Joululahja tulossa!

Tosta alkoholin käytöstä ennen plussaa, mäkin join muutamia siidereitä viikko ennen ku tein plussatestin, eli kp 22. Mietin toki itekki plussan jälkeen että olikohan siitä haittaa mutta yllättäen en oo stressannu siitä mitenkään.

Mä söin foolihappoa jo kun yritettiin ja tänään kävin ostana Multivitan Raskaus ja imetys - monivitamiinivalmistetta.. Sitä kautta tulee sitte jatkossa foolihapot ja d-vitskut. Myös omega3:sia syön ja oon syönyt kauan ennen raskauttakin. :)
 
Tosta alkoholin käytöstä ennen plussaa, mäkin join muutamia siidereitä viikko ennen ku tein plussatestin, eli kp 22. Mietin toki itekki plussan jälkeen että olikohan siitä haittaa mutta yllättäen en oo stressannu siitä mitenkään.

Mä söin foolihappoa jo kun yritettiin ja tänään kävin ostana Multivitan Raskaus ja imetys - monivitamiinivalmistetta.. Sitä kautta tulee sitte jatkossa foolihapot ja d-vitskut. Myös omega3:sia syön ja oon syönyt kauan ennen raskauttakin. :)
 
Minä join pienen humalan viime viikonloppuna perjantaina,oli epäilyksiä silloin,olin tehnyt negatestin silloin torstaina muistaakseni ja tiistaina tein positiivisen testin kuukautisten olleen päivän myöhässä,joten siellä on taas ollu jollain niin vanhoillinen hoitaja joka on kyllästynyt työhönsä ja hiekat juuttunut pilluun !< :cool05 Ärsyttää tollaset ! :smiley-angry026
 
Mä syön tällä hetkellä Lady vita Mama-vitamiineja, omega-3:sta sekä kalsiumia. Terkan mukaan olis parempi ottaa rypsiöljyä kaks ruokalusikkaa kun Omegaa pillerinä.. Mutta...kokeilin öljyä, jonka jälkeen meinasin kaks tuntii oksentaa. Ni totesin et helpompi ottaa yks kapseli sit kuitenkin.Ja kalsiumia käskettiin kans heti, koska en juo maitoa lainkaan.
 
Tervehdys kaikki :)

Jospa minäkin tulisin tänne turisemaan kun nyt kovasti näyttäisi siltä, että meidän perheen pikkukolmonen olisi saapumassa joulukuussa. La 9.12.2013 eli tänään rv 7+5 menossa. Tämä raskaus alkoi minipillereistä huolimatta joten alkuun oltiin vähän järkyttyneitä mutta nyt jo hyvin onnellisia tulokkaasta. Raskaus alkoi kovilla vatsakivuilla ja kun ne vain kovenivat niin pääsin julkiselle puolelle ultraan jossa kivuille ei löydetty syytä mutta selvisi että alkio on viikkoa pienempi kuin menkoista laskettuna olisi pitänyt olla. Syke löytyi toisella kertaa ultratessa <3 mahakivut on hellittänyt nyt onneksi, tilalle sain kaveriksi pahoinvoinnin mitä edellisissä raskauksissa ei ollut. Mutta ehkäpä mahassa on kaikki hyvin kun niin oksettaa :P kotoonta löytyy kaksi pojan viikaria, 3v 8kk ja 1v 3kk joten pienillä ikäeroilla lapset meillä. Hulinaa tulee olemaan ensi vuonna :)

Mutta siinäpä alkuinfo, teksti saattaa olla vähän sekava kun puhelimella kirjotan :P hyvät voinnit kaikille!
 
Moi pitkästä aikaa. Oon lueskellut teidän kirjoituksia, mutta en oo saanut aikaseks kirjoittaa kun liityin fb ryhmään ja siellä enemmän kirjoittelen. Onnea kaikille uusille joulukuun odottajille :)! Aika moni on käynyt varhaisultrassa. Me käytiin esikoisesta, mut nyt ajattelin odottaa np ultraan asti. Sukupuolta ei viimeks selvitetty kun mies ei halunnut mut itse olen niin utelias että nyt kyllä haluaisin tietää. Esikoinen on 4.5v poika ja en oikein tiedä kumpaa nyt toivoisin :). Tyttö olis toisaalta ihana, mut esikoisen kannalta veljen kanssa vois olla läheisemmät välit. Kerrottiin esikoiselle vauvasta kun ostin kaverilta pinniksen ja kestovaippoja niin hän ihmetteli kelle ne tulee. Esikoinen meinasi, että on kiva olla isoveli, mutta kyllä hän haluaa jonkin lelunkin joululahjaks . Ens pe eka neuvola ja viikkoja mun laskujen mukaan silloin 8+1. Ompas ollut tosi ikävä terkka kun noin pelotellut . Mä kuulin radiosta laajasta brittitutkimuksesta jossa oli mukana äitejä eri yhteiskuntaluokista. Osa äideistä oli täysin juomatta ja osa joi lasin-pari viiniä muutaman kerran vk. Lapsia seurattiin syntymästä 8-vuotiaaksi asti. Tutkimuksessa kävi ilmi että niiden äitien lapset jotka olivat juoneet kohtuudella olivat kielellisesti ja matemaattisesti lahjakkaampia. Heillä oli myös vähemmän käytösoireita.. Että sellasta. Tällä kännykällä on niin hankalaa kirjoitella, että jatkan lepäilyä. Kärvistelen hirveessä flunssassa . Hyvää vkl kaikille!
 
Kävin tänään ostamassa niitä multivita tabletteja raskaanaoleville ja imettäville ja vetäsin heti ostettuani yhen napin huiviin :D Sain myös kerrottua mun isälle uutisesta kun pelotti kovasti mutta se ottikin asian ihan hyvin :') Oon vissiin viimosin tässä kuussa kuka nappulan saa,kun viikkoja vasta 4+4 ja teillä monella jo sitä 7-8 luokkaa =D ja tosiaan alavatsajomoilla mennää edelleen ja tänään kun kävin ulkona syömässä nii kun noi tissitkii on kipeet,nii muistan ekasta raskaudesta tai kun typy oli syntyny,kun maito alko nousee ja kuin se liikku tonne nännejä kohta,nii tänää oli sama juttu,sellain kohina vaa tuntu,että kohta varmaa pursuu jotku maidot sieltä mut ilmeisesti se maidon kehitys alkaa jo näinki ajoissa :o ei esikoisesta ollut,mut jokainen raskaushan on erilainen.. :) Oon niin onnellinen,kuhan saisi sen miehen takasin kotiin sieltä thaimaasta,vielä kaksi viikkoa :(
 
Mietin että pitäisikö mennä tuohon varhaisultraan. Onko siitä mitään hyötyä viikoilla 6-7, vai kannattaako odottaa neuvolan? Mua ihmetyttää tää oireettomuus, mutta eihän kaikille välttämättä tuu erityisempiä oireita. Toisaalta ois myös kiva tietää tarkka ikä järjettömän epäsäännöllisen kierron takia.
 
Minä en käy varhaisultrassa ihan sen takia kun se on niin aikaisin, että mitä tahansa voi vielä tapahtua ja uskoisin että minulle olisi paljon vaikeampaa jos menisi kesken ja olisin nähnyt jo että sydän sykkii. Siskollani on näin käynyt kolme kertaa ja ollaan asiasta paljon puhuttu. Ja ekassa sitä kyllä tosissaan harkitsin mutta nyt jotenkin vaan paremmin jaksaa odotella :)

Mulla tullee vieläkin maitoa kun puristaa, vaikka imetys on loppunut jo melkein 2 vuotta sitten :D Nyt tulee suihkussa jo melkein itsestään joten varmaan saa kohta jo ottaa liivinsuojat käyttöön
 
Älkää nyt tekin perustako omaa ketjua ;) Musta on vähän kurja (anteeksi nyt mutta pakko sanoa) että me ennenkin raskaana olleet jäämme aika paljosta keskustelusta vaille kun emme saa osallistua tuohon yhteen ketjuun. Ymmärrän kyllä että voi ärsyttää kun tulee 'tietäväistä' kommenttia aiemmin saman kokeneilta mutta ois siis kiva jos esikoisen odottajat juttelisivat myös täällä eivätkä vain keskenään. Huomasin että siellä on tosi monta nimeä joihin en ole täällä ollenkaan törmännyt ja olisi kiva törmätä. :)
 
Rozie, mie luulen että suurimmaksi osaksi me tuonne joulukuisten esikoistaan odottavien ketjuun kirjoittavista ollaan vaan niin pyörällä päästämme, että koetaan helpommaksi kun keskenään voi huuli pyöreänä ihmetellä, onko tää normaalia ollenkaan, koska kaikille siellä kaikki on vaan niin uutta (myönnän kyllä etten teknisesti itse siihen porukkaan kuulu, mutta se kuitenkin tuntuu luontevalta ryhmältä tässä päänsisäisessä sekamelskassa). On kyllä totta, etteivät kaikki sieltä oo löytäneet vielä tänne, mutta ehkä kun raskaudet on paremmin sisäistetty, porukka siirtyy tännekin.

Itsellä on mennyt koko viikko aika pitkälti töitten parissa kovassa kiireessä ja olo on iltaisin sen oloinen, meinaan nukahtaa pystyyn sohvalle iltaisin. Pahinta on töissä, kun ei ehdi kunnolla syömään ja verensokerit vetää maahan. Sitten alkaa päässä heittää ja pyörryttämään. Edellisessä raskaudessa löysin itseni keittiön pöydän alta, kun en tarpeeksi ajoissa ehtinyt syömään ja pyörryin tuolilta istuma-asennosta. Se kyllä opetti syömään säännöllisesti, mutta tänäänkin töissä oli tilanne se etten päässyt syömään eväitä ollenkaan kiireen vuoksi ja sulkemisaikaan olinkin jo aivan lopussa ja itkuinen kun olo oli päässyt ihan surkeaksi.
 
Me taasen päätettiin että varataan aika tuohon varhaisultraan.. Totta varmasti tuokin mitä rozie sanoit, mutta toisaalta haluan kans varmuuden että masussa on jokin ja oikeassa paikassa.. Suvussa kuitenkin kohdunulkoisia ja tuulimunia. En tiiä sitte ovatko perinnöllisiä.
 
Mäkin päätin nyt että käyn siellä varhaisessa. Ihan vaan oman mielenrauhan takia :) Jos kaksi testiä ei olis näyttäny plussaa, mulla ei ois harmainta haisua että odotan.
 
Ja tännekin nyt kirjoittelen, kun kerkesin tuonne ensimmäistä odottavien ryhmäänkin jo ilmottautua.

Eli ensimmäinen elämäni plussa tehty juuri ja la olisi siis 31.12.13. Täytetään avopuolison kanssa molemmat 26 vielä ennen vauvan tuloa. Tuntuupas oudolta sanoa noin, kun asia ei tunnu mitenkään varmalta vielä. Eli vain yksi apteekin testi tehty, mutta toinen viiva ilmeistyi kyllä melkein heti. En halua edes miettiä mitä kaikkea voi vielä sattua.

Asustellaan Tampereella ja perheeseen kuuluu yksi karvalapsi. Toinen oli suunnitteilla, mutta vaihtuikin nyt sitten ihmisvauvan odotukseen.

Tässä viikon mittaan on ollut etovaa oloa ja poikkeuksellista väsymystä, joten epäilinkin positiivisen tuloksen tulevan.
 
Takaisin
Top