Joululahja tulossa!

Oireita; rinnat alkoi kipeytymään, hienoinen kuvotus on koko ajan ja nälkä on koko ajan mutta mitään ei tee mieli syödä. Meinasin töissä tänään paljastua kun työkaveri on raskaana ja puhuttiin oireista, ei oikein meinannut muistaa ettei voi puhua näistä hälle vielä ;) (joillekin työkavereille voisin kertoa mutta en kaikille)

Huomenna pitäis varmaan koettaa varata sitä neuvola-aikaa

Voin varmaan viimein liittyä tänne :) Oireet juonsivat juuri tätä..äsken tuli haamuviiva testiin joten plussaa pärähti !! :') <3 ensimmäinen reaktio itku ja tärinät ! aivan mahtavaa ! LA olisi 30.12.2013 <3

Taitaa olla neuvoloissa kiireaika, kun muillakin eka neuvolakerta osuu vasta 9+ viikoille. Itsekin soitin viikko sitten ja sain ajan rv 9+4. Itsellä kun on riskiraskaus, olin ajoissa aikaa varaamassa. Positiivista on se että neuvolan jälkeen ei enää pitäisi olla sitten pitkä aika np-ultraan.

Kuvotus on alkanut vaihtumaan kunnon pahoinvointiin. En vielä ole joutunut halailemaan vessanpönttöä, mutta kaukana ei ole ollut. Väsymys on helpottanut hiukan, nyt on jo helpompaa pysyä pidempään hereillä, enkä nukahtele kesken lauseen ;).

täällä ekassa varhaisultrassa käyty katsomassa, kuinka Möntin sydän siellä vimmatusti pumppasi <3
Neuvolaan soitettu ja varattu aika, 7.5 vasta eka käynti... päivä kerrallaan, phuuh :dance018

Mä kävin tänään ekan kerran neuvolassa. Soitin jo hyvissä ajoin sinne, kun oli ton kuopuksen 6kk neuvola, et saisko oman samaan syssyyn, ni ei tarvi monesti juosta... Onnistui ja seuraava kertakin menee kimpassa. Ei ees koittanu kuunnella sydänääniä ja kaikki muu oli ok. Pääsin myös vähän normia vähemmällä lippulappu määrällä ja muulla lätinällä, kun edelliskerrasta on niin vähän aikaa :)

Nyt vaan odotellaan kutsua ultraan ja varaillaan aikaa sokerirasitukseen (mulla oli edellisessä odotuksessa diettihoitonen raskausdiabetes), käydään veriseuloissa ja toivotaan että kaikki on hyvin :)

Eikä, täällä on toinenkin Emppuli! En tiennyt, että se on edes mahdollista?! :) Ehkä pitää miettiä joku erottelukeino, nyt olen liian väsynyt miettimään. :)

Outoa tuo nimimerkkien päällekkäisyys.

Soitin sitten illalla vielä yksityiseen äitiysneuvolaan ja varasin ajan varhaisultraan. Pari viikkoa pitäisi jaksaa odottaa, 7.5. on aika. Tuolloin olisi mun laskujen mukaan kasassa 7+2. :)

Onko toi varhaisultra siis ihan julkisellakin puolella tehtävä uä? Paljonkohan maksaa yksityisellä? Onko sen ajatuksena siis vain todeta masussa olevan jotain elämää ? Pitäsköhän munki :dance008! Saisin pisteen näille jatkuville testien tekemisille, terkuin "5 testiä tehnyt" :oops:

Teiän pitää Emppulit laittaa jotkut erilaiset käyttäjäkuvat tohon :)

Toinen tai molemmat emppulit muuttaa pikkusen nimimerkkiä :) Eikös sen pitänyt olla mahdollista?

Varhaisultraa ei tehdä yleensä julkisella, ellei ole jotain painavaa syytä (riskiraskaus tms.)
Oulussa on (vinkki!) Meri-Oulun neuvola (yksityinen) jossa ainakin 3 vuotta sitten oli varhaisultra vain n. 50€. Silloin olisin halunnut käydä muttei tullut käytyä, nyt malttaa paremmin odotella nt-ultraa ;)

Näyttää jostain syystä tulevan herkästi tuplana/triplana nuo aloitukset. Oisko semmoinen hyvä että kirjoitetaan aina siihen missä on eniten kommentteja? Ajan mittaan nuo kommentoimattomat sitten tippuu kun tulee lisää ketjuja. Tai parempi tietty jos nuo ylimääräiset sais jotenkin pois :D Tulis sitten kaikkien kommentit aina samaan ketjuun

dulu, yksityiselle olen menossa ja kätilön suorittamana tuossa paikassa hintaa jää noin 60 euroa. :) Itse haluan varhaisultraan jotta voidaan sulkea pois esim. kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus kun on hieman kipujakin ollut ja varmistaa, että pikkuinen sydän pamppailee. Ja kyllähän kaikki tuntuu vielä niin epätodelliseltä niin jospa tuo auttaisi sitten tajuamaan, että pikkuinen siellä (toivottavasti) köllii.

Hephep, itsehän kävin juurikin tuolla Meri-Oulun neuvolassa varhaisultrassa 14.4.13. Viikkoja oli tuolloin 6+3. Halusin käydä niiden ihmeellisten tiputtelujen yms takia varmistamassa että onko siellä masussa ketään. Hyvin näkyi syke jo tuolloin ja tosiaan se että alkio on oikeassa paikassa. 50€ oli ultralla hintaa. Hyvin oli asiansa osaava kätilö, kertoi mitat ja mitä missäkin on ja pitäisi olla. Kertoi myös että minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, tätä asiaa mulle ei ollut edellisessä raskaudessa mainittu että pitää melkein lääkärineuvolassa kysäistä asiaa tarkemmin.

vielä muistutan että meillä Joulukuun mammoilla on suljettu ryhmä fb:ssä. jos haluat mukaan niin laittakaa viestillä nimenne ja tuntomerkit että voin lisätä sinut kaveriksi ja näin ryhmään. kun olet ryhmässä poistan sinut kavereista :)

Ensimmäinen ultraon takana. kaikki oli hyvin :) perjantaina ensimmäinen neuvola. jännittää kaikki tämä koska ensimmäinen lapsi ja kaikki on niin uutta. oireita on lähinnä ruokahaluttomuus, etova/pahaolo, pääkipu. aika harvassa on ruoat mitä pystyy syömää.

TMJ: ollaankohan me tuttuja? ;) Jotenkin nimimerkkisi tuntuu tutulta...
edit: voin kyllä olla väärässäkin, mutta kävitkö esikoista odottaessa/esikoisen kanssa Oulun mammamiiteissä tätä kautta?

Jos ei jostain syystä osaa Heitskun kautta liittyä sinne ryhmään (heitskun fb-profiiliin löytyy suora linkki kun klikkaa tota heitskun profiilikuvaa täällä) niin minulle voi laitta meiliin sen osoitteen jolla on FB:ssa. Laitan sitten kaveripyynnön ja lisään ryhmään ja sitten voi poistaa kavereista :) Ryhmä ei näy kuin jäsenille, sen olemassaolosta ei tiedä kuin jäsenet eikä siis meidän jäsenyys näy missään. :) Ja se mun osoite mihin voi meiliä nakata on tetskui@gmail.com

Onnea uusille plussanneille <3

Aika paljon heittoa noissa ekan neuvolan ajoissa, itse menen ekan kerran vasta toukokuun loppupuolella (viikkoja sillon 10+1)??? Ja terkkari antoi tuon ajan ennen kun oli ees kyselly onko eka raskaus tms joten hieman ihmettelen... kai se sitten lienee normiaika täällä meilläpäin :D
Onneksi pääsee ensi maanantaina sinne varhaisultraan, hieman kyllä jänskättää ja pelottaakin onko kaikki niinkuin pitää...toivotaan parasta :)
Minä liittyisin mielelläni myös tuonne fb-ryhmään, yritän noiden ohjeiden mukaan toimia niin katsotaan kuinka onnistuu ;)

Onnea kaikille uusille! :)

Taas iski pahoinvointi iltapäivällä. Ja väsyttää. Samanlainen olo kuin monella muillakin, nälkä on mutten keksi mitään mitä maistuisi hyvälle. Välillä taas ruoka uppoaa hyvin. Tekee kovasti mieli suolaista. Viime kerralla makeanhimo oli aivan järkyttävä. Toivon että se pysyy poissa ettei tuu kiloja saman verran...

Pikku hiljaa alkaa jännittää perjantain varhaisultra. Liityn varmaan tohon FB-ryhmään sitten sen jälkeen jos/kun varmistuu että kaikki on tässä vaiheessa kunnossa.

Toinen Emppuli vaihtoi nyt itsensä Empuksi. Aloin kyllä miettiä, että onkohan toi systeemi nyt sellanen, ettei se välitä päällekäisyyksistä, koska vois kuvitella, että Emppukin jo jollain olisi, mutta koitetaan nyt tätä. Ehkä ei joulukuisten ryhmässä ainakaan...

Takaisin