Tuosta foolihaposta.....sitä mainostetaan kovasti, etenkin valmistajien omilla sivuilla. Mieheni on kovasti tutkinut eri lähteistä (tutk.pohjaisia) monien vitamiinien,ravinteiden, ruokien ym.käyttöä ja tarvetta ja hyötyjä ja varoittanut juuri tosta foolihaposta, jos sitä ottaa VALMISTEENA. Se on ymmärtääkseni tärkein raskautumisessa ja aivan alkuraskaudessa, mutta loppuraskaudessa VALMISTEENA haitallista. Mielestäni on edesvastuutonta, että tuotteiden valmistajat eivät asiaa joko tiedä tai kerro. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkiin synteettisiin valmisteisiin, mutta pyrin syömään terveellistä, alkuperäistä ja monipuolista ruokaa. VIhannesten ja salaatin syömistä olen lisännyt nyt ihan törkeen paljon :). Voin koittaa kaivaa tarkempia tietoja nyt tosta foolihaposta, kun en ihan tarkkaan muista haittoja loppuraskaudessa ym. D- vitamiinia kyllä otan, mutta muuta en. Olin jo napsimassa niitä foolihappoja jonkun multivitan tms.mukana, mutta lopetin, kun mies valaisi asiasta. sama taisi olla muistaakseni C-vitamiinin kanssa, lisä ei pelkästään hyväksi. Ekassa raskaudessa hemoglobiinikin nousi itsestään paremmaksi kuin aikoihin, mitä kyllä ihmettelin. Aiemmmin olen ottanut ajoittain rautaa, kun en päässyt edes verta luovuttamaan
. En kyllä ollut silloin siis raskaana.
Itse haluan tietää mikä sukupuoli on, niin on kivempi odotella ja ehkä jotain vaatteitakin katsella, vaikken juuri taida shoppaillakaan. Mutta jos vaikka jotain alkaisi äitiysloman kuluksi kutoa,jos vain sinne asti pääsen. Tod.näk.jään taas ikäni takia seulassa kiinni, joten lapsivesipunktiossa selviäisi varmuudella tuo sukupuolikin.
Oireiden vähyys pelottaa aina tasaisin väiajoin. Toissayönä olin aivan onnissani, kun tissit olivat taas aremmat. Odotan maanantaita kuin kuuta nousevaa, silloin on neuvola!!!! Mullakin kalenterissa vain Neuv.muka neuvotteluna
, jos osuu jonkun silmiin. Toivottavasti suostuttaisiin kuuntelemaan silloin
. Vappu meneekin sitten kuivin suin, saa nähdä moniko huomaa...