Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos mamat, vinkeistä! Pakko kyl pitää nyt kiinni tästä kunnosta, jos vaikka vasta vikalla kolmanneksella alkais ottaan iisimmin... Siis jos kropassa tuntuu hyvälle:)

Samaa mäkin mietin, että joko Äippä on raskaana? ;)

Kotona olosta. On kyllä etenkin nyt kesän ajan, kun pojan kans koko ajan helpompaa, nauttinu ihan kauheesti. Sopivasti kun välillä päässy jossain käymään niin ei koti ala ahistaan. Oon myös erakkoluonteinen. Viihdyn vallan hyvin omassa ja perheen seurassa. Ja vanhojen kaverien seurassakin välillä. Uusien tuttsvuuksien luominen väsyttää ajatuksenakin :D

Tykkään koyihommista ja itekseen liikkumisesta (kävelyt luonnossa ja kotijumppaa). Töihin en kyllä kaipaa mutta pakko mennä tienaan vähän rahaa. Oon kyllä nyt päätyny siihen että haluan muutenki vaihtaa alaa jos mahdollista ja pääsen joskus kouluun. Nykyinen työ on mulle tosiaan vaan rahanansaintaa varten - toki kiitollknen että työpaikka on näinä aikoina - mutta jos työikää mulla monia vuosikymmeniä vielä, niin olishan se hyvä jos työ pystys tarjoaan mulle muutakin kuin vaan taloudellista turvaa...

Jemina ja metsäläinen niin hassusti on tainnut päästä käymään ;) tulla uusien toivojissa ja odottajissa olis pari pisutikku kuvaa;) tänään odotellaan labroja hcg kokeista, jännittää:p

Äippä x4, täälläkin pidetään peukkuja puolestasi! :)

Tänään sai herätä ja syödä aamupalan rauhassa kun poika nukkui niin sikeetä unta, kello alkoi lähestyä 10 eikä vieläkään merkkiä että alkaisi heräilemään. Oli sitten mentävä herättelemään toinen aamupuurolle. :) ihania nämä kiireettömät aamut. ❤️

Niin olitteko saanut laskettua veroprosenttia tukia varten? Nyt kun tippuu kodinhoidon tuelle niin voisi senkin tehdä :wideyed:

Yritin laskea ja totesin, että liian vaikeaa ennenku tietää varmaksi loppusyksyn suunnitelmat. Saapa sitten veronpalautuksia, kun on maksanut liikaa :)

Joo, mulle kanssa työ on mielellään enemmän viihdykettä ja elämänsisältöä kuin pelkkää rahanansaitsemista, vaikka kyllä se rahakin iso motivaattori :)

Pitääpä itekin tiputtaa veroprosenttia, hyvä kun tuli puheeksi täällä. :)

Meillä on tänään pojan 8kk neuvola, mieskin pääsee pitkästä aikaa mukaan kun on vapaapäivä töistä. :happy:

Ajankohtainen kannustus unikoulusta: http://www.kaksplus.fi/vauva/vauvan-kehitys/unikoulu-6-kk/

Tulisipa nuo hampaat nyt jo kunnolla esiin, niin rauhoittuisi yöt. Tänään jo parempi kuin eilen, toivoa on :) Edelleen helpoimmalla pääsee, kun ottaa heti itkusta kainaloon syömään. Mutta kun ei millään jaksais nousta viemään lasta takaisin, kun alkaa painaakin niin paljon. Monta yötä nyt nukuttu perhepedissä koko yö ekan heräämisen jälkeen. Levottoman poitsun potkiessa :)

Mites teillä nukutaan? Imettävät, montako kertaa syötätte yöllä?

Tytsy78, yöunista ei ole valittamista, todella hyvin nukutaan. 12 - 13h nukkuu putkeen, välillä saattaa herätä 6 - 7 aikaan maidolle, mutta jatkaa uniaan ja herää 9 - 10 aikoihin. :) Ja korvikkeella mennään.

Seiskalta illalla nukkumaan ja heräilee 7-8 aamulla. Välillä jtn saattaa mölistä tai pyöriä yöllä, syötöt loppuvat öisin joskus 3kk(?) iässä muistaakseni, että ei ole aikoihin tarvinnut semmosista huolehtia :) Vaippaa ei ole tarvinnut öisin vaihtaa sen jälkeen kun ei enää kakkaa tullut öisin ja siirryttiin kvk sleepy vaippoihin. Perhepedissä edelleen nukutaan, vauva sivuvaunussa. Keväällä varmaan toiselle puolelle meidän sänkyä tulee toinen sivuvaunu :D Mä en ala yöllä pelleilemään mtn turhia, niin nukutaan näin niin pitkään kun helpoiten sujuu :)

Mun kotikutoinen tutkimukseni on, että korvikkeella lapsi on yöunilla ns taju kankaalla pidempään kuin imetyksellä. Meillä tyttö saanut välillä korviketta ennen yöunille menoa jos olen itse ollut muualla nukutushetkellä. Ja silloin on nukkunut kun tukki.
Meillä helpotti vähän öitä kun siirrettiin tyttö omaan huoneeseen nukkumaan. Ei oo tissinhaju liian lähellä :D Heräilee edelleen 2-4krt yössä. Imetän 1-2x. Muut heräämiset menee silittelyllä ja veden juotolla.

Heippa kaikille! Olen täällä taustaillut ja paljon kyllä lukenut kaikkien kuulumisia. Oma kommentointi jäänyt vaan vähälle niin jospa sitä aktivoituisi kun aina jotain mielenpäällä on jaettavaa ja neuvoja välillä muilta kaipailisi tähän vauva-arkeen :) Iloisia uutisia ja uuden vauvan odotusta täällä ainakin on ollut <3 Ainakin Warheart ja Äippä uusia pikkuisia odottavat, paljon onnea ja tarrasukkia pikkuisille! Tytsy, kiitos hyvästä artikkelista. Se onkin mulla ollut mielessä, kun monessa paikassa puhutaan, ettei yli 6kk tarvitse yösyöntiä ja että pitäisi alkaa omassa sängyssä nukkumaan yöt. Meillä tyttö siis nukkuu pääsääntöisesti omassa sängyssään mutta joskus olen ottanut kainaloon, jos ei tissulla uudestaan nukahdeta. Meillä siis tyttö syö yöllä 1-3krt yössä. Yleensä kaksi kertaa. Tuo unikoulu ja ilman tissua nukahtaminen ei vaan ole vielä tuntunut oikealta joten mukava lukea tuollainen artikkeli. Vielä en ole töihinkään palaamassa, joten luulen että palaillaan unikoulu asioihin siinä reilun vuoden ikäisenä. Täällä on yksi hammas jo puhjennut ja luulen että ne tyttöä myös välillä valvottavat. Toivottavasti kaikilla yöhulinoista kärsivillä unet pian parantuisivat! :)

Ootteko muuten koskaan miettineet sellaista, että miks se pieni vauva pitäis saada nukkumaan heti itsekseen, eihän hän edes ymmärrä maailmasta? Sitten aikuiset haluaa nukkua yhdessä kun se on mukavampaa ja turvallisempaa :D Ihan vaan ajatuksia ja keskustelua herättämään tämmönen :) Vauva ja pieni lapsi on kuitenkin pitkään riippuvainen vanhemmistaan ja ei ymmärrä edes tunteitaan ennen kun niitä sanoittaa ja käy yhdessä läpi.

Takaisin