Joululahja tulossa!

dulun kanssakos meillä oli sama sairaala? Me ei asuta enää Oulussa mutta meillä saa valita synnärin ja esikoisen sain OYSissa joten ei epäilystäkään minne haluan toisen kanssa :D Etsitään kyllä kovasti asuntoa Limingasta tai Kempeleestä joten ehkä päästäis muuttamaan sinne takaisin jo ennen pienen tuloa :)
 
Joo mullakin OYS ja la:kin tais olla sama? :) Tickeri kyllä antaa sulle enemmän päiviä :smile. Tulukaa tulukaa takas tänne :smiley-angelic003! Mekin tosin oululaistuttiin vuoden vaihteessa kuntaliitoksen myötä, sitä ennen naapurikuntalaisia oltiin.
 
Moi taas täältäkin, onnea kaikille uusille plussanneille! Ja voimia kaikille, jotka on joutunu uudelle yritykselle täältä :(
Ja ihan mahdottoman mukavaa saada Nekkutikku takaisin, toivottavasti kaikki menee hyvin <3

Viime torstaina oli varhaisultra ja sydän sykki, oli kyllä kiva nähdä että siellä oikeasti on joku ja oikeassa paikassa, vaikka sen enempää tuosta ei tietty voi päätellä.. istukan sijaintia ei vielä voi nähdä siinä, kun joku kyseli. Mutta kyllähän siinä sydän sulaa kun ihan omin silmin näkee pikku pavun uiskentelemassa.. tuli jotenki todelliseks. Menisin varmaan uudestaankin, vaikka lopputulosta se ei kerrokaan vielä tässä vaiheessa.. en tiiä onks toi varhaisultra hyvä vai huono juttu noin yleisesti. Mutta missä kohtaa alkaa se raskaus, joka on naisen hehkeintä aikaa..? :p Tähän mennessä ei ainakaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Eikös me toisella kolmannella hehkuta :dance008? Tai jollei yökötä, niin ehkä nytkin jo? Mä tunnun olevan aika herkkänahkainen ja herkällä tuulella...
 
Iloisena ja vielä hieman varpaillani ilmoittaudun joukkoon mukaan!! :D Perjantaina tein ekan testin positiivisin tuloksin ja nyt niitä jo kolme tehty ja kaikki positiivisia! :D Kai tämä tarvii nyt vaan uskoa että vihdoin meille vauva tulee. Torstaina ekaan ultraan vielä varmistamaan asia. La tod. näk. 10.12.
 
Toiset ei hehku koko aikana :D Minulle viime raskaus oli aivan ihanaa aikaa, nautin lähes kaikesta. Meitä oli sitten 4 kaveria (tätä kautta tutustuttiin) joilla oli la kahden viikon säteellä ja kaksi meistä rakasti raskausaikaa ja kaksi inhosi. Joten se on aika fifty-sixty hehkuuko vai ei ;)
 
Ilmottaudun joukkoon..la olis 29.12 eli tänään 4+0.Kaksi tyttöä ennestään on ja yksi km tossa alkuvuodesta joten en tohdi kovin luottavaisin mielin olla vielä tämänkään suhteen :( Täytyy vaan toivoo että tällä kertaa kaikki menisi hyvin!!
 
Mä näin kans unta... Toi meidän pikkukakkonen syntyi 39+1 aika syöksynä, ehdin laitoksella olla vajaan kaks tuntia kun neiti oli ulkona. Ilmeisesti siitä juonsi juurensa uneni jossa olin ambulanssissa menossa synnyttämään kun alkoi ponnistuttamaan ja se ensihoitaja käski nyt vaan pidätellä sinne sairaalaan asti ja mä vaan karjuin, et myöhästä, kun se on jo pää kohta ulkona, et leikkaa vaan ne housut pois tieltä... Ja sinne ambulanssiin vauveli sit syntyi. :rolleyes:
 
Onnittelut uusille plussanneille

Itselläni voimakas raskauspahoinvointi on pitänyt sairauslomalla jo 2 viikkoa eikä toistaseks loppua näy. Että täällä ei ainakaan hehkuta :D Ja mä näin viime yönä unta, että lapsi synty 86 senttisenä ja mä vaan ihmettelin, että mitä mä näille pienille vaatteille ny teen... =)

Olisikos kiva tehdä esikoista odottavilla oma ketju vai meneekö keskustelut liian hajanaiseksi?
 
Mulle ainakin sopii tuo oma ketju esikoistaan odottaville. Joskin tulisin varmaan pyörimään täälläkin laughing7. Mutta tosiaan varmasti on olemassa ajatuksia, joita on helpompi jakaa muiden esikoistaan odottavien kanssa.. Ja sitte toisaalta kans niitä joita jakaa mielellään jo synnyttäneiden kanssa :)

Kauheen epätodellinen olo ollut tänään, en voi uskoa että sisälläni kasvaa pieni ihmisen alku :love7. Tekis mieli kertoa asiasta koko maailmalle mutta maltan mieleni. Toisaalta kans pelottaa että menee kesken.. Todella paha mieli heidän puolesta jotka ovat sen kokeneet :sad001
 
Onnittelut teille kaikille joululahjaa odottaville. Mie voisin nyt vihdoin uskaltautua mukaan. Joulukuun puoliväliin osuisi laskettu aika ja onnellisena mutta varovaisin mielin täällä rakkauspakkausta odotetaan. Toisen kerran olisi siis matka synnärille edessä (esikoinen ks. 08/12 rv. 40) ja nyt vielä pieni epäusko vaivaa että pirpanan syliin asti saisin. Toivotaan parasta, sormet ja varpaat ristissä.
 
Hyvä ajatus tuo esikoista odottavien -ketju. Kyllähän sitä voi aina molempiin kommentoida :).

Mulla on alkanut olemaan välillä aika kovia kipuja mahassa. Kohtu on kallistuneena taaksepäin ja sieltä se koittaa puskea lihaksien läpi "oikeaan" asentoon :/. Ainakin noin mulle neuvolantäti sanoi, kun olin raskaana pari vuotta sitten. Raskaus päätyi siis keskeytettyyn keskenmenoon, eli esikoista odotellaan :).

Sitten tänään huomasin, että tissit on kasvanu ihan hirveesti ja pelottaa ihan että kuinka paljon ne vielä kerkeää tässä kasvamaan :D. On muuten pienet tissit, niin en ole tottunut tämmösiin palloihin ;)
 
Täällä on ollut hiljainen päivä tänään. Olletteko kaikki kenties niin väsyneitä ettette jaksa kirjautua? :)

Täällä ainakin yksi tosi väsynyt tapaus. Meillä on remppa kesken ja joka ilta töiden jälkeen tietää siivousta, järjestelemistä, tavaroiden kantamista... ei nyt olisi paukkuja sellaiseen. Huono ajoitus, todellakin. Tänään töissä iski yhtäkkiä pahoinvointi. Ei kovin voimakasta, mutta silleen häiritsevää. Toivon ainakin että oli raskauspahoinvointi, eikä alkava vatsatauti. Sitä on liikkunut työpaikallani.

Remppasiivoamisen kesken löysin ylimääräinen raskaustesti, ja pitihän tietenkin testata, ihan vain huvin vuoksi. Ei olisi pitänyt. Tuli tosi haalea viiva. :( Kuvittelin että jo tässä vaiheessa tulisi kunnon vahvaa viivaa. Nyt tietenkin sain päähäni että kaikki ei ole kunnossa, vaikka yritänkin itselleni vakuuttaa että olen vain juonut paljon illan aikana ja siksi laimea pissa = haalea viiva, tai että mun kohdalla hormonit vain nousee hitaasti. No perjantaina sitten selviää onko kaikki ok, kun varhaisultraan mennään.
 
Musta taas tuntuu että oon kokoajan täällä kyttäämässä, mutten viitsi kommentoida kun "kukaan muukaan ei" :D.

Mua jotenkin häiritsee tää oireettomuus.. Ehkä tavanomaista enemmän on janottanut ja jostain syystä ruokaa ei oo tehny mieli. Voikohan tuo ruokahaluttomuus johtua raskaudesta..? Tänään varasin neuvolan <3. Tuli jotenki aavistuksen todellisempi olo raskauden suhteen kun jutteli neuvolatätin kanssa :). Nla ois viikoilla 7+6.

Mrs Q, mullaki tekee kokoajan mieli käydä ostamassa vielä yks testi.. Epätodellisuus vaivaa :confused:
 
Meillä kanssa raksalla siivousta riittäisi...eilen huhkin oikein kunnolla siivoten lumen alta paljastuneet roskat ja tehden sirkkelillä (joo tosiaan uskaltauduin käyttämään sähkölaitetta, jossa on vielä terä) ylijäämälaudoista polttopuita. No, illalla olo sen mukainen eli väsytti vietävästi, mutta yllättävän vähän oli esim. vatsakipua, mikä yleensä iskee iltaisin, kun on tehnyt enemmän jotain. Lauantaina oli oikeestaan eka sellanen päivä, että pahoinvointi häiritsi raksahommia, vaikkei oksua tullutkaan.
Tänään erehdyin kertomaan yhdelle työkaverille tulokkaasta ja veikkaan, että sen onnitteluhalin jälkeen kyllä muutama paikalla ollut arvasi, mistä on kyse... En nyt ihan vielä haluaisi toitottaa kaikille asiasta, muutama nyt töissä siis tietää ja toinen siskoistani. Onneksi kesällä saan pidettyä yhteensä 6 viikkoa vapaata (pari viikkoa alkukesästä ja loput loppukesästä). Muutamat kemut (kuten vappu) pitäisi koittaa kaveriporukassa vielä viettää silleen, ettei ihan koko porukalle paljastu asia, kun kerran viikkoja on vasta esim. 7 vapun aikaan...ehkä vaan jonkun on oltava autolla ;) Enkä nyt muutenkaan juuri koskaan juhli oikein urakalla, joten eiköhän tuosta selvitä... ja toivotaan, että kesäkuun alussa olisi sitten vielä pikkuinen matkassa, sitten olisi ainakin se maaginen rv12 täynnä.
Mä jännään ja pidän peukkuja sun puolesta Mrs Q, kerro sitten heti mitä mahan asukille kuuluu!! Kaikki on varmasti hyvin :signs003
 
Dulu, ruokahaluttomuus voi olla raskausoire. Edellisessä raskaudessa varsinkin ensimmäinen kolmannes oli hankala, kun mikään ei maistunut, pakottamalla sain ruokaa alas pari haarukallista ja sitten vatsa oli ihan täysi. Tässä raskaudessa mulla on ollut koko ajan jatkuva nälkä. Ihan kuin en koskaan ois ruokaa nähnytkään :D. Useimmiten kyllä syödessä tulee taas stoppi vastaan, mutta ruokahalu on suurempi kuin viimeksi.
 
Tervetuloa ja onnea uusille plussanneille!!

Mä kävin viikonloppuna ristelemässä Viron puolella, joten en oo ehtiny juurikaan palstailemaan. (en kyl ehkä muutenkaan oo se kaikkein aktiivisin..) Mun vanhemmille kerrottiin ja pikku veli arvas laivalla. Kyl kaikkia hiukan hymyilytti... :) Mul on kans tota ruokahaluttomuutta sekä jatkuvaa nälkää. Tunnin välein tars olla syömäs, mut useinkin maistuu juur se kaks haarukallista ja loput saa ahtaa alas väkisin.
 
dulu, mulla oireet on alkanu vasta nyt tässä viikon 6 alussa, mutta oireet on iha yksilöllisiä :)
Turha huolestua jos sulla ei oireita viel oo <3 :)

Kuinka helposti muuten saitte varattua ensimmäisen neuvola ajan? Mulla on vast 10.5, kolmen viikonpäähän hyppäs nyyhkis ;(
 
Emppuli, itse juuri soittelin neuvolaan ja sieltä lupailtiin ensin aikaa viikoille 7-8, mutta valitettavasti ensimmäinen pidempi aika olikin vapaana vasta 9. viikolla eli 17.5. Varattiin sitten samalla ensimmäinen lääkäriaika heti seuraavalle viikolle.

Cherry87, meikäläisellä on kanssa kasvanut tuo rintavarustus aika hienosti, heh. Näin A-kuppilaisena muutoksen huomaa helposti. Täytyy varmaan lähteä kohta rintsikkaostoksille kun vanhat ahdistaa sen verran!
 
Täälä ensimmäinen neuvola-aika myös tänään varattuna. Yllättävän pitkälle meni, kun 17.5. vasta, Silloin kasassa on rv 9+3.
 
Takaisin
Top