Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikaista paranemista mahatautisille.
Täällä on nyt pikkuvampyyri saanut ensimmäisen hampaansa :-) jospa unetkin nyt hieman taas paranis..
Huomenna alkaisi tytöillä kerho, kolme kertaa viikossa pitäisi jaksaa niitä sinne kuskata. Tai siis mullahan ei oo autoa käytössä, niin pari kilsaa pitää koko poppoon kanssa taapertaa. Saa nähdä mitä tulee. Tytöt on ainakin innoissaan kun saa vähän toimintaa :-)

Meilläkin alkaa 18pv 2 isommalla kerho, saavatpahan vähän paremmin energiaa ulos ja ikäistään seuraa:)

Terveyttä kaikille :)

Ah, miten teidän päät kestää olla kotona? Kyllähän tuo poika on hurmaava ja hauska, mutta onhan tämä jatkuva kodinhoito vaan niin turhauttavaa ja tylsää. Voisipa tehdä töitä vaikka 4 tuntia aikuisten parissa joka päivä.

Minä voisin aivan hyvin jäädä kotiäitiksi :-) Toki on kiva saada välillä aikuistakin seuraa ja käydä pois kotoa, mutta minä viihdyn näiden kotihommien parissa.. vaikka täytyy myöntää, että kyllä joskus tuntuu että pää räjähtää esim. kun lapset tappelee, talo on sekaisin ja vieraita on tulossa.

Tytsy mä ainakin liikun paljon eli en ole kotona kotihommia tekemässä jatkuvasti. Siinä tulee tavattua aikuisia ja juteltua kaikenlaista muuta kuin vauvajuttuja. Lisäksi meillä käy paljon vieraita, niin on sitä aikuista seuraa siinäkin.

Joo, onneks tulee syksy ja jatkuu kaikki vauvan harrastukset. Mutta ei nekään kyllä hirveen aivoja-aktivoivia ole :bored: Mutta eipä tarvi koko ajan olla lapsen perässä nostamassa pois pahanteosta ja sanomassa ei. Ei. EI! Ja taas Ei! :grin

Sit kun meillä on molemmilla työpaikka, niin palkkaan kyllä siivoojan. Ruuanlaittajakin kelpais. Pitää saada lottovoitto, muuttaa isoon asuntoon ja hankkia au pair :)

Mä en onneks välitä ihmisten seurasta, helpompi olla itsekseen kun harva jakaa samaa näkemystä elämästä :) Perhekahvilat yms menee, kavereiden kans jaksaa höpistä välillä.. Kirjasto tarjoaa mulle elämään sisältöä, tykkään myös dokumenteista. Liikutaan perheen kans yhdessä, puistoillaan, kirppistellään jne. Kotihommia tulee tehtyä tietty päivittäin, jokainen hoitaa oman osansa. Meillä mä voisin jäädä ihan kokonaan kotiin tai sitten tehdä lyhyttä päivää, että on aidosti aikaa lapsille, sekä mä voisin hoitaa kaikki kotihommat. Suunnitelmana kuitenkin muuttaa maalle ja pyrkiä mahdollisimman omavaraiseen talouteen :)

Mä tykkään kans olla kotona, mä tykkään tehä kotitöitä (paitsi pyykin pesu) mukavaa puuhastella kotona, omassa tahdossa:) ok kyl mullakin tulee hetkiä et ei vitalis kun vois hetkeksi, edes pieneksi mennä takas töihin ja olla vaan aikuinen, ilman muuta vastuuta kuin muiden työvuorot ja kaljan kaataminen:D mut sit meen lenkille tai salille ja taas jaksaa kuunnella isompien narinoita:p
Siitä tulikin hyvä aasin silta, kävin just juoksemassa koiran kaa ja kai sitä jotain tuolla pötsissä tapahtuu kun koiruus flippaa:( miten muuten nyt kun saanut itsensä samaan fyysiseen olemukseen kun ennen esikkoa niin en haluais et työ menee hukkaan, ainakaan vielä... Joten kysymys kuuluu mitä te ootte tehnyt raskaana ollessa että ootte pysynyt kunnossa? Juoksu,kävely,puntti,kahvakuula? noiden 4 aikaan tein sen virheen että en tehnyt mitään, siis yhtään mitään...
Ok kävelin, mut se siinä:/
Nyt siis oon juossut 3xviikossa 5km ja 3xviikossa puntannut kotona ja salilla...

Juoksu, kävely, kahvakuula ainakin :) Onhan sitä kotijumppaa netti pullollaan mitä muksutkin voi mukana tehdä :D

Mua ei kans haittaa kotonaolo. En nyt tee mitenkään kauheesti kotitöitäkään koko ajan. Jos mulla on tylsää ni kirja tömähtää naaman eteen justiinsa ja sit mua vaan ärsyttää jos joku "herättää" mut sieltä mielikuvitusmaasta :D odottamassa just tuolla Stephen Kingin Mersumies, harmittaa ku ehi lukee ikinä :D
Mä en kestäis edes mitään perhekahviloita, ne on jotenkin niin vaivautuneita kauheita paikkoja ku pakko sanoa jollekin jotain. Yleensä jonkun ihana pikkupiltti vielä ärsyttää heittelemällä vaikka palikoita pikkusen päähän ja sen idioottimutsi sanoo sille silleen huulet törröllään ja silmät kierossa että voooooi Vili-Jorma-Petteri ei saa... Ja jatkaa juttua ja se pirun penikka jatkaa sitä touhua ja minä olisin nostanut jo pystyyn ja istuttanut eteiseen tai lähteny pois jos ei käyttäytyä osaa. Että joo en mä käy niissä. Vili-Joosepit heitelköön siellä palikoita niin että mä en näe.

Meillä oli tänään eka hoitopäivä ja kuulemma oli mennyt tosi hyvin. Esikko tosin ei ollut syönyt, mut nyt kotona maistukin sit ruoka. Ihanaa, kun oli mennyt niin mukavasti. Turhaa stressasin :D toki tää eka viikko/viikot on tietty totuttelua ja huominen voikin olla konstikkaampi.

Perjantaina alkaa koulu. Kyllä mullakin pää kaipaa "omia" juttuja, vaikka näiden jälkeläistenkin kans tekemistä riittää, haasteineen ja iloineen :D mut siis tartten jtn aivoja aktivoivaa... en pelkkää 24/7 kotipalvelua ja valppaana oloa :) tytön kans oisin kyllä ollut vähän pidempää kotona, mut täl kertaa näin.

Mä en osaisi kuvitella itseäni (ainakaan tällä hetkellä) opiskelemassa tai työelämässä, viihdyn kotona pojan kanssa. :) tietysti välillä pinnaa kiristää kotona oleminen ja jatkuvat kotityöt, mutta mitään en kotiäitinä olemisesta vaihtaisi pois. :) jos kotona meinaa pää hajota, lähdetään kaupungille tai lenkille. Käyn kuntosalilla muutaman kerran viikossa, tekee hyvää kun saa hetken ajasta omistaa pelkästään itselleen, ja hetken aikaa kun on erossa lapsesta ja pois kotoa, niin jaksaa taas paremmin. :)

Täällä ei olla vieläkään täysin terveitä, mutta voiton puolella ollaan. :) ihanaa kun jaksaa taas olla pystyssä, leikkiä ja touhuta pojan kanssa sekä valmistaa itse ruokaa! Meinasi jo tulla korvista ulos kaupan valmissalaatit - ja keitot. :hungover:

Angelique, just tota paskaa se yleensä on :D Mulla ei oo oikeen mtn yhteisiä puheenaiheita äiti-ihmisten kans, yleensä lymyilen jossain nurkassa puhelimen kans ja komennan omia jos tarvii. Vauvan kans on paha mennä, kun porukka tulee lässyttämään ja kyselemään, mut kai se on tuon keskimmäisen vuoksi kestettävä edes perhekahvila ja puistoilut :)

Täällä kans yks kotona viihtyvä. Toki pojan kanssa liikutaan paljon ulkona ja käydään kaikkialla yhdessä. Vanhat kaverit pysyneet onneksi edelleen tiiviisti elämässä mukana, tosin "ryyppy reissut" ovat jääneet. Vaihtoehtoisesti ollaankin porukalla istuttu iltaa teekupin ääressä meillä.

Haluaisin kuitenkin mennä piakoin töihin, jotta saisin vähän oman alan kokemusta tähän elämän tilanteeseen. Haaveissa kuitenkin pikkukakkonen muutaman vuoden sisään

Katselimpa eilen masua ja siellä komeili edelleen linea negra. Haaleana mutta edelleen siellä. Häipyyköhän koskaan kokonaan

Kyllä mulla häipynyt aikanaan linea negrat, nyt ei tosin ehtinyt ennen tätä raskautta. En kyllä yhtään muista kauanko mennyt siihen :)

Warheart minkä painosta kuulaa heluttelet? Mulla olis 8kg kuula ja levypainot 2-30kg... Nyt oon levypainoissa käyttänyt kans 6-8kg:)

Mulla on yleensä 12kg tai 16kg jos yks käytössä ja 7,5kg jos kaks kerralla. Käsipainoissa mulla löytyy tommoset mihin saa irtolevyjä lyötyä(en muista kuin paljon) ja sit on 5kg kiinteät. Kyl noilla jotain saa aikaseks :) Nyt ollut hivenen heikko happi kun jatkuva pahoinvointi, unettomuus ja oksentelu, niin eipä ole oikeen mtn tullut tehtyä, saa varmaan vitosen kuulat kaivella esiin :D

Takaisin