Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Air4M! :)

Onnea Sisu! :)

Täällä huono äiti - fiilis ja itku kurkussa jatkuvasti kun maito ei meinaa nousta ja poika joutunut nyt paljon tyytymään pelkkään korvikkeeseen.. :( huoh tätä stressin määrää..

Äippä arvot nousee parilla ja sitten taas laskee parilla. Itse en huomaa muutosta keltaisuudessa. Nyt oli arvot taas noussut, joten huomenna taas verikokeeseen ja mahdollisesti joudutaan osastolle valohoitoon. Yhtään ei kyllä tee mieli sinne mennä jouluna, mutta ei auta valittaa, pikkuneidin voinnin mukaan mennään.

Talvitintti yritä olla itsellesi armollinen ja pitää paljon ihokontaktissa häntä <3 juo ja syö hyvin ja koita rentoutua. Korvikkeen anto ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Itse jouduin alusta saakka antamaan esikoiselle lisämaitoa ja aluksi se harmitti, mutta tämän toisen kohdalla aion ottaa rennommin. Pääasia, että lapsi ja äiti voivat hyvin.

Talvitintti, täällä myös ensin oli huono äiti-fiilis,kun imetys ei onnistunut,kun maito ei nouse kunnolla ja pieni ei ymmärrä otetta tissistä. Nyt on noussut hieman maito,hetken myös pieni suostuu olemaan rinnalla rintakumin kanssa. Ja pumppaamaan loput maidot ja annan pullosta. Ajattelin niin,kun annan korviketta,että tärkeintä on pienen kasvaminen! <3

ihana joulutonttu catherine! <3

Äyriäinen, zemppiä! mulla alko kans sillee et supisteli tiuhaan ja ylilujasti, ja ne kestiki viä nii pitkää ne supistukset. zemppejä, kivunlievitystä vaa kehiin jos niin haluaa ! :)mTäällä jännätään sun puolesta lujasti!

SORI ÄLLÖPOSTAUS!
Siis apua ku oon epäily että sitä limatulppaa irtoilis osissa, nyt jo muutaman päivän, ni nyt tuli kunnon kasa semmosta mössöä, keltaista. Valkovuoto on ihan täysin vetistä mutta tuollasia pikkukasoja on tullu kellertävää aina välillä ja nyt iso kasa.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ❤️. Täälä oli jo kovasti usko että pikkuinen olis tullu. Nyt viikko 38+5 ja odotetaan vielä että synnytys alkais . Tsemppiä kaikille ja hyvää joulua!

Ninnukka, mun limatulppa oli juuri tuollainen ku kuvailit :) kasa keltasta mössöä, ja seuraavana päivänä tuli sellasia keltasia hyytelö palloja :)

Täällä ballonki irtosi itsekseen, eli supistukset on avanneet kohdunsuuta ainakin sinne kolmeen senttiin. Edelleen supistelee säännöllisesti, mutta ei läheskään niin kipeästi. Toiveena on, että aamulla jatkettaisiin mahdollisesti kalvojen puhkaisulla. Nyt katselen Greyn anatomiaa ja jos sen jälkeen koettais nukkua. Tsemppiä kaikille muillekin tositoimissa oleville, täällä odotellaan väliaikatietoja! :)

Äyriäinen hurjasti tsemppiä sinne ja jospa saisit levättyä yöllä ja aamulla sitten oiski kalvojen puhkasu ja sit pieni sylissä <3 :)

Lilith, mä ainakin muistan synnytyksen jälkee osastolla hikoilleeni ihan järkyttävästi. Siks oli hyvä, et käytin sairaalan vaatteita. Sai huoletta vaihdella... Jotain se aineenvaihdunta tekee, ku mulla tippu painokin parhaimmillaan 0,5kg/päivä

Lilith, mä hikoilin pari päivää synnytyksen jälkeen ihan älyttömästi! Hiki kirjaimellisesti valui... Ja ne kuumat aallot, huhhuh. Nyt on jo tasaantunut. :)

Onnea uusista joulunyyteistä! :)

Linea negra joka oli aikanaan napaan asti lähti muutamassa kuukaudessa pois mutta tuon hormoniviivan lähtönopeus varmaankin yksilöllistä

Nyt kuopuksen synnyttyä miekkonen ollut kunnon hemmottelutuulella, tänään toi kaksi laatikollista arnoldsin leivoksia niin eipä nämä raskauskilot ainakaan nopiasti katoa kun tusina herkkua edessä odottelemassa ja kohta joulupöytä koreana :)

Takaisin