Joululahja tulossa!

rozie: En ole käynyt mammamiiteissä. Jos se tuo nimimerkki hämää jotenkin :D
 
Jokohan tänne uskaltautuisi liittyä joukkoon. Viikoilla 5+5 mennään, ensiraskaus. Jännittää, että meneekö kaikki hyvin.
Ensimmäinen neuvolakäynti itsellä vasta 16.5 (rv 8+5). Ultrasta ei tietokaan.
 
Tervetuloa ja onnea vaan kauhean paljon, Tanskuli! Sekä tietysti kaikille muille uusille.

Täällä rauhallista.. Olo tasaisesti etova, väsyttää ja tissit on turkasen kipeet.
 
Mua nyt vaivaa kovasti se, että viime perjantaina olin juhlimassa kun en tiennyt jo odottavani. Nyt huolettaa mahtoiko perjantaipullolla olla jotain vaikutusta. Tiedän tarkalleen että alkio on ollut silloin maks 16 päivän ikäinen. Voi pitääkö mun murehtia nyt tämmöistäkin?
 
Liinu jostakin luin että tollanen "pahe" ei vielä vaikuta alkioon koska uusia soluja tulee rytinällä :gen014
 
Liinu, mä olin kans ennen testiä sunnuntaina (pääsiäisenä) viihteellä ja testasin plussan seuraavana torstaina. On olemassa sanonta, et niin kauan kun ei sen olemassaolosta tiedä, niin sitä ei voi vahingoittaa. Ei kyl varmaan päde niissä tapauksissa, kun tulee valemenkkoja ja selviää vasta puolessa välissä, mut normiaikataulussa varmaan päteekin...
 
että kun ärsyttää,kun en tiedä mikä mun laskettu aika on :D Kun siis yleensä normikierto ollu 28,no viime kierto oli 27 ja kuukautisten alkamispäivä 26.3,nii pitääkö esim vaun laskuriin laittaa se mikä on yleinen kiertopäivä vai se viimekertaisin? Saan eri laskureista 30 tai 31.12 LA:ksi...-_- päivän heitto,mut ois se nyt silti kiva tietää :D
 
Heitsku ja mamunen, kiitos kommenteista. Täytyy nyt jättää turha murehtiminen pois ja keskittyä olennaiseen :) Onhan tää aivan ihana asia! :dance008
 
Noniin, tänään tuli sitten vastaan jo se päivä kun piti ilmoittaa pomolle, että raskaana ollaan.. Pahoinvointi on nyt viikon ollut aikamoista, vaikka en olekaan oksentanut. 24/7 sellainen olo että tuleeko nyt oksu vai minuutin päästä. Olen töissä sinnitellyt tähän asti, mutta olin tänään ehtinyt 2 h olemaan töissä, josta noin tunnin verran yhteensä vessassa, kun oli niin järkky olo! Oli pakko mennä sanomaan että pakko mennä kotiin. Oli tosi ymmärtäväinen, hänen vaimolla kaikissa kolmessa raskaudessa ollut 7 kk kestävä kova pahoinvointi!! Toivottavasti itsellä ei ole niin..:smiley-angry017

Kun kävin työkaverille sanomassa että lähden kotiin, hän kysyi heti että oot varmaan raskaana..:smiley-ashamed008 Ja samalla kuulin että yksi työpisteemme mies on jo pari viikkoa sitten aavistellut että olen raskaana, kuulemma siitä että olin juonut GREIPPIMEHUA viime kuussa!!! :smiley-angry003 Eli työpaikalla tietää jo kolme tyyppiä.. Eipä taida kauaa mennä että muutkin työpaikalla kuulevat uutisen.. Nythän mä vasta rupean pelkäämään keskenmenoa, kun tieto leviää :confused2
 
Mulla tais pomo eilen nähdä mun kalenterista, katottiin samaa viikkoa kun mulla on neuvola ja olin kirjoittanut alle 9+0 :D Sanoin vaan aiheeseen liittyen ettei perjantai passaa kun on tytön neuvola. Jospa se ei tajunnut niitä viikkoja. Vaikka toisaalta, en tiedä aionko kauaa piilotella kun mun työyhteisö on sellainen että voin kertoa myös jos ei mene kaikki hyvin...
 
Niin ja foolihappoa syön raskaus- ja imetysajan vitamiinin kautta. Sitä foolihappoa kannattaa jokaisen kyllä syödä viimeistään nyt, on elintärkeä vauvan kehityksen kannalta eikä sitä tahdo ravinnosta tarpeeksi saada.
 
liinu mä oon syönyt foolihappoa ja multivita raskaus ja imetys. tuskin sitä mitään menettää kun noita nappailee joka päivä :D
 
Täällä menossa rv 7+1 LA11.12. Entuudestaan ensi kuussa täyttävä 2-vuotias poika. Eilen kävin yksityisellä ultrassa, kun jäi mieltä painamaan sunnuntain vessa reissu jolloin paperiin tuli vähän verta. Lääkäri epäili tuulimunaa, kohtu oli kasvannut ja löytyi pienen pieni papu jolla sykki sydän <3 Eli kaikki hyvin. Maanantaina eka neuvola. Aivan erillainen raskaus, kun ensimmäinen. Tällä viikolla tuli aamuinen "krapula olo". Hiukset rasvottuu nopeasti, näppy naama ja nännit todella arat ollut koko ajan. Esikoisen raskaus oli "unelma", todella helppo.
 
Huh, varmaan huojentunut olo Jonskulla :) Taitaa olla tyttö tulossa kun voit pahoin ja naama kukkii jos pojan kanssa ei niitä oireita ole ollut ;)
 
Oksennus ei tuu, onneks. Kyllä sydäntä lämmitti, kun näki pienen pavun <3 Oli aivan ihana lääkäri. Mulla on tyttö fiilis,ennen kuin edes testin tein. Samalla tavalla tunne, kun esikoisesta. Emme meinaa ottaa selvää, kumpi tulee.
 
Oksennus ei tuu, onneks. Kyllä sydäntä lämmitti, kun näki pienen pavun <3 Oli aivan ihana lääkäri. Mulla on tyttö fiilis,ennen kuin edes testin tein. Samalla tavalla tunne, kun esikoisesta. Emme meinaa ottaa selvää, kumpi tulee.
 
Mites muut, meinaako ottaa selvää? Me otettiin esikoisen kanssa ja samalla linjalla ollaan... :)
 
Takaisin
Top