Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitten olisi yksi hassu kysymys Äipälle ja miksei muillekkin, jos muilla olisi vinkkejä asiaan. Elikkä kun meillä tytöllä on samanlaiset pitkät ja paksut hiukset, kun Äippä teidän Sannilla niin kuinka ja missä olette pesseet hänen hiuksensa? Meillä on toiminut tähän asti kivasti se, että mies pitää vauvaa sylissä lavuaarin yllä ja mä pesen vauva shamppoolla ja huuhtelen. Nyt vaan tyttö alkaa painaa aika tavalla ja kiemuttelee kun käärme niin siinä on isilläkin jo tekemistä :) Ammeessa tytöllä taas on niin kova meno päällä ja tuntuu vaikealta ajatella siinä tukkaa pestävän, kun sitten menee saippuat silmiin, kun huuhdellaan, vaikea saada tyttöä sellaiseen asentoon märkänä, että homma toimisi turvallisesti. On meilläkin ongelmat :D

Meillä ei vauvoilla ole mtn pesuaineita käytetty, vastasyntyneelle kookosöljyä kylpyveteen. Joskus 2-3v iässä taidettu lapsen hikoilusta riippuen alkaa käyttämään lacto lineä pesuissa :) Tuon vauvan pehko huuhdotaan ihan vaan kylpyvedessä, tällä hetkellä takatukka ylettää jo lapaluihin asti... :D

Me yritettiin myös olla käyttämättä mitään pesuainetta mutta meistä se tukka oli likainen...löysin tosi hyvän ja hellävaraisen vauvan shamppoon sophie la giraffe sarjasta. Pestään muutenkin vauvan hiukset vaan sen 1-2krt viikossa. Voisi kyllä koittaa olla pesemättäkin nyt shamppoolla, vedellä huljutus olisikin ihan helppo juttu :)

Hei jos joku ei kerää itse liberon jalkapallokoodeja, niin otan niitä mielelläni vastaan :) vaikka yv:llä!

Meillä nukutaan ihan jees, nukkumaan mennään siinä 19-20 väliin, mies tassuttelee sen uneen ja pinnikseen on siirtynyt, sivuvaunussa siis:) yöllä herätään 1-2 kertaa, hilpastaan pullollinen ja jatketaan unia. me ollaan muksuja siirretty omaan huoneeseen "vasta" siinä 2-v tienoolla kun en aikasemmin raaski raasua siirtää pois:D pelkästään tää omaan sänkyyn siirtyminen ottaa koville:p
Sannin (tyttöjen) hiukset oon pessyt 1-2kertaa viikossa pesuaineella (natusan baby), Sanni on mun sylissä suihkussa. Tangle teezer harjalla saa sit hyvin takut pois;) noi sen kutrit on koko ajan jossain ruuassa tms niin pakko pestä vähintään vedellä joka päivä...
Timbe laitan sulle illalla koodeja, ite sain just kerättyä kummi pojalle sen futis asun mihin tulee oma nimi selkään;)

Meillä on ruuhkatukkaiset neidit saaneet pitää pantaa päässään ruokaillessa :D

2-3 kertaa yössä herätään ja jos ei rauhoitu silittelyllä/tutti yhdistelmällä, niin tisu suuhun . Nälkä ei selvästikään ole (ainakaan kova) yöllä, mutta itse pääsee nukkumaan nopeiten tällä taktiikalla.
Nukahtamisessa ei ole ollut ongelmia koskaan vaan yksin nukahtaa omaan sänkyyn kun yöunille laitetaan.

Kokonaiset yöunet olis tervetulleita tähänkin taloon, mutta pitää ajatella että onneksi ei useammin sentään heräile

Meillä nukkuu kummatkin n. 12 tuntia, menevät nukkuun puol kahdeksan, isompi usein kahdeksan tai puol yhdeksän maissa :) Pienempi nukahtaa tissin jälkeen kainaloon, josta siirrän pinnasänkyyn meidän sängyn viereen. Syö yleensä kerran, joskus kaks yöllä tissiä ja aika usein jää aamulla viereen nukkumaan. Isompi nukkuu omassa huoneessa, eikä oo koskaan osannu oikeen nukkua vieressä o.O

Poodle, meillä kans keskimmäinen semmonen, ettei vieressä viihtynyt ja jo muutaman kuukauden ikäisenä siirtyi siskonsa kans samaan aikaan lastenhuoneeseen nukkumaan. Meillä oli perhepeti tokan syntyessä, mut ei herra vieressä viihtynyt, niin piti ihan pinnasänky hakea takas käyttöön, mikä siis esikoisen aikana oli turhin ostos kuten epäilinkin :D On se jännä miten noissa lapsissa on niin isoja eroja aivan syntymästään lähtien :)

Meillä nää 2 viimeisintä on ollu semmosia halivauvoja että tykkäävät halitella ja nukkua vieressä, 2 isompaa ei niinkään:) erinlaisia kaikki❤️

Meillä nyt unikoulu vol 3 menossa flunssan helpotettua. Toinen ilta menossa, ei siis tuloksista vielä kommentoitavaa.

Ennen flunssaa meni varmaan jo vähän paremmin, en ihan tarkkaan muista :D mutta tuommoinen väh 4 herätystä lienee aika lähellä totuutta.

Iltatoimet aloitetaan 19.30-20 ja nukkuu yleensä viim 21 mennessä. Klo 6 annan maitoa, muut herätykset sitä ennen hyssyttelen muuten. Kuuden jälkeen annan yleensä vielä kerran maitoa ja otan viereen vielä nukkumaan. Herätään 8-9.

Nukkuu omassa sängyssä. Flunssan ajan nukkui vieressä kun ei olisi muuten nukkunut ollenkaan. Toissayönä ennen unikoulua siis taisi herätä 10-15 kertaa. Ja siis ei ollut enää kipeä, vähän räkäinen vaan.

Välillä pännii kun kaikkien tuttujen lapset nukkuu yhdellä herätyksellä tai ei ollenkaan. Mut itekin oon ollu pienenä huonouninen joten ei kai voi kuin itteään syyttää.

Tulipa taas pitkä teksti, lieneekö edes kaikki asiat ihan kohdallaan mutta menköön. Vauva nukahti tunnin jälkeen joten --> mamma myös nukkumaan

Me aluksi nukuttiin perhepedissä, poika mun ja miehen välissä, mutta ei siitä mitään tullut. :sad001 Poika heräsi peittojen kahinaan, kun joku vaihtoi asentoa, miehen herätyskelloon... Enkä minäkään saanut kunnolla nukuttua jos poika liikahti, tarkistin heti onko kaikki hyvin ja pieneenkin vinkaisuun tai inahdukseen heräsin. Siirrettiin poika omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan noin 2kk iässä, ja siitä lähtien kaikki ovat nukkuneet paaaaljon paremmin. :) Kieltämättä harmittaa, olisi niin ihanaa nukkua pojan vieressä ja herätä kun toinen tuhisee siinä, mutta kaikkien yöunien takia parempi näin, hyvin nukuttu yö kun vaikuttaa niin paljon omaan jaksamiseen ja fiilikseen. Jos imetys olisi onnistunut, en tiedä olisiko tilanne sitten eri, että jaksaisiko hakea ja viedä toistuvasti omaan huoneeseen takaisin... Mutta näillä mennään. :)

Meillä tuo parhaiten nukkuisi meidän välissä, mutta pidetään terveenä ollessa ja normaali arkea elellessä pääsääntöisesti omalla osiollaan ja sit jos jtn erikoista tai on kipeä, niin nukkuu meidän välissä. Mulla on paaaaljon salakuvia miehestä ja tytöstä ku nukkuvat mun jo noustua lähes idettisissä asennoissa vierekkäin :D <3

Heeei tännekkin vois heittää pari koodia yvllä jos jollain on! 3 koodia puuttuis siitä et saatas se nimi sinne paitaan :D

Meillä poika nukkunut alusta saakka omassa sängyssä. Olisi ihanaa nukkua poika kainalossa, mutta toisaalta taas ei. Välillä päiväunia nukutaan vierekkäin tai sit just jos meinaa väkisin herätä kuuden kieppeillä, niin nappaan viereen. Mulla aina sen jälkeen selkä, kädet ym. kipeänä. Nyt alettu vakavasti harkitsemaan pojan siirtämistä omaan huoneeseen, jos vaikka alkaisi nukkumaan paremmin, kun ei tosiaan heräisi meidän ääniin. Mä syötän tissiä 1-3 kertaa yössä, siitä kanssa olis kiva päästä jo. En tiedä auttaisiko välimatka asiaan... Mummolassa ainakin nukkuu paremmin ja siellä pinnis on kyllä samassa huoneessa, mutta kauempana meidän sängystä...

Onpas helpottavaa kuulla että muillakin heräillään vielä monesti :) pitäis kyllä mennä tästä nukkuun, että saisi itsekin unta.

Tukan pesen vauvan jollain ekoshampoolla max kerran viikossa. Tarvii kyllä shampoon, että saa raikkaaksi. Suihkussa sylissä nykyään helpoin. Shampoo päähän ja vauva sit suihkun alle muutaman kerran. Samalla hyvää sukellusharjoittelua.

Takaisin