Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo oon itekki kuullu, että käynnistys supparit on kivuliaampia ja muistan ku olin edellisen keskenmenon aikaan lääkkeellisessä tyhjennyksessä, jossa käytettiin samaa tablettia ku synnytyksessä. Ne kivut oli todella todella pahoja sillon... Haluan itekki kyl käynnistystä välttää jos mahollista.

Mulla käynnistetään edellisen syöksysynnytyksen takia. Eli varmistetaan ns turvallinen synnytys sairaalassa edellinen kun syntyi autoon..

No kyfillähän onkin jo syitä tosiaan. Onko ne tutkinu tuota raskausmyrkytystä?
Seurannalla menty että kahdesti viikossa nyt loppuvaiheessa neuvola/lääkärikäyntiä jossa arvoja tsekataan niin verenpaineen kuin protskujen osalta, samalla seurattu raskausdiabetesta vaikkei insuliinia tarvittu

Nyt on aikaa kirjoitella, kun kuopus lähti ukin kanssa viettämään laatuaikaa.
Täällä siis edelleen kasassa.
Viikko sitten tulleita supisteluja jatkui ilta seiskasta aamu yölle.
Neuvossa käydessä oli kohdunkaula hävinnyt ja kohdunsuu avautunut 3cm sekä vauva tullut korkealta jo suoraviivaisesti kanavaan.
Viikonloppuna valui kolme päivää limatulppaa ja kipeitä sùpisteluja sillon tällön.
Nyt on menty alkuviikko täysin oireettomana.
Jotenkin alkanut pelottaa synnytys vaikka tietää mitä on odotettavissa. Vai olisko just siksi. Itellä on pelko kontrollin menettämisestä ja kivun vallasta.
Kuinka muut odottaa synnytystä?

Mulla käynnistetään viimeistään la koska insuliinihoitoinen radi.. Viimeksi käynnistettiin hepatoosin ja pre-eklampsian takia. Ballongilla kypsytettiin kohdunsuu ja sit puhkastiin kalvot. Supistukset ei alkanu vaikka vedet meni ni sit oksitosiinia. Mielestäni oli kiva ja luonnollinen tapa käynnistää, tai no jos ois tolla käynnistyny. :D Ei sitä käynnistystä tarvi kammota...

Niin tosiaan cicadolla oli syöksysynnytys. Kiva, että voit nyt olla rauhallisin mielin. Varmasti helpottaa sun stressiä :)

Onko sulla kyfi tehty ollenkaan sitä pissin keräystä? Sillon ku mulla epäilivät, niin jouduin kolme vuorokautta pissiä keräilee purkkiin ja siitä sit kattovat nuo protsku arvot... 300ml proteiinia litrassa pissiä jos oli niin sit ois täyttyny myrkytysoireet, mut mulla oli vaan 150ml. Verenpaineet on mulla edelleen korkeet, mut eivät tee mitään ku ei ole tarpeeks protskua pississä. Varmaan noista korkeista verenpaineista johtuu tää mun järkyttävä painonnousuki, jota on tullu jo 25kg lähtöpainoon :O

Niin tosiaan cicadolla oli syöksysynnytys. Kiva, että voit nyt olla rauhallisin mielin. Varmasti helpottaa sun stressiä :)

Onko sulla kyfi tehty ollenkaan sitä pissin keräystä? Sillon ku mulla epäilivät, niin jouduin kolme vuorokautta pissiä keräilee purkkiin ja siitä sit kattovat nuo protsku arvot... 300ml proteiinia litrassa pissiä jos oli niin sit ois täyttyny myrkytysoireet, mut mulla oli vaan 150ml. Verenpaineet on mulla edelleen korkeet, mut eivät tee mitään ku ei ole tarpeeks protskua pississä. Varmaan noista korkeista verenpaineista johtuu tää mun järkyttävä painonnousuki, jota on tullu jo 25kg lähtöpainoon :O
Viime viikolla oli labraan vietävä virtsakoe josta tuloksia eivät jostain syystä vielä kertoneet

Solavi ihanaa vapaata! Seillähän vauva tulo ihan "ovella" :) tsemppiä!
Kysymykseesi voin vastata 1 sanalla eli malttamattomana! Täällä niin kypsä unettomiin öihin, vessassa ramppaamiseen ja kipuihin!

Ei käynnistetyt synnytykset aina pahempia ole, näin voin sanoa ihan omasta kokemuksesta.

Eka normaalisti käynnistynyt ja lapsi vain 3200g = 12 tunnin tuska

Toka lääkkeillä käynnistetty ja lapsi iso 4600 g= 5 tuntia synnytystä, josta vai

Se on semmonen ns katetri mikä laitetaan kohdunsuusta sisään ja sit sinne laitetaan suolavettä niin että siitä tulee pieni pallo. Ja sit sitä välillä nyitään, se tipahtaa pois ku kohdunsuu on n. 4cm auki et voi puhkasta kalvot.

Ekan synnytys kesti kokonaisuudessaan 7h ja toka tulikin sitten 1,5h joista 15min oli oikeesti kipeitä suppareita ja se muu tunti viistoist minsaa lähinnä nauratti :D ponnistusvaihe mulla kesti ekassa 20min ja tokassa alle minuutin.. On kyllä nyt helpottavaa että tietää saavansa synnyttää turvallisesti sairaalassa mutta samalla pelottaa ihan kauheesti.. Mun käynnistys olis tarkotus hoitaa ballongilla ja kalvojen puhkasulla mutta eihän sitä tiiä vaikka joutus sitten vauhdittaa oksitosiinilla, lääkäri ei kyllä uskonut että sitä tarttettas ja sano et kuhan kalvot päästään puhkoo ni oon todennäkösesti alta kahen tunnin synnyttäny..

Joo näppäränä tyttönä googlasin vähän tuota ballonkia.

Kyllähän se varmasti myös kauhistuttaa cicado samalla. Mutta ainakin sä oot turvassa siellä sairaalassa ja apu on lähellä. :)

Wildis, kaveri kans sano, et viidestä synnytyksestä keskenmenneiden raskauksien "synnytyskivut" oli kaikkein pahimpia. Mut niissä kai vielä vahvemmat dropit, ku sikiön voinnilla ei enää väliä.

Vitsit et ois kiva kuulla, josko alkuun ryhmästä tippuneita ois onnistanu jo uudelleen ja tällä kertaa paremmalla tuurilla. Tämä poppoo, ku alkaa olee jo selvillä vesillä...

Cicado, mäkin sanoin pelkopolilla, et sairaalassa en pelkää, siellä on turvallinen olo. Pelottaa mitä sitä ennen tapahtuu, lähinnä kestääkö kohtu synnytyssupparit. Pe tulee vuos sektiosta...

Rahi, totta että vahvemmat dropit on. Kuitenki tarkotus saada kesken mennyt alkio pois mahdollisimman pian ilman paikkojen kypsyttelyä.

Polilla käyty, painoarvio 3530g ja viikkoja 36+1, olis niinkuin 6 viikossa kasvanut 2 kiloa verrattuna edelliseen arvioon...lekuri mittaili montakertaa vauvan vatsanympärystä ja sai pienempiä ja isompia tuloksia, vauva teki hengitysharjoituksia ja oli katveessa ja ja ja...Toivottavasti mittasi väärin...No nyt taas hirveä stressi tän takia ja sitten pitäis tota radi dieettiä noudattaa pilkuntarkasti, hohhoijaa...Sain uuden ajan parinviikon päähän ja jos silloin on lukemat yhtä suuria niin aletaan miettimään käynnistystä. Muuten oli kaikki ok ja muka kaikki paikat kiinni eli ei mitään viitettäkään synnytyksen lähestymisestä. Muuten vaan 3 iltaa kärvistellyt tässä kivuttomien supistelujen ja mahavaivojen kourissa...eikä mä en jaksais...haluun jo synnyttämään!

Hei tsempit niille joilla käynnistys lähellä :)

Mä meen nurkkaan murjottaa tuli taas jotenkin ihan huono äiti fiilis tosta polikäynnistä :( MURR...

Takaisin