Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin, aikaisemmin täällähän oli keskustelua noista ehkäisymuodoista, lääkäri kirjasi e-reseptin minipillereihin heti synnytyksen yhteydessä ja sanoi että voi aloittaa niiden ottamisen heti eli ei tarvinnut jälkitarkastukseen asti odotella

Meille syntyi tänään 21.12 ,pylly hienosti edellä, poitsuli 3250g ja 49 cm. Tää mamma on väsynyt, mutta onnellinen:) Mullakin on nyt erittäin positiivinen kokemus perätarjontasynnytyksestä. Kiitos Äippä × 4, kun jaoit aikaisemmin oman kokemuksesi:)

Tsemppiä vielä kaikille odottaville ja onnea synnyttäneille:)!

Meille syntyi tyttö maanantaina 21.12 klo 17.46 käynnistettynä oksitosiinitipalla, koska vedet meni jo lauantaina. Painoa 2970 g, vaikka painoarvio oli jo kolmisen viikkoa sitten yli 3 kg :)

Kaikki voidaan hyvin :) Kokkolassa synnytettiin ja henkilökunta oli ihanaa :)

Onnea synnyttäneille <3 Täällä edelleen kovasti yritetään synnyttää. Oxanest vei kipuja hetken pois ja sain nukuttua, nyt taas alkaa tulla parin minuutin välein suppareita. Kohta varmaan taas käyrälle ja seittemän aikaan otetaan vielä maksakokeitakin varmuuden vuoks. Mies pääsi nukkumaan viereiseen huoneeseen poikkeuksena. Kätilöt olivat sinne hänelle järjestäneet huoneen kun on pitkä matka takas kotiin ja kuitenkin mjn tilanne edistyy. Hän ei halua missään nimessä missata poikansa syntymää. <3 Mun oma muru, saan tällasissa tilanteissa olla kyl ylpee että mulla on niin ihana mies <3

Onnea Sisu122015, TR-81 ja sale!

Mulla oli siis kohdunsuu auki 4cm kun käynnistykseen menin, joten kalvot puhkaistiin. Hetken katseltiin, miten omat supparit lähtee ja sitten pikkuhiljaa vauhditettiin oksitosiinitipalla. Alkuun menin kauratyynyllä ja sitten sain ilokaasun. Kaasun avulla kiikuin keinutuolissa suht pitkään. Sitten alkoi tuntumaan, ettei se ihan riitä ja kätilöltä pyysin masiinaan lisää tehoa. Käski pöydälle, että tarkistetaan tilanne. Olin 5cm auki ja siirtymisen jälkeen en enää pystynyt monitorista suppareita seuraamaan. Samaan aikaan niitä alkoi tulemaan aina vaan tiuhempaan. Alkoivat valmistelemaan epiduraalia. Seuraavasta noin kahdesta tunnista mulla ei ole hirveästi muistikuvia... Kipu oli ihan kamalaa ja hengitin maskiin taukoomatta. Epin laitto ei juuri tuntunut, hyvä kun havaitsin lääkärin olevan huoneessa... Ongelma oli, että epi ei vienyt selkäkipua, joka oli aivan kamalaa... Vaikutuksen alkamista odotettiin pitkään ja kätilö totesi, että vauva on hieman huonossa asennossa ja yrittää supistuksien aikana kääntyä ja kipu johtuu siitä. Olin aika epätoivoinen, kun epi ei vienytkään kipua. Sain kohdunkaulan puudutteen ja se vei kivun selästä. Voi sitä helpotusta! Ja epikin siis toimi: suppareita en tuntenut ollenkaan, mutta jalat toimi. Lääkäri sanoi puudutteen laitettuaan, että 6cm auki. Lepäsin ehkä maks. puol tuntia ja sitten tunsin oikeassa pakarassa painetta. Kätilö kokeili kohdunsuun ja täysin auki! Olin siis auennut tosi nopeaan, kunhan sain rentouduttua. Koska vauvan pää oli edelleen vinossa, nousin jalkeille ja odoteltiin vielä hetki. Kun tunsin paineen molemmissa pakaroissa päästiinkin hommiin. Ponnistus sujui ekasta työnnöstä hyvin. 35min siinä meni. Tämä vaihe yllätti rauhallisuudellaan! Olin jotenkin ajatellut, että se olisi erilaista, mutta ihanan rennosti miehen ja kätilön tukemana kolmistaan toimittiin (kunnes lopussa tuli toinen kätilö paikalle). Ponnistin puoli-istuvasta asennosta jalat miehen ja kätilön lantioita vasten. Kätilö puudutti välilihan varuiksi, mutta episiotomiaa ei tarvittu. Enkä myöskään revennyt. Jotain ihan minimaalista nirhaumaa. Synnytyksen kesto 5h ja 3min. Aika nopeaa toimintaa siis ensisynnyttäjäksi ja aikamoista, etten revennyt koko matkalta kun poika olikin 4410g (painoarvio viime perjantaina 3845g)! Vointi on ollut molemmilla hyvä ja imetyskin on onnistunut kivasti. Päästiin perhehuoneeseen ja ihana oli saada heti illasta omat vanhempani ja siskoni perheineen vierailulle. Sokereita pojalta mittaillaan, nyt yöllinen mittaus oli alakanttiin, mutta oltiin just lopetettu syöminen.

Synnytyksestä jäi tosi hyvä kokemus, vaikka siinä kauhunsekaisia hetkiä olikin. Kun sain vihdoin helpotuksen, totesin miehelle, että kyllä tämän kestää uudestaankin, vaikkei se kivaa ollutkaan. Henkilökunta oli tosi mahtavaa. Oon maailman onnellisin tällä hetkellä, enkä malttaisi millään laskea tuota ihanaa tuhisijaa sylistä <3 Tuli nyt sepustettua koko synnytyskertomus tähänkin, laitan sen myös tonne toiseen ketjuun...

Tsemppiä synnyttäville ja vielä vuoroaan odottaville!

Kiva kuulla Air4M, että kokemus oli positiivinen! Ja että ei tullu suurempia vaurioita alakertaan, vaikka vauva olikin isompi kuin arvioitu. Täällä kun myös arvioitu, että reipas neljäkiloinen olisi tulossa.

Onnittelut Salelle ja TR-81:lle! :) Ja oliko vielä muitakin jakautuneita sitten viime kuuleman.

Onpa meillä painoarviot viimeaikoina heitelly...
Täällä ollut jo viikon päivät ruokahaluttomuutta ja lievää etovaa oloa. Muu kroppa taitaa jo olla aika kypsänä, vaikka alapää on eri mieltä asiasta.

Talvitintti ei se korvikkeen antaminen huonoa äitiä tee :) jos tekee niin mä oon sit maailman paskin kun mun kaikki on kasvanut/kasvaa sillä :D

TR onnea pikkuisesta :) hienoa että sullakin jäi hyvä mieli pt synnytyksestä, ei se niin kamalaa ole kuin annetaan ymmärtää ;)

Sale paljon onnea tytöstä <3

Tsempit kaikille jotka kärvistelee synnärillä, voimia ja tsemppiä!

Voimia ja tsemppiä myös teille jotka vuoroanne odotatte, kyllä se sieltä tulee ;)

Täällä nyt 2 yötä hoitanut isäntä, ihanaa kun saa nukkua yön ilman että pitää herätä kertaakaan... Pullo ruokinnan etuja :P

Air4m, täälläkin oli esikoinen aluksi huonossa asennossa ja aiheutti tota selkäkipua, hienosti oot kyllä selvinnyt meinaan se kipu on ihan perkeleellistä! Vielä jos synnytys etenee noin nopeaan, huh.

TR-81 ja sale onnea pienokaisista.

Täällä oli superhuono yö. Oon ehkä 2x30min koiranunta nukkunu viime yönä. Menin sänkyyn klo 1930 kun olin niin väsynyt. Pyörin 3h kun en saanu unta! Ja sitte alkoikin nuoren herran jokaöinen messu, mitä kesti kolmen kieppeille. Sitte nukku mutta en ite saanu vieläkään unta kun ootin että koska taas herätään... Ja siis lypsin 4h välein myös. Nyt ihan pakko sopia ukon kans jokku vuorot yöksi tai mä tuun hulluksi.

Takaisin