9 ja vatsa on kasvanut!! Sitä ollaan miehen kanssa ihmetelty! Tarkoitus olisi kertoa raskaudesta vasta 12 viikon ultran jälkeen (kun näkee onko siellä ketään), mutta en tiedä kuinka saan pidettyä vatsan piilossa. Aiemmissa en muista, että tässä vaiheessa olisi vaikeuksia peittää. Ehkä näin monennesssa raskaudessa näkyy jo nopeammin...

Ekassa neuvolassa kävin tiistaina, mutta eipä siellä viisaammaksi tullut. Ei ultraa, ei vatsan mittausta eikä sydänäänten kuuntelua. Nyt odottelemme aikaa np-ultraan.

Onnea kaikille odottajille ja erityisesti teille pitkään yrittäneille!
 
Takaisin
Top