Joululahja tulossa!

Me kysyttiin esikoisesta sukupuolta ja luulenpa että kysytään tälläkin kertaa. Just tänään varailin nt-ultraan aikaa, 4.6 olis se sitten. Tuntuu pitkältä tää aika sinne, mutta jospa se pian menis. Jonsku: Mulla oli rv 4+3 jotain viikon verran tiputteluvuotoa, ihan veristäkin. 6+3 ultrassa ei kuitenkaan löytynyt sille syytä ja kaikki oli hyvin. Nytkin saattaa hyvin pientä veriviirua olla jonka vessakäynnillä huomaa, johtuu ilmeisesti ponnistamisesta ( sorry suora puhe ) ummetuksen takia. Esikoisen aikana vatsa käyttäytyi ihan samalla tavalla.
 
Mulla ei ollut esikoisessa vuotoja. Mul oli 6+4 vain sen kerran, ei ponnistusta. Tulin poitsun kanssa pihalta.
 
Mulla on vuotona vaan valkovuotoa välillä,ei mitää limasta tai semmosta mutta valkovuoto se on kai ihan normia kans? Mä haluisin selvittää sukupuolen kun aika näyttää,niinkun esikoisestakin :) Poikaa kovasti tahtoisin tällä kertaa,kun on toi tytön tyllerö tuossa jo mutta jos tulee toinen tyttö niin ei haittaa ollenkaan,terve lapsi sen täytyy olla :)
 
Valkovuoto toisilla runsastuu, sitä oli mulla esikoisessa ja nyt. Mä haluan jännittää loppuun saakka kumpi tulee :D Pojasta otimme selvää ni nyt kokeilla toisella tavalla.
 
Ei haluttu tietää esikoisesta mut oltiin ihan varmoja että poika sieltä tulee. Kyl mä helpotuksesta huokasin kun todella oli poika, tyttöä ei tullut edes ajateltua. Nyt taas mulla on tyttöfiilis mut mies toivois poikaa. Ei kyl haluta nytkään tietää kumpi tulee.
 
Mie oon pohtinut kovasti sitä kysytäänkö sukupuolta, jos sinne saakka päästään. Edellisellä kerralla en halunnut tietää, mies tyytyi siihen ja ei selvitetty. Nyt vaihdan päivän välein mielipidettä, toisena päivänä haluaisin tietää vauvan sukupuolen etukäteen, toisena en. Pääasia että saadaan elävä nyytti käsivarsille, sukupuolesta riippumatta.
 
Tuosta foolihaposta.....sitä mainostetaan kovasti, etenkin valmistajien omilla sivuilla. Mieheni on kovasti tutkinut eri lähteistä (tutk.pohjaisia) monien vitamiinien,ravinteiden, ruokien ym.käyttöä ja tarvetta ja hyötyjä ja varoittanut juuri tosta foolihaposta, jos sitä ottaa VALMISTEENA. Se on ymmärtääkseni tärkein raskautumisessa ja aivan alkuraskaudessa, mutta loppuraskaudessa VALMISTEENA haitallista. Mielestäni on edesvastuutonta, että tuotteiden valmistajat eivät asiaa joko tiedä tai kerro. Itse suhtaudun skeptisesti kaikkiin synteettisiin valmisteisiin, mutta pyrin syömään terveellistä, alkuperäistä ja monipuolista ruokaa. VIhannesten ja salaatin syömistä olen lisännyt nyt ihan törkeen paljon :). Voin koittaa kaivaa tarkempia tietoja nyt tosta foolihaposta, kun en ihan tarkkaan muista haittoja loppuraskaudessa ym. D- vitamiinia kyllä otan, mutta muuta en. Olin jo napsimassa niitä foolihappoja jonkun multivitan tms.mukana, mutta lopetin, kun mies valaisi asiasta. sama taisi olla muistaakseni C-vitamiinin kanssa, lisä ei pelkästään hyväksi. Ekassa raskaudessa hemoglobiinikin nousi itsestään paremmaksi kuin aikoihin, mitä kyllä ihmettelin. Aiemmmin olen ottanut ajoittain rautaa, kun en päässyt edes verta luovuttamaan :confused005. En kyllä ollut silloin siis raskaana.

Itse haluan tietää mikä sukupuoli on, niin on kivempi odotella ja ehkä jotain vaatteitakin katsella, vaikken juuri taida shoppaillakaan. Mutta jos vaikka jotain alkaisi äitiysloman kuluksi kutoa,jos vain sinne asti pääsen. Tod.näk.jään taas ikäni takia seulassa kiinni, joten lapsivesipunktiossa selviäisi varmuudella tuo sukupuolikin.

Oireiden vähyys pelottaa aina tasaisin väiajoin. Toissayönä olin aivan onnissani, kun tissit olivat taas aremmat. Odotan maanantaita kuin kuuta nousevaa, silloin on neuvola!!!! Mullakin kalenterissa vain Neuv.muka neuvotteluna laughing7, jos osuu jonkun silmiin. Toivottavasti suostuttaisiin kuuntelemaan silloin:love017. Vappu meneekin sitten kuivin suin, saa nähdä moniko huomaa...
 
Kävin tuolla esikoista odottavien puolella ja siellä oli hyvä lista mitä syödä ja mitä ei tokalla sivulla. Kalaa kyllä itse syön, vaikkakaan en Itämeren.
 
Mä hain eilen multivitaa joka on tarkotettu raskaana oleville ja imettäville. Ajattelin että siitä saisi sitä foolihappoa ja vitamiineja ja rautaa. Mulla on tosi alhainen hemoglobiini ja aina välillä oon syöny jonkun rautakuurin. Nyt sitä ei ookkaan hetkeen katsottu. Katsotaanko se neuvolassa?

Tein aamulla Clearbluen digitaalisen raskaustestin, kun olin tehnyt vain apteekin oman keskiviikkona. Sen mukaan olen viikolla 4-5 , eli en niin pitkällä kuin ensin luulin. Se onkin aivan hyvä, sillä harmittaa vieläkin viime perjantain juhlinnat, kun en yhtään tajunnut jo odottavani silloin.
 
Ja niistä oireista. Mulla ei ole oikeastaan minkäänlaisia. Vähän tissit aristaa, ei muuta. Siksi on niin epäuskoinen olokin koko hommasta :happy7
 
Älä ole huolissasi, vaikka otitkin alkoholia. Esikoisen kohdalla olin juonu 3 päivää ennen testin tekoa ja sanoivat ettei siintä haittaa ole. Tässäkin raskaudessa tein pitkäperjantana testin ja oli nega ja meillä oli juhlat. Ja taas testi näytti plussaa neljä päivää negan jälkeen.
 
Järki sanoo, ettei tarvisi olla huolissaan, mutta silti sitä vähän murehtii. Varsinkin kun tämä oli ainoa kerta 4kk sisään, ja sen piti nyt sitten sattua juuri tuohon kohtaan.
 
Me emme juhli, kun n.2-3 kertaa vuodessa. Mä ihmettelin, kun en oikee humaltunut ja krapulainen olo vain jatkui ni päätin tehdä uuden testin :D.
 
Mua harmittaa kun en testannut silloin pe. Mulla on ollut niiin epäsäännöllinen kierto viime aikoina, niin jotenkin en uskonut että olisin ollut raskaana. Se ehkä harmittaa nyt eniten.
 
Mulla on normaalisti kierto pysytellyt siinä kp37 kohdilla. Aloitin laihutuskuuriin tossa tammikuussa ja lopetin helmikuussa. Multa jäi menkat välistä :D . Mä ajattelin et onkohan mussa vikaa kun ei ala menkat. Kaveri sanoi, tee joka viikko testi. Soitin ja varasin tk gynen ajan 15.4 vasta). Tein testei joka viikkoa ja itseäni sätin päässäni et, miks mä näitä testejä teen :D. Ja hups :D kp78 PLUSSA (2.4) :D.
 
Mä kans luulen että aktiivisen liikunnan aloittaminen on saattanut sotkea mun kiertoa ja työhuolet. Oon myös testaillu pitkin kuluvaa vuotta useempaan kertaan ja turhaan.
 
Takaisin
Top