Ekan synnytys kesti kokonaisuudessaan 7h ja toka tulikin sitten 1,5h joista 15min oli oikeesti kipeitä suppareita ja se muu tunti viistoist minsaa lähinnä nauratti :D ponnistusvaihe mulla kesti ekassa 20min ja tokassa alle minuutin.. On kyllä nyt helpottavaa että tietää saavansa synnyttää turvallisesti sairaalassa mutta samalla pelottaa ihan kauheesti.. Mun käynnistys olis tarkotus hoitaa ballongilla ja kalvojen puhkasulla mutta eihän sitä tiiä vaikka joutus sitten vauhdittaa oksitosiinilla, lääkäri ei kyllä uskonut että sitä tarttettas ja sano et kuhan kalvot päästään puhkoo ni oon todennäkösesti alta kahen tunnin synnyttäny..
Mulla on ollut viimeistä synnytystä lukuun ottamatta kaikki todella vauhdikkaita.
Viimesin niistä jätti pelon kotiin syntymisestä.
Sillon alkoi aamulla kivuttomat supistukset ja saikulle mentiin käymään yliaikaisuuden takia (41+3).
Puolen päivän aikaan supisteluja tuli edelleen harvakseltaan ja kuvittomasti.
Lääkäri sanoi, että voisimme lounaan jälkeen lähteä kotiin.
Lounaan jälkeen kätilö vielä tarkisti kohdunsuun ja sanoi sen olevan auki 3cm. Samalla puhkesi kalvot ja lapsivedet tuli.
Nousin ylös jolloin tuli yksi todella kipeä supistus ja alkoi työnnättää.
Kätilö katsoi tilanteen ja pyysi työntämään hiukan. Yhden työnnön jälkeen kuuluu parkaisu ja neiti oli pihalla.
En siis olisi kerennyt mihinkään, jos lapsivedet olisi tullut muualla, kun saikulla.
Nyt pelottaa vietävästi kuinka tämän kanssa käy, kun kaikki on alakerrassa valmista syntymään.