Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä. Ja tosiaan kuitenki sama neuvola. Jospa sinäkii saisit mahollisuuden vielä :)

Mulla tiuh oli joku erikoislääkäri ni varmaan sillä sit sattu olemaan siinä ne ultrausvehkeet valmiina :) sulla oli varmaan iha "normi" lääkäri?
Wildis veikkaan että sullaki keskenmeno taustan takia oli se erikoislääkäri.. ittellä tehty kohdunkaulalle se loop hoito ni oon siks tarkemmassa syynissä mitä pidemmälle raskaus etenee ja siks oli erikoislääkäri..

Mulla oli ekana se nuori porkkanapää ja sit tuli se kokeneempi ruskee pitkä hiuksinen, varmaan venäläistaustanen kun puhu sellasella aksentilla.

Joku nuori ilmeisesti normi lääkäri oli sillon. Vähän niin kuin paperista välillä katteli mitä pitikään sanoa, että olisko just valmistunut/erikoistunut/mikä lie :D Niin harvassa nämä minun neuvolassa käynnit, että tuskin sattuu yllätys ultrausta. Täytyy loppuun kinuta ylimääräinen ultra koon takia.

Heippa!

Piiiitkäääään aikaan en ole tänne kirjotellu, on ollut olevinaan niin kiire ja huono olo.onneksi ensimmäinen kolmannes on vihdoin ohi ja olo helpottunut! Täytyy sanoa, että tää raskaus on ollut kaikkea muuta kuin odotin. Luulin, että mulle ei tulisi huonoa oloa ja jos tulisi,niin kestäisi vain hetken.... no ei se mennyt ihan niin.
Raskaus tähän mennessä on ollut kaikkea muuta kuin ihanaa. Olen itkenyt,voinut pahoin, muisti huonontunut merkittävästi, ollut väsynyt, koko ajan nälkäinen, hajuherkkä, juossut vessassa, liikunnan jälkeen taas huonovointinen ja stressannu ihan sikana rahan ja uuden työpaikan takia (kuinka kertoa unelma duuniin että olenkin raskaana ja en ole edes koeaikaa loppuun). Stressiä aiheuttaa myös kaiken maailman ultra ja neuvolakäynnit, joihin pitäs mennä mutta en ole varma ehdinkö ajamaan töistä käynneille ajoissa.
Vatsan kasvaminen ärsyttää, näytän lihavalta, en raskaana olevalta. Toisaalta pelottaa näyttää raskaanaolevalta, koska töissäkin huomaisivat heti.
Tää on jotenkin tosi outoa, sillä kaikesta huolimatta oon onnellinen. Ekassa ultrassa käyty ja nähty pikkunen. Olen vakuuttunut, että muksulla on mun nenä. Sydänäänien kuuntelu tuntui jännältä ja nyt kyttään mahan tuntemuksia, jos sitä kohta tuntis muksun liikkeet. Vauvan vaatteitakin on tullut jo ostettua sekä kestovaippoja. 3 vko päästä taas neuvola ja lääkäri, kuulemma taas ultrataan.

Sori tää vuodatus :D

Mulla kipeyty jalat. Ja tuntuu et ne on ihan turvoksissa. Googlettelin jalkahierontaa niin siel oli et ei saa hieroa kun jaloissa on akupunktiopisteitä joita painamalla voi aiheutua keskenmeno. Oikeestikko? Näistä pullonpohjajaloistako mun pitää nyt sit nauttia? Auttakeeauttakee! :D

Olipa mielenkiintoinen juttu Ninnu, mistä luit tosta? :D Mulla mies on ainakin jo monesti hieronut jalkapohjia..

Onko muuten tietoa kenelläkään onko ok uida järvessä raskaana?? Mies oli muka netistä lukenu ettei missään tapauksessa saa tulehdusriskin takia ja minä en usko sitä!

On tainnu Ninnu olla jotain huuhaata, en oo koskaan kuullu et jalkoja hieromalla sais keskenmenon :D

Joo TiuH oliko se semmonen täti jolla oli oranssi tukka. Se oli mullaki vähän semmonen et "empä oo kuullukkaan, et ootahhan ku katon tuolta tietokannasta" vähän tosiaan vaikutti semmoselta et opettelee vielä niitä hommia. Eihän toi osannu sanoo, et onko mulla hiivaa vai mitä. Eikä osannu spekulaa käyttää :D

Yllättäen keskustelupalstoilta tuli tämä "varma" tieto :D Eli mies hommiin siis! Ihanaa. Ihan tuskanen olo näiden tönkköjen kanssa.

Ainakaan raskaana ei sais hierojalla käydä, (ainakin niin mä oon ymmärtäny) ettei lähe kuona-aineet liikkeelle ja sitä kautta jotaki myrkkyjä. Saatanpa olla hyvin myös väärässä, mut mä oon kans kuullu tosta jalkapohjien hieronnasta, mut tarkottaiskohan se ettei ihan hierojalla sais käydä. Onhan se eri asia jos oma mies hieroo, se nyt ei yleinsä kestä niin pitkään kun hierojalla.

Minä oon taas kuullu että hierojalla saa kyllä käydä raskaanakin ollessa. Outoa, jos ei sais. Voin minäki tietenki olla väärässä.
Tietääkseni mitään ihme kylpyjä ei suositella. Pitäis ihan kysyä hierojalta. :)

Jotkut esim käy ihan jotain issias vaivoja availemassa hierojalla. Mut en tiedä sit et onko esim fysioterapeutti parempi vaihtoehto raskaana ollessa.

Jalkahieronnasta. Olen itse jalkojenhoitaja toiselta ammatiltani, ja se kielto koskee jalkoihin tehtävää vyöhyketerapiaa. Hierontaa saa kyllä tehdä! Samoin saa käydä hierojalla ihan normaalisti, vatsan vuoksi yleensä hierotaan istualtaan.

Minulla oli joku vaaleahiuksinen :)

Siis koko raskadenaikana ei sais käydä hierojalla vai miten? Minulle kyllä suositeltiin neuvolasta keskivaiheilla hierojaa, kun niskat oli tosi jumissa. Kotona on kyllä mies välillä hieronut jalkoja tai hartioita.

Järvessä uimisesta vielä. Minusta järvessä tai uimahalleissa saa uida ihan normaaliin tapaan. Viimeisellä kolmanneksella se ei ole aina suositeltavaa jos alkaa olemaan paikat auki. Sillon on tuo tulehdusriski.

Takaisin