Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lilith, jos on oikeella alhaalla kipua, voisko olla umppari?

Lilith, jos on oikeella alhaalla kipua, voisko olla umppari?
Tässä raskaudessa oli alussa kanssa oikealla alhaalla viiltävää kipua jonka epäiltiin umpparista johtuvan mutta kuumetta ei ollut, verikokeita tehtiin ja sairaalassa halusivat myös magneettikuvausella tutkia jossa syytä ei myöskään näkynyt niin lääkäri sanoi kivun mahdollisesti johtuvan kohdun kasvukivusta

Ja jollainhan täällä oli myös sappikiviä... No, jos kivut jatkuvat, niin eiköhän ne lääkärissä nuo tarkista.

Tuli pissatulehduksesta mieleen, että joku joskus mainitsi, että kannattaa syödä maitohappobakteeria, jossa on karpaloa mukana. Minkä nimistä? Ja saa siis käyttää raskaana? Tänään kaupassa kattelin, enkä löytänyt. Vai onko jokin spessumpi juttu, jota löytyy vaan apteekista?

Kävitkö, MindiS, lääkärissä? Mitä ne sano?

Air4M niitä maitohappobakteereja, jotka on emätin mallia ja joissa on japaloo mukana on vsin apteekki tavaraa. I SAY nimeltään jos oikein muistan. Mulle suositeltiin niitä tosiaan jatkuvaan hiivaan. Ja se on täysin turvallinen raskaana ollessa. :) Myös karpalomehua kannattaa kokeilla.

Hirni mä oon puuseppä. Harmi, että vain valmistuin juuri enkä voi tehdä pikkuiselle itse hoitopöytää kun ei ole paikkaa missä tehdä. Enkä silloin koulussa tietenkään tajunnu tehdä vaikka lopputyöksi. Olin sillon vasta plussannut kun päätin lopoutyön enkä ajatellut vielä raskautta kovin pitkälle. En ollut varma, että meneekö tämäkään loppuun asti, niin en halunnut ajatella tulevaisuutta sillon.
Mutta on mulla tosi hieno tv-taso minkä oon ite tehny eebenpuusta ja linnunsilmävaahterasta. :)

Airam, mulle suositeltiin neuvolassa Lactolady nimistä valmistetta koska kärsin tuon munuaisjutun takia jatkuvista virtsatieinfektioista. Siinä on karpaloa ja maitohappobakteeria. Saa syödä raskaana ollessa. Vartavasten kehuivat sitä neuvolassa. Mullahan on ollut ennen ihan antibiootti estot mutta ne eivät ole raskaana hyvä juttu, varsinkaan tuota Trimopania ei saa syödä raskaana. Yksi tulehdus siis vain ollut mulla nyt reilun puolen vuoden lopetuksen jälkeen. Suosittelen. Sitä saa mun käsittääkseni vain apteekista, tai sieltä sitä olen ainakin ostanut.

Kyllä taas meinaa keittää.. Ehotin puolisolle että pitäs koiran ja vaunujen kaa kulkuu treenata ja testata miten flexin käyttö vaunujen kaa onnistuu.. Niinku ennenku vauva tulee.. Ni ei kuulemma tarvii ku ei miun tarvii lähtee yksin vauvan ja koiran kaa ulos.... Mietin vaan että ei se mies aina kotona oo ja meinasko se että mie jaksan aina kyyhöttää kotona saatikka voisin vauvaa jättää kotiin kun koiraa pitää viiä ulos....

Lilith hyvä että kävit näytillä eikä mitään akuuttia ongelmaa löytynyt :)

Hirni johan tyhmää mieheltäsi kun onhan toi vauvan tulo koirallekin iso asia ja hyvähän sitä on harjoitella. Koskaan kun ei voi tietää miten koira käyttäytyy kun vieressä isot vaunut ja ei voi tempoa miten tahtoo!
Mä huomasin että mä en koiraa flexin kanssa voi juoksuttaa kun rattaat, mulla niin pienet kädet että siitä mitään tullut:)

Omanapailua hetki, meille syntyi viime yönä aivan ihana, iso 3.6kg poikavaavi <3 pikkunen oli niin ihana pullero että äidin sydän suli täysin ja nyt innolla odotan joulukuuta:)
Hitto kun oli niin todentuntuinen uni, kaikine polttoineen ja sit se fiilis kun sain "pontson" syliin <3<3 voi ihanuus!!!!

Ja jollainhan täällä oli myös sappikiviä... No, jos kivut jatkuvat, niin eiköhän ne lääkärissä nuo tarkista.

Tuli pissatulehduksesta mieleen, että joku joskus mainitsi, että kannattaa syödä maitohappobakteeria, jossa on karpaloa mukana. Minkä nimistä? Ja saa siis käyttää raskaana? Tänään kaupassa kattelin, enkä löytänyt. Vai onko jokin spessumpi juttu, jota löytyy vaan apteekista?

Kävitkö, MindiS, lääkärissä? Mitä ne sano?
Valioravinnolla on karpalact niminen tuote, saa luontaistuoteliikkeistä. Mä alotin heti hiiva & herpes kierteen aikaan ja nyt on paikat pysyny kunnossa.

Perjantaina tosi myöhään illalla mulle tuli kolme pitkää ja kivuliasta supistusta, meinasin jo ettei lopu ollenkaan. Rymähdin ihan lattialle taas kun kivut oli niin kovat. Ja mikä tän taas mitä ilmeisimmin laukas? No kun piti tyttöä nostaa sängystä iltapissalle kun rupesi rissaamaan. . . Just. Isäntä oli kaljoissaan ja hätääntyi mutta onneksi olo helpotti. Mitenkäs tämmösessä yleensä, jos täytyisi lähtee päivystykseen niin saako tollaseen taksikorvausta? Meiltä siis reilu 50km sairaalaan.

Noista vaipoista, meillä kestovaipat jäi todellakin käyttämättä. Varauduin tytön kanssa kaikkeen mutta ei. Yök. Ja pyykkiä tuli muutenkin niin paljon että ei ois jaksanu. Niskakurakakat pari kertaa niin ei ei.. Ei mun juttu.
Pamperseista tuli ihottumaa ja libero oli kaikista pehmein ja istuvin.
Kokeilemalla selviää.

Mulla on pari iltaa ollu aaltoilevaa kipua vasemmalla alhaalla, jatku jonkun puolituntia mut en tiiä mistä johtui ? Ja nyt on tullu paripäivää kirkasta nestettäkin, onneks on huomenna aika neuvolaan hakeen ne radi tarvikkeet ni kysäsempä samalla

Meillä taitaa tämänkin tapauksen kanssa kestoilut jäädä ja kertakäyttöisillä mennään. Vaikka pyykinpesukone peseeekin pyykit niin kyllä tuossa hommaa riittää! Kahden lapsen kanssa jo kone tuntuu pyörivän kokoajan niin kolmen kanssa vielä enemmän. Haaveilen kyllä isommasta koneesta ja kuivausrummusta :)

Vaipoista oon alkuun pienissä koossa suosinut pampersia ja Liberoa koosta 3 alkaen. Pampersia ainakin meillä istunut alussa paremmin, kun on ohkasempi ja niissä on se pissaviiva. En tiedä onko Liberoa vaippoihin nyt tullut sellaista ja ainakin aiemmin ne olleet pienissä koossa tönkömpiä. Isommassa koossa taas libero on osoittautunut paremmaksi kuin pampers :)

Yöllä ei ollu enää kipuja, mutta ny aamusta taas, ja oksennus lens, mitä ei oo tapahtunu hmm.. kuukausiin? Mutta itte epäilen että tosi ikäviä ja julmivia kasvukipuja.. Tai tähän johtopäätökseen olen tullu.

Tehtii pikkupojan kanssa puuroa aamupalaks, ja miehen iskä toi eileen meille sangollisen vastapoimittuja mustikoita, oi että nammm ne oli nii hyviä kaurapuuron kans :P

Mulla jääny pienenä kammo mustikoista, kun tarhassa pienenä mut pakotettiin syömään mustikkakiisseliä vai oliko mustikkasoppaa ja mä oksensin sen siihen lautaselle, nii pakottivat syömään oman oksennuksen o.O

Toivottavasti ei omalle kohalle satu :( jouduin miekin joskus tarhassa jättämään perunat syömättä kun tarhatäti sano että pitää ite osata kuoria perunat ja sanoin etten osaa niin sanoi vaan: no sitten ole syömättä.. :\

Ainiin ja iltapäiväkerho loppui siihen kun oli aina vuorot avustaa välipalan laitossa. No minun vuorolla kasattiin noin 40 juomalasia pinoihin pöydälle, ja tarha täti tiputti n.10 niistä lattialle niin minä nohevana tyttönä siihen että "jos ois hajonnu niin en ois kyl siivonnu kun voi saada haavan" niin tarhatäti alko huutaa naama punasena ja mie juoksin vesssaan piiloo nii pitkäks aikaa et äiti tuli hakemaan :D

Noniin... Kävin sitten klo 2 yöllä raivoamassa nuorisolle,jotka jytyytti bassoa autossansa meidän vastapäätä... Hullun maineen varmaan saan, mutta nyt loppu mun kärsivällisyys, pokat lähti kiltisti pois. Yks oli humalassa ja yritti vängätä vastaan,mutta kaverinsa oli hiljaa...

Salli kyseli mun suppareista, ja loppuhan ne onneks, mutta kyllä tarkkana saa olla...

Vaipoista kans pampersit ei sovi meidän lapsille, pikkuvauvavaipat sopi kyllä,mutta isompana falskas herkästi. Liberot ja Lidlin vaipat hyviä.

Paljon piti kommentoida, mutta en muista enää...

Liberot kertiksistä kanssa oma suosikki ja sitä synnärilläkin vastasyntyneelle tarjosivat, tuttavaperheellä meni ykköskoko pieneksi vaavin 3kk:n ikään mennessä joten lahjoittivat paketillisen meidän pikkuiselle kun olivat hamstranneet kyseistä vaippakokoa heti vaavin synnyttyä. Pampers on osakestovaippailussa sopinut myös poikulille ja puolen vuoden aikana kerran falskannut reissussa (onneks oli vaihtovaatetta mukana) :)

Mä kestoilin ekan kanssa ja osakestoilin tokan kanssa, sitten tuli kaksoset ja kaikki neljä vaipoissa, vanhin siis silloin 2,5 vuotta, homma kävi liian työlääksi,mutta suosittelen fuzzy bunzin taskuvaipat oli musta parhaita. Pyykkiä tulee paljon. Suosittelen kertakäyttöisiä kuivaliinoja vaippaan,helpottaa putsaamista ja pitää vaipan pinnan kuivempana.

Monella nyt epämääräisiä kipuja ja vuotoja käykää ihmeessä vaan näytillä! Toivottavasti on harmittomia!

Meillä kaksi tytöistä lähtee vajaaksi viikoksi Tampereelle sukulaisiin,hirvittää millainen ikävä tulee... Kiva reissu varmaan tytöille! Anoppi ja appiukko oli kylässä, tai no asustelivat meidän kalasatamassa, ja lähti tänään, onneksi... Välit vähän kylmät anopin kanssa, on sellanen piilojuoppo. Eikä maininnut sanallakaan mun raskaudesta tai mahasta tms.ihan kuin koko vauvaa ei olis olemassakaan... Omapa on häpeänsä.

Takaisin