Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pari kertaa viikossa pesu ja meillä kylvetään isossa ammeessa (siis ihan oikeassa). Just sopivasti ku suihkuttelee ja samalla tulee hiukan vettä niin voi leikkiä leluilla. On helppo kun istuu itse! Nukkuu omassa sängyssä samassa huoneessa, ei koskaan vieressä koska sitten mä en nukkuis. Ei oo kukaan ollu vieressä nukkumassa. Ja nukun hyvin myös yksin, ei ongelmaa. Mies herättää melkeen joka yö viemällä peiton tms :D

Meillä poika menee nukkumaan iltakasin mennessä. Herää joskus puolen yön kieppeillä (tänä yönä heräs yhen jlkn ja mä en taas vaihteeks saa unta... liekö kuuhullu) ja juo maitoo. Toisinaan jos herää vielä joskus klo 4-5, annan uudestan maitoa, että nukahtas vielä. Mutta jos herää "vasta" likempänä kuutta, nìn sitten noustaan vaipanvaihtoon, aamukahvin juontiin ja puuron syöntiin. 1-2 herätystä ja syöttöä siis per yö. Mökillä ollessa yhen yön nukku tosiaan herättämättä, mutta toistaseks se on ainoa laatuaan.

Wopwop voin laittaa sulle koodeja sanotaanko parinviikon päästä... Eilen ostettiin vaippoja mut ne koodit meni jo timbelle:) nyt kun vielä muistais:p

Meillä poika menee nukkumaan iltakasin mennessä. Herää joskus puolen yön kieppeillä (tänä yönä heräs yhen jlkn ja mä en taas vaihteeks saa unta... liekö kuuhullu) ja juo maitoo. Toisinaan jos herää vielä joskus klo 4-5, annan uudestan maitoa, että nukahtas vielä. Mutta jos herää "vasta" likempänä kuutta, nìn sitten noustaan vaipanvaihtoon, aamukahvin juontiin ja puuron syöntiin. 1-2 herätystä ja syöttöä siis per yö. Mökillä ollessa yhen yön nukku tosiaan herättämättä, mutta toistaseks se on ainoa laatuaan.

Kuuhulluus! No sinähän sen sanoit! Valvoin nimittäin lähes koko yön, pari tuntia taisin torkahdella klo 5 jälkeen. Nyt on taas olo että jos sais suklaata suoraan suoneen niin ei ois huono juttu :D ps. Meillä ei käytetä pesuaineita, hiuksiakin on tytöllä sen verran vähän että ei niitä varsinaisesti tarvitse pestä mitenkään.

Meillä heräillään 2-4 kertaa yössä, tai en oo ihan varma montako kertaa. Työnnän vaan tissin suuhun ja jatkan unia. Mua ei toistaiseksi yöheräilyt häiritse, poika nukkuu siis vieressä.

Musta tuntuu että tää poika alkaa puhumaan aikasin. Niin selkeitä sanoja tulee, tosin tuskin ymmärtää mitä sanoo :)
Pystyyn yrittää kovasti pungertaa ja konttausasentoon menee, toistaiseksi liikkuu nopeammin ryömimällä.

Mir täällä sama juttu, että tissi vaan suuhun ja yöheräilyt ei juuri haittaa. Oon nyt parina yönä yrittänyt katella, että syökö se neiti myös yöllä kunnolla. Tulin siihen tulokseen, että yhden kerran syö kunnolla muuten vaan hieman imee ka nukahtaa.

Metsäläinen, ihanaa että teillä yöt parantuneet siitä mitä aikaisemmin oli. :)

Täällä alkoi viime viikolla vaativa "äiti, äiti, äiti" - vaihe. Poika haluaa koko ajan olla sylissä ja kirjaimellisesti roikkuu mussa eikä anna tehdä omia juttuja. Jos leikitään yhdessä, niin pojan on päästävä syliin katselemaan ja tutkimaan leluja, ei enää suostu yksin leikkimään jos olen samassa huoneessa. Jos lasken hänet sylistäni, alkaa hirveä huuto ja heti kädet ojossa minua kohti. Syliin päästyään hiljenee heti. Mies oli alkuviikosta ihan ihmeissään kun huomasi minkälainen mammanpoika pojasta on kuoriutunut. ❤️ Noh, eipä ole enää wc:ssä käydessä yksinäistä kun poika seuraa sinnekin ja istuu lattialla ja vahtii silmä kovana etten vaan karkaa. :grin

Talvitintti, täällä ihan sama! Isikään ei kelpaa enää juuri koskaan. Miten tämän vaiheen saisi nopeutettua pois?! Sydäntä raastavaa itkua, jos en ole kosketusetäisyydellä etenkin iltaisin.

Meillä ollut tota samaa isi"inhoa" nyt alkanut helpottaa kun isi koko ajan kotona... Varmaankin joku vaihe? Tuntuu isimiehen puolesta pahalle:( noh minkäs teet...

Täällä myös vaihe kun isi ei kelpaa mihinkään. Äitin syliin, äiti kylvettävä, äiti pukee, äiti leikkii, äiti, äiti ja äiti. Hassua kun ei muilla ollut koskaan tommosta. No kaipa se joskus ohi menee.

Kyllähän tuo taitaa aivojen kehitykseen liittyä. Aluksihan vauva kokee kaiken hoitajiensa kautta, nyt alkaa kehittyä käsitys minästä ja siitä, että ihmiset ovat oikeasti erillisiä olentoja. Tätä minuuden käsitystä on isommilla lapsilla testattu ainakin sillä peilitestillä, että lapsi katsoo peiliin, käännytään pois, laitetaan huomaamatta joku merkki poskeen ja käännytään takaisin. Minuuden käsitys on muodostunut, jos lapsi yrittää koskea omassa poskessaan olevaa merkkiä, eikä peilikuvassa näkyvää :)

Warheart, pitää heti testata :D Liittyy varmaan tohon myös se, että poitsu koittaa eka mun hampaita ja sit omiaan :)

Oho, meil on pönttö lapsi. Isi kelpaa kyllä vaikka kitiseekin paljon. Isot sisaruksetkin kelpaa. Kolme jaksaa häntä roikottaakin ympäriinsä. Johtuneeko sitten siitä ku normaalistikin on monta kantamassa ja hoitamassa.
Kyllä meidän pönttö Joonas vaan koittaa pussailla omaa peilikuvaansa, kai se on hänen mielestään komea tai jotain :D

No mut meillä on noi kuitenkin isommat niin isoja. 16,14,12 vuotiaat, eli vauva varmaan luokittelee aikuisiksi heidätkin... Eli kun on monta "aikuista" ympärillä niin voi olla sitte hiukan eri juttu.
Isejä vierastetaan yleensä siks ku niitä on kova ikävä jos on poissa. Jos ite ootte monta tuntia päivässä pois niin vauva kitisee ja vikisee ku näkee teidät. Ja pysyy ehkä mieluummin sitten sen toisen aikuisen sylissä. Ikävä on outo juttu.

Meillä taas aina ollut isi the supermies :D Aina kun tulee jostain niin molempien pitää päästä syliin. Jos isi vaan silittää eikä ota syliin niin vauva aloittaa kauhian huudon :) kiva sinällään niin saan itte lepuuttaa käsiä. Vaikka melko paljon lattialla tuhtaa omia leikkejään ja tutkimusmatkojaan :)

Vaikka pojalla on nyt tuo "äiti, äiti, äiti" - vaihe, niin onneksi mieskin kelpaa. :) jos mies lähtee töihin silloin kun poika on hereillä, konttaa poika innoissaan isimiehen luokse eteiseen ja hamuilee syliin, sitten katsoo ihmeissään kun mies sulkee oven perässään kiinni ja alkaa sydäntäsärkevä huuto ja itku. ;( Oon myös huomannut, että kun herätään ja käyn pojan hakemasta meidän makkariin, niin pojan katse osuu heti ensimmäisenä miehen puolelle sängystä, taitaa haluta tarkistaa onko isi paikalla vai ei... :)

Meilläkin tuntuu olevan samaa huomattavissa, ettei yksin tunnu leikeissä viihtyvän yhtään. Mutta mieskin sopii neidille seuralaiseksi :) kauanhan tällänen vaihe yleensä kestää?

Meillä yritettiin kans nousta seisomaan. Kamala kuulkaa ku säikähin ku meinas lentää poika nii pahasti selälleen palikkakasaan. Nyt sitten ku lattialla oli tommonen pesuvati (toin sillä pyykkejä ja jäi sitte lattialle ku taas jotain muuta lähin tekemään) ja joku oli sen nurin laittanu nii siihen sitten polvilleen monta kertaa nousi... Onneks harjoitukset unohtu ku vati vietiin pois. Meillä ei siis oikeastaan oo mitään mitä vasten nousis seisomaan olkkarissa. Sohva on niin silee ja korkea ja pöytä vielä korkeampi. Ehkä hyvä näin.

Takaisin