Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mä jopa oottasin et tiedän millo käynnistettäis synnytys, ni ei ressais niin paljoo kaikkee.... mut mä oonkin outo :D

Onko täällä muilla käynyt loppua kohden näin, että vauvan liikkeet vähenee ja vaimenee todella rankasti? Viimeiset pari päivää on nimittäin ollut todella hiljaista masussa, vaikka vielä viikonloppuna olin sellainen ryske ja meuhkaaminen päällä, että odotin pojan tulevan kyljestä läpi.

Kun neuvolassa on sanottu, että vauvan liikkeet jatkuu/tuntuu kyllä loppuun asti mutta sitten taas olen lukenut, että nyt kun ei oikein ole enää tilaa liikkua ja vauva nukkuu paljon, voi liikkuminen vähentyä niin en nyt tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Liikkeitä olen välillä laskenut kyllä, ja jos vähän tönii ja käy mehua juomassa niin vaimeaa muljuamista kyllä tuntuu mutta hyvin sellaista väsyneen oloista aiempaan nähden.

Välillä olen ihan valmis lähtemään sairaalalle tarkistuttamaan että onko kaikki kunnossa, mutta kun kerran jotain liikettä on, niin en kehtaisi hössötääkään :/

Sattuuko kukaan tietään mikä on yleinen ohjeistus siihen, että saako synnytykseen tuleva tukihenkilö (tässä tapauksessa vauvan isä) olla siellä synnytyksessä mukana, jos on kipeenä?
Miehelle lykkäs niin hirveen räkätaudin päälle, plus kuumeen, että saakohan tulla mukaan vai joudunko meneen yksin synnyttään, jos sattuis toi synnytys käynnistyyn, ennen kun on miehellä parempi vointi..
Koitin tays:n sivuilta lukee infoo, mutta ei siellä ollut mainittu mitään.

Annika89; mulla on loppuraskaudessa liikkeet vähentyneet myös huomattavasti. Poitsu on aina ollut toooosi ahkera liikkumaan, niin kyllä aluksi säikähdin kun loppuraskautta kohti liikkeet vähenivät. Neuvolassakin aina rauhoitellaan, että juuri sen takia liikkeet vähenevät kun tilaa ei enää ole niin paljoa, lähinnä vaan köllöttelee masussa :)
Joten yritä vain rauhallisin mielin olla :)

Hei miten teijän supistukset.. kun on tullut niin tunsitteko/tunnetteko samalla miten vauva liikkuu??ja pierrettänyt? :D

Annika89, mulla on poju ollut välillä parikin päivää tosi hiljaa, mutta liikelaskenta on kuitenki täyttyny aina lopulta. Onko sulle neuvottu sitä? Kyllähän noista mieluummin "liian herkästi" kannattaa mennä tarkistuttamaan tilanne, jos on iso ero aiempaan liikkumisessa.

Mullakin liikkeet todella rajusti vähentyneet. Aamusta iltapäivään on todella rauhallista, mutta illan tullen heräilee ja liikkuu niin en oo ollut huolissaan. Aluksi toki ihmetytti hiljaiselo, mutta kun oppii tuntemaan vauvan "rytmiä" niin ei pelota.

Kertokaa nyt tietämättömälle niistä supistuskivuista!!täällä nyt tunnin supistellu tai oikein viiltänyt tosi alhaalta ja heti sen pistävän kivun jälkeen tuntee kuinka vauva liikkuu..

Supistuskivut vaihtelee eri ihmisillä.. Mutta jos tosiaan tekee kipeää niin suosittelen kellottamaan supistukset ja jos tulee tiuhaan niin soittoa vaan synnärille. Itselläni yleensä alkanut aika laimeina mutta mitä pidempään kestänyt jatkuvat supistelut ja tullut tiiviimmin/kovemmin niin tienny että kohta on lähtö.

Usko tai älä mutta kyllä sen sitten tuntee kun on aika! Tsemppiä :)

Meille syntyi eilen iso pieni tytön tyllerö aamulla kello 8.03 kiireellisellä sektiolla ❤️ 52cm ja 4500g täyttä rakkautta ❤️ Kerron lisää ajan kanssa mutta kaikki on paremmin kuin hyvin! Nyt täällä köllitään vauva kainalossa ja eihän mun nukkumisesta tuu mitään :D Mut minkäs teet kun pieni haluaa olla lähellä eikä äiti raaski laittaa pois viekusta :D

Poodle tsemppiä!!! :)

Pauliinalle ihan tosi hurjana onnee!!!! <3 :)

Tseisei hurjaa sielläki alkaa tapahtua!!! Tsemppiä!!! :)
Sulla ei vissii lapsi oo kiinnittyny ku joudut lanssilla menemään?

Tsemppiä tinapilli, poodle ja tseitsei! Jopas tapahtuu!
Ja onnea Pauliina!

Täällä supisteli eilen muutamasti tosi napakasti ja yöllä pari kertaa, kesken unien en ehtiny edes veskiin pissahädältä kun supisti ja niinpä lirkku lorisi jalkaa pitkin. Yök. Noloa. Onneksi ei tullu paljoa ja muut nukkui.

Saa nähdä mitä tää päivä tuo tullessaan, jotenkin niin outo olo vatsalla.

Täälläki vauvan liikkeet vaimentuneet, mutta tosiaan ultralla katottu ja kaikki kunnossa. Tilanpuutteesta johtuu, että hiukan laiskemmin liikkuu.
Onnea Pauliina <3 tsemppiä poodle ja tseitsei <3

Täälläkin liikkeiden kanssa sama homma. Mut tosiaan liikkeet vaimenee, mut silti niitä kuuluu tuntea päivittäin. Muuttavat vaan muotoaan vaimeammaksi möyryämiseksi. Just polilla eilen asiasta sanoin, ni lekurille riitti, et liikkuu päivittäin.

Voi ku itekki kohta pääsis tapaamaan nyytin <3
Tänään neuvolalääkäri, jossa saadaan taas pojasta painoarvio ja katotaan lantiontilavuus jne. Kohdunsuun tilannekki tarkistetaan. Voi ku siellä olis tapahtunu edistystä edes vähän. Olis kohdunkaula edes vähän lyhentyny. Tosin odotukset ei oo korkeella niin en ainakaan pety.
Saas nähhä onko arvio oikeessa, et lähipäivinä synnytetään.
Ainaki tää mun suoli on yhtäkkiä muuttanu toimintaansa. Tuntuu toimivan vähän liianki hyvin ja kauhee "lotina" kävi vessassa kun pyyhin. Limat siis lisääntyny :D

Takaisin