Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninnu toivottavasti tulehdusarvot pysyy matalalla.
Nepsu kiva kuulla, että kaikki hyvin.
Lepäilkäähän molemmat.
Air kivan näköset vaunut.

Yritin etsiä tietoa,mutta en löytänyt.. Eli tuo äitiysloma alkaa sen 30-50arkipäivää ennen laskettua aikaa. Kuuluuko arkipäivään ma-pe vai ma-la? Kun joskus tuo lauantai lasketaan,joskus ei. Osais ilmottaa sitten töihin,millon jään pois..

Otin Suvituulia asiasta juuri itsekkin selvää, kun piti työnantajalle ilmoitella päiviä, milloin äippäloma alkaa. Eli lasketaan ma-la. Sunnuntait pois ja arkipyhät.

Haha, air me saatiin tutulta lenkkirattaiksi melkein samanlaiset! Meillä on vaan kankaista värit vähän enemmän kuluneet :D

Me käytiin lauantaina Lastentarvikkeessa ja Baby Stylessa kuuntelemassa myyjän esittelyä vaunujen ominaisuuksista. Nyt ollaan melkein varmoja, että halutaan Brion/Britaxin Go Nextit, niihin ihastuttiin :) Ja niistä on paljon hyvää kuultu kavereilta. Mun lähin mammakaveri (jolla la marraskuussa) on ostanut just samanlaiset mitä me tässä harkitaan, kunnon samiksia oltais kaupungilla talvella! :D

Kovasti tsemppiä Ninnulle! Toivottavasti ei tulehdusarvot kohoa.
Hyvä, että Nepppsulla kaikki ok, toivottavasti saat kotona lepäillä, eikä tarvi sairaalaan.

Ja Nepppsu, jos viittasit kasvatusasialla mun kommenttiin, niin se oli lähinnä viitaten tuohon lehtijuttuun, jossa Rosa Meriläinen kertoi vapaasta kasvatuksestaan. Vaikka itselläni ei vielä lapsia olekaan, niin näen työssäni ne "vapaan kasvatuksen hedelmät", joiden ei tarvitse sopeutua normeihin, totella aikuisia tai ottaa toisia huomioon.

Näiden meidän keskustelujen perusteella täällä Joulukuun mammoissa minulle on tullut teistä ihan jokaisesta sellainen kuva, että erittäin tolkkuja ihmisiä on linjoilla ja jokaisella on varmasti hyvät kasvatusajatukset ja meidän lapsista tulee "kunnon kansalaisia" eli toisia huomioon ottavia, fiksuja, oman arvonsa tuntevia, rakastettuja ja ihania <3
Lapset ovat kaikki erilaisia ja saavat ollakin, mutta itse olen sitä mieltä, että jokaisen luonteestaan huolimatta pitää osata ottaa toiset huomioon ja osata käyttäytyä hyvien käytöstapojen mukaisesti.

Hilla2 mä olen kans himoinnut niitä nextejä, mutta voi taivas että on kalliit niissä kyllä säilyis jälleenmyyntiarvo ja olis meille myös kaikinpuolin passelit ☺

Laitoin Googleen äitiysraha ja painoin ekaa linkkiä, menee kelan sivuille jossa lukee otsikkona äitiysrahaa noin 4 kuukautta, siinä hiukan alempana linkki laskuriin.

Voimia ninnulle! Ja hyvä että nepsulla kaikki hyvin :)
Täälä takana mukava mökkiviikonloppu ja huomenna työhaastattelu jos vaikka ottaisivat mut vielä pariks kuukaudeks puuhiin ennen äippälomaa. Äitiyspakkaus on myöhässä! Haluisin niin päästä jo penkoon :D
Joku täälä aiemmin puhui kokonaan itsetehdystä italianpadasta, eli ei mitään valmispussi hommeleita.. Päätin ottaa neuvosta vaarin ja ensinnäkin todella halpaa ja USKOMATTOMAN hyvää :p

Meillä tehtiin tänään itse pizzaa ja oltiin mummolassa mehun keitossa :) tajusin just et miten ihanasti meijä nyytillä tulee olemaan mummoja :) miulla on kaks mummoa elossa ja oma äiti plus äitipuoli ja puolisollani on kans kaks mummoa elossa ja äiti :) pappoja ei ihan yhtä montaa enää ole mutta mummoja on ainakin :)

Talviturkki heitetty :), vastahan se on elokuun puoliväli. Eikä edes ollut erityisen lämmintä vettä. Alkoi heti supistaa, joten pulahdukseksi jäi. Onko uimaanmeno aiheuttanut muille harkkareita?

En oo uskaltanut edes kokeilla uintia ettei vaan tule tulehuksia tai suppareita :\

Mun olis tehnyt mieli mennä uimaan nyt kun oli lämpimiä päiviä elokuun alussa, mutta sit just tuo sitkeä hiiva vähän mietitytti, että kannattaako sittenkään.

Kävin yhtenä iltana saunasta järvessä (18c). Uintiliikkeet tuntu epämiellyttäviltä, kun vatsa paukahti kovaksi, joten uimiseni jäi siihen.

Nyt on vaunut tilattu! Britaxin Go Nextit. Kalliit, mutta ihanat. Vaunula.fi-verkkokaupassa oli kyllä yli 300 euroa halvemmalla kuin liikkeessä.

Hilla, eiku osui vaan silmään kasvatus ja sitten rupesin miettimään omaa isääni joka on semmoinen päällepäsmäri, että osaa varmaan imettäminsenkin paremmin kuin minä. Se kauhistuttaakin, että kun nyt raskauden aikana jo päsmäröinyt tekemisiäni ja välillä tullut kommenttia "ihme, että vauva ei ole vielä kuollut".. Tämä siitä hyvästä kun hyppäsin alkuraskauden aikana moottoripyörän selkään 10km ajaksi.

Miten mä en löydä ollenkaan britaxeja tuolta vaunulasta? ??

Takaisin