Joululahja tulossa!

TOIVOTAAN NYT VAAN ETTÄ KAIKKI MENEE HYVIN ! <3 oon hirvee stressaaja ja täytyy olla stressaamatta että miten tässä raskaudessa käy.
 
Multa on otettu papa viimeks 2010, about 3 vuotta sitte. Ei ollu sillon eikä muulloinkaa oo ollu mitään muutoksia. Ainoo minkä takia tuntuu että huvittas se papa ottaa, on se että oon kuitenki ennen raskautta tupakoinu vuosikausia, vähän epäsäännöllisesti mutta tupakoinut kuitenkin. Ei ku ainiin ei tupakointi vaikuttanut siihen :D. Pillerit vaikuttaa, ja niitä tosiaan käytin yli 8 vuotta tauotta putkeen, enneku lokakuussa jätin pois.
 
Kiva kun esikoisten ketjustakin on osa tullut myös tänne :) Loputkin vaan... ;)

Papa otetaan jälkitarkastuksen yhteydessä sitten, ei kannata nyt otattaa kun alle vuoden päästä otetaan kuitenkin.
 
Mulle tuli eilen neuvolasta postia, jossa käskettiin miettimään halutaanko me seulontaa... Jossa siis otetaan näyte istukasta(?) ja siitä katotaan onko vauvalla jotain poikkeamia. Sitten kuulemma on vielä labrat, josta katotaan verenkuva. Ööh, osaisko joku selittää miten se tehään :oops: , siinä tais vielä lukea jotain, että yksi kahdestasadasta seulonnasta päätyy keskenmenoon. Meinasitteko muut tehdä tätä seulontaa?

Sitten vielä samassa lapussa luki siitä niskapoimu-ultrasta, niin eikös siinäkin katsota niitä mahdollisia poikkeamia??

Hooh, mä oon ihan sekaisin näitten juttujen kanssa, vaikken tavallaan ole edes ensikertalainen :smiley-ashamed008. Eka neuvolankin ois sillon vajaan kolmenviikon päästä 10+0 viikoilla ja sitten alkaa olla kiire päättämään, mitä kaikkee me halutaan ottaa.
 
Hauskaa vappua kaikille! :flower

Täällä ei juhlita. Yritän ainoastaan pysyä hereillä kunnes saan tyttäremme nukkumaan tunnin päästä. :laughing002
 
Cherry87 seulonta tarkoittanee juuri niskapoimu-ultra + ihan normaalit verikokeet mistä katsotaan äidin hormonitasoista onko tavallista suurempi riski että vauvalla on kromosomipoikkeama. Jos näiden kahden metodin avulla päädytään siihen että riski on suurentunut, saadaan lähete Naistenklinikalle missä lääkäri selittää riskit ja mitkä lisätestejä on tarjolla (kokeet istukasta tai lapsivedestä). Siinä vaiheessa sitten päätetään että halutaanko näitä lisätestejä tehdä. Näin meidän neuvolatäti selitti asian mulle tänään, mutta käski myös miettiä valmiiksi että halutaanko ne lisäkokeet JOS siihen tilanteeseen päädytään, ja mitä halutaan tehdä jos todetaan että vauvalla on 100% varmuudella joku poikkeama (raskauden keskeytys tai jatketaan normaalisti). Huh, isoja kysymyksiä näin heti alkuun.
 
Mrs Q, kiitos selkeästä vastauksesta :). Miten noi osataanki aina virallisesti selittää niin vaikeasti...
 
Täälläkään ei juhlita vaan makoillaan sohvalla hoivaten pikku potilasta. Taas nousi kuume 40 kieppeille :( Itsellä mös lämmöt nousussa...

Mutta hauskaa vappua! Minullekin ensimmäinen vappu kun olen tietoisesti raskaana, kolme vuotta sitten pikkuneiti oli vastikään saanut alkunsa eikä vielä ilmoitellut itsestään ;)
 
Kesällä saa sitte hikoilla mahojen kanssa,kellä nyt sattuu pullahtamaan kunnolla esille jo :D mulla vasta rv 9 tossa toukokuun vikoilla päivillä,esikoisesta alkoi vatsa näkyä rv 18,sellain pieni kumpu,koskakohan tästä sitten :D
 
Mäkin viettelen vappua täällä vichy-lasin kanssa :). Simasta en tykkää. Miehen kans grillailtiin ja se näyttää tossa ottavan pari kaljaa. Luulin että mua tympäsis tämmöset (vappu, juhannus jne.) kun ei voi muutamaa sihijuomaa ottaa mutta ei tee ees mieli :thumleft. Niin ja hyvää vappua :wav !
 
Mä oon kovasti mietin tuota kertomis asiaa. Täällä tietää parhaat ystävät, vanhemmat ja sisarukset. Muulle suvulle kertominen vähän mietityttää. Luvassa on harvalapsiseen sukuun 6 v. tauon jälkeen tuleva uusi (yllätys) tulokas, joten jotenkin hermostuttaa erityisesti. Lähinnä siltä kantilta, kun mä en oikeen tykkää olla huomion keskipisteenä... Mieli tekis olla rakenneultraan asti hiljaa, mutta vähän on hölösuisempaa painostusta ilmassa ;) :D

Musta toi äitiyspakkaus on aivan ihana <3

Mulla neuvolantäti kyseli just papan perään kovasti eli ois kai ollu sitä otattamassa alkuraskaudesta, jos en ois just joulukuussa käyny?

Ja mulla ei jostian sysytä toimi noi hiton hymiöt ollenkaan niin täytyy tyytyä tälläsiin karvanoppaversioihin...
 
Mun mielestä kans toi äitiyspakkaus on aivan ihana, ootan sitä kyllä ihan hirveesti et saisin sen käsiini :smiley-angelic003. Ja onneks Kelan sivuilla lukee, et uus äippäpakkaus vaihtuu vasta vuoden 2014 alussa, kun yleensähän se vaihtuu vissiin loppuvuodesta...
 
Itsekin katsoin tuota äitiyspakkausta että onpas ihana. Nyt kyllä alan kuitenki kallistua sille puolelle että ei pakkausta oteta. Eniten siinä kiinnostaisi juuri nuo talvikamppeet ja nythän ne on sitten ensin aivan liian isot ja sitten seuraavaa talvea ajatellen liian pienet. Tokihan vauvalla voi pitää vähän liian isoa haalaria kun kasvavat niin hirmuista vauhtia kuitenkin, mutta nyt menee kyllä niin ristiin.
Itselläni on sisarusten lapsia viisi kappaletta joten saadaan kuitenkin varmasti paljon rompetta. Ja taitaa meidän äidiltäkin löytyä vaikka mitä aarteita ullakolta.
 
Äippäpakkaus vaihtuu seuraavan vuoden alussa aina, sitten kun vanhat on jaettu loppuun. Joskus on mennyt maaliskuulle asti vanhalla :)
 
Meille tuo äitiyspakkaus kelpaa hyvin, kun olen ensimmäinen sisaruksista, joka lapsia saa ja miehen puolellakin on vain yksi kappale pieniä.

Senkin takia ei olla kerrottu vielä, kun on tosiaan ensimmäinen lapsenlapsi meidän puolelle tulossa :) Jos malttaisi siihen ensimmäiseen ultraan eli ensi viikon perjantaihin. Tuntuu kyllä toooosii pitkältä ajalta.
 
Elikkäs me tod.näköisesti tullaan saamaan ne 2013 pakkaukset?
Kovin on väri maailma muuttunut niissäkin nykyään. Menee kummallekkin joskus aika radikaaleja ne värit ollut niissä..
Ite en tiedä ottaisinko sen vai en kun tuota vaatetta tullut kerryttä ihan jonkin verran riippunee ehkä kumpi täältä olisi tulossa tällä kertaa :)
Mulla noi hymiöt ei tuu sinne minne halusin :D
 
Takaisin
Top