Kuka kysyikään sivuvaunun kiinnityksestä... Meillä on pinniksen jalat sidottu aikuisten sängyn jalkoihin narulla ja lisäksi sänkyjen rajakohta tilkitty pyyhkeillä, lakanoilla tms. niin, ettei varmasti pääse vauva, jalat tai kädet sinne väliin kiilautumaan.
Esikoinen nukkui muutaman ekan viikon meidän sängyssä ja muutti sitten sivuvaunuun, kun alkoi enemmän liikkumaan ja viemään tilaa. Mulle oli mukavinta, että vauva oli kainalossa tissi suussa ja siihen nukahdin helposti itsekin. En edes osannut pelätä vauvan liiskaantumista. Paitsi ehkä vähän sitä, että mies kääntyisi päälle, mutta olihan siinä mun käsi vauvan ympärillä ja luotin että itse tilanteessa heräisin kuitenkin. Oon myös ymmärtänyt, että kyllä vauvasta ääntä lähtee, jos se meinaa tukehtua. Ja jos on sivuvaunu sängyn vieressä, vauva voi nukkua aikuisten sängyssä myös reunan puolella ilman tippumisen vaaraa. Opettelin myös imettämään vauvaa sivuvaunussa niin, ettei kummankaan tarvinnut nousta toimitusta varten.
Onnea vielä kaikille vauvan saaneille! Ja meille muille kärsivällisyyttä loppuodotukseen :).